Autor Wątek:  MD Zajączkowo  (Przeczytany 21237 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dróżnik Wiór

  • Deweloper
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 255
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #60 dnia: 12 Marca 2019, 21:57:51 »
Nakładam to na zwykłego fiata, na model 301D (wpis: 301Db-143.tga=301D,SU45,301Db-143), na niego jest większość. Dzięki za podpowiedź, sprawdziłem inne SP45, i zauważyłem, że jest jeszcze wersja 301D-1, z którego korzysta jedynie SU45-079. Ta wersja ma napisy z obu stron normalnie, tylko widać łączenie tego pasa dolnego z pudłem, czyli trochę wirtualnej farby i problem znika. Tekstura też wymaga małej zmiany, i powinno działać jeszcze lepiej. 079 ma jednak pewne mankamenty. Dla tego akurat fiata wszystko jest w porządku. Jednak jeśli są jakieś napisy powyżej numeru 079, to są niewidoczne i nie zostają zasłonięte te na boku. Czyli w mojej 143 nie widać EVN - jedynie wywrócone i nie zasłonięte z drugiego boku, a dla SU45-115 nie będzie widoczne logo SKPL, a właściwie będzie , ale wywinięte na lewą stronę. Model 301D-1 potrzebowałby małej aktualizacji.
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2019, 23:02:42 wysłana przez Dróżnik Wiór »

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5526
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 314
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #61 dnia: 12 Marca 2019, 23:27:09 »
No porażka jest to mapowanie, ale co zrobić. Dużej aktualizacji nie trzeba bo wystarczy Plane rozszerzyć dla oznaczeń.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Dróżnik Wiór

  • Deweloper
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 255
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #62 dnia: 12 Marca 2019, 23:44:48 »
Potrzeba zatem, by ktoś kto potrafi podjął ten problem, by podnieść zasięg "widzenia" tych napisów. Najlepiej aż pod uchwyty drabinki na pudle. Logo SKPL zaczyna się na wysokości tego. Tego fiata też miałem zamiar zrobić.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1165
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 974
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #63 dnia: 13 Marca 2019, 11:11:11 »
https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=30420.0;attach=108100;image - najlepszą bolączką na te wszystkie problemy byłby nowy model. Z tego, co wiem Kacu aktualnie nie ma czasu na te sprawy, może popytam chociaż czy są jakieś szanse na skończenie modelu.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 8882
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 436
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #64 dnia: 13 Marca 2019, 18:37:11 »
Będę miał chwilę to zgadam do Marcina zobaczymy.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Dróżnik Wiór

  • Deweloper
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 255
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #65 dnia: 14 Marca 2019, 22:28:28 »
Ciekawie to wygląda. Jak by były szanse, że to skończy jednak, to z produkcją tekstur fiatów poczekać, czy po prostu zabierać się póki co za te mniej kłopotliwe?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 8882
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 436
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #66 dnia: 17 Marca 2019, 10:39:58 »
PW wysłane. zobaczymy co @Kacu odpisze. A co do pytania wyżej na pewno trzymaj sklejki.
« Ostatnia zmiana: 17 Marca 2019, 10:46:52 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Dróżnik Wiór

  • Deweloper
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 255
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #67 dnia: 19 Marca 2019, 16:07:08 »
Pytania godne Sfinksa, ale może jednak ktoś odpowie... W załączeniu jest obraz, przedstawiający istotę zagadnienia.

1. Na zdjęciu SP45 z roku 1975 nad zbiornikami znajdują się kolorowe oznaczenia. Wie ktoś, co to było i może ma lepszy materiał je przedstawiający?
2. Trzy rzędy napisów. Zwykle za czasów starego PKP znajdowało się tam oznaczenie lokomotywowni, do jakiej należy maszyna i DOKP na terenie której się ona mieści. Wie ktoś, czym jest lub może być trzeci rząd napisów?

