Ankieta

Rozdzielczość tekstury SU45-141

8192x8192
10 (28.6%)
4096x4096
8 (22.9%)
2048x2048
17 (48.6%)

Głosów w sumie: 35

Głosowanie skończone: 04 Listopada 2017, 23:29:35

Autor Wątek:  Rozdzielczość tekstury SU45-141  (Przeczytany 8623 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zuger

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 83
Rozdzielczość tekstury SU45-141
« dnia: 29 Października 2017, 00:29:35 »
Witajcie.
Niedługo na test zamierzam dać paczkę lokomotyw SU45. W całej paczce znalazła się również lokomotywa SU45-141, której testowo dałem rozdzielczość 8192x8192. Według mnie lokomotywa na ten moment wygląda świetnie, ale m. in. MR6 ciągle powtarza, że bez zmniejszenia do rozdzielczości 4096x4096 nie przejdzie testu. Dodam, że na starym blaszaku z przełomu 2008/2009 z kartą GTX660, 4GB Ramu, Intel Core i3 3,06GHz i 64-bitowym systemie na Kaliskiej przy włączonych cieniach na Ostrowie Wielkopolskim, antyaliasingu ustawionym na 2x i przy paru kiblach dookoła symulator utrzymuje u mnie stałe 13-14 FPS. Tekstura zjada tyle samo ramu co traxx w .tga (czyli będzie też tyle samo w .dds co u traxxa). Zdjęcia, jak wygląda aktualnie tekstura w 8192x8192 można zobaczyć na Facebookowej stronie "Tekstury do MaSzyny": Screen (nie wstawię screena na forum, bo bym musiał mu zmniejszyć rozdzielczość lub jakość).
Pozdrawiam,
Zuger
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2017, 00:32:42 wysłana przez Zuger »
Na warsztacie: ET40, Ol49, Ty51

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9255
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1960
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Października 2017, 00:37:51 »
Traxxy sa w 2k^2+2k*1k, wiec nie specjalnie tyle samo.
Dodalem sobie trzecia opcje do ankiety. ;)
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2017, 00:46:50 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5541
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 344
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Października 2017, 00:43:46 »
4096x4096 to i tak za dużo.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline MR6

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1831
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 544
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Października 2017, 00:48:32 »
Ja już trąbiłem, ale nie dociera, że 4096x4096 to już od biedy, ale i tak jeszcze za dużo. Na co komu tak duza tex jak niepotrzebnie zżera ram?
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9033
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Października 2017, 05:30:44 »
Zrozumiałbym jeśli chodziłoby o nowy model to te 4096 x 4096 jeszcze by uszło. @Kacu tworzył obie suki.
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2017, 05:47:11 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4398
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1025
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Października 2017, 07:25:25 »
Proponuję zostawić 8x8K u siebie na przyszłość, żeby przełożyć kiedyś na nowy model. A do testu dać 2x2K.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Balaclava

  • Deweloper
  • Wiadomości: 811
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 419
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Października 2017, 08:34:42 »
Mamy chyba w ini opcje skalowania zbyt duzych tekstur, wiec nie widze problemu (o ile ta opcja dziala w taki sposob, jak ja mysle ze dziala).
Fanpage FB | Addon do Blendera
Można użyć modeli do innych symulatorów po kontakcie przez PW

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4398
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1025
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Października 2017, 08:45:54 »
Mamy też na całe forum, upload i repo 1Tb dysku na serwerze.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Zuger

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 83
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Października 2017, 10:04:03 »
2048x2048 nie wchodzi w grę. 4096x4096 to najmniejsza rozdzielczość, jaką dam. Zdjęcia są w świetnej jakości, a po zmniejszeniu rozmiaru do 2048x2048 napisy na lokomotywie przestają być czytelne. Poza tym te fiaty są dość mocno odrapane i brudne, przez co później widać, że są mocno zmniejszone.
Na warsztacie: ET40, Ol49, Ty51

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9033
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Października 2017, 10:09:25 »
Nowy model ok, ale na ten obecny to za wiele nie pomoże, bo mapowanie jest jakie jest heh.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Zuger

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 83
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Października 2017, 11:16:41 »
Mapowanie jest kiepskie, ale rozdzielczość można zwiększyć. Jakość napisów nie zależy od mapowania. Z resztą po wydaniu nowego modelu i tak stary wyleci, a więc na to samo wyjdzie.
Na warsztacie: ET40, Ol49, Ty51

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9033
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Października 2017, 11:22:08 »
Napisy można by dać na Plane, ale nie wiem na ile taki zabieg pomoże.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline pat

