Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1371288 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline Cookie

  • Wiadomości: 275
  • Dzień dobry, jak leci?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 122
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2490 dnia: 20 Października 2019, 12:28:58 »
Potwierdzam.
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1628
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2491 dnia: 20 Października 2019, 13:14:35 »
Zauważyłem również, że dosyć często występuje taki bug z reflektorami, przełącznikiem wysokiego rozruchu, po zmianie kabiny, filmik dobrze to pokazuje. Niby klikamy a animacji nie ma, reflektory świecą a przyciski nie wciśnięte.

Na exe Milka problem nie występuje.
Naprawione w exe 20.10.
« Ostatnia zmiana: 22 Października 2019, 19:48:35 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2492 dnia: 20 Października 2019, 13:16:19 »
Nie wiem dlaczego, ale SHP przy włączaniu baterii wdraża nam nagłe jak w odpowiednim czasie nie skasujemy. Tak nie powinno być, na exe Milka jest w porządku.
O ile dobrze pamietam zostalo to zmienione wlasnie dlatego ze ktos stwierdzil ze poprzednie zachowanie z SHP nie wdrazajacym hamowania przy rozruchu bylo nieprawidlowe i "tak powinno byc". To moze ustalcie sobie najpierw wersje faktyczna.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1628
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2493 dnia: 20 Października 2019, 13:23:52 »
Tutaj filmik z EP09, maszynista długo nie kasuje SHP i nie ma hamowania nagłego.
« Ostatnia zmiana: 20 Października 2019, 16:43:09 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2494 dnia: 20 Października 2019, 13:26:14 »
Zacznijmy od tego, że bez włączonych baterii nie ma zasilonych elektrozaworów czuwakowych, co równa się hamowaniu nagłemu.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Pyth00n

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2495 dnia: 20 Października 2019, 15:39:21 »
Czyli prościej mówiąc, zanim włączysz baterie to lokomotywa jest w stanie jak po hamowaniu nagłym (wyłączenie baterii spuszcza powietrze z przewodu głównego), w przewodzie głównym 0, w cylindrach hamulcowych maksymalne ciśnienie.
Chyba, że ciśnienie z cylindrów zdążyło uciec, to wtedy będziesz miał na ich manometrze również 0.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1077
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 496
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2496 dnia: 20 Października 2019, 15:49:42 »
I dlatego zakręca się hamulec ręczny.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 144
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2497 dnia: 20 Października 2019, 16:24:31 »
Dokładnie tak jak youby napisał. Tak jak jest teraz jest dobrze. Sam o to walczyłem i teraz proszę nie robić zamętu.
@Turbokibel Oglądasz uruchamianie zimnej lokomotywy i się dziwisz, że nie zrzuca powietrza z pg.
« Ostatnia zmiana: 20 Października 2019, 16:25:33 wysłana przez Wiggle »
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2498 dnia: 20 Października 2019, 19:43:55 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, stan przelacznikow w kabinie powinien odzwierciedlac stan urzadzen na danym koncu pojazdu

- poprawki funkcjonowania rozbudowanego tempomatu autorstwa youBy

- maszyna stawia na jakosc, dodana przez youBy kalkulacja zuzycia paliwa w pojazdach z silnikiem diesla

- w ramach koncertu zyczen, przy zalaczonym trybie manewrowym czuwak nie zawraca dolnej czesci plecow maszyniscie

- w ramach koncertu zyczen, na bis, sklad prowadzony przez uzytkownika ma domyslnie zapalone koncowki zamiast zalozonych blach, o ile to mozliwe

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2499 dnia: 21 Października 2019, 17:05:12 »
Rewizję 4604 masz? Przecież razem to robiliśmy.
Mój kanał youtube

Offline krzechix

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2500 dnia: 21 Października 2019, 22:48:11 »
Na najnowszym exe tempomat w EN57AKŁ nie działa.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1628
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2501 dnia: 22 Października 2019, 19:39:24 »
W EN62 jeśli włączymy i wyłączymy tempomat, to środkowy człon będzie zahamowany.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2502 dnia: 26 Października 2019, 20:51:59 »
Na traxie nie dziala tempomat.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Miłosz Dorsz

