Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 516549 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3621
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2550 dnia: 02 Listopada 2019, 22:33:51 »
W Traxxsie pozycje programatora reflektorów Tb1 i Pc1 nie mają animacji i dźwięku.
To efekt uboczny zmiany wprowadzonej na zyczenie uzytkownikow ktorzy nie mogli zniesc ze pokretlo miedzy tymi pozycjami krecilo sie "w druga strone". Teraz przy "zapetleniu" z pozycji pierwszej na ostatnia i odwrotnie nastepuje przeskok bez animacji, zeby ukryc ze jest ona w "zlym" kierunku.

Offline Turbokibel

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 630
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 191
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2551 dnia: 02 Listopada 2019, 22:35:27 »
Czyli tak ma być?

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3621
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2552 dnia: 02 Listopada 2019, 22:38:10 »
Tak, chyba ze ktos wpadnie na pomysl jak to zrobic lepiej i to zrobi :>

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 504
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 148
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2553 dnia: 03 Listopada 2019, 00:09:58 »
Mam jedną prośbę. Czy dało by się wsadzić możliwość cofania pokrętła głośności w radiu? Obecnie jest chyba tylko do przodu z tego co widzę.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3621
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2554 dnia: 03 Listopada 2019, 00:26:58 »
Nie testowalem, ale patrzac w kod pokretlo jest kontrolowane podobnie jak pozostale tego typu urzadzenia przy uzyciu lewego i prawego przycisku myszy -- lewy zwieksza sile glosu, prawy zmniejsza.

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1755
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2555 dnia: 03 Listopada 2019, 00:40:16 »
Chodzi o obsługę z klawiatury. Komendy radiovolumeincrease i radiovolumedecrease powinny działać wg kodu.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4023
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 188
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2556 dnia: 03 Listopada 2019, 14:26:45 »
NIe mogę znaleźć tego postu, gdzie autor pisal ze na drawinowie w tunelu jest jasno. U mnie jest to samo. Czy padla już gdzies na to odpowiedz?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 459
    • Zobacz profil
    • http://mareczek.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 131
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2557 dnia: 03 Listopada 2019, 14:36:35 »
NIe mogę znaleźć tego postu, gdzie autor pisal ze na drawinowie w tunelu jest jasno. U mnie jest to samo. Czy padla już gdzies na to odpowiedz?
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg517536.html#msg517536

Odpowiedzi też nie dostałem :) Odpowiedź poniżej...
« Ostatnia zmiana: 03 Listopada 2019, 14:38:29 wysłana przez mareczek »
http://mareczek.szczecin.pl - Galeria Fotograficzna Mareczka

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3621
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2558 dnia: 03 Listopada 2019, 14:36:49 »
Szaderowy renderer nie uwzglednia, przynajmniej na ta chwile, regulowania poziomu jasnosci dla torow i obiektow na tych torach parametrem typu otoczenia dla toru. Jest to w taki czy inny sposob do ewentualnego ogarniecia.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4023
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 188
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2559 dnia: 03 Listopada 2019, 14:38:59 »
Tak to wygląda jakby funkcja swiatlo/cien nie dzialala. Cienie nie zucaja się do kabiny tak jak to dzialalo w poprzednich wersjach exe. CZyli cofnęliśmy się w tym względzie do tylu.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Minonek

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2560 dnia: 03 Listopada 2019, 20:48:30 »
Po pobraniu nowego exe gra zaczęła klatkować a w wcześniejszym exe tego nie było.

