Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1374032 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2070 dnia: 29 Stycznia 2019, 21:07:40 »
Nie uważam bym miał słabszy komputer, a też obserwują różnicę w animacji przy klikaniu myszą. Wygląda to tak, jakby coś długo ogarniało, że kliknąłem i przeskakiwało do późniejszej fazy animacji, by nadrobić opóźnienie. Hebelek przeskakuje część obrotu a dalej obraca się płynnie.
Mój kanał youtube

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2071 dnia: 29 Stycznia 2019, 21:13:36 »
Też nie widzę tego, ale jeżeli chodzi o exe gl1.5 istnieje możliwość że ze względu na sposób odczytu (glReadPixels na backbuforze, co powoduje niejawne glFinish), po prostu symulator się przycina.

Offline Darth Luk

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2072 dnia: 30 Stycznia 2019, 12:00:13 »
Zauważyłem mała niedogodność z ciepłym guzikiem w AKL, a mianowicie można odblokować drzwi kombinacją shift + ., ale nie da się ich zablokować klawiaturą, trzeba myszką klikać w przycisk zamykania drzwi.
Zapraszam na Mgławicę Mocy http://mglawicamocy.pl

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2073 dnia: 30 Stycznia 2019, 12:13:23 »
Normalne , . nie zamykają/zabierają zgody?
Mój kanał youtube

Offline Darth Luk

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2074 dnia: 30 Stycznia 2019, 12:19:13 »
Klawisze ., zamykają i zabierają zgodę z klawiatury tylko po tym jak wcześniej użyje kombinacji shift + / do otwarcia wszystkich drzwi od strony ciepłego guzika.
« Ostatnia zmiana: 30 Stycznia 2019, 12:26:33 wysłana przez Darth Luk »
Zapraszam na Mgławicę Mocy http://mglawicamocy.pl

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2075 dnia: 30 Stycznia 2019, 14:57:11 »
Klawisze ., zamykają i zabierają zgodę z klawiatury tylko po tym jak wcześniej użyje kombinacji shift + / do otwarcia wszystkich drzwi od strony ciepłego guzika.
To akurat normalne; klawisze ., to pseudo-inteligentna nakladka na sterowanie, przelaczajaca (zamkniete -> otwarte i odwrotnie) stan drzwi po danej stronie o ile przyciski umozliwiajace to sa zainstalowane w kabinie. AKL nie ma dedykowanych przyciskow otwierania drzwi po danej stronie, dlatego uzywajac tych skrotow mozna jedynie zamknac drzwi juz otwarte.

Bezposrednia obsluga przyciskow zamykania drzwi bez wzgledu na ich stan nie ma domyslnie skrotow klawiszowych. Mozna je zdefiniowac poprzez edycje zawartosci pliku tekstowego eu07_input-keyboard.ini

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 572
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 91
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2076 dnia: 30 Stycznia 2019, 15:24:46 »
W czasie jazdy na wyświetlaczu nie wiem jakim cudem pojawia się napis "jazda awaryjna". Tak ma być, czy to jakiś babol?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2077 dnia: 30 Stycznia 2019, 15:26:10 »
Zapewne masz wylaczona blokade drzwi.


Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 678
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2079 dnia: 02 Lutego 2019, 22:09:58 »
Co do drzwi, w elfie jest programator zgody na otwieranie drzwi, nie ma dwóch osobnych manipulatorów. Czy będzie można zrobić coś w rodzaju "lights" tak jak dla programatora świateł?
Prawda jest okruchem lodu.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2080 dnia: 02 Lutego 2019, 22:15:48 »
Zrobic mozna wszystko, tylko ktos musi :v

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 678
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2081 dnia: 02 Lutego 2019, 22:19:29 »
W modelu elfa jest coś takiego, nie wystarczy tu komenda dla pozwolenia otwierania osobno każdej strony.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2082 dnia: 04 Lutego 2019, 16:03:54 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zdalne zamykanie drzwi powinno weryfikowac wlasciwie parametry z pliku .fiz

