Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1142091 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1740 dnia: 25 Września 2018, 18:51:43 »
W oryginalnym wpis się nie zmienia. Tylko w tymczasowym pliku $. Zapewne jest tak jak piszesz, że Rainsted traktuje błędnie rozszerzony wpis pogody i zmienia go sobie w scenerii tymczasowej. Co do deszczu to w Kaliskiej dość znacznie zżerał FPS, skonwertowałem na dds pliki tekstur deszczu i śniegu i FPS znacznie podskoczył.
« Ostatnia zmiana: 25 Września 2018, 18:53:38 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1741 dnia: 25 Września 2018, 23:37:07 »
@tmj muszę jednak wrócić do tematu oświetlernia. Dzisiaj próbowałem wielokrotnie na l61+l144_tlk i na ostatnim exe 180924 oświetlenie nawet po włączeniu reflektorów jest bardzo słabe. W 180919jest normalnie. Niczego nie zmieniam w ini tylko odpalam scenerię na tych dwóch exe. Robiłem tym razem kilkukrotnie i zawsze jest tak samo.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1742 dnia: 25 Września 2018, 23:57:16 »
Obawiam sie ze "u mnie dziala" ;/

Podrzuc jesli mozesz plik eu07.ini oraz .scn ktory uruchamiasz.

edit: aa czekaj, w trybie Display List to sie pojawia. ok, przyjrze sie.

edit2: ok, ogarniete, wyjdzie w nastepnym uaktualnieniu. W miedzyczasie jako srodek zastepczy mozna uzywac trybu VBO, na ktorym problem nie wystepuje.
« Ostatnia zmiana: 26 Września 2018, 00:21:54 wysłana przez tmj »

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1743 dnia: 26 Września 2018, 01:28:10 »
Wystrzeliłem z problemem jak Filip z konopi ale... jest namerdane z żaluzjami w spalinowozach.

Kiedy startuje chłodzenie obiegu głównego to otwierają się żaluzje obiegu pomocniczego (shutters2) ale dźwięk wentylatora odtwarza się już poprawnie (radiatorfan1). Dodatkowo same żaluzje (shutters2) mają zamienione modele ON i OFF (ON muszę podpisywać jako zamknięte a OFF jako otwarte).

Co do układu chłodzenia obiegu pomocniczego to... nie działa.
Wpis w FIZWaterMinTemperature=40 WaterFlowTemperature=70 WaterCoolingTemperature=82 WaterMaxTemperature=91 WaterShutters=Yes WaterAuxShutters=Yes WaterAuxCircuit=Yes WaterAuxCoolingTemperature=60 WaterAuxMaxTemperature=74 WaterAuxMinTemperature=30 OilMinPressure=0.15 HeatKFO2=24 HeaterMinTemperature=40 HeaterMaxTemperature=45 HeatingRPM=1096 Ustawiam próg załączenia wentylatorów i otwarcia żaluzji na temp. mniejszą niż na starcie (główny wtedy po odpaleniu silnika zaraz otwiera żaluzje i puszcza dźwięk wentylatora) ale żaluzje zamknięte i brak dźwięku. Pod klawiszem F12 wentylator niby nabiera obrotów.
A jest już jakiś wpis dla samych wentylatorów w sensie czy mogą się obracać?
« Ostatnia zmiana: 26 Września 2018, 01:29:46 wysłana przez Kacu »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1744 dnia: 26 Września 2018, 01:38:45 »
Wyglada na to ze wkradla sie literowka w kodzie i zaluzje obiegu glownego kontrolowane byly przez stan obiegu pomocniczego, zas zaluzje obiegu pomocniczego nie byly kontrolowane w ogole. Co do konwencji on/off jest ona celowa -- w tym wypadku "on" oznacza ze aktywne sa oslony zaluzji, zas przy stanie "off" oslony sie otwieraja i moze nastepowac chlodzenie.

Poprawka na podpiecie do wlasciwych ukladow bedzie w nastepnym uaktualnieniu.

