Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1093969 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2940 dnia: 19 Stycznia 2020, 19:57:31 »
U mnie jest również wszystko w porządku, zobacz tutaj filmik:
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2941 dnia: 19 Stycznia 2020, 20:07:27 »
Charakterystyka dla składu z testu tmj. Niebieski to exe aktualne a zielony paczkowe. Jak widać zrywa się szybciej, osiągając mniejsze przyspieszenia chwilowe i hamuje trochę mocniej, ale przy jednym pomiarze nie jest to wiarygodne.
Mój kanał youtube

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2942 dnia: 19 Stycznia 2020, 20:38:13 »
Czy tylko mi się wydaje, czy tabor ma sporo gorsze osiągi? Zdecydowanie dłuższe rozruchy, słabe osiągi oraz hamowanie.
Podbijam pytanie.
A masz podkatalog data, a w nim plik load_weights.txt?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2943 dnia: 19 Stycznia 2020, 22:38:26 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, obecnosc walu kulakowego w pojezdzie mozna zdefiniowac wpisem w sekcji Cntrl pliku .fiz, Camshaft=Yes/No

- poprawka, styczniki liniowe w pojezdzie wyposazonym w wal kulakowy rozlaczaja sie dopiero po faktycznym zejsciu na pozycje 0 zamiast natychmiast

- zeby bylo tak jak bylo, pantografy ukrotnionych elektrowozow (z wyjatkiem EZT i ET41) obslugiwane sa symetrycznie -- przedni z ostatnim, tylny z sasiadem w drugim pojezdzie

- maszyna stawia na jakos, symulacja systemu pantografow zostala nieco rozbudowana. Uklad pantografow obejmuje teraz wstepny zawor elektro-pneumatyczny, oraz zawory indywidualne pantografow.
-- zawor wstepny moze byc konfigurowany wpisami w sekcji Cntrl w pliku .fiz:
PantEPValveStart=Automatic/Manual/Mixed // metoda kontroli zaworu, domyslnie automatyczna; pozostale metody pozwalaja na sterowanie zaworem poprzez urzadzenia pantselected_sw: oraz pantselectedoff_sw:
PantEPValveSpring=Yes/No // typ zaworu, monostabilny (domyslnie) lub bistabilny
-- zawory indywidualne moga byc konfigurowane wpisami w sekcji Cntrl w pliku .fiz:
PantValveStart=Automatic/Manual/Mixed // metoda kontroli zaworu, domyslnie reczna; sterowanie zaworem poprzez urzadzenia pantfront_sw: pantfrontoff_sw: (pantograf przedni) oraz pantrear_sw: pantrearoff_sw: (pantograf tylny) lub alternatywnie urzadzeniem pantselect_sw:
PantValveSpring=Yes/No // typ zaworu, monostabilny (domyslnie) lub bistabilny
PantValveSolenoid=Yes/No // zrodlo zasilania zaworu, pradem elektrycznym (domyslnie) lub mechanicznie czyli niezaleznie od stanu obwodu NN pojazdu

« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2020, 23:19:45 wysłana przez Stele »

Offline Maszynista_94

  • Wiadomości: 216
  • Z MZK Skierniewice zawsze po drodze...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2944 dnia: 19 Stycznia 2020, 22:48:08 »
Czy tylko mi się wydaje, czy tabor ma sporo gorsze osiągi? Zdecydowanie dłuższe rozruchy, słabe osiągi oraz hamowanie.
Podbijam pytanie.
A masz podkatalog data, a w nim plik load_weights.txt?
Nie, nie mam czegoś takiego.

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1355
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3470
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2945 dnia: 19 Stycznia 2020, 22:49:15 »
No to wszystko jasne. Bez tego pliku każdy pasażer zamiast 80kg waży tonę. Znajdziesz plik na repo.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline Maszynista_94

  • Wiadomości: 216
  • Z MZK Skierniewice zawsze po drodze...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2946 dnia: 19 Stycznia 2020, 23:03:16 »
Pomogło, dziękuję. Problem rozwiązany.

