Skody serii 130 (ex E479.0) to typ fabryczny 79E1/2 (1977). Maszynki te wchodzą w skład szeroko pojętej II generacji elektrowozów czechosłowackich. Seria 130 otrzymała jako pierwsza dla lokomotyw towarowych połówkowe pantografy (pierwsze "połówki" otrzymały maszyny pasażerskie serii 350 ex ES499.0 w 1974 roku.) Ich konstrukcja bazowała na serii 123 (Bo'Bo', typ 57E2) z roku 1971 oraz dwuczłonowej szerokotorowej 125.8 typ 67E1 z roku 1976 (bardzo podobne do ET40). Można powiedzieć, że loki serii 130 to taka dopracowana "połówka" ET40. W latach 2004 - 2005 do PL trafiły dwie maszynki oznaczone ET11-001-23 (ex 130 041-7) oraz ET11-002-23 (ex 130 049-0) i pracowały w Transodzie oraz Lotosie, ale "002" też i w STK z oznaczeniem 79E2-002-23... Odpowiednio w 2009 i 2007 maszyny wróciły do Czech do prywatnych spółek. W 2010 pojawiły się kolejne maszyny serii 130 pod szyldem Koleje Czeskie Sp. z o.o. w Warszawie o nr 003, 013, 018 i 019 i jeżdżą do dziś.
Co robiły w Przemyślu? Pewnie przyjechały po konkretny składzik nadany na Ukrainie, a że jeżdżą "na warkoczach" to nie nowość w tym przypadku (każda z maszyn posiada moc ciągłą 2040 kW, czyli tyle co jeden człon ET40), czyli we dwie mają już konkretną MOC;)