Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1093965 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3030 dnia: 31 Stycznia 2020, 12:25:23 »
No ja mam ograniczenie 65 FPS w RivaTunerze i ścina.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3031 dnia: 02 Lutego 2020, 17:14:18 »
Z kranem FVel6 coś jest naprawdę w MaSzynie nie tak, zobaczcie jak wygląda przykładowo "hamowanie EP" u nas a jak w rzeczywistości a także inne pozycje takie jak "jazda EP", "hamowanie pn. stopniowe i nagłe", "wyłączenie (trakcja ukrotniona)":
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2020, 19:28:34 wysłana przez SM40 »

Offline Maszynista_94

  • Wiadomości: 216
  • Z MZK Skierniewice zawsze po drodze...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3032 dnia: 02 Lutego 2020, 18:32:42 »
Z kranem FVel6 coś jest naprawdę w MaSzynie nie tak, zobaczcie jak wygląda przykładowo "hamowanie EP" u nas a jak w rzeczywistości a także inne pozycje takie jak "jazda EP" czy odcięcie (wyłączenie):
To wszystko zależy od pozycji zamontowania kranu, więc tak jak jest, jest prawidłowo. Bardziej denerwujące jest odtwarzanie dźwięku stycznika hamowania i luzowania ep przy ustawieniu nastawnika kierunkowego w pozycji "0". Druga rzecz: należałoby wprowadzić oprócz hamowania nagłego, pozycję hamowania pneumatycznego według pozycji kranu hamulca FV6el.
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2020, 18:39:55 wysłana przez Maszynista_94 »

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3033 dnia: 02 Lutego 2020, 18:42:04 »
Nie jest prawidłowo, zobacz że rączka jest w niewłaściwej pozycji względem kranu.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3034 dnia: 02 Lutego 2020, 19:56:08 »
Druga rzecz: należałoby wprowadzić oprócz hamowania nagłego, pozycję hamowania pneumatycznego według pozycji kranu hamulca FV6el.
Jest dostępne na pozycji hamulca 4,5. Można sobie zmienić brakestep na 0,5 albo użyć analogowego zaworu maszynisty, żeby się do niej dostać.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3035 dnia: 02 Lutego 2020, 22:52:35 »
Zmieniłem środkową wartość "kran_zasadniczy rot -0.06 0.0 0.15" --> "kran_zasadniczy rot -0.06 0.06 0.15" i odrazu jest lepiej, może tego brakowało?

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3036 dnia: 04 Lutego 2020, 23:58:03 »
No ja mam ograniczenie 65 FPS w RivaTunerze i ścina.

Odnośnie twojego problemu mogę dodać tyle że miałem również ten sam problem ale zastosowałem taki trik że ustawiłem sobie zakres FPS (u mnie wartość 75) w panelu nvidia i problem znikł.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3037 dnia: 05 Lutego 2020, 16:16:22 »
Potwierdzam co pisze maszynistapkp. Lagi znikły po ustawieniu zakresu FPS w Panelu Nvidia.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3038 dnia: 05 Lutego 2020, 16:41:51 »
Ja nie potwierdzam, zmieniłem w Panelu Nvidii dla eu07.exe limit fps na 75 i dalej na bałtyku przy ruszaniu myszą, klatkuje.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3039 dnia: 05 Lutego 2020, 16:53:20 »
@Turbokibel, ja to mam na trybie legacy. Na Full dalej zarywa.

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3040 dnia: 05 Lutego 2020, 20:18:17 »
A spróbuj może tych ustawień.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3041 dnia: 05 Lutego 2020, 20:55:10 »
Nie ma żadnej różnicy, myślę, że to wina karty graficznej, ja mam GTX 760 2GB a to do najlepszych nie należy.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline bprog

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3042 dnia: 05 Lutego 2020, 21:38:56 »
Ja wcześniej też miałem 760 i wykorzystanie karty nie sięgało nawet 80%, był duuży zapas. To nie wina karty, tak mi się wydaje.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3043 dnia: 05 Lutego 2020, 22:06:40 »
No mi na silniku shaderowym wykorzystuje nawet 98%.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3044 dnia: 05 Lutego 2020, 23:27:17 »
Przypuszczam że jest za mało pamięci vram karty graficznej ale to są tylko moje przypuszczenia. A mogę się dowiedzieć ile masz ramu i jaki pocesor?

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3045 dnia: 06 Lutego 2020, 00:25:38 »
16GB DDR3 1600MHz.
I5 3470.
Hmm, na sceneriach zazwyczaj jest około 1300MB zużycia vRAMU, więc nie wiem.
« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2020, 00:35:36 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Matson

  • Wiadomości: 193
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3046 dnia: 07 Lutego 2020, 19:32:52 »
Niestety problem szarpania jest chyba głębszy, bo mam dokładnie to samo przy gtx 1060 - karta nie jest może najnowszym cudem techniki ale z maszyną powinna dać sobie radę. W elfach wykorzystanie karty 98%. To nawet nie jest kwestia niskiego klatkażu, tylko po prostu szarpania w eflach. Są aż tak niezoptymalizowane?