Co do wentylatorow na razie nie sa obslugiwane, bo nie bylo niczego na czym mozna by to przetestowac. Jak wyjdzie jakis model przygotowany pod taka funkcjonalnosc to i inklinacja by rzeczona funkcjonalnosc wprowadzic sie pojawi :v

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1745 dnia: 26 Września 2018, 01:42:07 »
Dzięki za odpowiedź. U mnie na Fiacie mam wentylatory. A jeszcze zapytam, nie da się na tej samej zasadzie jak odgłos wentylatorów chłodnic podpiąć odgłos prądnicy grzewczej? Tyle, że załączanej hebelkiem a nie chłodnicami? Bo serio w realu ją słychać.
Ale jeszcze co do żaluzji - jak mam zamienione shutters1 (czyli te niedziałające obecnie) tak jak napisałeś z ON i OFF to mam je tylko w modelu otwartym.
« Ostatnia zmiana: 26 Września 2018, 01:43:19 wysłana przez Kacu »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1746 dnia: 26 Września 2018, 02:00:25 »
A jeszcze zapytam, nie da się na tej samej zasadzie jak odgłos wentylatorów chłodnic podpiąć odgłos prądnicy grzewczej? Tyle, że załączanej hebelkiem a nie chłodnicami?
Pewnie sie da, ale o jakiej pradnicy tutaj mowa, ogrzewania wody, czy ogrzewania skladu, czy jeszcze jakiejs innej?

Co do zaluzji obawiam sie ze nie rozumiem opisu problemu :/ wytlumacz to jakos bardziej lopatologicznie, jesli mozliwe.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1747 dnia: 26 Września 2018, 02:12:18 »
Prądnica ogrzewania składu oczywiście;) No chodzi o to, że te niedziałające żaluzje w symulatorze (te od układu pomocniczego) mają wyświetlany od początku tylko model OFF (czyli otwarte). Krótko mówiąc, zrąbały się w pozycji otwartej. Dysponujemy jeszcze dźwiękiem otwierania samych żaluzji. Zmiksowanie go z dźwiękiem startu przekładni wentylatora nie pasuje bo wentylator ma dźwięk modulowany, nawet startu. Jak odpalam gorącego fiata to wentylatory wstają od zera razem ze zmiksowanym dźwiękiem otwierania. Najlepiej by było osobny dźwięk otwarcia i zamknięcia.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1748 dnia: 26 Września 2018, 02:28:51 »
Aa o to chodzi. No tak, jak bedzie usuniety blad to powinny wyswietlac sie normalnie, a na razie jest jak jest. Co do obslugi dzwiekow zobaczymy, poki nie bylo zadnego modelu ktory by tego typu elementy wykorzystywal nie bylo specjalnie powodu by to rozbudowywac dalej niz jest na ten moment. Bedzie model, bedzie powod ;>

Offline kevin.c

  • Wiadomości: 60
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1749 dnia: 26 Września 2018, 14:28:51 »
Prośba w ramach koncertu życzeń... W okienku  F1 - "Pomocnik" bardzo brakuje zegarka czasu MaSzynowego. Jak rozkład jazdy się przesunie,  zegarek rozkładowy wysuwa się poza ekran. Jak żyć.... Jak żyć....

Offline Lorem

  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1750 dnia: 26 Września 2018, 16:37:16 »
Kilka uwag i pytań ode mnie:

Najpierw drobiazg - gdzieś po drodze zniknął z paska postępu ładowania napis o wczytywaniu scenerii. Nie zależy to od wybranego języka.

W kwestii dźwięków udało mi się zauważyć, że gdy bardzo szybko wciśnie się i zwolni klawisz odpowiadający jakiemuś impulsowemu przyciskowi (chociażby [m] od wył. szybkiego), to odtwarza się nieprawidłowy dźwięk - zdaje się, że jest to jakiś domyślny dźwięk hebelka. Przy czym pisząc "bardzo szybko" mam na myśli dosłowne muśnięcie klawisza na klawiaturze - mnie samemu ten efekt udaje się odtworzyć przy co trzeciej albo czwartej próbę. W logu nie widać nic nadzwyczajnego, każde z tych naciśnięć generuje standardowy komunikat o otrzymanej komendzie. Animacje też działają poprawnie.
Ten sam dźwięk odtwarza się, gdy w elektrowozie wciśniemy [f] lub [Shift]+[f] - przełączniki pomp oleju i paliwa w siódemce?

W jaki sposób za pomocą myszy włączyć czerwone światła w lokomotywach, w których sterowanie światłami jest zrealizowane przy pomocy pokręteł czerwone-wyłączone-białe?