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Października 2017, 11:26:10 »
Ja to bym dał 16k x 16k, po co się ograniczać. /s

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4398
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1025
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Października 2017, 11:43:14 »
Napisy można by dać na Plane, ale nie wiem na ile taki zabieg pomoże.
A później trzeba będzie zmieniać model jak będzie jakiś inny układ napisów. Już lepsze są delikatnie rozmazane.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1604
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2014
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Października 2017, 11:51:01 »
2048 to 12MB, 4096 zajmuje aż 48MB, 8192 to aż 192MB. Rozmiary wyższe niż 2048 odpadają. Tak duże pliki szybko zapchają serwer, jak każdy by wrzucał tak wielkie pliki, to po jakimś czasie 90% rozmiaru repo to będą same tekstury. A potem jak na scenerii pojawi się kilka pojazdów z przeskalowanymi teksturami, to potem objawi się to pogorszoną wydajnością itp.

Jak dla mnie tak wielkie tekstury są tylko dla tych, co zachwycają każdą cyferką i każdym zaciekiem oglądanym z odległości 1 cm. A tu nie o to chodzi. Jeśli w teście tex będzie większa od 2048, to wskażę to jako błąd uniemożliwiający publikację.

Ja też miałem super i w ogóle zdjęcia na tekstury, ale zostawiłem taki sam rozmiar jak oryginalne tekstury.

Offline Zuger

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 83
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Października 2017, 11:51:39 »
Napisy na plane wyglądają okropnie. Ja jestem na prawdę za tym, aby wydać w najmniej 4096x4096. Przy tym ile niemalże identycznych siódemek w takim samym malowaniu ciągle wychodzi, to te fiaty nawet w 8192x8192 ważą prawie nic.
Na warsztacie: ET40, Ol49, Ty51

Offline Zuger

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 83
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #16 dnia: 29 Października 2017, 12:16:51 »
W związku, że według większości nie przejdzie tekstura w 8192x8192 proszę o scalenie opcji 4096x4096 wraz z 8192x8192 i głosów na te dwie opcje oddane.
Na warsztacie: ET40, Ol49, Ty51

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9255
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1960
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #17 dnia: 29 Października 2017, 12:17:58 »
SMF nie pozwala na cos takiego, ani krecenie licznikiem ankiety.
Mój kanał youtube

Offline Zuger

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 83
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #18 dnia: 29 Października 2017, 12:57:26 »
No to po prostu zliczę głosy na 8192x8192 i 4096x4096. Od teraz suma tych dwóch opcji będzie traktowana jako 4096x4096.
Na warsztacie: ET40, Ol49, Ty51

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1676
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 96
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #19 dnia: 29 Października 2017, 14:40:39 »
Czekam na opcję w .exe aby można było przesuwać suwakiem w starterze Low/High Quality.
Tekstury lepiej przygotować w dużej rozdzielczości bo to jest kwestia czasu aż zaczniemy odpalać MaSzynę w 4K (jakieś pokazy, trailery itp.) i wtedy będzie potrzeba wysokiej jakości tekstur. Jeżeli .exe nie będzie umiał przeskalować w locie (bez obniżania wydajności) to można zostawić np. su45-141_H.tga i su45-141_L.tga, z resztą samo DDS już obniża jakość tekstury i rozmiar, więc format DDS i 4096 będzie idealnie na chwilę obecną. ;) Ale to tylko moja opinia.

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 954
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 674
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #20 dnia: 29 Października 2017, 14:45:00 »
Jest przecież maxtexturesize w ini

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5541
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 344
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #21 dnia: 29 Października 2017, 19:42:59 »
Tak czy tak, szkoda pamięci na kolejną lokomotywę choćby miało być każdą ryskę na lakierze widać. 2048x2048 to jest maks. Teraz spójrzcie na et41_v2 ile miejsca zajmuje na dysku/ramu, każda tekstura 2048x4096 (x2 - dwa człony) bo z repla jest mapowana kabina.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1604
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2014
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #22 dnia: 29 Października 2017, 20:24:45 »
@szogun z ET41_v2 jest dodatkowo ten problem, że prawie żadna ET41 nie ma porządnie obfoconej kabiny. Co najwyżej zmienia się tylko kolory.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5901
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 404
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #23 dnia: 29 Października 2017, 20:36:24 »
8*8 to 64 miliony pikseli, ktos ma taki aparat? Owszem, jesli ktos chce bawic sie w prezentacje swojej tworczosci, to mozna. Do jezdzenia w symku odpada. 4*4 to 16 milionow pikseli, to takze za wiele, takze bardziej przydatne do chwalenia sie renderami i screenami niz do uzytku. Ankieta jest nierzetelna, zaklada wysoka swiadomosc uzytkownika w co sie pakuje, a to jest blad. Paczka nie miesci sie na DVD, trudno juz ja przepisac i przeniesc na pendrajwie, o sciaganiu z sieci tez trzeba pamietac. Serwer nie jest z gumy. Moim zdaniem, przerost formy nad trescia. Mamy jezdzic, a nie zajmowac sie czytaniem napisow.