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 715
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 188
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #68 dnia: 19 Marca 2019, 16:35:00 »
Ad.2: pod oznaczeniami Lok. i DOKP często były oznaczenia: "ZNTK Poznań" i "Napr. rew.".
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Dróżnik Wiór

  • Deweloper
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 255
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #69 dnia: 21 Marca 2019, 16:07:00 »
Dzięki, czyli pytanie numer 2 rozwiązane.
To z numerem 1 też znalazło już wyczerpującą odpowiedź.
Wspomniany mityczny Sfinks rzucił się w przepaść, gdy odpowiedziano na jego pytania, na szczęście na pierwsze sam poszukałem odpowiedzi, i po 3 dniach dowiedziałem się, co było treścią tych wlepek.
Jest jednak jakaś przepaść w tle tej historii. Otóż mapowanie modelu deformuje białą tablicę lokom/DOKP, kiedy jej położenie i rozmiar wymusza umieszczenie jej na teksturze kabiny, zamiast w przygotowanym do tego miejscu. W 1975 SP45 miewały ją w innym miejscu, bardziej w stronę drzwi. Była dłuższa i niższa. Wygląda to dziwnie trochę, pytanie brzmi, co z tym zrobić.
« Ostatnia zmiana: 26 Marca 2019, 21:52:02 wysłana przez Dróżnik Wiór »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 8882
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 436
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #70 dnia: 27 Marca 2019, 19:44:30 »
Cóż @Kacu póki co milczy, więc chyba zostanie na razie zmodyfikować ten plejn.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Dróżnik Wiór

  • Deweloper
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 255
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #71 dnia: 04 Kwietnia 2019, 11:58:39 »
Bardzo potrzebowałbym, by znalazł się chętny do lekkiego przepracowania tej części fiata, a także jednego elementu przy SU45 (model 301D-1). Jest z nim związana w symulatorze jedynie tekstura SU45-079, którą też bym poprawił. Miałbym na ten model dwie następne. Bez tej poprawki nie mogę ich skończyć.

Od fiatów i innych lokomotyw zrobiłem sobie małą odskocznię. W trakcie prac malarskich oliwkowa poczta, wagon  Pdn 0018171-9 ze Szczecina. W załączeniu wagon widać za fiatem. Moje fiaty otrzymały też nowe reflektory, wyglądające bardziej naturalnie.

« Ostatnia zmiana: 04 Kwietnia 2019, 12:00:27 wysłana przez Dróżnik Wiór »

Offline Dróżnik Wiór

  • Deweloper
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 255
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #72 dnia: 11 Czerwca 2019, 23:10:23 »
Otrzymałem do poprawy od EP08_015 tekstury sputników. Prace idą niezbyt szybko, ale trwają i są już na dobrej drodze. Są to maszyny starsze, eksponaty z muzeów kolejowych. A skoro są stare, mają element jaki rodzi u mnie pytanie.  Otóż na boku lokomotywy znajdują się dwa małe drzwi. Na teksturach są umieszczone po obu stronach lokomotywy. Tymczasem prawdą jest, iż znajdowały się tylko na jednym boku.  Wiek toś, po jakiej stronie się powinny znaleźć?
W załączeniu prawie gotowa ET21-1, w barwach z pierwszej połowy lat 90-tych (nie zawsze była brązowa).

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 715
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 188
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #73 dnia: 12 Czerwca 2019, 07:44:49 »
O jakie drzwi Ci chodzi? Jeśli kabinowe, to każda kabina w ET21 miała dwoje drzwi. BTW, Twój pierwowzór ma inne reflektory, a tak na prawdę ten egzemplarz to nie jest ET21-1. Pisałem kiedyś o tym.
« Ostatnia zmiana: 13 Czerwca 2019, 17:13:30 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Dróżnik Wiór

  • Deweloper
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 255
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #74 dnia: 12 Czerwca 2019, 23:27:16 »
Chodzi o małe drzwi na boku lokomotywy, zdjęcie w załączeniu.
Z reflektorami nie wiem co zrobić, model nie ma takich wiader. To, że maszyna udaje inną, może komplikuje problem opisania jej.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 715
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 188
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #75 dnia: 13 Czerwca 2019, 17:54:32 »
Klapy (drzwiczki), o jakie pytasz posiadały lokomotywy w wersji 3E (np. ET21-66). Przy okazji przypominam kolejny (prezentowany już) przypadek zastosowania drzwiczek na oryginalnej ET21-01: http://archeo.kolej.pl/tabor/ET21/zdjecia/et21-01.jpg Próbuje ustalić jakie było ich przeznaczenie, ale na pewno miały związek z czynnościami rewizyjnymi. Kiedyś stare 3E miały przedział WN z boku pudła i dopiero w lokach późniejszego typu 3E/1 przeniesiono go symetrycznie do osi podłużnej lokomotywy i wtedy drzwiczki zniknęły.

EDIT:
Klapy, o których się rozpisujemy służyły do kontroli/wyciągania akumulatorów kwasowo - zasadowych, które znajdowały się w korytarzu, czyli po lewej stronie pudła lokomotyw typu 3E.