Wizualizacja opadów to krok w bardzo dobrym kierunku. Podoba mi się efekt pochylania strug przy większych prędkościach. Warstwy opadu wyświetlają się jednak w stałej odległości od kamery, co powoduje efekt, jakby deszcz za nami podążał. Dobrze byłoby zmienić implementację w taki sposób, aby pozycja wyświetlanych warstw była stała względem otoczenia, co dałoby bardziej naturalny efekt poruszania się pomiędzy strugami deszczu. Nie wiem, na ile jest to proste w implementacji.

Skoro mamy już możliwości wizualizowania warunków pogodowych, przydatna byłaby możliwość ich dynamicznej zmiany. Obecnie mam dwa (trzy?) pomysły, jak mechanizm taki mógłby działać:
  • Zmiana warunków poprzez event - proponowałbym event typu SetAtmo. Przyjmowałby on jako argumenty wartości, jakie należy podstawić do obecnie obowiązującego wpisu atmo, lub *, gdyby danej wartości miałby nie zmieniać. Np. event nazwa SetAtmo * * * * * * * * 2 endevent ustawiałby maksymalny opad, nie zmieniając pozostałych warunków atmosferycznych. Być może dobrze byłoby dodać dodatkowy argument oznaczający czas zadziałania, aby warunki pogodowe zmieniały się płynnie przez podaną ilość czasu.
  • Lokalizacja warunków pogodowych - można byłoby zdefiniować wpisy atmo, które posiadają swoją lokalizację w terenie, stanowiąc niejako "centra" pogodowe. Myślę, że informacja o położeniu w osiach poziomych byłaby wystarczająca. Wówczas lokalne warunki pogodowe dla położenia kamery byłyby wyliczane jako interpolacja pomiędzy zdefiniowanymi punktami (np. metodą TIN).
  • Połączenie obu poprzednich pomysłów - lokalne, nazwane wpisy atmo, które można niezależnie modyfikować zaproponowanym wcześniej eventem.
A może by tak własny pulpit...

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6072
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2052
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1751 dnia: 26 Września 2018, 18:12:52 »
Ten sam dźwięk odtwarza się, gdy w elektrowozie wciśniemy [f] lub [Shift]+[f] - przełączniki pomp oleju i paliwa w siódemce?
To jest pakieciak niski/wysoki rozruch.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Lorem

  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1752 dnia: 26 Września 2018, 18:33:41 »
Też tak myślałem z początku, ale pakieciak ten jest teraz domyślnie pod [ctrl]+[f]. Natomiast [f] i [Shift]+[f] dają odpowiednio:
ep07-424-tv received command: [fuelpumptoggle]
ep07-424-tv received command: [oilpumptoggle]
A może by tak własny pulpit...

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1753 dnia: 27 Września 2018, 04:49:34 »
Najpierw drobiazg - gdzieś po drodze zniknął z paska postępu ładowania napis o wczytywaniu scenerii. Nie zależy to od wybranego języka.
Napisy na pasku robione byly przy pomocy systemu drukowania ktory poszedl w kubel przy okazji wstawiania ui. Biorac pod uwage ze pasek postepu jest sam w sobie chyba wystarczajaco zrozumialy nie czulem specjalnie nacisku by wymyslac tam kolo od nowa

Cytuj
W kwestii dźwięków udało mi się zauważyć, że gdy bardzo szybko wciśnie się i zwolni klawisz odpowiadający jakiemuś impulsowemu przyciskowi (chociażby [m] od wył. szybkiego), to odtwarza się nieprawidłowy dźwięk - zdaje się, że jest to jakiś domyślny dźwięk hebelka. Przy czym pisząc "bardzo szybko" mam na myśli dosłowne muśnięcie klawisza na klawiaturze - mnie samemu ten efekt udaje się odtworzyć przy co trzeciej albo czwartej próbę. W logu nie widać nic nadzwyczajnego, każde z tych naciśnięć generuje standardowy komunikat o otrzymanej komendzie. Animacje też działają poprawnie.
Bez dodatkowych szczegolow za wiele tutaj nie wymysle; czy ma to miejsce w kazdym pojezdzie, czy w jakims konkretnym? Mozliwe ze odpowiada za to wpis w pliku mmd lub jego brak (w takiej sytuacji odtwarzany jest dzwiek "zastepczy")

Co do przelacznikow pomp dzialajacych w elektrowozach, poniewaz urzadzenia te nic tam nie robia nie bylo tez specjalnie powodu by je na sile wylaczac. Przez 10 lat z okladem klawisze od pantografow dzialaly w dieslach i tez nikt chyba z tego powodu nie protestowal ;>

