Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1092353 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #450 dnia: 02 Grudnia 2017, 12:28:58 »
Kacu, póki co możesz dać start "przetwornicy" jako automatyczny pod wyłącznik główny. Wtedy będziesz miał silnik pod M. Sprężarkę przepiąć pod sterowanie ręczne i będzie wymagała osobnego hebla. Tyle da się na obecnym buildzie wykonać.
Mój kanał youtube

Offline PaPiK Cargo S.A

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #451 dnia: 02 Grudnia 2017, 12:43:07 »
Jest mozliwosc zwiekszenia glosnosci dzwiekow dochodzacych z przedzialu maszynowego samemu? Niestety jest to zdecydowanie za cicho. Jezeli obroci sie w strone drzwi maszynowni to dopiero cos slychac. BTW swietny dzwiek tarcia klockow podczas hamowania ;) jak uda sie zwiekszyc glosnosc w kabinie to bedzie go slychac.

Z gory wielkie dzieki za odpowiedz,
Pat
Za prawdziwym nastawnikiem - 15361 KM
// na forum od 2005 roku :)

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #452 dnia: 02 Grudnia 2017, 13:50:41 »
A widzisz papik przegapiłem Twoją wiadomość
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline trus

  • Wiadomości: 119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #453 dnia: 02 Grudnia 2017, 15:18:52 »
U mnie takie coś. Ktoś ma jakiś pomysł?

Waga załącznika do zmiany. @macius5991
« Ostatnia zmiana: 02 Grudnia 2017, 16:17:39 wysłana przez trus »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #454 dnia: 02 Grudnia 2017, 16:29:51 »
Wygląda na brak biblioteki lub bibliotek. Spróbuj je dograć z linku @tmj.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #455 dnia: 02 Grudnia 2017, 16:31:10 »
Trudno powiedziec; instalowales moze wczesniej biblioteki do uruchomienia wersji milka07? Zobacz czy w katalogu symulatora jest plik openal32.dll I jesli tak, sprobuj go przeniesc/usunac.

Co do blednego pozycjonowania dzwiekow w drugiej kabinie, obawiam sie ze tutaj moze odbijac sie czkawka szamanstwo przy budowie modeli kabin -- pozycja elementow jest ustalana na podstawie 'fizycznego' polozenia geometrii elementu w modelu 3d. Jesli kabina wymodelowana jest faktycznie z tylu modelu, wszystko jest jak trzeba. Natomiast jesli ktos wykombinowal sobie, ze rownie dobrze moze miec kabine B wymodelowana 'z przodu' tak samo jak A, bo w symulatorze efekt jest ten sam, to efekt jest jaki jest. Nie wiem jeszcze czy da sie to tutaj jakos sensownie rozwiazac.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #456 dnia: 02 Grudnia 2017, 16:40:32 »
Kabina B nie może być z przodu. Różnice mogą być tylko w tym, że albo jest wymnożona na drugi koniec, albo tylko obrócona transformem banana w okół osi pojazdu.
Mój kanał youtube

Offline trus

  • Wiadomości: 119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #457 dnia: 02 Grudnia 2017, 16:51:06 »
Cytuj
Trudno powiedziec; instalowales moze wczesniej biblioteki do uruchomienia wersji milka07? Zobacz czy w katalogu symulatora jest plik openal32.dll I jesli tak, sprobuj go przeniesc/usunac.
To ten plik psuł robotę. Dzięki.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #458 dnia: 02 Grudnia 2017, 18:43:56 »
Ale przecież jeśli kabina A została bananem odwrócona aby zrobić z niej B to współrzędne każdego elementu będą miały adekwatnie do tego odwrócone współrzędne.
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #459 dnia: 02 Grudnia 2017, 18:46:00 »
Od dawien dawna w ten sposób się robi drugą kabinę i wcześniej nie było z tym problemów.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #460 dnia: 02 Grudnia 2017, 18:47:14 »
Po intensywnym rozgrzebaniu wyszlo, ze przyczyna byla nieco inna. Problem czesciowo opanowany, ale kible bohatersko walcza dalej.
« Ostatnia zmiana: 02 Grudnia 2017, 18:53:06 wysłana przez tmj »

Offline sawe

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #461 dnia: 02 Grudnia 2017, 19:06:11 »
Nie potwierdzam , uruchomiłem TD z EU07 i wszystko gra. Może podaj na jakim typie lokomotywy masz ten błąd.
Nadal nie mam możliwości podłączenia składu na klawiaturze numerycznej na laptopie. Jest w ogóle możliwość naprawienia tego problemu?