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2947 dnia: 20 Stycznia 2020, 00:15:51 »
- poprawka, styczniki liniowe w pojezdzie wyposazonym w wal kulakowy rozlaczaja sie dopiero po faktycznym zejsciu na pozycje 0 zamiast natychmiast
Tak to będzie też działać w EN57/71? Bo tam też jest wał kułakowy, ale w rzeczywistości styczniki liniowe rozłączają się od razu po przestawieniu nastawnika na 0, a nie dopiero jak wał zejdzie na 0.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2948 dnia: 20 Stycznia 2020, 00:39:04 »
Zachowanie dotyczy tylko pojazdow ze zdefiniowanym parametrem Camshaft, wiec EN57 i pozostale pojazdy dostepne w symulatorze do tej pory powinny funkcjonowac jak dotychczas. Poprawka zrobiona byla glownie pod Skodowate, bo tam podobno dziala to w taki wlasnie sposob, a ze wzgledu na brak polaczenia nastawnika i bocznikow exe traktowalo je tak jak kazda inna siudemke.

Offline bprog

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2949 dnia: 20 Stycznia 2020, 13:59:00 »
Kiblowate wciąż nie mają blokady nastawnika kierunkowego, można dowolnie nim ruszać przy załączonym rozruchu. Kiedyś to było, ale po drodze przestało działać.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2950 dnia: 20 Stycznia 2020, 14:45:48 »
Jak ktos wyjasni lopatologicznie co to znaczy "przy zalaczonym rozruchu" to moze sie poprawi. Rozruch to dla mnie jest jak sie w samochodzie silnik uruchamia.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2951 dnia: 20 Stycznia 2020, 14:59:37 »
Zapewne chodzi o "przy nastawniku jazdy na pozycji innej niż zero."

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2952 dnia: 20 Stycznia 2020, 15:02:38 »
O, i takie przedstawienie sprawy to nawet ja zrozumiem :>  Jeszcze tylko zeby sie upewnic, ten nastawnik kierunku jest wtedy jakos mechanicznie blokowany, ze nie mozna go ruszyc?

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2953 dnia: 20 Stycznia 2020, 16:34:25 »
Tak, większość maszyn ma wzajemne blokady mechaniczne nastawnika jazdy i kierunku. Tzn. - przy nastawniku kierunkowym na zero nie można ruszyć nastawnikiem jazdy, a przy nastawniku jazdy na pozycji innej niż zero nie można ruszać nastawnikiem kierunku. Kibla to też dotyczy.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2954 dnia: 20 Stycznia 2020, 16:38:14 »
Da się zrobić tak, by w każdym pojeździe na samym starcie, kran hamulca był w pozycji odcięcie?
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2955 dnia: 20 Stycznia 2020, 16:49:52 »
Kran hamulca ustawiany jest w pozycji odciecia w pojazdach wstawionych z predkoscia poczatkowa 0.0 km/h  Nie widze za bardzo powodu by ustawiac w pozycji odciecia kran w pojazdach wstawionych z predkoscia poczatkowa, ktora jest specjalnym sygnalem by ustawic uklad pneumatyczny od razu w pozycji roboczej.

edit:

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- zeby bylo tak jak bylo, uzaleznienie pracy nastawnika kierunku od pozycji nastawnika jazdy powinno funkcjonowac rowniez w kiblowatych
« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2020, 18:48:01 wysłana przez tmj »

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2956 dnia: 22 Stycznia 2020, 20:16:16 »
Jadę Edkiem, wyrzucam na zero, a Edek dalej przyspiesza... Chyba nie pykło coś z tym wałem kułakowym?

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2957 dnia: 22 Stycznia 2020, 21:11:56 »
Potwierdzam ED72 przyspiesza po daniu na 0. Znalazłem też inną ciekawą przypadłość przetwornica zmienia swoje brzmienie jeśli opuścimy przedni pantograf a jeśli tylni to nie zmienia, według mojej analizy problem leży w przekazywaniu wysokiego napięcia wstecz. A i drzwi nie chcą się zamknąć z klawiatury.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2958 dnia: 22 Stycznia 2020, 21:33:43 »
"U mnie dziala", po przestawieniu nastawnika na 0 moc generowana przez silniki i natezenie pradu zmienia sie natychmiast na 0. Akceleracja zas z poziomu ~0.5 spada do ~0.05. A czemu przy wylaczonym silniku dalej jest dodatnia, to juz inna para kaloszy.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2959 dnia: 22 Stycznia 2020, 23:04:14 »
Wszystkie wskazania pokazują 0, i amperomierz i pod F12, ale niestety, wygląda jakby zostawał na przetoku. Rusz na pierwszej pozycji,  rozbujaj się do 20, wyrzuć się i oglądaj prędkościomierz ;-)



