Autor Wątek:  Brak nowych cieni  (Przeczytany 14398 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2348
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #30 dnia: 07 Stycznia 2018, 16:18:10 »
To jeszcze takie pytanie wiem, że głupie, ale pobrać wersję 32 czy 64 bit? Bo jeżeli taką jak system Windows to 64-bit.
Obserwuję od jakiegoś czasu zmagania różnych Użytkowników, ale chyba wielu z nich/nas nadal nie wie jaką wersje pobrać, aby nie rozwalić swoich plików symulatora. Czy pobrać wersje 32, czy 64 bitową?
Wersja 32-bit jest ogolnie latwiejsza do zainstalowania/uruchomienia wiec warto zaczac od niej. 64-bit wymaga od uzytkownika nieco glebszej wiedzy by usunac ewentualne klopoty.

Offline gracjan.torhan

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #31 dnia: 07 Stycznia 2018, 16:28:23 »
Dobra zdaje się, że się udało. Te cienie mają się tak dziwnie ruszać nawet kiedy pojazd stoi (na TD to widać). Nawet jeżeli to i tak bardzo dziękuję wam za cierpliwość i pomoc :D

Offline gracjan.torhan

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #32 dnia: 07 Stycznia 2018, 16:29:18 »
Zainstalowałem 64-bit jakby co to może to jest problemem bo zrobiłem coś źle?

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2348
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #33 dnia: 07 Stycznia 2018, 16:31:41 »
Cienie zmieniaja polozenie zgodnie z ruchem slonca wiec tak, zmiany wygladu sa normalne i raczej nie maja zwiazku z zainstalowana wersja.

Offline gracjan.torhan

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #34 dnia: 07 Stycznia 2018, 16:54:30 »
Tak to u mnie wygląda:
&feature=youtu.be Czy wszystko ok?

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9703
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2292
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #35 dnia: 07 Stycznia 2018, 16:56:13 »
Tak, jak twoja karta graficzna pozwoli, możesz podbić rozdzielczość shadowmapy w eu07.ini. Poprawi to trochę efekt.
Mój kanał youtube

Offline brudzik

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #36 dnia: 21 Stycznia 2018, 00:00:54 »
@Stele

Co trzeba dokładnie wpisać, aby podbić rozdzielczość cieni?

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9703
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2292
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #37 dnia: 21 Stycznia 2018, 09:02:01 »
Mój kanał youtube

Offline brudzik

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #38 dnia: 21 Stycznia 2018, 14:18:04 »
Dziękuje za pomoc :)

Offline Tomek

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #39 dnia: 08 Lutego 2018, 13:08:04 »
Po przerobieniu ustawień shadowmapy zgodnie z powyższymi radami (co chwilkę trwało) udaje się dojść do w miarę zadowalającego wyglądu cieni (co widać na screenach). Jest jednak pewna kwestia: czy osoby tworzące tą nową i niezaprzeczalnie satysfakcjonującą właściwość programu nie uważają, że odświeżanie (nie wiem jak to nazwać inaczej) cieni co 1 sekundę to lekka przesada? Efektem tego jest "skakanie" cieni, czasem prawie niezauważalne przesuwanie się zgodnie z ruchem słońca, zmiana ich wyglądu co sekundę: niektóre naprzemiennie znikają i pojawiają się (cienie drobnych elementów), niektóre naprzemiennie minimalnie grubieją i chudną (np. cienie słupów trakcyjnych). Może po prostu się czepiam, ale na dłuższą metę takie działanie cieni trochę męczy wzrok i nieco irytuje.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2348
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #40 dnia: 08 Lutego 2018, 13:14:47 »
"Przeskakiwanie" cieni wiaze sie wlasnie ze zmiana polozenia slonca w miare uplywu czasu; tutaj nie ma w zasadzie idealnego rozwiazania, bo gdyby zmiana byla dokonywana rzadziej, to kazdy przeskok bylby duzo wiekszy  tym samym bardziej zauwazalny. Chwilowo zostaje to jak jest, bowiem jest szansa ze po wprowadzeniu silnika graficznego opartego na shaderach cienie bedzie mozna duzo lepiej rozmyc, przez co obecne przeskoki powinny zostac zredukowane.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 3955
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 883
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #41 dnia: 08 Lutego 2018, 16:31:56 »
Ten przeskok jest widoczny w naszym filmie promocyjnym, w momencie zamykania drzwi przez SN61:
https://youtu.be/BqmuKr4MYm8

