Autor Wątek:  Obniżanie norm bezpieczeństwa.  (Przeczytany 2970 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #30 dnia: 01 Sierpnia 2018, 12:39:09 »
Ciąg dalszy:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/prokolej-pozytywnie-o-podwyzszeniu-predkosci-pociagow-z-jednym-maszynista-88068.html
Czy ZZMaszynistów zabrał oficjalny głos w tej sprawie?
Wszyscy mówią o widoczności semaforów. A co z zardzewiałymi wskaźnikami przy szlaku? Pamiętacie wskaźnik W27? Po 5 latach niewiele było na nim widać. Został zamieniony na czytelniejszy W27a i jest teraz poprzedzany wskaźnikiem W8. Zastanawiam się dlaczego tak późno to zrobiono.
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5840
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 367
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #31 dnia: 01 Sierpnia 2018, 13:21:10 »
Wtrace cytat.
Cytuj
Fundacja „Pro Kolej” poparła propozycję Ministerstwa Infrastruktury dotyczącą ograniczenia obowiązku stosowania dwuosobowej drużyny trakcyjnej dla pociągów kursujących z prędkością przekraczającą 130 km/h. Rezygnacja z niespotykanego w innych krajach Europy wymogu to, zdaniem Fundacji, wyjście z ery parowozów.