EDIT (temat nie dawał mi spokoju):
- poprosiłem znajomego, który miał dostęp do dokumentacji maszyny 3E i okazuje się, że klapy te są po stronie przedziału WN, a nie od strony korytarza; generalnie znajdują się nie po lewej, a po prawej stronie lokomotywy.
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwca 2019, 13:48:05 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3965
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 175
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #76 dnia: 15 Czerwca 2019, 13:16:00 »
Nie zapominajcie o tym ze ten egzemplarz ma dedykowana kabine ktora jest w rozsypce ale jest w symku od lat.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Dróżnik Wiór

  • Deweloper
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 255
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #77 dnia: 19 Czerwca 2019, 23:04:10 »
Kwestii kabiny nie poruszałem, ponieważ jej nie mam, ani tym bardziej materiałów zdjęciowych ją przedstawiających. Ciekawa kwestia do podjęcia, jeśli taka istnieje i ktoś mógłby ją wskrzesić do ET21 o niskich numerach. Byłoby warto mieć ją przypisaną do starszych pojazdów tej serii. Zachęcałoby do dalszej pracy nad teksturami maszyn tej serii.

_____________________________________________

Minęło trochę czasu, dwie muzealne ET21 już gotowe (1 i 57), trzecia na wykończeniu (66). Została już tylko ta z numerem 9. Pytanie mam o ET21-66 z warszawskiego mauzoleum. Pod środkowym oknem pudła widnieje czerwony napis. Nie jestem w stanie go odczytać poprawnie i z całą pewnością napisać na teksturze treść, jaką wydaje mi się tam widzieć. Jeśli zna ktoś ten pojazd lepiej, przydałaby się drobna pomoc odnośnie tego napisu. Rzeczony napis w załączeniu, jako załącznik nr 2. Nie mam lepszego zdjęcia, dlatego powstało to pytanie.
« Ostatnia zmiana: 05 Lipca 2019, 14:18:15 wysłana przez Dróżnik Wiór »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3741
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 569
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #78 dnia: 05 Lipca 2019, 15:25:38 »
W niedziele podeślę zdjęcia. Pewnie nazwa hamulców.

Offline Dróżnik Wiór

  • Deweloper
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 255
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #79 dnia: 20 Sierpnia 2019, 17:19:28 »
Muzealne ET21 już dawno na testach. Korzystając z przerwy związanej z oczekiwaniem na sprawę kabiny ET21-1, wykonałem dwie wersje SP45-139. Koncept polegał na tym, by ukazać eksponat i wersję porównawczą z roku 1999, tuż przed odstawieniem 139 w krzaki. Ze zdjęć MR6 powstała wersja przedstawiająca tę lokomotywę jako eksponat z Kościerzyny, w stanie na rok 2017.  Druga przemalowana i odpowiednio zabrudzona z innej tekstury SP45. Ta druga jest na wykończeniu, na wizerunku poniżej jeszcze bez okien lowpoly i pomalowanego zgarniacza.
Pytanie do znających lepiej historię. Maszyna w 1999 roku podlegała jeszcze pod Sierpcką lokomotywownię, czy gdzie indziej? Jest w sieci zdjęcie jej z tego roku i opisana jest na nim jako maszyna sierpcka, a strona Ilostan taboru mówi, że należała już do Torunia. Mam problem, bo nie wiem co napisać jej na boku, odnośnie przydziału.

Online Paweł Andrzej Nowinowski

  • Deweloper
  • Wiadomości: 360
  • Wiedziałeś? Nie wiedziałeś, teraz już wiesz!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 210
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #80 dnia: 20 Sierpnia 2019, 17:36:13 »
Sugerowałbym się raczej zdjęciami, ilostan często przekłamuje bo dane są niepewne, w takich przypadkach najlepszym źródłem są zdjęcia. Sam już sie pare razy na ilostanie przejechałem robiąc historyczne siódemki.
Swoją drogą, zamiast robic repainty ciągle z tych samych tekstur, lepiej by było jakbyś nową teksturę bazową z fot z działu ze zdjęciami zmajstrował, zrobić w wiekszej rozdziałce i będą się lepiej zdecydowanie prezentować te fiaty.
« Ostatnia zmiana: 20 Sierpnia 2019, 17:37:39 wysłana przez Paweł Andrzej Nowinowski »
Mam w planach bardzo fajny podpis...
ale zrobię go jak będę miał czas ;p