W połowie jestem na zewnątrz, słychać pracę przekładni, oraz problem z przetwornicą o której pisał @SM40.
« Ostatnia zmiana: 22 Stycznia 2020, 23:12:34 wysłana przez mareczek »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2960 dnia: 23 Stycznia 2020, 00:20:53 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zalaczanie stycznikow nie powinno sikac do mleka innym procedurom

- poprawka, modulacja przetwornicy uwzglednia alternatywne zrodla zasilania

- zeby bylo tak jak bylo, wykonanie komend obslugi pantografow uzaleznione jest od obecnosci w danej kabinie wpisu przypisanego komendzie urzadzenia kabinowego

- lekcje dla ai, wirtualni szamynisci prowadzacy ukrotnione elektrowozy sa bardziej swiadomi ile pradu potrafia wyssac ich sklady

- funkcjonalnosc, w sekcji Scenario panelu F12 umiejscowione zostaly suwaczki pozwalajace na zmiane aktualnej daty symulacji i/lub poziomu zachmurzenia

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2961 dnia: 23 Stycznia 2020, 09:59:37 »
Coś się stało z wałem kułakowym w EN57 i w lokach z wałem też np. EP05, film wszystko obrazuje:

Po ruszeniu włączeniu WSa już jest wszystko ok. 
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2020, 10:20:57 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2962 dnia: 23 Stycznia 2020, 11:23:01 »
Wrócił problem z modulacją przetwornicy gdy opuścimy wszystkie pantografy podczas jej pracy. Potwierdzam dziwny dźwięk wału kułakowego.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2963 dnia: 23 Stycznia 2020, 12:20:53 »
Niestety, ale nie tylko w kiblach i lokomotywach z wałem kułakowym ten problem występuje, zobaczcie na siódemkę. Fajny bit zapodała.


Edit: Ten przycisk opuszczania pantografu B powinien być impulsowy, a nie jest, nie da się go "odkliknąć" myszą Dla przykładu z ET22 i ET21.
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2020, 12:37:16 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2964 dnia: 23 Stycznia 2020, 16:11:10 »
Bo kto kurla kazal krecic nastawnikiem jak jeszcze nie jest lok uruchomiony :V

W dzisiejszym uaktualnieniu

- poprawka, ukrocone muzyczne zapedy u siudemek

- poprawka, modulacja dzwieku przetwornicy jest pomijana przy braku napiecia

(impulsowosc przyciskow pantografow definiowana jest po staremu wpisem w pliku .fiz  W przypadku zdefiniowania przyciskow jako impulsowe do opuszczenia wymagany jest przycisk pantrearoff_sw: dla pantografu tylnego, pantfrontoff_sw: dla pantografu przedniego)
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2020, 16:14:11 wysłana przez tmj »

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2965 dnia: 23 Stycznia 2020, 16:20:07 »
Na poprzednich wersjach exe, czyli przed zmianami pantografowymi, normalnie ten przycisk był impulsowy.
W pliku fiz jest Switches: Pantograph=Impulse i w mmd też jest ten wpis pantrearoff_sw: { grzybpantboff mov -0.006 0 0.15 Przycisk patyka A jest normalnie impulsowy a przycisk patyka B już nie.
Już siódemki i kible nie robią orkiestry.
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2020, 16:22:06 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Maszynista_94

  • Wiadomości: 216
  • Z MZK Skierniewice zawsze po drodze...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2966 dnia: 23 Stycznia 2020, 18:09:46 »
Mam małą sugestię: W EN76, podczas jazdy na tempomacie, podczas ruszania automat najpierw zadaje moc do 30%, a potem nie do 100 - tak jak tutaj, lecz do 50%.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1492
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1119
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2967 dnia: 23 Stycznia 2020, 18:11:12 »
Na panelu od tempomatu po prawej stronie masz regulację mocy.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Maszynista_94

  • Wiadomości: 216
  • Z MZK Skierniewice zawsze po drodze...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2968 dnia: 23 Stycznia 2020, 18:23:00 »
Na panelu od tempomatu po prawej stronie masz regulację mocy.
Pomogło. Dziękuję.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2969 dnia: 24 Stycznia 2020, 09:33:46 »
Niestety, ale nie tylko w kiblach i lokomotywach z wałem kułakowym ten problem występuje, zobaczcie na siódemkę. Fajny bit zapodała.


Edit: Ten przycisk opuszczania pantografu B powinien być impulsowy, a nie jest, nie da się go "odkliknąć" myszą Dla przykładu z ET22 i ET21.
Jednak dalej problem występuje, ale tylko jak mamy zamkniętego WSa.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD