Autor Wątek:  Z aparatem w krzakach  (Przeczytany 2459 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pat

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Z aparatem w krzakach
« dnia: 11 Lipca 2017, 15:44:56 »
Buszując po krzakach obok wagonów czekających na przegnicie znalazłem dzisiaj takie dwie niebieskie maszynki. Co ciekawe na moje oko były ze sobą połączone również gniazdami ukrotnienia. Orientuje się ktoś co to za loki? Dla mnie to nowy widok.
« Ostatnia zmiana: 14 Lipca 2017, 17:56:21 wysłana przez Stele »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4398
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1025
Odp: Z aparatem w krzakach
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Lipca 2017, 15:59:35 »
Jak byś wpisał w google numer EVN, to na 99,9% google by Ci powiedziały co to za lok.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline pat

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Z aparatem w krzakach
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Lipca 2017, 16:01:46 »
Jestem noobem na tyle, że nie są mi znane takie tricki jak numery EVN. ;) Dzięki za podpowiedź.
« Ostatnia zmiana: 12 Lipca 2017, 14:06:20 wysłana przez Stele »

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1326
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 359
Odp: Z aparatem w krzakach
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Lipca 2017, 16:02:24 »
Są to maszyny wyprodukowane przez firmę Skoda. Seria tych loków to 130 (rada 130). Podobne są z bryły do Skody 182, tyle że Skody 130 są 4 osiowe a Skody 181/182/183 są 6 osiowe.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4398
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1025
Odp: Z aparatem w krzakach
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Lipca 2017, 16:41:07 »
Dwa egzemplarze przez parę lat miała Transoda oznaczone ET11.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline pat

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Z aparatem w krzakach
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Lipca 2017, 16:47:06 »
A ma ktoś może pojęcie co mogą one robić u mnie w Przemyślu? Nigdy wcześniej ich tu nie widziałem :)

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2855
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 208
Odp: Z aparatem w krzakach
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Lipca 2017, 16:58:07 »
To samo co każda inna lokomotywa towarowa. Coś przywiozła i z czymś wróci. A, że lokomotywy te jeżdżą gdzie się da, to inna kwestia ;)

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 820
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 247
Odp: Z aparatem w krzakach
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Lipca 2017, 17:03:26 »
Skody serii 130 (ex E479.0) to typ fabryczny 79E1/2 (1977). Maszynki te wchodzą w skład szeroko pojętej II generacji elektrowozów czechosłowackich. Seria 130 otrzymała jako pierwsza dla lokomotyw towarowych połówkowe pantografy (pierwsze "połówki" otrzymały maszyny pasażerskie serii 350 ex ES499.0 w 1974 roku.) Ich konstrukcja bazowała na serii 123 (Bo'Bo', typ 57E2) z roku 1971 oraz dwuczłonowej szerokotorowej 125.8 typ 67E1 z roku 1976 (bardzo podobne do ET40). Można powiedzieć, że loki serii 130 to taka dopracowana "połówka" ET40. W latach 2004 - 2005 do PL trafiły dwie maszynki oznaczone ET11-001-23 (ex 130 041-7) oraz ET11-002-23 (ex 130 049-0) i pracowały w Transodzie oraz Lotosie, ale "002" też i w STK z oznaczeniem 79E2-002-23... Odpowiednio w 2009 i 2007 maszyny wróciły do Czech do prywatnych spółek. W 2010 pojawiły się kolejne maszyny serii 130 pod szyldem Koleje Czeskie Sp. z o.o. w Warszawie o nr 003, 013, 018 i 019 i jeżdżą do dziś.

Co robiły w Przemyślu? Pewnie przyjechały po konkretny składzik nadany na Ukrainie, a że jeżdżą "na warkoczach" to nie nowość w tym przypadku (każda z maszyn posiada moc ciągłą 2040 kW, czyli tyle co jeden człon ET40), czyli we dwie mają już konkretną MOC;)
« Ostatnia zmiana: 11 Lipca 2017, 18:38:36 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"