  • Administrator
  • Wiadomości: 1425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3715
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2503 dnia: 26 Października 2019, 20:58:55 »
Nie potwierdzam, działa. Masz taką żółtą plamkę obok prędkościomierza, ona pokazuje aktualnie zadaną prędkość. Najpierw przesuń dźwignię tempomatu na poz. 3. by go w ogóle włączyć.
0. pozycja wyłączenie
1. pozycja zmniejszenie prędkości
2. pozycja utrzymanie prędkości
3. pozycja zwiększenie prędkości
4. pozycja vmax (140km/h)

DORSZ IDIOTA ubzdurał sobie, że to wątek "MaSzyna 19.08 - problemy". Sorry.
« Ostatnia zmiana: 26 Października 2019, 21:10:28 wysłana przez Miłosz Dorsz »
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2504 dnia: 26 Października 2019, 21:08:48 »
Jak niby? Wraz z pesoklawiaturą stare tempomaty się rozwaliły. Czekam na instrukcję od jubaja, czy od strony exe wszystko gotowe i co trzeba pozmieniać.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2505 dnia: 27 Października 2019, 19:35:12 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przygotowane przez youBy latki dla tempomatow w roznych pojazdach (oprocz exe to poprawnego dzialania potrzebne beda rowniez aktualne pliki .fiz z repozytorium)

- lekcje dla ai, ai nie gubi sie juz jak dziecko we mgle gdy zaczyna padac

- eksperymentalnie, pseudo-symulacja elektrozaworow czuwakowych

- dobra zmiana, kod modulu graficznego zostal czesciowo zunifikowany z wersja w galazce milka7. Dzieki czemu:

-- teoretecznie moze to usunac wysypy przy obsludze mysza urzadzen kabinowych na kartach AMD (chociaz jak zawsze teoria sobie, a praktyka sobie)

-- obslugiwane sa nowe parametry wprowadzone do plikow .mat, tzn. selfillum: oraz opacity: Zwlaszcza ten drugi moze byc przydatny dla tworcow, poniewaz umozliwia zmiane progu widzialnosci dla submodeli nieprzezroczystych (z domyslnego 0.5) Oznacza to latwiejsza mozliwosc stworzenia np. przydymionych okien -- ustawienie parametru opacity: w materiale skorki na wartosc (przykladowo) 0.8 oznacza, ze przy malowaniu nieprzezroczystego pudla (submodel z ustawionym w pliku .t3d Opacity: 1 ) dopiero elementy tekstury z wartoscia alfa wyzsza niz 0.8 beda narysowane. A zatem polprzezroczysty submodel (z ustawionym w pliku .t3d Opacity: 0 ) korzystajacy z tej samej tekstury moze zawierac elementy o przezroczystosci w zakresie 0-80%

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1724
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1194
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2506 dnia: 27 Października 2019, 21:01:26 »
Teraz wysypu na szrotach amd nie ma. Dobra robota, dzięki!

Offline jochand

  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2507 dnia: 30 Października 2019, 16:35:58 »
Moglby ktos z karta AI Radeon sprawdzic ostatnie exe. U mnie zaraz po uruchomieniu symulacji ekran przygasa a pozniej to rozne odbicia i mieszanka kolorow. Do tej wersji wszystko gralo i buczalo.

Offline CSB83

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2508 dnia: 30 Października 2019, 16:59:06 »
Intel HD 4000. Na exe 191027 wyskakują jakieś "kwiatki".
EDIT: Na exe 191030 bez problemów. :)
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2019, 23:16:04 wysłana przez CSB83 »

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1724
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1194
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2509 dnia: 30 Października 2019, 17:29:01 »
Moglby ktos z karta AI Radeon sprawdzic ostatnie exe. U mnie zaraz po uruchomieniu symulacji ekran przygasa a pozniej to rozne odbicia i mieszanka kolorow. Do tej wersji wszystko gralo i buczalo.
No ja mam AMD R7 u siebie, i od ostatniego exe nie mam problemów z niczym.