Offline erap2

  • Wiadomości: 68
  • JA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #32 dnia: 01 Sierpnia 2018, 16:31:47 »
Niespotykanego - patrz Niemcy, bez kabinówki nie wolno jechać więcej jak 100 km/h.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1853
  • UWAGA! EXPRESS!!!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 171
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #33 dnia: 01 Sierpnia 2018, 16:42:23 »
Bo są przyzwyczajeni do jazdy gdzie nie muszą nic obserwować. Kabinówka ma właśnie tą wadę że maszynista zaczyna wozić ze sobą smartfona.
Powtórzę jeszcze raz: poproszę o argumenty do dwuosobowej obsady. Czy ktoś zaprzeczy że zdarzały się wypadki z powodu winy drużyny trakcyjnej z powodu niewłaściwej obserwacji szlaku?
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5840
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 367
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #34 dnia: 02 Sierpnia 2018, 22:32:40 »
Jest opinia UTK. https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/utk-przeciwko-podwyzszeniu-predkosci-do-160-kmh-z-jednym-maszynista--88095.html
Cytuj
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego uważa, że obecnie nie jest wskazana zmiana przepisów w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji. Chodzi o podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 160 km/h, w wypadku gdy na linii nie ma ECTS/ERTMS, a pojazd prowadzi jedna osoba.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1853
  • UWAGA! EXPRESS!!!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 171
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #35 dnia: 04 Sierpnia 2018, 12:15:19 »
Prezes UTK nie mógł postąpić inaczej. ;)
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1853
  • UWAGA! EXPRESS!!!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 171
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #36 dnia: 20 Października 2018, 12:59:15 »
Nawiązując do głównego tematu. Zgadzam się w pełni z prezesem Jackiem Kosińskim.
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/32581/przepis-o-dwoch-maszynistach-przy-predkosci-160-km-h-jest-niezyciowy.html
Dalsza dyskusja w temacie jest zbędna.
Są przykłady że więcej zdarzeń jest przy dwuosobowej obsadzie. Nie ma badań pptwierdzających konieczność podwójnej obsady.
« Ostatnia zmiana: 20 Października 2018, 13:08:11 wysłana przez EU40 »
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #37 dnia: 20 Października 2018, 14:34:15 »
Dalsza dyskusja w temacie jest zbędna.
Są przykłady że więcej zdarzeń jest przy dwuosobowej obsadzie. Nie ma badań pptwierdzających konieczność podwójnej obsady.
Wiceminister do spraw odpowiednich już wie że się nie da. Ja ostatnio puściłem się szlakiem na 160 trochę trudniejszym niż cmk i masakra. Może jak się jeździ na pamięć to jest luz, ale tu pomocnik miał co robić. Nie jeden maszynista mi się przyznał, że coś mu "uciekło" np. jakaś czasowa 80-tka i ratował go pomocnik. Przy tych szybkościach i lesie słupów trzeba wiedzieć gdzie patrzeć, a jeszcze jak maszyna szwankuje, albo się ślizga to trzeba się pilnować.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1853
  • UWAGA! EXPRESS!!!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 171
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #38 dnia: 20 Października 2018, 20:13:29 »
Przeczytaj dokładnie to co znajduje się w artykule. Minister i prezes utk byli przeciwko przed przedstawioną opinią, a ta jest jak beton uzasadniona. Są niezbite dowody na to że dwóch w kabinie obniża bezpieczeństwo.
Swoją drogą nie wiem co Ci pomocnik pomoże jak przeoczysz ograniczenie. Mam nadzieję że masz świadomość że ten co siedzi po lewej jest mniej skupiony od Ciebie. Nie chodzi o zabawę w gadżeciki tylko po prostu mniejsze skupienie z powodu braku zajęcia. O ile znam zdanie maszynistów, którzy od lat z takimi prędkościami jeżdżą, nie widzą uzasadnienia jazdy w podwójnej obsadzie tylko z powodu prędkości powyżej 130km/h.
« Ostatnia zmiana: 20 Października 2018, 20:15:27 wysłana przez EU40 »
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #39 dnia: 20 Października 2018, 20:22:09 »
Przeczytaj dokładnie to co znajduje się w artykule. Minister i prezes utk byli przeciwko przed przedstawioną opinią, a ta jest jak beton uzasadniona. Są niezbite dowody na to że dwóch w kabinie obniża bezpieczeństwo.
Jeździłem w Czechach i tam jak nie ma transmisji w torze kodów sygnalizacji kabinowej to nie pojedziesz więcej jak 120 km/h. Na komputerze nie wybierzesz większej prędkości jak 120, a sygnalizacja kabinowa w Czechach odciąża maszynistę tylko od obserwacji semaforów. Reszta jest na jego barkach chyba, że ma system AVV.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1853
  • UWAGA! EXPRESS!!!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 171
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #40 dnia: 20 Października 2018, 20:23:19 »
Przeczytaj artykuł. Jest informacja o badaniach.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #41 dnia: 20 Października 2018, 20:30:30 »
Przeczytaj artykuł. Jest informacja o badaniach.
Wiem że jest, bo badania zdigitalizowałem ja.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1853
  • UWAGA! EXPRESS!!!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 171
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #42 dnia: 20 Października 2018, 20:35:36 »
To zdigitalizuj jeszcze przypadki zdarzeń o których wspomina artykuł.
Jednakże o kabinówce przyznaję Ci rację. O tym już nikt nie myśli.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #43 dnia: 20 Października 2018, 21:10:34 »
W mojej firmie (4 tys. maszynistów) był w tym roku tylko jeden przy podwójnej obsadzie i był to jedyny od pięciu lat. Przy pojedynczej jest kilkadziesiąt rocznie.
Wiadomość w Kurierze jest z 7 września. Wiceminister wypowiedział się w temacie 14 września podczas obchodów Dnia Maszynisty https://photos.app.goo.gl/zFW9PaiThKXjNU3C7  Za miesięcznikiem Głos Maszynisty nr 9 z 2018r.
« Ostatnia zmiana: 28 Października 2018, 01:23:15 wysłana przez matek123 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5840
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 367
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #44 dnia: 23 Października 2018, 11:59:14 »
Przeczytaj dokładnie to co znajduje się w artykule. Minister i prezes utk byli przeciwko przed przedstawioną opinią, a ta jest jak beton uzasadniona. Są niezbite dowody na to że dwóch w kabinie obniża bezpieczeństwo.
Swoją drogą nie wiem co Ci pomocnik pomoże jak przeoczysz ograniczenie.
Myślę, że to jest błędny wniosek. Skoro w badaniach wyszło, że dwoje radzi sobie źle, oznacza to, że nie zajmują się czym trzeba. Zwykły brak dyscypliny. W innym wątku zamieściłem film z pracy maszynistow na dalekim wschodzie. Wiedza co mają robić i robią to sumiennie. Niestety, nikt do tej uwagi o filmie się nie odniósł.
A co do badań, jak wprowadza 160 z jednym maszynistom na stałe, to po 5 latach będzie można ocenić, który wariant jest bezpieczniejszy. Teraz to pisanie palcem na wodzie.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #45 dnia: 04 Listopada 2018, 20:33:14 »
Przykładowo w Czechach próba szybszej jazdy przy braku transmisji w urządzeniach przytorowych sygnalizacji kabinowej - kończy się tak: https://youtu.be/QOl9dTM9UqE  i to niezależnie od liczby maszynistów na pokładzie :)

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #46 dnia: 05 Listopada 2018, 10:42:30 »
Co to za lokomotywa? Jako że temat o bezpieczeństwie to co sądzicie o
160 na angliku (początek filmu 0:49). Potem 160 na zwrotnym (końcówka filmu 2:20)
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2018, 10:51:32 wysłana przez Krzysiek »
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #47 dnia: 06 Listopada 2018, 06:40:53 »
Co to za lokomotywa?
Z mojego filmiku? EU45.