Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1096281 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1710 dnia: 23 Września 2018, 20:17:22 »
Odnośnie exe @tmj:
- podanie nazwy toru w miejsce komórki pamięci w multiplu jest traktowane jako błąd, nie wiem, jak to wpływa na eventy z condition trackfree, ale podejrzewam, że źle;
- opady wyglądają zacnie, ino wcześniej trzeba sobie przenieść pliki "rain_medium" i "snow_medium" do katalogu fx/, w paczce dodanej do exe są luzem w textures;
- wczytywanie terenu z sbt szwankuje, wcina mi kawałki scenerii (patrz screeny) - co ciekawe pociąg po czymś takim przejedzie :) Ten sam plik exe Milka przeczytało poprawnie.

Odnośnie ostatniego exe Milka:
- nadal brak modeli ładunków w wagonach;
- nadal niektóre rodzaje dróg są błędnie ocieniane, dotyczy to zwłaszcza odcinków z pochyleniem, jak również peronów (screen "cieniowanie");
- nadal niektóre rodzaje obiektów są rysowane w błędnej kolejności (screeny "kolejnosc1" i "kolejnosc2") - choć ten błąd akurat może wynikać też z samych modeli;
- przy tych samych ustawieniach w eu07.ini exe inaczej interpretuje prędkość przesuwania kranem hamulca, kręci się znacznie szybciej;
- źle wyświetlają się polskie litery,
« Ostatnia zmiana: 23 Września 2018, 20:22:29 wysłana przez Siecool »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1711 dnia: 23 Września 2018, 20:31:20 »
Odnośnie exe @tmj:
- podanie nazwy toru w miejsce komórki pamięci w multiplu jest traktowane jako błąd, nie wiem, jak to wpływa na eventy z condition trackfree, ale podejrzewam, że źle;
Komunikat bledu jest w tej sytuacji tylko "kosmetyczny", ale zobacze czy da sie go wyeliminowac. Nie wplywa to na samo dzialanie tych eventow.

Z .sbt rzeczywiscie sa powierdzone problemy ale zeby bylo smieszniej "u mnie dziala" wiec dojscie co tam sie wyprawia jest problematyczne. W miedzyczasie pomaga (jednorazowo) usuniecie .sbt przed wczytanie, chociaz oczywiscie nie jest to rozwiazanie.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 903
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1712 dnia: 23 Września 2018, 20:38:48 »
- nadal brak modeli ładunków w wagonach;
- nadal niektóre rodzaje dróg są błędnie ocieniane, dotyczy to zwłaszcza odcinków z pochyleniem, jak również peronów (screen "cieniowanie");
- nadal niektóre rodzaje obiektów są rysowane w błędnej kolejności (screeny "kolejnosc1" i "kolejnosc2") - choć ten błąd akurat może wynikać też z samych modeli;
- przy tych samych ustawieniach w eu07.ini exe inaczej interpretuje prędkość przesuwania kranem hamulca, kręci się znacznie szybciej;
- źle wyświetlają się polskie litery,
1, 2. nie patrzyłem jeszcze
3. prawdopodobnie malują się na opacity 0, błąd w modelach
4. kręcenie hamulcem jest zmienione w stosunku do exe tmj, więc parametry działają inaczej. (brakespeed ustawia prędkość płynnych zaworów w pełnych zakresach/s, brakestep ustawia krok dla pozostałych zaworów)
5. zapomniałem, do głównego katalogu wstaw mu fonta:

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1713 dnia: 23 Września 2018, 21:00:26 »
Fonta wstawiłem do głównego katalogu, ale nadal są krzaczki. Może to trzeba wrzucić jednak w jakieś inne miejsce? Co do pkt 4 to szkoda, przez to trudno jest trzymać w tej samej paczce dwa exeki. A na pozostałe pkt czekam z niecierpliwością, bo exe wygląda obiecująco.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1714 dnia: 23 Września 2018, 21:47:43 »
Promocja dzis jak w Biedronce, dwa uaktualnienia w cenie jednego:

- poprawka, scenerie wczytywane z pliku binarnego nie powinny ukrywac czesci swojej zawartosci