Offline wacek12321

  • Wiadomości: 270
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 220
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2510 dnia: 30 Października 2019, 19:50:53 »
Na najnowszym exe mam ten sam problem z grafiką co kolega ;)
Pozdrawiam
Z symulatorem od 2008 roku :D

Offline Sebeq

  • Wiadomości: 320
  • Projekt: Wschodnia Lubelszczyzna - 62% ukończenia
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2511 dnia: 30 Października 2019, 21:00:52 »
To Nord za mało masz ramy dlatego ci wywala albo Vramu
z MaSzyną od PC2010

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2512 dnia: 30 Października 2019, 22:12:08 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ukrocone modernistyczne zapedy renderera graficznego w trybie simple

- w ramach koncertu zyczen, zwiekszony nieco poziom jasnosci dziennego nieba

- palimy intele, domyslnym trybem wizualizacji jest szaderowy renderer przeszczepiony z galazki Milka7, wymagajacy openGL w wersji 3.3 lub wyzszej. Dotychczasowy biedarenderer dostepny jest poprzez ustawienie parametru gfxrenderer w pliku .ini na wartosc legacy

Offline jochand

  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2513 dnia: 31 Października 2019, 12:25:43 »
Na tym exe wszystko wrocilo do normy. Ladnie zmieniony pasek ladowania. Poziom jasnosci nieba jest w porzadku. Jedna rzecz mnie intryguje, przy zmianie w ini na legacy dosc mocno spada fps. To tyle z mojej strony.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2514 dnia: 31 Października 2019, 20:47:15 »
Jedna rzecz mnie intryguje, przy zmianie w ini na legacy dosc mocno spada fps.
To akurat zrozumiale jesli sie uwzgledni ze do tej pory uzywales symulatora z wpisem gfxrenderer simple ktory ustawia uproszczona wizualizacje, w porownaniu do bardziej wymagajacego trybu legacy. Zeby uruchomic nowy renderer najlepiej wpis gfxrenderer w ogole usunac z .ini ale na ukladach pseudograficznych intela efekt moze byc nie za ciekawy.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, hamowanie nagle powinno byc aktywne na ostatniej pozycji wlasciwej dla danego hamulca

- poprawka, szaderowy renderer nie myli sie juz dobierajac zasieg widocznosci do widzialnosci

- zeby bylo tak jak bylo, szaderowy renderer uwzglednia ilosc swiatel zalaczonych w pojezdzie i/lub ich potencjalne przyciemnienie

- zeby bylo tak jak bylo, noc w trybie szaderowym jest ciemna

- dobra zmiana, exe akceptuje ustawienia szaderowego renderera wprowadzone w galazce Milka7

Offline jochand

  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2515 dnia: 01 Listopada 2019, 13:26:40 »
Po usunieciu gfxrenderer z ini efekt jest rzeczywiscie oplakany. Nastepuje crasch.

Offline ubinoob

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2516 dnia: 01 Listopada 2019, 13:45:33 »
Od exe 191017 w niektórych lokomotywach nie migają lampki czuwaka (np. ET21-98). To jest związane z tym nazewnictwem submodeli urządzeń? Jak zatem wgrać to wszystko z repozytorium, bez dostępu do serwera svn? Na websvn nie da się pobierać folderów.

Offline Miłosz Dorsz

  • Administrator
  • Wiadomości: 1425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3715
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2517 dnia: 01 Listopada 2019, 13:46:28 »
Plik po pliku.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline ubinoob

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2518 dnia: 01 Listopada 2019, 14:05:45 »
Szkoda. Przydałoby się jakieś konto guesta na svn, żeby po ludzku zaciągać te zmiany z repozytorium, a nie w taki uciążliwy sposób (w szczególności, że zmieniło się mnóstwo plików).

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 906
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2519 dnia: 01 Listopada 2019, 14:13:18 »
Będzie nowe PC w tym tygodniu.