Autor Wątek:  Zmiana struktury katalogów dynamic  (Przeczytany 2544 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Zmiana struktury katalogów dynamic
« dnia: 15 Stycznia 2018, 22:20:30 »
Po paru kombinacjach na temat przejrzystego rozmieszczenia plików w podfolderach dynamic wpadłem na dość ciekawą opcję zrobienia porządku w dynamic przy okazji dorabiania reflection map. Wygląda to następująco:
  • pliki reflection map możemy dać w podkatalogu np. 303e_v1/mat
  • tekstury wymienne możemy dać w tym samym bądź innym podkatalogu np. 303e_v1/skins
  • w pliku *mat wpisujemy odniesienie do tesktur, przykład poniżej
  • w textures.txt podajemy *.mat zamiast rozszerzenia tekstury
Cytuj
texture1: skins/303e-310
texture2: mat/303e-310_normal
Oczywiście ścieżki te to dynamic/pkp/303e_v1/skins i analogicznie dla mat.
Plusy:
  • zwiększenie przejrzystości folderu dynamic'a, pliki mat można odfiltrować i nie przesłaniają innych plików
  • wspólne textures.txt dla paczek tga i dds

Minusy:
  • dłuższa ścieżka do wyszukania pliku

Wnioskuję aby po stwierdzeniu braku przeciwskazań wprowadzić to do wytycznych, dla wygody ludzi tworzących paczkę. Oprócz tego dla nowo tworzonego taboru (jak również dla starego, jeżeli ktoś miałby chęci na takie zmiany) wprowadzić katalogowanie plików, tak aby w głównym folderze pozostały jedynie pliki konfiguracyjne oraz *mat.


Rozwijając temat, tworząc nowy tabor należałoby rozplanować już na etapie tworzenia położenie plików. W katalogu głównym znajdują się MMD, FIZ, MAT oraz textures. Tekstury używane jako replacableskin lądują w /skins, reflection mapy w /mat. Kabina i lowpoly zostają umieszczone w podkatalogu który nazywa się tak samo jak MMD. Jedyna niewygoda w tym rozwiązaniu polega na tym że w t3d należy podać pełną ścieżkę dla tekstur, jednakże można to w parę chwil zrobić dowolnym edytorem tekstu. Jeżeli tworzony tabor posiada kilka wersji, a mają one wspólne elementy, należałoby umieścić je w podfolderze components. Można tam umieścić wspólne tekstury, jak również t3d traktowane jako include (wózki itp.). W jakimś stopniu zmniejszy to rozmiar repozytorium. Najmniejszy problem sprawiają odniesienia w mmd, bo wystarczy ścieżkę do plików podać w postaci \201e/201e.t3d zamiast dotychczasowego 201e.t3d.
« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2018, 23:01:04 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Zmiana struktury katalogów dynamic
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Stycznia 2018, 23:26:52 »
Zajrzałem do dokumentacji svn i nie ma żadnego problemu ze zmienianiem lokalizacji plików z zachowaniem historii wersji i nietworzeniem zbędnego syfu w plikach wersjonowania.
Mój kanał youtube