Gdyby rzeczywiście Newag wygrał z Griffinami dla PKP IC, to nasuwa się refleksja: czy taki kontrakt kilka lat temu pomógł by stanąć na nogi gliwickiemu Newagowi? Tak, czy inaczej nowosądecki Newag postawił w 2017 roku nową halę dla budowy elektrowozów i widać, że firma się rozwija (przynajmniej pod kątem infrastruktury hal) podobnie jak po części PESA Bydgoszcz, ale niestety ZNTK Mińsk Mazowiecki na "starych halach" nie poczynił żadnych ruchów (jedna nowa spora hala dla Dart'ów to za mało). Zawsze, gdy jestem w ZNTK MM czuję się jak w latach 60/70, a do pionu stawiają mnie tylko pudła i kolory współczesnych EN57A, czy wagony metra Metropolis...
BTW, w ZNTK MM od wielu miesięcy stoi w "depozycie" EW51-36, którego przyciągnięto z Warszawy Pragi. Do końca 2017 miała zostać podjęta decyzja, czy Mińsk dokona rewitalizacji tego ezeta do roli eksponatu, bo w tej chwili jak wiemy jest to wydmuszka. Do dnia 28.12.2017 temat nie został rozstrzygnięty...