Offline Zuger

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 83
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Października 2017, 20:39:02 »
Myślę, że te 5-6 tekstur fiatów w 4096x4096 przy milionie siódemek w 2048x2048 nikogo nie zabije. Jak na razie większość jest za 4096z4096 (8192x8192 nie będzie, a więc doliczam do 4096x4096).
Na warsztacie: ET40, Ol49, Ty51

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1604
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2014
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #25 dnia: 29 Października 2017, 20:46:05 »
4096x
6*48MB=288MB

2048x
6*12MB=72MB
14*12MB=280MB

(przy Targa 32 bit)

Objętościowo wielka różnica, jakościowo żadna.
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2017, 20:47:52 wysłana przez DieselPower »

Offline Zuger

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 83
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #26 dnia: 29 Października 2017, 20:51:09 »
Oj, nie powiedziałbym że żadna.
Na warsztacie: ET40, Ol49, Ty51

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5541
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 344
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #27 dnia: 29 Października 2017, 21:06:12 »
Znikoma. Stosowanie tekstur w takich rozmiarach nie jest w żaden sposób logicznie uzasadnione w kontekście programu komputerowego. Co innego jakby ta jedna tekstura pokrywała duży obszar sceny, wtedy miałoby to sens. A czym jest ta lokomotywa? Niewielkim procentem rysowanego świata.

Mały test na przykładzie zdjęcia EP05 (wybrałem najlepsze jakościowo). Na teksturze bok ma ok 512px wysokości. Po lewej zdjęcie zeskalowane do 1024px na wysokość (co symuluje 4k), po prawej 2k zeskalowane w górę dla porównania. Efekt nie jest wart zatykania pamięci.



Przestańcie traktować lokomotywę jak bóstwo, albo wywalcie wszystko wokół i róbcie sobie tabor w 16k.

Wiecie czemu trainz ma tak zajebiste otoczenie? Bo większość taboru wygląda jak sieczkarnia jak się przytyka do niego kamerę. BTW do niedawna tekstury SU45 były w 1024x1024 i nikt nie narzekał.
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2017, 21:10:24 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5901
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 404
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #28 dnia: 29 Października 2017, 21:19:26 »
Wzrost wagi tekstury jest drastyczny a poprawa wygladu ledwo widoczna. W pelni zgadzam sie z @Szogunem. Tekstury nie sa i nie powinny byc pepkiem symulatora. Nie wiem tez, czemu akurat 5 czy 6 tekstur ma byc w takiej duzej rozdzielczosci, skoro maja byc tylko wyjatkiem.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3743
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2232
Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« Odpowiedź #29 dnia: 29 Października 2017, 21:27:34 »
Znaczy sie tak; exe sobie przy ladowaniu automatycznie odrzuca mip-mapy powyzej zdefiniowanego w .ini progu (pomijajac ze ten prog jest na chwile obecna ustawiony dosc optymistycznie na 8k) wiec samo dostarczenie map w wyzszej rozdzielczosci nie musi prowadzic do zatkania symulatora. Biorac pod uwage ze .dds jest kompresowany rowniez objetosc pliku nie musi byc koniecznie czynnikiem powstrzymujacym publikacje.

Niemniej przynajmniej jesli chodzi o wersje uzytkowa to raczej sklanialbym sie by ograniczyc wielkosci do /max/ 4k (i to tez przy zalozeniu ze wpis w ini zostanie usuniety, tak by przyjmowana byla wartosc domyslna 2k, o ile uzytkownik nie wymusi sobie tutaj inaczej) 4k jest w takiej sytuacji bardziej opcja 'na przyszlosc' dla mocnych kart i duzych rozdzielczosci, tak by za pare lat jeszcze to jakos wygladalo.

W przypadku wersji developerskiej to 4 czy nawet 8k jest bardziej zjadliwe a byc moze czasem i uzyteczne.
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2017, 21:29:35 wysłana przez tmj »