Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1150907 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1620 dnia: 24 Sierpnia 2018, 13:36:34 »
A z tym zacinaniem się symulacji przy aktywnej komunikacji przez UART się coś może udało zdziałać? Właśnie rozkładamy się z pulpitem w Warszawie ;)

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1621 dnia: 24 Sierpnia 2018, 13:52:09 »
Milek dlubal cos w swojej wersji exe na ten temat, ale nie wiem na czym stanelo. Wstepnie wyszlo ze byl blad w bibliotece uzytej do komunikacji i trzeba to bylo tak albo inaczej ogarnac.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1622 dnia: 24 Sierpnia 2018, 19:19:08 »
Z tego co pamietam proba naprawienia miala negatywne efekty uboczne i dlatego zostala cofnieta.
No ale działało, więc da się :)
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1623 dnia: 24 Sierpnia 2018, 21:33:14 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, przy eksporcie scenerii z poziomu edytora elementy oryginalnie utworzone przez plik .inc grupowane sa razem. Zawartosc grupy w pliku .scn umieszczona jest miedzy identyfikatorami group i endgroup

- lekcje dla AI, napelnianie uderzeniowe powinno byc stosowane nieco rozsadniej

- poprawka, przygotowane przez youBy cos co chyba usprawnia kalkulacje hamulca ED przy aktywnym antyposlizgu, ale sie nie znam ;/

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1624 dnia: 25 Sierpnia 2018, 05:45:34 »
1. Układ przeciwpoślizgowy działa wyśmienicie.
2. Wyłączanie ED w pojazdach EP09 po uruchomieniu przycisku odluźniacza odbywa się ze zwłoka czasową 4-5 sekund (I-szy stopień z 80 km/h). Jest stanowcza poprawa ale nie jestem pewien czy juz jest idealnie. Wydaje mi sie że ta zwłoka wynosi ok. 1-2 sekund. Pole zostawiam dla fachowców.
3. Coś jest nie tak z mapowaniem pudeł EP09. Wszystkie tekstury są białe.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

guest23436

  • Gość
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1625 dnia: 25 Sierpnia 2018, 08:57:33 »
3) nie jest związana z exe. Mam nadzieje eu40 ze wyjaśniłem wszystko na czacie co do białych ep09.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1626 dnia: 25 Sierpnia 2018, 22:38:46 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, exe nie powinno juz mylic ktory z dzwiekow odtwarzanych przez radio jest ktory

- dobra zmiana, odbieranie komunikatow przez radio nie jest uzaleznione od ustawienia kanalu i/lub stanu radia w momencie nadania komunikatu; tzn. przelaczajac sie na wlasciwy kanal juz w trakcie nadawania komunikatu usylyszymy jego "koncowke" zamiast nic, jak do tej pory

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1627 dnia: 26 Sierpnia 2018, 16:33:47 »
- w ramach koncertu zyczen, w sekcji sounds: zdefiniowac mozna dodatkowe dzwieki:
doorlock: // aktywacja blokady drzwi
doorunlock: // zwolnienie blokady drzwi
Testuję i coś nie chce odtwarzać. Testowane wewnątrz, zewnątrz, z wpisem dla placement i bez i cisza:
doorlock: { soundmain: 697_en57_blokada_drzwi_zamk.wav placement: external }
doorunlock: { soundmain: 697_en57_blokada_drzwi_otw.wav placement: external }

Offline Kermit

  • Wiadomości: 583
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1005
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1628 dnia: 26 Sierpnia 2018, 16:35:14 »
Bo sracze u nas jej nie maja. Podnies hebelek blokady w spocie i przy bodaj 5kmh bedzie dzwiek.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1629 dnia: 26 Sierpnia 2018, 16:40:11 »
Mhm, by blokada dzialala potrzebny jest wpis DoorBlocked=Yes w sekcji Doors: w pliku .fiz i zdefiniowany przelacznik w kabinie by ja zalaczyc. Jak to wyglada w EN57 w rzeczywistosci?

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1630 dnia: 26 Sierpnia 2018, 16:42:47 »
OK, dzięki. Działam dalej ;)

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1631 dnia: 26 Sierpnia 2018, 19:15:26 »
Zwykłe EN57 (nie ala SPOT) również blokadę bardzo często mają. Przy 10 km/h wówczas się ona załącza i drzwi nie otworzysz (blokada mechaniczna). Jedynie zrobi się szpara w drzwiach.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1632 dnia: 26 Sierpnia 2018, 19:57:28 »
Właśnie rozkładamy się z pulpitem w Warszawie ;)
Właśnie widziałem w TVP relację z Warszawy :-)

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1633 dnia: 26 Sierpnia 2018, 19:59:45 »
Zwykłe EN57 (nie ala SPOT) również blokadę bardzo często mają. Przy 10 km/h wówczas się ona załącza i drzwi nie otworzysz (blokada mechaniczna). Jedynie zrobi się szpara w drzwiach.
Tylko czy aktywacja tej blokady jest "na sztywno" czy uzalezniona od jakiegos przelacznika w kabinie? Jesli bez przelacznika to trzeba bedzie w exe opcje dorobic.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1634 dnia: 26 Sierpnia 2018, 20:56:33 »
Wiele pojazdów ma bez hebelka. To ten spot jest tu wyjątkiem. Z posiadanych, dla których mamy sample, to choćby bdhpumn.