- dobra zmiana, w przypadku eventow typu multiple brak komorki pamieci o podanej nazwie powinien miec miejsce tylko gdy event uzywa warunku memcompare

- funkcjonalnosci przygotowane przez youby na potrzeby elfowatych:
-- urzadzenie kabinowe wyboru trybu dzialania hamulca, brakeopmode_sw:
-- wyprowadzony dla modulu pythona stan trybu dzialania hamulca, brake_op_mode_flag
-- wyprowadzony dla modulu pythona stan nastawy opoznienie hamulca, brake_delay_flag
« Ostatnia zmiana: 23 Września 2018, 21:50:00 wysłana przez tmj »

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1715 dnia: 23 Września 2018, 21:56:28 »
Czy może ktoś podpowiedzieć gdzie i jak zmienić parametry scenariusza aby uruchomić opad deszczu/śniegu?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1716 dnia: 23 Września 2018, 21:58:52 »

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1717 dnia: 23 Września 2018, 22:18:10 »
Wkleiłem ten wpis który był podany, zapewne przykładowy. Zachmurzenie jest ale nic nie pada.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1718 dnia: 23 Września 2018, 22:21:07 »
Zobacz czy gdzies dalej nie ma innego wpisu atmo zmieniajacego ta wartosc na mniejsza.

Podrzuc plik .scn na ktorym masz taki efekt, bo na slepo na pewno tego nie sprawdze ;<

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1719 dnia: 23 Września 2018, 22:22:11 »
Archiwum priv-eu07_weather_data.rar wgrane?
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1720 dnia: 23 Września 2018, 22:25:13 »
Wgrane. Nie ma nic, proszę plik do wglądu. Dałem to do Bałtyku bo się szybko uruchamia. ;)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1721 dnia: 23 Września 2018, 22:29:34 »
Niby dobrze. Daj jeszcze log. Zobacz czy na szosach masz błyszczące plamy kałuż.
Mój kanał youtube

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1722 dnia: 23 Września 2018, 22:31:56 »
Nie widać kałuż.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1723 dnia: 23 Września 2018, 22:34:07 »
Uruchomilem ta scenerie ktora wrzuciles i "u mnie dziala". Z tym ze to jest przy uruchamianiu bezposrednio, nie wiem czy cos sie nie dzieje dodatkowo przy wykorzystanie Rainsteda.

Zobacz dla pewnosci jeszcze na ktorym exe wlasciwie ja uruchamiasz? Wersja jest teraz wyswietlana na samej gorze panelu F12. Z logu wynika ze wersja w porzadku.

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1724 dnia: 23 Września 2018, 22:38:31 »
Inaczej niż przez Rainsted nie uruchamiałem nigdy scenerii.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1725 dnia: 23 Września 2018, 22:41:32 »
Rainsted ma na swojej zakladce ustawien dla scenerii rowniez parametry dla wpisow atmo wlasnie, wiec byc moze cos tam wpisuje wlasnego w miejsce domyslnych, ale niestety nie znam sie na nim w ogole, wiec nie jestem w stanie powiedziec czy mozna to tam jakos deaktywowac ;/

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1726 dnia: 23 Września 2018, 22:42:19 »
Ok, w takim razie jak uruchomić scenerię bezpośrednio?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1727 dnia: 23 Września 2018, 22:43:51 »
W pliku eu07.ini umiesc wpisy:
Cytuj
sceneryfile baltyk_cargo.scn
humanctrlvehicle EU07-237E
Po czym kliknij dwukrotnie ikonke exe by uruchomic symulator.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1728 dnia: 23 Września 2018, 22:44:14 »
Przy ustawieniach zmiany na domyślnym "ustaw jeśli brak" lub "nigdy nie zmieniaj" dobrze przepisuje parametr zachmurzenia i opadów do tempa.
Resetowałeś rainsted po tych zmianach w pliku scenerii? Bez resetu on wczyta sobie stary $.scn zamiast wygenerować nowy.
Mój kanał youtube

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1729 dnia: 23 Września 2018, 22:54:06 »
Ok po zmianie na ''ustaw jeśli brak" deszcz działa. Teraz jak ustawić aby padał śnieg?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1730 dnia: 23 Września 2018, 22:54:51 »
Movelight na kalendarzową zimę. Zimowe scenerie mają wpisany.
Mój kanał youtube

