Autor Wątek:  Losowa pora (godzina) i pogoda (niebo, widzialność itp.) symulacji.  (Przeczytany 4162 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Witam,

Czy w obecnej wersji symulatora (exe z paczki 17.07 oraz najnowsze Rainsted) jest możliwość wprowadzenia losowości pory symulacji oraz jej parametrów atmosferycznych (jak w temacie)? Z tego co wiem, to zmiana z oryginalnych przy uruchamianiu symulacji przez Rainsted obecnie już nie funkcjonuje... :-( Zatem, czy jest jakiś inny sposób np. przez zmianę wpisów w scenerii, wprowadzenie odpowiednich eventów w pliku ctr lub po prostu jakaś funkcja to realizująca, która można zastosować? Ewentualnie czy jest planowanie wydanie jakiejś aktualizacji Rainsted lub exe uwzględniającej realizację takich zachcianek? Oczywiście zdaję sobie sprawy, że zmiana czasu symulacji to zupełnie co innego niż parametrów atmosfery poza tym, że obecnie z czasem symulacji oraz datą systemową związany jest poziom światła (nasłonecznienie) w symulacji.

Myślę, że możliwość przejazdu tej samej scenerii o różnych porach doby i w różnych warunkach atmosferycznych (np. losowych lub stosunkowo prosto ustawianych) byłaby dość dużym urozmaiceniem przy kolejnych przejazdach tej samej scenerii, a jednocześnie zwiększałaby realizm symulacji.
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2592
Odp: Losowa pora (godzina) i pogoda (niebo, widzialność itp.) symulacji.
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Września 2017, 21:39:47 »
Na tym exe i rainstedzie nie.
Wprowadzić losowość nasłonecznienia można by, ale efekt byłby dość niewielki. No i jest ono dopasowane do skyboxa, który jest stały aktualnie.
Losową godzinę gorzej, bo od niej zależą rozkłady i wyzwalacze zdarzeń. Trzeba by to wszystko przesuwać, a część nie jest wczytywana na starcie symulacji, tylko doczytywana później z plików.
Mój kanał youtube

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1170
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 627
Odp: Losowa pora (godzina) i pogoda (niebo, widzialność itp.) symulacji.
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Września 2017, 21:41:15 »
Jestem na NIE, bo:
1. Mechanika symulatora na to nie pozwala (inne tekstury gruntu, torów itd. w lato, a inne w zimę).
2. Ktoś chciałby sobie zrobić szybką rundkę po np. Quarku, w ładnej pogodzie. Odpala symulator, a tu zonk! Ciemno jak w [cenzura], pada deszcz, w dodatku mgła taka, że widoczność to jakieś 10 metrów. I co? Z fajnej przejażdżki nici.
Dlatego jak już, to trzeba by to było obgadać z deweloperami MaSzyny i dorobić masę kodu. I nie chodzi tylko o zmienne tekstury w zależności od pory roku, ale również zaimplementowanie samych warunków atmosferycznych (Q coś z tym robił, widziałem parę screenów jak w jego wersji symulatora padał śnieg). Ponadto nie mamy zaimplementowanych wycieraczek - w żadnym pojeździe. Na dodatek, eventlaunchery działające o wyznaczonej godzinie nie będą działać poprawnie.
Tyle z mojej strony. Pozdrawiam.

Edit: Zapomniałem jeszcze dopisać, że nawet jak to wszystko zostanie zaimplementowane i będzie to losowanie, to jedynie na trasach fikcyjnych (w realistycznych wiadomo dlaczego nie) i tylko jako dodatkowa opcja (np. w launcherze).
« Ostatnia zmiana: 11 Września 2017, 21:45:08 wysłana przez jakubg1 »