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2348
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #42 dnia: 08 Lutego 2018, 16:53:37 »
No niestety, poki slonce jest ruchome, to jakis przeskok zawsze bedzie. Jesli ktos jest zdesperowany moze sobie wlaczyc debug mode (Shift+Ctrl+F12) i aktywowac "stale" oswietlenie (Ctrl+F7, ustawia Slonce tak, jakby zawsze byla 10:30) Zlikwiduje to przeskok cieni na elementach nieruchomych, ale w przypadku pojazdow w ruchu delikatne zmiany i tak beda mialy miejsce.
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2018, 16:54:47 wysłana przez tmj »

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9703
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2292
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #43 dnia: 08 Lutego 2018, 17:56:52 »
Chodziło chyba raczej o zwiększenie/sparametryzowanie częstotliwości zmiany pozycji słońca i renderowania shadowmapy.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2348
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #44 dnia: 08 Lutego 2018, 19:19:54 »
Aa, mozliwe :v  Zwiekszenie czestotliwosci aktualizacji pozycji slonca to nie jest jakis specjalnie problem, z tym ze to nie usunie efektu 'przeskakiwania' cieni a zamiast tego beda one "plywac" caly czas, wiec to nie jest chyba rozwiazanie. Natomiast skakanie cieni w kabinie da sie troche ograniczyc nawet przy biezacym trybie kalkulacji; zmiana wejdzie eksperymentalnie w nastepnym uaktualnieniu.

Offline kevin.c

  • Wiadomości: 60
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #45 dnia: 10 Lutego 2018, 10:22:27 »
A czy są gdzieś nastawy związane z półcieniami od smug reflektorów? "Moje" smugi na półcieniach są baaardzo mocno zębate, w czasie jazdy zmieniają się skokowo, psuje to cały urok jazdy nocnej.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9703
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2292
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #46 dnia: 10 Lutego 2018, 11:27:17 »
To kwestia tego jak to działa i na obecnym rendererze nic nie poradzisz. Światło reflektorów jest liczone tylko na vertex shaderze. Czyli dla każdego wierzchołka geometrii jest liczona siła oświetlenia i aproksymowana po krawędzi do pozostałych dwóch, tworzących dany trójkąt. Dlatego gdy stoisz przy peronie, składającym się z jednego segmentu na długość i oświetlisz jeden jego narożnik, rozświetlone masz pół peronu. Efekt na torach możesz trochę poprawić kosztem wydajności parametrem splinefidelity w eu07.ini, by tory były dzielone gęściej, ale na teren nic nie poradzisz. Trzeba czekać na pixel shader.
Mój kanał youtube

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #47 dnia: 10 Lutego 2018, 12:40:00 »
To ja się podepnę pod temat. Z dużymi oporami, ale w końcu odpaliłem 18.01. Następna sprawa: czym może być spowodowany brak cieni? Pytanie być może głupie, ale zainstalowałem wszystko zgodnie z instrukcją. Screen i log w załącznikach.
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2018, 12:44:13 wysłana przez Tomaszek_Łódź »

Offline kevin.c

  • Wiadomości: 60
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #48 dnia: 10 Lutego 2018, 12:51:24 »
W/g mnie są cienie. Po prostu słońce nie świeci bo zachmurzone niebo.

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #49 dnia: 10 Lutego 2018, 13:02:49 »
W/g mnie są cienie. Po prostu słońce nie świeci bo zachmurzone niebo.
Według mnie nie.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9703
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2292
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #50 dnia: 10 Lutego 2018, 13:06:28 »
Przecież odpalasz to na exeku z 17.07.
Mój kanał youtube

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #51 dnia: 10 Lutego 2018, 13:08:24 »
Nawet nie wiedziałem, innego nie mam do wyboru. 18.01 postawione na czystym folderze.
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2018, 13:10:34 wysłana przez Tomaszek_Łódź »

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9703
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2292
Odp: Brak nowych cieni
« Odpowiedź #52 dnia: 10 Lutego 2018, 13:19:30 »
Wypakuj ręcznie archiwum z binarkami dla twojej wersji systemu. Widocznie instalator nie podołał.
Mój kanał youtube