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1731 dnia: 23 Września 2018, 23:17:51 »
Ok, jutro będę mieć więcej czasu to wszystko przetestuję na spokojnie. W razie problemów napiszę. Dziękuję za pomoc.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1732 dnia: 24 Września 2018, 21:00:57 »
Z Rainsted sprawa wygląda tak: Ustawiłem sobie do testu scenerię Kaliska, dałem wpis pogody taki jak podany był we wcześniejszym wątku. Usunąłem rainsted.ini. Ustawiłem w Rainsted opcje nieba- ustaw jeśli brak. Deszcz oraz chmury pojawiły się i było ok, ale gdy chciałem powtórnie uruchomić tą scenerię z w.w. wpisem to deszcz już się nie pojawił. W załączeniu log i errors.
T.N

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1733 dnia: 24 Września 2018, 21:04:40 »
W tym przypadku log i errors raczej nie pomoga, bo to kwestia interakcji Rainsteda z plikami scn. Najlepszym rozwiazaniem byloby wprowadzenie do Rainsteda obslugi tego dodatkowego parametru, ale to juz zalezy od dobrej woli Ry (no i ktos z kontem do jego bugtrackera musialby takie zapotrzebowania zglosic)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1734 dnia: 24 Września 2018, 21:16:01 »
A pokaż scenery/$[nazwa_scn].scn po tych operacjach.
Mój kanał youtube

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1735 dnia: 24 Września 2018, 21:43:24 »
Dokładnie, ustawienie czy deszcz lub śnieg ma padać powinna być jak opcja do zaznaczenia w Rainstedzie. Ja u siebie problemów nie stwierdzam jedyne co to znikające odcinki torów. Swego czasu gdy uruchamiałem symulator na leciwym PC wynikało to z braku miejsc na dysku. Obecnie na dobrym laptopie miejsca nie brakuje a jednak takie kwiatki się pojawiły.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1736 dnia: 24 Września 2018, 21:52:29 »
Znikajace tory byly bledem w wersji 18.923, blad powinien byc usuniety w wersjach pozniejszych.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, efekt zachmurzenia na widzialnosc flar zalaczonych swiatel powinien byc bardziej widoczny

- dobra zmiana, przy kalkulacji progu zalaczenia swiatel w obiektach uwzgledniany jest rowniez poziom zachmurzenia

- dobra zmiana, obecnosc opadow wplywa automatycznie na parametry mgly zdefiniowane dla danej scenerii

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1737 dnia: 25 Września 2018, 00:09:45 »
@tmj nie wiem co się stało ale w nocnej scenerii oświetlenie w ostatnim exe 180924 jest bardzo słabe. Porównując do 180919, to torowisko jest w zasadzie nieoświetlone. Spróbowałem jeszcze raz i teraz już nie widzę tego efektu, więc odwołuję temat.
« Ostatnia zmiana: 25 Września 2018, 00:24:37 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1738 dnia: 25 Września 2018, 13:28:49 »
A pokaż scenery/$[nazwa_scn].scn po tych operacjach.
Załączam plik $ scenery z Kaliskiej.
T.N

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1739 dnia: 25 Września 2018, 14:00:25 »
atmo 0 0 0 1000 2000 0 0 01.5 endatmo
No, nie ma tutaj tego opcjonalnego parametru ktory kontroluje poziom zachmurzenia. W Rainstedzie ustaw raczej opcje zeby sie do pogody w ogole nie wtracal, bo zgaduje ze gdy ma klopoty ze zrozumieniem rozszerzonego wpisu to traktuje to jako "wpisu pogody nie ma" i wstawia swoj, albo cos. (chociaz pozostaje pytaniem otwartym czy oryginalny plik .scn jest kopiowany, czy tworzony "od nowa" na podstawie tego co Rainsted sobie wczyta; w tym drugim przypadku nawet ustawienie by sie nie wtracal moze nie pomoc)
« Ostatnia zmiana: 25 Września 2018, 14:02:50 wysłana przez tmj »