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Losowa pora (godzina) i pogoda (niebo, widzialność itp.) symulacji.
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Września 2017, 22:42:14 »
To o czym myślę to taka możliwość lub opcja, a nie obligatoryjne zawsze losowanie - coś w rodzaju, jak wcześniej można było ustawić w rainsted - losowe parametry atmosfery (niebo, widoczność, barwę światła itd.). Oczywiście powinna zostać możliwość przejechania scenerii w warunkach i o porze zamyślonych przez jej autorów, możliwość zmiany tychże parametrów na właśnie przez siebie wybrane oraz ustawienie ich losowości. Nie chodzi także o zmianę pór roku, bo rzeczywiście byłaby to zbyt duża ingerencja w pliki scenerii, choć to też ciekawa opcja. Chodziło mi jedynie o to, co do wersji exe z paczki 17.07 można było zmieniać z poziomu Rainsted, tj. "niebo, światło, atmosfera" + "widzialność/mgła".
Co do nasłonecznienia, czyli poziomu natężenia światła uważam, że obecnie przyjęta zasada dostosowania do rzeczywistej daty i godziny z symulacji jest ciekawym i trafnym rozwiązaniem, tylko do tego przydałaby się właśnie jakaś możliwość manipulacji godziną rozpoczęcia symulacji.

Co do czasu, to zdaję sobie z tego sprawę, że zmiana godziny symulacji wymagałaby dostosowania nastaw "eventlauncherów" lub po prostu dostosowanie do tej możliwości plików scenerii poprzez np. uzależnienie zdarzeń nie od godziny a czasu trwania symulacji - choć to już więcej zachodu i pracy, więc i bardziej dyskusyjne. Można by też pokusić się o stworzenie odpowiedniego narzędzia, które taką konwersję czy to do odpowiedniej godziny, czy z konkretnej godziny na czas symulacji robiłoby automatycznie trwale dostosowując pliki źródłowe scenerii, lub tworząc ich tymczasowe kopie.
Gdyby pojawił się tego sens, tj. odpowiednie możliwości symulatora mógłbym się pokusić o stworzenie odpowiedniego narzędzia.

Apropo's oświetlenia, to jeszcze jedna sprawa - u mnie w sceneriach nocnych po włączeniu reflektorów lokomotywy rozjaśnia się wnętrze kabiny - co uważam za bardzo nienaturalne - czy to jest jakiś błąd grafiki programu, czy problem jest z grafiką u mnie w komputerze?
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2592
Odp: Losowa pora (godzina) i pogoda (niebo, widzialność itp.) symulacji.
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Września 2017, 22:48:20 »
Niektórzy, zwłaszcza użytkownicy zintegrowanych inteli, zgłaszali rozświetlenie całej sceny. Oświetlenia kabiny nikt nie zgłaszał. Jest to błąd.

Dzień roku, zachmurzenie i mgłę można spokojnie edytować tak jak do tej pory. Czy Rainsted zostanie do tego dostosowany kiedykolwiek, to już kwestia autora programu.
Mój kanał youtube

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Losowa pora (godzina) i pogoda (niebo, widzialność itp.) symulacji.
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Września 2017, 01:27:11 »
No cóż... zintegrowany intel również i u mnie występuje, więc może to jest pokłosie... :-)

Odnośnie edycji, to owszem - można, ale tylko ręcznie w pliku scenerii...
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 247
Odp: Losowa pora (godzina) i pogoda (niebo, widzialność itp.) symulacji.
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Września 2017, 19:00:34 »
Ja do kolegi Ra juz dawno pisalem by te mozliwosc wprowadzil wraz ze zmiana movelight. Z jakiegos powodu bronil sie przed tym argumentujac ze czas ma ustalony byc przez sam scenariusz wraz z dzialajacym rozkladem i eventami czasowymi.
To o czym teraz mowimy dotyczylo by tylko tych scenariuszy w ktorych nie ma eventow czasowych. Jednak oznaczalo by to np jazde noca po ciemku o godzinie 14 albo 9 rano.

Obecnie w niektorych scenariuszach mozliwe jest zmiana pory dnia z zachowaniem tej samej godziny, nawet mozna zmienic sama godzine. Ale wiekszosc jednak ma eventy czasowe i zmiana godziny symulacji spowoduje posypanie sie ai. Z kolei przy stalej godzinie np 14. I tak bedzie jasno bo exe ma to w automacie. I tak samo nigdy o godz 00 00 nie bedzie jasno o ile jest wpisany czas do scn (time).
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015