- poprawka, cykliczne eventlaunchery o asiegu -1 powinne byc uruchamiane normalnie

- poprawka, tekst w cudzyslowach nie jest juz traktowany jako koniec odczytywanego ciagu

- poprawka, pasazerowie nie probuja juz dostac sie do wagonow pozbawionych drzwi
« Ostatnia zmiana: 04 Lutego 2019, 16:05:10 wysłana przez tmj »

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 492
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 272
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2083 dnia: 04 Lutego 2019, 21:03:49 »
Teraz mi losowo zatrzymują składy, wykrywając S1 w tyle na skasowanych przez siebie semaforach.
Łukasz Jachimek

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2084 dnia: 04 Lutego 2019, 21:08:23 »
W skanowaniu nie bylo raczej nic zmieniane od dobrych paru tygodni :<  to jakis bardziej konkretny sklad i/lub sytuacja jest, w ktorej to wystepuje?

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 492
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 272
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2085 dnia: 04 Lutego 2019, 21:16:18 »
To jest na Kaliskiej. I to kilka towarów zaczęło mi tak blokować szlaki w jednym momencie po odpaleniu na wersji 190204. Do tej pory jeździłem na 190112, teraz sprawdzam jak się sprawy mają na wersji 190129 na której do tej pory nie jeździłem.
Łukasz Jachimek

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2086 dnia: 05 Lutego 2019, 18:00:37 »
Wygląda jak zachowanie po przejechaniu czerwonego. Wtedy nie odznacza semafora jako nieaktywnego.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 492
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 272
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2087 dnia: 05 Lutego 2019, 18:52:56 »
Może i tak być. Jakis pechowy test wczoraj był ze az dwa towary przejechały S1.  Dzis testowałem na najnowszym exe linie 053_poranek, drawinowo i 2 x kaliską i na razie nie powtórzyło się to , teraz jade 3 raz kaliską. I rzeczywiście semafory kasuja się na tablicy skanowania po minieciu ich przez AI.
Łukasz Jachimek

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2088 dnia: 05 Lutego 2019, 19:02:06 »
A przyspieszales czas symulacji moze poprzednio?

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 492
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 272
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2089 dnia: 05 Lutego 2019, 19:19:15 »
Nie, nie używam tego.
Łukasz Jachimek

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2090 dnia: 06 Lutego 2019, 08:52:09 »
Jak dla mnie wygląda na zmiany w działaniu hamulców objawiające się dopiero przy odpowiednio długich składach.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2091 dnia: 06 Lutego 2019, 21:08:07 »
Chyba raczej nie, bo dlugie sklady na innych sceneriach hamuja bez wiekszych problemow. Byc moze zaistniala sytuacja ze zmiana sygnalu na "stoj" nastapila gdy sklad byl juz zbyt blisko by sie wyrobic? Nie wiem jak jest to zorganizowane na Kaliskiej.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2092 dnia: 07 Lutego 2019, 08:57:19 »
Być może wynika to ze zbyt szybkiego wyłączenia sygnału (zbyt blisko ustawiony event wygaszający) i następują sytuacje wyścigu pomiędzy eventami wykonującymi się z szybkością FPS, a skanowanie jest zdaje się robione rzadziej (1s?)
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2093 dnia: 07 Lutego 2019, 15:16:05 »
To chyba raczej nie to, bo robilem swego czasu poprawke na ta wlasnie okolicznosc -- zdarzalo sie dosc regularnie hamowania zwiazane z szybka zmiana sygnalu na jednej ze scenerii Ry, linii 61 bodajze, i na jakims zabytku z paczki (krzyzowa albo cos w tym stylu) Poprawka byla, na ile moge stwierdzic, skuteczna.