(to jest na liscie do ewentualnego ogarniecia, ale dopiero przy okazji wymiany obecnego systemu obslugi kabiny, a to raczej niepredko bo najlepiej byloby to powiazac z przesiadka na LD)

Cytuj
W jaki sposób za pomocą myszy włączyć czerwone światła w lokomotywach, w których sterowanie światłami jest zrealizowane przy pomocy pokręteł czerwone-wyłączone-białe?
Obawiam sie ze na razie sie nie da, pokretla trojpozycyjne sa zakodowane w postaci bardzo prowizorycznej. Tak dlugo jak dziala obsluga z klawiatury naprawa ma niski priorytet. Chociaz nigdy nic nie wiadomo, bo rozne rzeczy o niskim priorytecie juz weszly w ramach unikania prac nad czyms wazniejszym.

Cytuj
Wizualizacja opadów to krok w bardzo dobrym kierunku. Podoba mi się efekt pochylania strug przy większych prędkościach. Warstwy opadu wyświetlają się jednak w stałej odległości od kamery, co powoduje efekt, jakby deszcz za nami podążał. Dobrze byłoby zmienić implementację w taki sposób, aby pozycja wyświetlanych warstw była stała względem otoczenia, co dałoby bardziej naturalny efekt poruszania się pomiędzy strugami deszczu. Nie wiem, na ile jest to proste w implementacji.
Niestety nie jest to proste, dlatego na razie jest tak jak jest :v  Tzn problemem jest tutaj kwestia dokladania kolejnych warst w miare ruchu tak, by wygladalo to jakos porzadnie. Byc moze bedzie tutaj mozna cos zaradzic po wprowadzeniu obslugi systemow czasteczkowych co predzej czy pozniej bedzie musialo i tak nastapic na potrzeby pojazdow spalinowych itp. Ale to prawdopodobnie po przesiadce na nowy renderer nad ktorym pracuje Milek7

Modyfikowanie warunkow pogodowych jest do rozwazenia, ale na razie nie nadazaja za tym "zasoby artystyczne" potrzebne do ich wizualizacji -- dostepny jest raptem jeden wariant tekstur sniegu/deszczu i cale trzy mapy zachmurzenia (i wiekszosc z tego to taki moj "programmer art" zamiast czegos porzadnego) wiec nie bardzo jest miedzy czym przelaczac by te zmienne warunki jakos w miare wiernie odwzorowac. Jesli poprawi sie sytuacja pod tym wzgledem, to i zacheta do prac nad takim systemem bedzie wieksza.

Online EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1754 dnia: 27 Września 2018, 06:44:29 »
Prośba w ramach koncertu życzeń... W okienku  F1 - "Pomocnik" bardzo brakuje zegarka czasu MaSzynowego. Jak rozkład jazdy się przesunie,  zegarek rozkładowy wysuwa się poza ekran. Jak żyć.... Jak żyć....
Masz przycisk F2.
Ja jestem zadowolony z tych opadów. Jedno co mi się może rzuca w oczy to płatki śniegu, które na szybie czołowej wydają się gigantyczne. Odczuwam lekko kompleks ,,kamieniowania". ;)
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1755 dnia: 27 Września 2018, 09:11:02 »
Przy odpalaniu scenerii przez Rainsted oraz zaznaczeniu opcji "ustaw jeśli brak" opady się nie pojawiają, natomiast przez ręczne odpalanie z pliku "eu07.ini" działa. Loga dołącze jak wrucę do domu. Zaznacza, że mam wgrane pliki Priv-eu07_weather_data.rar.

Online EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1756 dnia: 27 Września 2018, 09:22:55 »
@miloszko działa, działa. Sprawdź wpisy w scenerii czy się nie poszamaniły. Ja np. zapisałem a jednak mi nadpisało stare ustawienia. Zweryfikujesz po dacie zapisu.
Po drugie Sprawdź tabor i odpal jeszcze raz Rainsted. Nie ma bata, musi działać.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Lorem

  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1757 dnia: 27 Września 2018, 11:33:54 »
Cytuj
W kwestii dźwięków udało mi się zauważyć (...)
Bez dodatkowych szczegolow za wiele tutaj nie wymysle; czy ma to miejsce w kazdym pojezdzie, czy w jakims konkretnym? Mozliwe ze odpowiada za to wpis w pliku mmd lub jego brak (w takiej sytuacji odtwarzany jest dzwiek "zastepczy")