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 715
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 188
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #81 dnia: 20 Sierpnia 2019, 17:45:31 »
Maszyna SP45-139 stacjonowała nadal w Sierpcu, przy czym w 1993 Sierpc w ramach reorganizacji PKP został jednostką zamiejscową Kutna bez zmiany lokalizacji lokomotywy, a w 1997 wszedł w struktury Zakładu Taboru w Toruniu i nadal bez zmiany stacjonowania maszyny. Takie były wówczas kombinacje w strukturach PKP zanim w 2001 powstało PKP CARGO SA i do dziś wielu miłośnikom sprawia to problem w temacie przydziałów maszyn.
« Ostatnia zmiana: 20 Sierpnia 2019, 20:47:23 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Dróżnik Wiór

  • Deweloper
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 255
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #82 dnia: 30 Sierpnia 2019, 23:49:05 »
Fiatom dam na chwilę spokój, ale następne zrobię stosownie do uwag - powiększone. W najbliższym czasie szykuje się wyprawa w czasie do posępnych lat 90-tych, dokładnie do roku 1993 za szopę w Grudziądzu. Dokonywały tam się ostateczne losy wielu SN61. Spośród nich wybrałem SN61-520, 524, 525, 527, a także 544, którego pocięto gdzie indziej.  Docelowo pojazdy dostaną okrojony model, pozwalający jedynie na postawienie ich na skupie złomu, przetaczania ich lub włączania w pociąg z pojazdami do kasacji.
Zostaną oczywiście stosownie zabrudzone, pozbawione niektórych detali, jak to zwykle się dzieje takim pojazdom. Na wizerunku poniżej dwa z nich, ale jeszcze nie pobrudzone - dopiero zaczynam tworzyć. Żaden z nich nie powstanie jako pojazd do jazdy, z uwagi na brak fizyki silnika Henschla w Maszynie.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3741
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 569
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #83 dnia: 30 Sierpnia 2019, 23:50:56 »
Proponuję zrobić 2 wersje. Jedną dla AI drugą złom. W przyszłości może poszerzą się możliwości fizyki.  Z modyfikacjami 3d proponuję się wstrzymać, aż skończę lifting ganzów.
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2019, 09:28:50 wysłana przez matek123 »

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 715
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 188
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #84 dnia: 31 Sierpnia 2019, 10:55:22 »
Tutaj https://www.wrphoto.eu/search.php?search_keywords=%22SN61+w+Grudzi%C4%85dzu%22 jest kilka moich czarno-białych zdjęć SN61 z MD Grudziądz z 1991 roku (dot. SN61-505, 510, 525, 530 i 548).

Pod tymi linkami są zdjęcia z 1993 roku, których autorem jest krzysieksn61:
SN61-527 https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=41849&mode=search
SN61-524 https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=41848&mode=search
SN61-525 https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=41847&mode=search

@Dróżnik Wiór: zakładam, że z tych ostatnich już korzystałeś...?
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2019, 14:37:48 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Dróżnik Wiór

  • Deweloper
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 255
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #85 dnia: 31 Sierpnia 2019, 22:18:44 »
Można i tak zrobić, by AI miało czym się bawić, poza 544, bo nie mam wzorca do pokolorowania go tak, jak wyglądał.  Kolejność prac u mnie to i tak wpierw zrobienie ich w stanie dobrym, jako baza do przemiany we wrak. Powybijanie okien, zabrudzenia i wszystko inne, robiłbym i tak w drugiej kolejności. U mnie mają już zmienione 3d, i tak potrzebowałbym tego do prac, mają inną kabinę widoczną z zewnątrz, zabrudzony wózek, i coś tam jeszcze też dostaną o innej bardziej zardzewiałej tonacji. Na modyfikację będę czekał, do tego czasu po prostu będę nad nimi pracował. Z resztą nim je zrobię do końca, to i tak potrwa trochę czasu. Najwyżej będę się o pewne sprawy dobijał.
 
A te zdjęcia z WRP znam, widziałem je i są inspiracją do zabrania się za właśnie te pojazdy. Zdjęcia są kolorowe, co pozwala mi dobrać zbliżone barwy. Niestety za młody jestem, by pamiętać ich kolory, gdy jeszcze jeździły...

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3741
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 569
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #86 dnia: 04 Września 2019, 12:22:09 »
W beta chyba już ostateczna wersja pudeł.