No tak, ale w takim razie jest pewna niespójność - rozumiałbym, gdyby automat zostawiał te rozjazdy w spokoju, bo nie rozpoznaje tekstury. Tymczasem w jednym przypadku on generuje nowe podsypki po swojemu pozostawiając jednocześnie widoczną starą podsypkę, a w drugim przypadku usuwa starą podsypkę, nie dając nic w zamian. Zatem te wyjaśnienia nie do końca pasują do sytuacji. Dodatkowo rozjazdy są teksturowane "zwrot34r300pods-old", zatem nie jest to ani żadna trawa, ani beton, tylko po prostu nieco bardziej zarośnięta tekstura podsypki.
Automat wykonuje dwie czynnosci:
* jedna to usuwanie geometrii ktora zostaje zakwalifikowana jako "stara podsypka". Kwalifikacja dokonywana jest na dwa sposoby:
-- geometria zdefiniowana w pliku .inc o nazwie rozpoczynajacej sie od ciagu "zwr" i zlokalizowanego w katalogu scenery/
-- geometria oteksturowana jedna z nastepujacych tekstur:
rozkrz8r150-1pods-new
rozkrz8r150-2pods-new
rozkrz34r150-tpbps-new2
rozkrz34r150-tpd1
rkpd34r190-tpd1
rkpd34r190-tpd2
rkpd34r190-tpd-oil2
zwr41r500
zwrot-tpd-oil1
zwrot34r300pods-new
* druga czynnosc to przypisanie do node switch tekstury podsypki. Tekstura pobierana jest z sasiedniego (lub nastepnego) odcinka toru, od strony iglic. Jesli uda sie w ten sposob okreslic teksture podsypki rozjazdu, generowane jest automatyczna podsypka. Jesli tekstury okreslic sie nie uda, podsypka nie jest generowana na wypadek gdyby tor byl jej celowo pozbawiony
Przy sporzadzaniu listy tekstur opieralem sie glownie na testurach uzytych na l61 stad jest ona jaka jest. Nie bedzie jednak problemem dorzucenie do listy rowniez wariantow -old jesli okazuje sie ze sa one rowniez uzywane
W przypadku całkowicie znikającego rozjazdu wydaje mi się, że problemem może być fakt, że to w sumie nie jest rozjazd, tzn. brak wpisu switch. Exe pewnie nie wie, wzdłuż czego ma rysować tą nową podsypkę. Taki zabieg jest jednak całkowicie celowy, ma odwzorowywać sytuację, gdy rozjazd był, ale go zlikwidowano, pozostawiając jednak podrozjazdnice. Sprawdziłem i wydaje się, że da się ten sam efekt osiągnąć robiąc zwykły rozjazd i wpisując teksturę none dla szyn tworzących tor zwrotny. Pozostaje zatem tylko rozwiązać problem podwójnych tekstur dla rozjazdów z "zwrot34r300pods-old".
Zgadza sie, jesli tor jest torem a nie rozjazdem to podsypka jest generowana tak jak dla toru, a nie rozjazdu :> Zamiana ta node typu switch z tekstura 'none' dla zdjetej szyny powinna to rozwiazac, a podwojne tekstury powinny zniknac w nastepnym uaktualnieniu, z rozszerzona lista tekstur.