Zdaje się, że występuje to w każdym pojeździe wyposażonym w przyciski chwilowe. Sprawdziłem do tej pory kilka losowych siódemek, dziewiątek, ed72 i m62. Wydaje mi się, że problem występuje wtedy, gdy klawisz jest wciśnięty na tyle krótko, że nie zdąża uruchomić się dźwięk wciśnięcia (soundinc). Gdy w mmd zmieniłem dla przycisków wpisy soundinc i sounddec odpowiednio na sound1 i sound0, zjawisko przestało występować.
A może by tak własny pulpit...

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1758 dnia: 27 Września 2018, 12:11:55 »
@EU40 w porządku, zrobie jak mówisz.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1759 dnia: 27 Września 2018, 21:14:16 »
W exe Milka bardzo ściszają się dźwięki przełączników/haslera/nastawnika, jeżeli z kabiny przejdziemy do maszynowni i wrócimy do tej samej kabiny. Testowane na SU45, przy włączonej pracy silnika.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1760 dnia: 28 Września 2018, 14:06:07 »
Przepraszam za koncert życzeń, ale chodzi o dźwięk przetwornicy/wentylatorów silników trakcyjnych w spalinowozach. Mam u siebie we Fiacie zdefiniowany pod "X" ale po włączeniu słychać go ze środka geometrycznego lokomotywy a jako, że jest zdefiniowany w środowisku "engine" żeby był słyszalny w kabinach musi być mocno podgłośniony. Skutkuje to zbyt dużą jego słyszalnością na zewnątrz pojazdu co nijak nie ma się do rzeczywistości. Nie dało by się rozdzielić tego dźwięku na 2 osobne (converter 1 i 2) żeby można było zdefiniować pozycję każdego tam, gdzie jest wentylator silników? Słyszalne byłyby w kabinie, zagłuszały by bardziej (z racji pozycji ok 3-3,5m od środka geom. pojazdu) silnik spalinowy bo na prawdę jak masz wentylatory to prawie go w kabinie nie słychać a na zewnątrz były by słyszalne z kilkunastu metrów i tylko w okolicach żaluzji za którymi stoją. Nawet można by 2 różne dźwięki, wyszło by fajniej. Te 2 osobne dźwięki tyczą się praktycznie wszystkich liniowych spalinowozów (SU/SP/ST45, SU/ST46, nawet chyba rumuna i gagara ale to już bym musiał sprawdzić).

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1761 dnia: 28 Września 2018, 19:00:10 »
Przepraszam za koncert życzeń, ale chodzi o dźwięk przetwornicy/wentylatorów silników trakcyjnych w spalinowozach. Mam u siebie we Fiacie zdefiniowany pod "X" ale po włączeniu słychać go ze środka geometrycznego lokomotywy a jako, że jest zdefiniowany w środowisku "engine" żeby był słyszalny w kabinach musi być mocno podgłośniony.
Polozenie dzwieku moze byc zdefiniowane w jego wpisie konfiguracyjnym. Domyslnie przyjeta jest lokacja silnik poniewaz z reguly znajduje sie wlasnie w przedziale silnikowym. Wentylatorow motorow trakcyjnych jako takich nie ma jeszcze w ogole, gdy zostana wprowadzone problem pozycjonowania ich dzwiekow powinien rozwiazac sie sam i bez szamynstwa :>

Co do wprowadzania dwoch osobnych przetwornic brzmi to dziwnie, bo z tego co moge wywnioskowac z opisow to w SP45 itp nie ma czegos takiego, a jest jedynie glowna pradnica zasilajaca motory trakcyjne i zlokalizowana w przedziale silnikowym wlasnie?