Gdybym wiedzial *ktore* sklady mialy takie przygody byloby latwiej przyjrzec sie jak sobie radza, ale "towarowych na Kaliskiej" jest chyba kilkanascie ;/
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2019, 15:18:58 wysłana przez tmj »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2094 dnia: 13 Lutego 2019, 01:32:01 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przekazniki napieciowe pantografu funkcjonuja tylko w pojazdach faktycznie wyposazonych w pantograf

- dobra zmiana, pojazdy z hamulcem umozliwiajacym probe szczelnosci nie sa domyslnie przestawiane w ten tryb

- funkcjonalnosc, na potrzeby bydgoskich produktow pociagopodobnych wprowadzona obsluga urzadzenia kabinowego doorpermitpreset_sw: pokretla umozliwiajacego wybor drzwi ktore moga byc otwarte (przez pasazerow lub przyciskiem centralnego otwierania drzwi)
-- w pliku .fiz w sekcji Doors mozliwa jest konfiguracja zezwolen udzielanych w poszczegolnych polozeniach wpisami
DoorPermitList=konfiguracja|konfiguracja|konfiguracja|etc // konfiguracja: liczba w zakresie 0-3 gdzie 0=brak zezwolen, 1=zezwolenie obslugi drzwi lewych, 2=prawych, 3=wszystkich
DoorPermitListDefault=X // domyslnie ustawiona pozycja pokretla z zestawu zdefiniowanego przez wpis DoorPermitList, pozycje numerowane sa od 1
-- domyslnie wybor poprzedniej/kolejnej pozycji pokretla dokonywany jest kombinacjami shift+ctrl+, oraz shift+ctrl+.
« Ostatnia zmiana: 13 Lutego 2019, 01:38:11 wysłana przez tmj »

Offline jochand

  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2095 dnia: 13 Lutego 2019, 12:09:01 »
Na wstepie szacun za prace nad exe. Teraz do sedna. Bylaby mozliwosc opracowania eksperymentalnego exe na slabsze komputery? Duzo uzytkownikow zapewne taki sprzet posiada. Fps na lokomotywach z ekranami oraz Kaliskiej strasznie siada. Jezeli uznacie to za bzdury, to bocznica.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2096 dnia: 13 Lutego 2019, 15:34:08 »
Pod slabsze komputery exe mozna dostosowac uzywajac parametrow wydajnosciowych w pliku eu07.ini  Sprawdz watki w dzialach "Biezace Symulatorowe" i "Pomoc Dorazna", bylo tam niedawno pare dyskusji na ten temat.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2097 dnia: 15 Lutego 2019, 20:35:46 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, odebranie zezwolenia obslugi drzwi powoduje ich automatyczne zamkniecie

- dobra zmiana, wpis dzwieku tachometru w pliku mmd reaguje na opcjonalne parametry glosnosci

- funkcjonalnosc, obslugiwany jest dodatkowy typ oswietlenia przyrzadow, i-instrumentlight_l: aktywujacy sie przy zalaczeniu w pojezdzie reflektorow

- funkcjonalnosc, automatyczne zamykanie po uplywie danego czasu dzwi otwartych centralnie moze byc kontrolowane wpisem w sekcji Doors pliku .fiz DoorAutoCloseRemote=Yes/No (domyslnie No)

- szamyna stawia na jakosc, ekran F2 dzieki przygotowanej przez youBy modyfikacji podaje teraz w trybie rozszerzonym dlugosc skladu oraz rozkladowej i rzeczywiste wartosci brutto.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2098 dnia: 16 Lutego 2019, 03:22:27 »
Ja w kwestii formalnej. Co autor ma na myśli posługując się terminem rzeczywiste wartości brutto?
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2019, 03:23:38 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2099 dnia: 16 Lutego 2019, 10:12:14 »
Teraz w RJ znowu jest enigmatyczne obc.lok. Exe liczy rzeczywistą masę pociągu z ładunkiem i ew. odejmuje masę lokomotywy czynnej.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.