Autor Wątek:  Widoczność semaforów  (Przeczytany 11108 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Widoczność semaforów
« Odpowiedź #30 dnia: 25 Lipca 2017, 17:41:16 »
To nie chodzi o modyfikację samego pliku flary, tylko o modyfikację parametrów jej wyświetlania w zależności od jasności tła oraz przejrzystości powietrza. Ale jak to zrobić to ja nie wiem.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Pablo

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Widoczność semaforów
« Odpowiedź #31 dnia: 25 Lipca 2017, 18:12:57 »
Otwarłem ten plik i... he he:) Nic z tego. Tzn Znalazłbym trochę czasu na to, ale przyznaję że kompletnie nie mam wiedzy na te tematy. Sama tekstura dzienna klosza jest ok. i nie zmieniałbym jej ponieważ na warunki dzienne jest optymalna. Natomiast mam pytanie. Czy istniałyby możliwości zrobienia dynamicznej zmiany natężenia świecenia semaforów w zależności od pory dnia i pogody? Ponieważ semki wg. mnie zupełnie inaczej swiecą w dzień przy słonecznej pogodzie a inaczej wieczorem itd. Myślę że kolega firleju dobrze to ujął w ostatniej wiadomości.   

Offline jakol112

  • Szklarz
  • Wiadomości: 215
  • Technik-Elektryk, Student MiBM
    • Zobacz profil
    • PeKaPe
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Widoczność semaforów
« Odpowiedź #32 dnia: 25 Lipca 2017, 18:22:22 »
Moim skromnym zdaniem exe w paczce 1707 ma ten ficzer opanowany wystarczająco dobrze - w dzień sygnały są widoczne z wystarczającej odległości, w nocy mają widoczną poświatę i widać je z daleka. Przyglądając się filmom z kabin i na podstawie własnych obserwacji jestem w stanie stwierdzić, że jesteśmy zbliżeni do realizmu na tyle, na ile jest to możliwe, gdyż rozchodzenie się światła jest różne w różnych warunkach atmosferycznych, oświetleniowych. Ba, to jak postrzegamy źródło światła zależy nawet od zmęczenia wzroku :) Z drugiej strony wszystko przed nami i jeśli ktoś jest na tyle zdolny aby efekt uzyskany przez @tmj przebić to jak to mawiają starzy pasztuni "go ahead" :)

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4419
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Widoczność semaforów
« Odpowiedź #33 dnia: 25 Lipca 2017, 18:34:46 »
Nie wymagajcie od grafiki komputerowej imitujacej kolej efektow specjalnych. Na moje oko zastosowane od zawsze rozwiazane zoptymalizowane poprzez zwiekszenie zasiegu renderowania (nie pamietam tylko, czy teraz freespotlight swieci sie niezaleznie od rodzica swoim zasiegiem, czy tez maxdist rodzica nadpisuje spotlight) jest wystarczajace i nie ma potrzeby na sile tego zmieniac. Zwlaszcza, jezeli zdania sa podzielone nawet wsrod osob jezdzacych na codzien.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Widoczność semaforów
« Odpowiedź #34 dnia: 02 Sierpnia 2017, 21:51:40 »
W nowej wersji w pliku eu07.ini jest linijka
fieldofview 45          // (45) `5-75 kąt widzenia kamery w pionieZmniejszając kąt widzenia, działa jak obiektyw długoogniskowy. Tylko nie przesadzać, bo będzie trzeba siedzieć w przedziale maszynowym.

Offline jakol112

  • Szklarz
  • Wiadomości: 215
  • Technik-Elektryk, Student MiBM
    • Zobacz profil
    • PeKaPe
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Widoczność semaforów
« Odpowiedź #35 dnia: 08 Sierpnia 2017, 21:26:22 »
@Anrej, ten parametr regulujemy w czasie samej symulacji używając ctrl+kręcąc rolką myszy.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Widoczność semaforów
« Odpowiedź #36 dnia: 10 Sierpnia 2017, 12:11:23 »
To sobie możesz sam kręcić rolką, mnie to nie odpowiada.
« Ostatnia zmiana: 10 Sierpnia 2017, 14:50:14 wysłana przez macius5991 »

Offline dymus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 275
Odp: Widoczność semaforów
« Odpowiedź #37 dnia: 10 Sierpnia 2017, 14:11:26 »
Ctrl+rolka zmieni kąt na stałe. Naciskając samą rolkę myszy zrobisz szybki zoom, który zaraz powraca do normlanego trybu.