W dzisiejszym uaktualnieniu:
- dobra zmiana, dzwiek rainsound: definiowany w pliku .mmd moze byc dzwiekiem skladanym, z wyborem probki uzaleznionym od aktualnej intensywnosci opadow (w przedziale 0-100)
- a po co to komu, lokacja dzwieku okreslana parametrem placement: obsluguje dodatkowa wartosc custom w zalozeniu do wykorzystania dla nietypowych dzwiekow niedajacych sie latwo zakwalifikowac do juz obslugiwanych lokalizacji oraz innych nieprzewidzianych szamynstw
- funkcjonalnosc, parametry tlumienia dzwiekow moga byc modyfikowane na poziomie typu pojazdu, wpisem w pliku mmd w postaci:
(wpis pokazuje wartosci domyslne)
soundproofing:
// listener: rear cab, engine, front cab, window, attached camera, free camera
1.00 0.20 1.00 0.65 0.20 0.20 // internal
0.20 1.00 0.20 0.65 0.65 0.65 // engine
0.20 0.20 0.20 0.65 0.65 1.00 // external
0.01 0.01 0.01 0.20 0.20 1.00 // external ambient
1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 // custom
-- rzedy definiuja wartosci tlumienia dzwieku umieszczonego w lokacji: internal, engine, external, external o ujemnym zasiegu, custom.
-- kolumny definiuja wartosci tlumienia dla sluchacza zlokalizowanego w: tylnej kabinie, przedziale silnikowym, przedniej kabinie, wychylonego przez okno, kamery przyczepionej do pojazdu, kamery luzem
-- wartosci tlumienia podawane sa jako modyfikator glosnosci w zakresie 0-1 gdzie 1 to brak zmiany glosnosci, a 0 to pelne wyciszenie dzwieku. Podanie wartosci -1 oznacza ze dla danej kombinacji powinna zostac uzyta wartosc domyslna.