Online Miłosz Dorsz

  • Deweloper
  • Wiadomości: 760
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 633
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2561 dnia: 03 Listopada 2019, 21:10:42 »
Klatkuje, bo zawiera więcej efektów graficznych, które obciążają komputer.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3621
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2562 dnia: 04 Listopada 2019, 00:05:26 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, pociagi osobowe zatrzymujace sie na postoju technicznym (stacje w rozkladzie z umieszczonym w konfiguracji symbolem pt) oraz pociagi towarowe ogolnie nie czekaja z odjazdem do rozkladowej godziny o ile otrzymaja wolna droge

- zeby bylo tak jak bylo, czesciowo przeszczepione do szaderowego renderera biedaficzery ze starego silnika graficznego

UWAGA: dolaczone do uaktualnienia pliki szaderow sa po wprowadzonych zmianach niekompatybilne z szaderowym exe z paczki calosciowej (exe z paczki wysypie sie przy uruchamianiu) Pliki dzialajace z exe z paczki calosciowej mozna w razie potrzeby odzyskac wypakowujac zawartosc pliku bin_x64 lub bin_x86 znajdujacego sie w glownym katalogu symulatora.

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 531
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2563 dnia: 04 Listopada 2019, 12:48:16 »

UWAGA: dolaczone do uaktualnienia pliki szaderow sa po wprowadzonych zmianach niekompatybilne z szaderowym exe z paczki calosciowej (exe z paczki wysypie sie przy uruchamianiu) Pliki dzialajace z exe z paczki calosciowej mozna w razie potrzeby odzyskac wypakowujac zawartosc pliku bin_x64 lub bin_x86 znajdujacego sie w glownym katalogu symulatora.

To dlatego jakość wyświetlania jest dużo gorsza, niż na poprzednim EXE?
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://koniec.org/pic/zestawienia/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3621
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2564 dnia: 04 Listopada 2019, 13:20:57 »
"Duzo gorsza" tzn. co konkretnie jest inaczej i "gorzej"? Najlepiej z jakims screenshotem bo kawe dopiero pije wiec z fusow skorzystac mi trudno.

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 827
  • rada rada.
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 272
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2565 dnia: 04 Listopada 2019, 16:11:07 »
Jakość jakością, ale wydajość spadła drastycznie. W załączniku porównanie exe paczkowego z exe 64x-191103, można zauważyć że na zwykłym exe fps ma płynne 60, kiedy to na 191103 w tym samym miejscu jest marne 39 pfs, w porywach do 40 w mniej zagęszczonym miejscu.

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1755
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2566 dnia: 04 Listopada 2019, 16:59:08 »
Jaki sens mają takie porównania? Obecne domyślne powinno być zbliżone do paczkowego gl33 a w trybie legacy do zwykłego. Wiadomo że nowy renderer jest bardziej wymagający i nic na to nie poradzisz.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3621
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2567 dnia: 04 Listopada 2019, 17:12:50 »
Zgadza sie; tryb domyslny wersji roboczej to tryb szaderowy uzywany w paczkowym exe _gl33 i jest on duzo bardziej zasobozerny niz tryb "starego" renderera obecny w 'domyslnym' paczkowym exe a tutaj uruchamiany wpisem gfxrenderer legacy w pliku ini. Ze wzgledu na ta roznice nie powinien dziwic spadek wydajnosci, i miedzy innymi dlatego nadal dostepny jest "stary" renderer.

Nawiasem mowiac tryb szaderowy obsluguje wpis w ini targetfps X gdzie X to ilosc fps jaka powinien starac sie utrzymywac renderer, dopasowujac w tym celu zasieg rysowania itp. (jesli wpis ten nie wystepuje uzywany jest dotychczasowy tryb automatyczny, ktory faworyzuje zwiekszenie rysowanego dystansu nad fps -- widac to na powyzszych screenach gdzie owszem, fps jest duzo nizszy ale ma to miejsce rowniez ze wzgledu na fakt ze rysowane jest dodatkowe 2.5km terenu i niemal 50% wiecej pojazdow)
« Ostatnia zmiana: 04 Listopada 2019, 17:29:07 wysłana przez tmj »

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 827
  • rada rada.
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 272
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2568 dnia: 04 Listopada 2019, 17:31:44 »
Rozumiem, jeszcze doczepię się kolorów, są za bardzo nasycone, przydało by się je choć trochę 'skręcić', jeśli istnieje taka możliwość.