Miałem podobny problem. Na klawiaturze numerycznej miałem insert przypisany tylko do klawisza 0 który od pewnego czasu przestał działać na nowych exe. Wymiana klawiatury (komputer stacjonarny) usunęła ten problem.

Offline PaPiK Cargo S.A

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #462 dnia: 02 Grudnia 2017, 19:40:24 »
I jak z ta modyfikacja zmiany glosnosci w kabinie? Nie da sie grac jak slychac tylko hasler. W eu07.ini nawet jak wylacze dzwiek przestrzenny to i tak niestety bez zmian.
Za prawdziwym nastawnikiem - 15361 KM
// na forum od 2005 roku :)

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #463 dnia: 02 Grudnia 2017, 22:34:09 »
W dzisiejszym uaktualnieniu, sprzatamy:

- poprawka, pozycjonowanie dzwiekow powinno dzialac prawidlowo takze po zmianie kabiny

- poprawka, dzwieki z osobnym samplem na zakonczenie powinny odtwarzac sie raz a dobrze

- poprawka, pisk zacisnietych hamulcow powinien urywac sie szybciej

- poprawka, dzwieki skladane z kilku elementow sa zatrzymywane dopiero gdy ich zrodlo oddali sie na wystarczajaco duza odleglosc

- eksperymentalnie, w przypadku gdy nowy dzwiek nie moze zostac odtworzony z powodu przekroczenia limitu jednoczesnie aktywnych zrodel exe sprawdza liste dzwiekow juz odgrywanych w poszukiwaniu kandydatow do wyciagniecia za szope I podziekowania za dotychczasowa wspolprace

- ficzer, ogolny poziom glosnosc odtwarzanych dzwiekow mozna modyfikowac wpisem w pliku eu07.ini
sound.volume X
gdzie X to wartosc w zakresie 1-4. Domyslnie ustawiana jest wartosc 2 (poprzednio bylo to 1) co powinno dac efekt bardziej zblizony do starszych wersji exe

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #464 dnia: 02 Grudnia 2017, 23:59:27 »
Witam.
 Teraz pisk podczas hamowania zanika jak powinien. Natomiast u mnie dźwięki stukotu kół wagonów raz się odtwarzają, a raz nie. Bywa że mijany skład jest "niemy". Zdarza się również, że i mój skład milknie. Tu chyba pomoże tylko instalacja wersji obsługującej maksymalną liczbę dźwięków.
  I mam pytanie dotyczące ET22. Dźwięk silników/przekładni jest taki sam podczas jazdy z napięciem, czy bez. Tak jakby był uzależniony od prędkości, a nie aktualnie pobieranego prądu, czy tak ma być?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #465 dnia: 03 Grudnia 2017, 00:11:19 »
Natomiast u mnie dźwięki stukotu kół wagonów raz się odtwarzają, a raz nie. Bywa że mijany skład jest "niemy". Zdarza się również, że i mój skład milknie. Tu chyba pomoże tylko instalacja wersji obsługującej maksymalną liczbę dźwięków.
Czy mowimy tutaj o zmianach w tym samym miejscu, czy w roznych miejscach na scenerii? Obecnosc stukotu uzalezniona jest takze od parametru definiowanego dla konkretnych odcinkow toru, czesc moze byc zdefiniowana jako bezstykowa i w takiej sytuacji/miejscach pociag nie bedzie stukac w ogole.