BTW w nocy światła semaforów tarcz etc. przenikają przez pojazdy.
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2020, 19:35:45 wysłana przez Matson »

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3047 dnia: 07 Lutego 2020, 20:02:48 »
U mnie nie tylko w elfie, w traxxie, dragonie, kiblach, spotach również szarpie.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3048 dnia: 07 Lutego 2020, 20:27:38 »
Zobaczcie w ustawieniach NVidii ile macie klatek w opcji "Wstępne renderowanie klatek wirtualnej rzeczywistości". Powinno być 1.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3049 dnia: 07 Lutego 2020, 20:28:43 »
Jest na 1.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Matson

  • Wiadomości: 193
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3050 dnia: 07 Lutego 2020, 21:40:32 »
Też jest na jeden. Problem występuje w pojazdach które mają ekrany etc. (na siódemkach 15xx również). Na pojazdach bez śmiga płynnie, a FPS taki sam. Zmiana parametru pyscreenrendererpriority nic nie daje.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3051 dnia: 07 Lutego 2020, 22:09:40 »
Faktycznie, tylko z pojazdami co mają kolibra lub ekran, np EN57-840, na nim szarpie, jak wymienię na jakiś inny co ma Radmora, nie szarpie. Potwierdzam, zmiana pyscreenrenderpriority nic nie robi.
Bez sensu, że jeden mały ekranik w kolibrze powoduje takie anomalia.
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2020, 11:36:57 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3052 dnia: 08 Lutego 2020, 16:03:02 »
Niestety problem szarpania jest chyba głębszy, bo mam dokładnie to samo przy gtx 1060 - karta nie jest może najnowszym cudem techniki ale z maszyną powinna dać sobie radę. W elfach wykorzystanie karty 98%. To nawet nie jest kwestia niskiego klatkażu, tylko po prostu szarpania w eflach. Są aż tak niezoptymalizowane?

Ja mam gtx 1650 super 4gb, procesor intela 3470, 8 gb ram i mam na każdej scenerii i każdym taborze klatkowanie, rwanie itp. przy włączonej synchronizacji w eu07.ini. Przy wyłączonej natomiast jak by to lepiej wyglądało ale znowu przy każdym ruchu kamery ten pływający obraz..
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2020, 16:04:13 wysłana przez chyzy17 »

Offline Matson

  • Wiadomości: 193
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3053 dnia: 08 Lutego 2020, 16:55:49 »
U mnie karta 6GB, procesor i5-9600k i 16 gb ramu, więc nie jest możliwe, aby komp był za słaby. Owszem, fps dość niski ale jak nie ma kolibra ani ekranów to chodzi to płynnie, a jak tylko pojawiają się w kabinie jakieś elementy z ekranem - rwanie.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3054 dnia: 08 Lutego 2020, 17:18:54 »
Panowie, ale takie zgloszenia to wiecie, o kant dolnej czesci plecow mozna sobie tylko potluc. "Klatkowanie", "rwanie" guzik mi mowi, bo dla jednego bedzie "rwalo" jak mu spadnie fps ponizej 10, drugiemu jak sie symulacja zatrzyma na sekunde bo doczytuje dane, a trzeciemu jak mu sie zrobi 59 klatek zamiast 60 przez ulamek sekundy. Postarajcie sie jakos bardziej precyzyjnie opisac co obserwujecie; i log jakis dajcie, bo skad ja mam niby wiedziec na jakich jedziecie ustawieniach?

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1355
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3470
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3055 dnia: 08 Lutego 2020, 17:32:24 »
GTX 970 4GB, 12GB ram, fx-6100. U mnie też to występuje, na każdej scenerii w kabinie pojazdu z pytonowym ekranem, przy wyłączonej baterii, a tym samym ekranach również zacina. Po wyjściu na zewnątrz pojazdu rwanie nie występuje. Zmiana pyscreenrendererpriority na lowest daje leciuteńką poprawę. Wydaje mi się, żę dzieje się tak tylko przy ruszaniu kamerą, gdy mamy ją na wprost i nie kręcimy kamerą wokół, to obraz jest płynny, albo aż tak tego nie widać. Wygląda to na przycięcie obrazu na ułamek sekundy, poza tym obraz jest płynny, bez spadków fpsów. Na przykład na td ponad 90 fps, zasięg renderowania 7500m. Nie wiem, czy ma to znaczenie, ale w zakładce debug data w gfx renderer najdłuższy czas ma karta graficzna (~11ms), ciut mniej ma procesor (~10ms). Przykładowy log z td w załączniku.

« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2020, 17:46:29 wysłana przez Miłosz Dorsz »
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3056 dnia: 08 Lutego 2020, 19:33:05 »
U mnie to wygląda tak:
&feature=youtu.be
[/youtube]

Offline SilenS

  • Wiadomości: 85
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3057 dnia: 08 Lutego 2020, 20:53:34 »
i7 4790K, 32GB RAM i RTX2080 - w 1080p z Multiasampling na x16 szarpie - jak u kolegów wyżej, ustawienie na x4 jest ok ale jakość leci.
Tak samo ustawienie w panelu nV jakichkolwiek zmian graficznych - jeden wielki lag. Sterowni GameReady jak i SD (studyjne)

Offline kuba.minimalny

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3058 dnia: 08 Lutego 2020, 20:55:52 »
Dziwna sprawa. W mojej konfiguracji przy intel HD 4000  i 8 GB RAM gra chodzi w stałych 25-30fps
Oczywiście legacy oraz Multiasampling na x8 i jakoś to idzie.

Offline SilenS

  • Wiadomości: 85
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3059 dnia: 08 Lutego 2020, 21:30:42 »
Konfiguracja nr 2 -  i5 3570K, 8GB RAM i  R9 380 4G wszystko śmiga bez zająknięcia, 1080p, x16 multi. Dodatkowo podkręcona szczegółowość w paneru Adrenalin w sterach AMD. Kwiczy tu coś na nVidii :(