Tymczasem w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zaluzje obiegow chlodzacych powinny uwzgledniac stan ukladu z ktorym sa powiazane

- poprawka, oswietlenie w trybie Display List powinno byc takie samo jak w trybie VBO

- poprawka, wizualizacja opadow powinna uwzgledniac przechylenie pojazdu na torze

- dobra zmiana, po doglebnych badaniach zawartosci deszczu w deszczu rzeczony deszcz powinien byc bardziej deszczopodobny

- dobra zmiana, pod maska symulatora wymieniony zostal dotychczasowy modul obslugi skryptow pythona. Pelne efekty tej zmiany pojawia sie nieco pozniej, natomiast na razie ma to nastepujace konsekwencje:

-- sygnatura funkcji inicjalizujacej zostala uproszczona do postaci __init__(self, lookup_path) W dolaczonym archiwum znajduja sie wersje skryptow dostosowane do tej zmiany

-- w przypadku gdy parametr pyscreen: w pliku .mmd zawiera sciezke dostepu skrypt wyszukiwany bedzie bezposrednio w podanej lokacji, zamiast w katalogu danego pojazdu. Pozwala to np, zamiast klonowac skrypt obslugi radia 50 razy dla kazdego pojazdu z osobna, umiescic go w katalogu scripts/ i odwolywac sie do niego wpisem
pyscreen: scripts/koliber

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1762 dnia: 28 Września 2018, 19:24:06 »
Przepraszam za koncert życzeń, ale chodzi o dźwięk przetwornicy/wentylatorów silników trakcyjnych w spalinowozach. Mam u siebie we Fiacie zdefiniowany pod "X" ale po włączeniu słychać go ze środka geometrycznego lokomotywy a jako, że jest zdefiniowany w środowisku "engine" żeby był słyszalny w kabinach musi być mocno podgłośniony.
Polozenie dzwieku moze byc zdefiniowane w jego wpisie konfiguracyjnym. Domyslnie przyjeta jest lokacja silnik poniewaz z reguly znajduje sie wlasnie w przedziale silnikowym. Wentylatorow motorow trakcyjnych jako takich nie ma jeszcze w ogole, gdy zostana wprowadzone problem pozycjonowania ich dzwiekow powinien rozwiazac sie sam i bez szamynstwa :>

Co do wprowadzania dwoch osobnych przetwornic brzmi to dziwnie, bo z tego co moge wywnioskowac z opisow to w SP45 itp nie ma czegos takiego, a jest jedynie glowna pradnica zasilajaca motory trakcyjne i zlokalizowana w przedziale silnikowym wlasnie?

Głupi nie jestem, wiem, że nie ma przetwornic w spalinowozach. Chodziło mi, że w chwili obecnej dźwięk wentylatorów jest pod przetwornicę podpięty szamańsko w moim fiacie. Co do położenia to wiem, ale obecnie jeden dźwięk można tylko na środku pojazdu pozycjonować i nie wychodzi to ładnie co napisałem wyżej. No a jak przesunę go na 5 metr to w kabinie A będzie go słychać a w kabinie B nie. Dla tego mówię o rozdzieleniu na dwa osobno umiejscowione dźwięki. O ile w siódemce nie robi to jakiejkolwiek różnicy gdzie huczy, bo tam tylko praktycznie przetwornice słychać, tak w spalinowozach odpowiednie pozycjonowanie dźwięków wentylatorów dużo daje.
No ale skoro mają być wprowadzone wentylatory to wszystko się wyjaśnia.

Online EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1763 dnia: 28 Września 2018, 19:47:25 »
Dzisiaj jechałem na drawinowie w gęstych opadach śniegu. Padający śnieg w lachickim tunelu łamie system. ;)
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1764 dnia: 28 Września 2018, 19:52:17 »
Moze to wiatr nadmuchal do srodka ;>

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1765 dnia: 28 Września 2018, 20:47:08 »
Witam,
Podczas testowania nowego exe na EU07-15xx z wyświetlaczem haslera i kolibrem dzieją się dziwne rzeczy.

Nieakceptowalne jest pozostawianie "białych połaci" przy zewnętrznych krawędziach obrazka.
Matek123

« Ostatnia zmiana: 03 Października 2018, 11:56:34 wysłana przez matek123 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1766 dnia: 28 Września 2018, 20:52:00 »
Cytuj
W dolaczonym archiwum znajduja sie wersje skryptow dostosowane do tej zmiany
Dziwne rzeczy dzieja sie po zastapieniu standardowych skryptow nowymi, czy bez?

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1767 dnia: 28 Września 2018, 20:55:18 »
Bez, mój błąd. Przepraszam :)

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1768 dnia: 28 Września 2018, 23:43:15 »
Nie gaśnie kontrolka styczników liniowych podczas jazdy na SU45.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1769 dnia: 29 Września 2018, 07:45:48 »
A gasła kiedykolwiek, skoro nie ma ich symulacji? ;)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.