Jak dzwieki byc "powinny" nie mam pojecia, tu sie musza wypowiedziec fachowcy :V  to co jest teraz w exe bylo tam wstawione przez poprzednich autorow, zapewne nie bez powodu.

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #466 dnia: 03 Grudnia 2017, 00:38:33 »
Ciężko to stwierdzić w którym miejscu stuka a w którym nie. Bywa że słychać dwa wagony, potem cały skład. Testowałem na Kaliskiej, musiałby się autor wypowiedzieć, czy za Sieradzem do następnej stacji w stronę Kalisza jest gdzieś tor bezstykowy. To rzeczywiście może być to. Postaram się jeszcze pojeździć i dokładnie przetestować.
  Swoją drogą fajnie teraz słychać dźwięk toczenia kół po szynie, ale tylko jak na razie doświadczyłem tego w pasażerskim 111a. Próbowałem podrasować resztę kopiując wpisy runingnoise w MMD aby szumiały inne, ale milczą jak grób. Coś chyba przeoczyłem. Powalczę z tym dalej bo warto...
Edit: A już widzę to chyba nie ten dźwięk, bo on odnosi się do wnętrza tylko. A trzeba było czytać opisy, a nie jak papuga kopiuj wklej, kopiuj wklej....
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2017, 00:42:36 wysłana przez CX MANIAK »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #467 dnia: 03 Grudnia 2017, 00:50:59 »
Runningnoise jest teraz zewnętrzny. Trzeba czytać changelogi. Wypadałoby je przenieść w mmd do innej sekcji dla porządku, ale byłby płacz o kompatybilność i robota dla wpc.
Mój kanał youtube

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #468 dnia: 03 Grudnia 2017, 00:53:06 »
- wszystkie dzwieki dla ktorych mialo to sens zostaly przeniesione z kabiny do obiektu pojazdu
(...)
Czyli np mozna sobie posluchac (...) runningnoise mijanych wagonow

Problem polega na tym, że runningnoise jako dźwięk nagrywany wewnątrz nijak nie pasuje do słuchania z zewnątrz. Dlatego kiedyś były przymiarki do "outernoise", jako po prostu dźwięku ruchu danego pojazdu nagrywanego z zewnątrz. Dlatego prosiłbym o wycięcie odtwarzania runningnoise na zewnątrz, a w zamian wprowadzenie do MMD outernoise.
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2017, 00:54:43 wysłana przez AtapiCl »

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #469 dnia: 03 Grudnia 2017, 01:24:24 »
Dopiero po dodaniu takiego wpisu w MMD innych wagonów,
Cytuj
internaldata:
runningnoise: runningnoise.wav 2.0 0.0 2.0 0.5     //normalized: am/Vmax, fm/Vmax
reszta szumi podczas toczenia kół po szynach. Dobra, zmieniam w innych...

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #470 dnia: 03 Grudnia 2017, 02:37:26 »
A tak brzmi docelowy dźwięk zewnętrzny ;)




Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #471 dnia: 03 Grudnia 2017, 05:08:46 »
Kacu, póki co możesz dać start "przetwornicy" jako automatyczny pod wyłącznik główny. Wtedy będziesz miał silnik pod M. Sprężarkę przepiąć pod sterowanie ręczne i będzie wymagała osobnego hebla. Tyle da się na obecnym buildzie wykonać.

W SU46 sprężarka jest napędzana silnikiem elektrycznym, ale jest sterowana automatycznie, tzn. przez wyłączniki ciśnieniowe, gdy tylko pracuje silnik spalinowy i jest ładowanie. Ale jest domyślnie włączona, a wyłącza się ją trwale bezpiecznikiem w szafie NN.

Na pulpicie SU45 (i chyba 46 też) jest hebelek "awaryjne sterowanie sprężarki", ale służy on tylko do ręcznego sterowania sprężarką w razie awarii wyłącznika ciśnieniowego. W normalnym trybie, zarówno na 45 jak i 46 praca sprężarki jest w pełni zautomatyzowana, i nie wymaga osobnego załączania z pulpitu.