Napisy dla radia mają być odtwarzane dla wszystkich kanałów i nieskończonego zasięgu? Głupio to wygląda, gdy dostaję napisy dla niesłyszalnego dźwięku.
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2018, 21:05:33 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1635 dnia: 26 Sierpnia 2018, 21:43:34 »
Mhm, to jest do ogarniecia ewentualnie, ale ze napisy rzadko wystepuja jak jest domyslnie wlaczony pl to nie klulo mnie po oczach wystarczajaco zeby sie za to zabrac.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1636 dnia: 26 Sierpnia 2018, 22:22:56 »
Za to wszystkie stare EN57 KM mają hebelek, ale zaplombowany. W razie awarii układu blokady zrywa się plombę na nim i wyłącza jej zasilanie.
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2018, 22:24:20 wysłana przez AtapiCl »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1637 dnia: 26 Sierpnia 2018, 22:37:14 »
Tak kombinuje ze chyba najprosciej bedzie ustawic zachowac obecna konwencje ze dla pojazdow ze zdefiniowana w .fiz blokada jest ona domyslnie aktywna. Wtedy dla pojazdow bez przelacznika bedzie ona dzialac normalnie, a dla pojazdow z przelacznikiem jesli uzytkownik bedzie mial taka dziwna zachcianke to moze ja sobie wylaczyc. Z tego co widze w kodzie to i tak przelacznik jest zaimplementowany tylko polowicznie, bo dziala jedynie dla prowadzonego czlonu/pojazdu, wiec to tez jest do ogarniecia.
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2018, 22:38:18 wysłana przez tmj »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1638 dnia: 28 Sierpnia 2018, 01:45:17 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dobra zmiana, w ramach wymiany 20-letniej technologii na technologie 15-letnia ekrany informacyjne f1 i f2 podpiete zostaly pod nowe bieda-ui (stary system pojdzie docelowo do kubla po przepisaniu i zebraniu w calosc reszty elementow)

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 350
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 93
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1639 dnia: 28 Sierpnia 2018, 11:25:24 »
Myśleliście, żeby użyć jakiejś gotowej biblioteki do rysowania UI?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1640 dnia: 28 Sierpnia 2018, 11:48:04 »
Oba UI są na gotowych bibliotekach. ;)
Mój kanał youtube

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1641 dnia: 28 Sierpnia 2018, 11:49:57 »


- dobra zmiana, w ramach wymiany 20-letniej technologii na technologie 15-letnia ekrany informacyjne f1 i f2 podpiete zostaly pod nowe bieda-ui (stary system pojdzie docelowo do kubla po przepisaniu i zebraniu w calosc reszty elementow)

Uważam, że ekranik z wyświetlaną godziną jest za duży.
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1642 dnia: 28 Sierpnia 2018, 13:17:54 »
Godzine wyswietla ekran rozkladu jazdy, ktory ma szerokosc rzeczonego rozkladu a wysokosc taka, jaka sobie indywidualnie ustawisz. Jesli dany pociag rozkladu nie ma to rzeczywiscie bedzie tam troche miejsca, ale w takiej sytuacji ekran mozna po prostu wylaczyc -- zegar bez rozkladu nie jest wlasciwie do niczego potrzebny.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1643 dnia: 28 Sierpnia 2018, 16:58:09 »
A czy byłaby możliwość, żeby zmienić przezroczystość tła ekranu?
T.N

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1644 dnia: 29 Sierpnia 2018, 01:45:48 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, panele interfejsu uzytkownika sa nieco mniej natretne

- dobra zmiana, informacje dla developerow z ekranow f3, f8, f9 i f1 w trybie debug zostaly zebrane w nowym oknie dostepnym pod klawiszem f12; w oknie tym dostepny jest tez przelacznik trybu debug, gdyby komus nie chcialo sie pamietac kombinacji klawiszowej. "Zebranie" jest dosc prowizoryczne wiec docelowo zawartosc okna jest jeszcze do ogarniecia, "ale dziala".

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1645 dnia: 29 Sierpnia 2018, 12:20:07 »
Ja bym chciał żeby było jasno napisane co jest czym, nie musi być to pełna nazwa ale wystarczy coś w stylu:

CH (cylinder hamulcowy), PG (przewód główny), PZ (przewód zasilający), ZG (zbiornik główny), ZP (zbiornik pomocniczy), ZS (zbiornik sterujący)

Rozpisywałem ci kiedyś na takim obrazku co jest czym @tmj
« Ostatnia zmiana: 29 Sierpnia 2018, 13:13:47 wysłana przez SM40 »

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1646 dnia: 29 Sierpnia 2018, 23:11:26 »
Chciałem sobie ustalić pozycję kamery na podstawie danych z panelu F12 ale jakoś po przeniesieniu wyświetlanych tam wartości dla Camera Position do wpisu driver1sitpos: w .mmd dało jakieś kompletnie bezsensowne położenie. Czy to są inne wartości i nie można tego w ten sposób wykorzystać?
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1647 dnia: 29 Sierpnia 2018, 23:17:01 »
To są współrzędne globalne kamery względem originu świata a nie pojazdu.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1648 dnia: 30 Sierpnia 2018, 20:51:23 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dobra zmiana, zakonczone wstepne przenosiny interfejsu uzytkownika; uporzadkowana nieco zawartosc panelu z informacjami o AI pojazdu.

uwaga: wyjsciu z programu nie znajduje sie teraz pod klawiszem f10, ale w podrecznym menu otwieranym po wcisnieciu klawisza Esc.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1649 dnia: 30 Sierpnia 2018, 21:26:41 »
Nie wiem jak to w obecnej wersji wygląda ale w wersji z 28.08 nie spodobała mi się przeźroczystość informacji o pojeździe. Po co ta mgiełka? Koncepcja ciekawa (szczególnie pod F1), ale tło masakra.
Zadam również pytanie gdzie są dane zawarte dotychczas pod F3?
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.