Autor Wątek:  Projekt Zabrzegi  (Przeczytany 14262 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tommik

  • Wiadomości: 100
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Projekt Zabrzegi
« Odpowiedź #30 dnia: 13 Czerwca 2005, 15:58:20 »
Cytat: "Mateu"
Cytat: "tommik"
Cytat: "KURS90"
(...)Czy to prawda, że na nowym exe fps ma nie być zależne od długości trasy ??

W obecnie testowanym exe wielkość trasy także nie ma wpływu na fps.

Quark-t: Proszę uprzejmie o poprawienie tej wiadomości, bo przynajmniej dla mnie jest ona kompletnie niezrozumiała. Co to znaczy, że _także nie ma wpływu na fps_? Wniosek z tego, że w poprzedniej (czyli obecnej) wersji było tak samo, a imho małe trasy codzą lepiej od dużych, nie tylko ze względu na mniejszą liczbę taboru, ale może się mylę... (ech, sesja...)

No wlasnie chcialem na to odpowiedziec... Dlugosc trasy ma kolosalny wplyw na fps....


No to ja może wrócę domojego posta.
Wiadomość zmieniałem i zapomniałem usunąć słowa "także", a nie chciałem poprawiać jej drugi raz - myślałem, że się nikt nie przyczepi.

A co do samej treści to wziąłem ją stąd:
Cytat: "Bart"
(...)Długość trasy w obecnie testowanym exe nie ma wpływu na FPS(...)


Tak czy owak sory za zamieszanie, jakie zrobiło słowo "także".

Offline KURS90

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
    • http://www.linia.14.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Projekt Zabrzegi
« Odpowiedź #31 dnia: 13 Czerwca 2005, 16:43:29 »
Znalazłem sposób, żeby choć trochę podnieść fps. Podejrzałem to na trasie Moczniki. Jak mówiłem trasa składa się z lini lokalnej i magistrali na którą będzie można wjechać z dwóch stron. Dlatego podzielę trasę na moduły (osobne scm z terenem, trakcją i obiektami) i nie będą się ładować elementy po których w danej misji nie będziemy jechać. Np. mamy misję po magistrali to wcale nie musi się ładować trasa lokalna. Cudów to nie zdziała, ale choć trochę pomoże przy FPS

Offline KURS90

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
    • http://www.linia.14.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Projekt Zabrzegi
« Odpowiedź #32 dnia: 18 Lipca 2005, 00:10:34 »
Z powodu nieustannych błędów w gmaxie, i trudności w pisaniu tras w tym czymś rozpocząłem prace od nowa, tym razem w 3ds.
Zrobiłem na razie magistralę z rozjazdami r=1200, łukami r>1500. Ma ona 33 km, na razie są na niej stacje i 6 km odcinek czterostawnej SBL. Teraz na warsztacie robię linię lokalną o Vmax 60-80 km/h. początkowo będzie miała ona trzystawną SBL, a potem zwykłe półsamoczynne semafory tylko na stacjach. Ponadto jest już prawie gotowa główna stacja (nie wszystkie semafory są podpięte) i oczywiście brak jeszcze terenu i trakcji.
Poniżej prezentuję kilka screenów, wiem, że na razie mało, ale najpierw chcę się uporać z układem torowym całości
http://internova.org.pl/~wawrzek/Maszyna/Zabrzegi

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Projekt Zabrzegi
« Odpowiedź #33 dnia: 18 Lipca 2005, 02:34:35 »
Cytat: "Bart"



(...)Długość trasy w obecnie testowanym exe nie ma wpływu na FPS(...)

 


Zależy jak na to patrzeć: bo jesli mamy jeden tor o dł 100m to taka "trasa" ma nawet i 500FPS, ale na dużych sceneriach (vide Lublin) - taa :] ciągle tworzony (nie zaprzestałem:)) mam jak na dłoni że FPS spada przy centrum do 10 :/ a po czym na szlaku wzrasta do 40 i więcej.

Co do zarzutów że symek wyświetla w nieskączoność. Przepraszam ze w tym temacie, ale zostało to tu poruszone. Quark-t czy jesteś tego pewny? kiedyś wydaje mi sie że zmieniłem na max dist wszystko na 1200m i różnicy w FPS nie widziałem (góra 2FPS na Twojej trasie, ale może mi sie wydaje:)). Znacznie wiecej dało 800m.

Czemu twierdze że nie przyspiesza? Ano dlatego że wszystkie modele jakie są (sprawdzcie w plikach t3d) mają standardowo wpisane

MaxDistance: 1000
MinDistance: 0


...a to nie pozwoli wyświetlić obiektu dalej niż 1000m :>
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa