Okazalo sie ze zmiana biblioteki obslugi dzwiekow tez chwile potrwala, glownie dlatego ze przy okazji pogrzebalem tez w rzeczach ktore mnie w dzwieku denerwowaly ;d
no, ale jest. Na razie eksperymentalna wersja podstawowa, jesli w testach nie wyjdzie nic tragicznego to dojdzie jeszcze pare
funkcjonalnosciTutaj uwaga:
nowa wersja exe odwoluje sie do standardowej biblioteki openAL, instalator rzeczonego pakietu mozna pobrac ze strony
https://www.openal.org/downloads/ lub tez uzyc uproszczonego instalatora dolaczonego do watku, zawierajacego tylko biblioteke .dll bez dodatkowej dokumentacji itp ktora normalnym uzytkownikom raczej nie jest do niczego potrzebna
anyway, w dzisiejszym uaktualnieniu:
- wprowadzona obsluga pozycjonowania 3d dzwiekow, w oparciu o biblioteke OpenAL. Pozycjonowane sa w miare mozliwosci wszystkie dzwieki pojazdow, na podstawie polozenia przyciskow w kabinach jak i elementow ruchomych (wozki, drzwi, pantografy, sprzegi) "na zewnatrz"
- wprowadzone kategorie "polozenia" dzwiekow -- zrodlo dzwieku moze znajdowac sie w kabinie pojazdu, w przedziale silnikowym, "na zewnatrz" lub "miedzy wnetrzem i zewnetrzem". Glosnosc dzwiekow zmienia sie na podstawie polozenia tak dzwieku jak i uzytkownika -- np. przetwornica polozona w przedziale silnikowym bedzie slyszalna slabiej stojac na zewnatrz pojazdu, a jeszcze slabiej gdy uzytkownik znajduje sie w kabinie; z kolei spiewajace ptaszki na zewnatrz slychac dobrze, a w kabinie juz mniej
- wszystkie dzwieki dla ktorych mialo to sens zostaly przeniesione z kabiny do obiektu pojazdu; w praktyce oznacza to, ze o ile do tej pory duza ilosc dzwiekow byla generowana tylko dla prowadzonej lokomotywy, teraz dzwieki te sa generowane przez wszystkie pojazdy (przynajmniej te, ktore maja rzeczony dzwiek zdefiniowany w swoim pliku .mmd) Czyli np mozna sobie posluchac zalaczania stycznikow w przejezdzajacej obok prowadzonej przez AI lokomotywie, zgrzytania na szynach innych skladow, runningnoise mijanych wagonow, itepede
- przywrocone syczenie przy luzowaniu hamulca lokomotywy (dzwiek dla tego syku w pliku .mmd to
localbrakesound: w przypadku braku takiego wpisu wykorzystywany jest syk luzowania hamulca glownego)
- dla uzytkownikow zaawansowanych: wyboru ktora konkretnie implementacja openAL powinna byc wykorzystana mozna dokonac przez wpis w ini
sound.openal.renderer devicename
np.
sound.openal.renderer "OpenAL Soft"by zamiast domyslnej implementacji uzyc openalsoft, jesli jest zainstalowana w systemie. (cudzyslowy pozwalaja na podanie wystepujacej w nazwie spacji)