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1755
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2569 dnia: 04 Listopada 2019, 17:34:21 »
Pobaw się:


W pliku są odnośniki do dokumentacji. Jak ktoś zrozumie jak to działa, może pokręcić parametrami, może uzyskując coś lepszego. Albo znaleźć jakiś kompletnie inny algorytm.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3621
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2570 dnia: 04 Listopada 2019, 18:18:24 »
W pliku shaders/tonemapping.glsl jest dodatkowo zakomentowana wersja ktora miksuje algorytm domyslny oraz filmic, ktora mozna wykorzystac zamiast linii ponizej jesli komus nie pasuje zarowno domyslny kontrast jak i przytlumienie w wersji filmic. Parametr 0.75 okresla stopien miksowania, mozna go zmienic w zakresie 0-1 wedle uznania.

Offline jochand

  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2571 dnia: 05 Listopada 2019, 09:55:11 »
W zwiazku z wczesniejszymi postami, pytanie do @tmj. Moze daloby sie przeniesc do tego exe  tryb szaderowy ktory obsluguje wpis w ini targetfps. Nie byloby problemu z zacinaniem i klatkowaniem na slabszych kompach. Sadze ze przy ustawieniach racjonalnych czyli 15-20 fps, nawet nie mozna zauwazyc wielkiej roznicy. To tylko sugestia i ciche marzenie.

Offline Minonek

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2572 dnia: 05 Listopada 2019, 12:38:31 »
I to by było dobre rozwiązanie bo na tym najnowszym exe na słabszych kompach nie da się grać i trzeba korzystać ze starszych wersji.
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2019, 13:22:51 wysłana przez matek123 »

Offline Paweł Andrzej Nowinowski

  • Deweloper
  • Wiadomości: 449
  • Wiedziałeś? Nie wiedziałeś, teraz już wiesz!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 262
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2573 dnia: 05 Listopada 2019, 12:47:33 »
Albo dołączanie do paczki exe ze starym rendererem, i wszyscy będą szczęśliwi, ja jestem za dołączeniem exe ze starym rendererem, nowy zjada mi średnio 20-30 fps, w takim wypadku nie da się grać i cokolwiek robić. Czytaj: zostawić jak było dotychczas, exe gl33 i zwykłe.
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2019, 12:51:49 wysłana przez Paweł Andrzej Nowinowski »
Mam w planach bardzo fajny podpis...
ale zrobię go jak będę miał czas ;p

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 504
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 148
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2574 dnia: 05 Listopada 2019, 12:58:45 »
Podpisuję się pod tym wszystkim co mam pod ręką. Ostatnie zmiany sprawiły, że mój komputer wymięka. A nie jest zły. Chyba że są problemy z optymalizacją. Przy procesorze czterordzeniowym pamięcią ram 32gb i dyskiem ssd symulator ma olbrzymie problemy, to coś jest nie tak. Jeśli na mój komputer jest w stanie udźwignąć o wiele cięższe programy do kompozycji a z symulatorem ma problem...
Prawda jest okruchem lodu.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3621
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2575 dnia: 05 Listopada 2019, 13:50:41 »
W zwiazku z wczesniejszymi postami, pytanie do @tmj. Moze daloby sie przeniesc do tego exe  tryb szaderowy ktory obsluguje wpis w ini targetfps.
Prosze o czytanie wczesniejszych postow ze zrozumieniem; w "tym exe" jest juz obsluga wpisu targetfps.