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #472 dnia: 03 Grudnia 2017, 08:20:30 »
A tak brzmi docelowy dźwięk zewnętrzny ;)
@AtapiCl, którego dźwięku użyłeś? Standardowego runingnoise? Pozmieniałem u siebie wpisy w MMD i jest dużo realniej na sceneriach. Jeszcze poeksperymentuje z rożnymi dźwiękami i głośnością.

I wracając do dźwięku silników/przekładni ET22, w exe z paczki 17.07 działa jak powinno! Jest prąd-jest dźwięk. Czyli mogło zepsuć się coś po drodze w exe. Albo trzeba pozmieniać wpisy w MMD, dostosowując do obecnego.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #473 dnia: 03 Grudnia 2017, 09:07:04 »
Nie, specjalnie obrobilem sobie prawdziwe dzwieki weglarek, cystern i platform.

Offline PaPiK Cargo S.A

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #474 dnia: 03 Grudnia 2017, 10:24:46 »
Witam Panowie,

Na wstepie wielkie dzieki za wprowadzenie szybko zmian w exe ;) .
Faktycznie odglosu z maszynowni sa glosniej ale nie do konca sie zrozumielismy. Jezeli zasiadasz za nastawnikiem to praktycznie nie slychac sprezarki ani przetwornicy.
Precyzujac chodzilo o to zeby odglosy z maszynowni bylo slychac patrzac przed siebie - slychac je tylko kiedy zwrocimy wzrok w strone drzwi przedzialu maszynowego.
Modyfikowalem wartosc sound.volume nawet na 4 i to powoduje ze jest glosniej ale tylko wtedy kiedy odwrocimy glowe w strone drzwi maszynowni.

Czy jest mozliwosc zwiekszenia pola o jakies 20% w ktorym dzwieki maszynowni ( stukot kol, przetwornica, sprezarka, szum kol, syrena ) byly by slyszalne bardziej w fotelu maszynisty? Teraz jest tak ze slychac przelaczniki i prace Oerlikona i nawet syrene ledwo co slychac.
Za prawdziwym nastawnikiem - 15361 KM
// na forum od 2005 roku :)

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #475 dnia: 03 Grudnia 2017, 11:06:44 »
Czy wraz z nowymi dźwiękami zrezygnowano z efektu Dopplera? Na nagraniu @AtapiCl odgłos lokomotywy zdaje się brzmieć jednakowo przed jak i po minięciu kamery.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #476 dnia: 03 Grudnia 2017, 11:27:31 »
Testowałem to exe na ET42 i zauważyłem że hasler słychać dopiero jak się wyjedzie kamerą na zewnątrz pojazdu. Po wyjściu na zewnątrz poprzez F4 jak znajduję się w pobliżu drzwi na wprost to jak nacisnę syrenę to nic nie słychać, dopiero jak obrócę lekko kamerą w prawo lub lewo to jest ok. Nie słychać też pisku hamowania.
T.N

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #477 dnia: 03 Grudnia 2017, 11:43:17 »
A tak brzmi docelowy dźwięk zewnętrzny ;)
Atapi spadłem z fotela jak to usłyszałem. Teraz można ze 3-4 MMD wydzielić i wsadzić "podkuty" runningnoise:) Wiem, że to teraz chamsko zabrzmi, ale jak mija cię pośpiech, to runnngnoise jest głośniejszy przy wózkach ale to już trzeba by 3 odgłosy, jeden cichszy runningnoise ogólny i spozycjonowane dwa głośniejsze charakterystyczne wózków:)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #478 dnia: 03 Grudnia 2017, 11:46:47 »
Podkucie jest w planach jako osobny dzwieka i definiocja czy podkuty w trainsecie za flaga sprzegu.
Mój kanał youtube

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #479 dnia: 03 Grudnia 2017, 13:38:20 »
Mam problem z cieniami, taki sam jak @ST44-003 na początku wątku. Bawiłem się z wartościami 'shadowtune' ale nic nie pomaga.
Macie jakieś pomysły co można by z tym zrobić?