Albo dołączanie do paczki exe ze starym rendererem, i wszyscy będą szczęśliwi, ja jestem za dołączeniem exe ze starym rendererem, nowy zjada mi średnio 20-30 fps, w takim wypadku nie da się grać i cokolwiek robić. Czytaj: zostawić jak było dotychczas, exe gl33 i zwykłe.
To jest az tak ciezki problem wpisac sobie w ini gfxrenderer legacy zeby aktywowac sobie na stale stary tryb jesli ktos odczuwa taka potrzebe, zamiast uprawiac zonglerke plikami exe? Bo mi wydawalo sie ze takie rozwiazanie bedzie prostsze...

edit: dodatkowym sposobem zwiekszenia wydajnosci moze byc wykorzystanie wpisu basedrawrange X gdzie X definiuje podstawowy zakres rysowania scenerii, w metrach. Wartoscia domysla jest 2500 co przeklada sie na rysowanie obszaru 2500-7500 m. Zmniejszenie wartosci tego parametru zmniejszy widzialny zakres scenerii, ale moze dodatnio wplynac na fps ze wzgledu na zmniejszenie obciazenia karty graficznej.
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2019, 14:17:10 wysłana przez tmj »

Offline Paweł Andrzej Nowinowski

  • Deweloper
  • Wiadomości: 449
  • Wiedziałeś? Nie wiedziałeś, teraz już wiesz!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 262
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2576 dnia: 05 Listopada 2019, 14:20:09 »
Przełączam na legacy i nadal lipa, fps leci na łeb. Nie wiem co jest nie tak z tym exe, ale również nie mogę zmienić rozdzielczości w jakiej symulator ma się uruchamiać.
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2019, 14:23:02 wysłana przez Paweł Andrzej Nowinowski »
Mam w planach bardzo fajny podpis...
ale zrobię go jak będę miał czas ;p

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3621
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2577 dnia: 05 Listopada 2019, 14:35:01 »
Sprawdz na panelu f12 w zakladce Gfx Renderer czy rzeczywiscie mialo miejsce przelaczenie. Typ renderera podany jest w polu "Rendering mode".

Zmiana rozdzielczosci "u mnie dziala" ;/ Czy symulator uruchamiasz w oknie, czy moze w trybie pelnoekranowym?

Offline Paweł Andrzej Nowinowski

  • Deweloper
  • Wiadomości: 449
  • Wiedziałeś? Nie wiedziałeś, teraz już wiesz!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 262
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2578 dnia: 05 Listopada 2019, 14:36:20 »
W trybie pełnoekranowym, na wcześniejszych wersjach normalnie dało się zmienić rozdzielczość.
Pod F12 pokazuje legacy, lecz, ilość fps nadal jak przy shaderach.
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2019, 14:37:58 wysłana przez Paweł Andrzej Nowinowski »
Mam w planach bardzo fajny podpis...
ale zrobię go jak będę miał czas ;p

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3621
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2579 dnia: 05 Listopada 2019, 14:59:20 »
W trybie pełnoekranowym, na wcześniejszych wersjach normalnie dało się zmienić rozdzielczość.
Pod F12 pokazuje legacy, lecz, ilość fps nadal jak przy shaderach.
W trybie legacy uzywany jest ten sam modul wizualizacji ktory zainstalowany byl w poprzednich wersjach exe, bez zadnych wprowadzonych zmian. Mozliwe wiec ze spadek wydajnosci ktory obserwujesz spowodowany jest uruchomieniem w innej (wyzszej) rozdzielczosci, jesli jej zmiana w ini nie ma efektu.

Wylacz w ini przelacznik fullscreen zeby latwo bylo zweryfikowac rozdzielczosc po wielkosci okna i uruchom po kolei starsza wersje exe, biezaca w trybie legacy i biezaca w trybie szaderowym (bez wpisu gfxrenderer w ini) Na tej scenerii, bez elementow losowych (zasieg mgly, opady itp) Zostaw kazde z nich na pare minut by mialo czas ustabilizowac sobie zasieg rysowania. Sprawdz jak bedzie sie w takich warunkach ksztaltowac fps na poszczegolnych wersjach.