Autor Wątek:  Losowanie dźwięków  (Przeczytany 5479 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1492
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1118
Losowanie dźwięków
« dnia: 01 Lipca 2017, 12:19:45 »
Witam.
Ostatnio nastąpił wysyp nowych dźwięków do symulatora. Problem w tym, że obecnie większość nie jest wykorzystywana ze względu na to, że np. mamy 10 dźwięków stuku wagonu Uacs, ale wykorzystywane są tylko 4, które dla każdego wagonu w składzie np. 40 takich gruszek wydają te same dźwięki i w tej samej sekwencji. Moja propozycja polega na tym, by za każdym razem odtwarzał się inny, losowo wybrany dźwięk z puli tych 10 stuknięć, a w dodatku, żeby za każdym razem stuk tej samej osi nie brzmiał inaczej, mógłby być on losowany tylko raz dla każdego pojazdu, w przeciwieństwie do np. dźwięków nastawnika czy przejścia na pozycję bezoporową, gdzie za każdym razem dźwięk byłby losowany "na bieżąco".
Wpis taki, żeby dźwięki losowały się tylko raz mógłby wyglądać np. tak:
wheel-clatter: stuk1.wav|stuk2.wav|stuk3.wav -10 stuk1.wav|stuk2.wav|stuk3.wav -8 stuk1.wav|stuk2.wav|stuk3.wav 8 stuk1.wav|stuk2.wav|stuk3.wav 10 50
a taki, żeby za każdym razem się losowały - np. tak:
relay: relay1.wav/relay2.wav/relay3.wav
Zdaję sobie sprawę, że ten pomysł ma bardzo niski priorytet, ale zyskał on aprobatę na chacie (dymus), stąd też wywlekam to na forum publiczne.
Pozdrawiam :)
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2017, 17:15:02 wysłana przez jakubg1 »
10 lat na forum MaSzyny!

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Losowanie dźwięków
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Lipca 2017, 13:12:09 »
Zagladajac pobieznie do kodu "losowanie" dzwiekow jednorazowo dla kazdego pojazdu mozna zrobic w miare prosto, natomiast losowanie za kazdym razem wymaga juz wiecej pracy. O tym pierwszym mozna pomyslec, to drugie bedzie musialo nieco poczekac.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Losowanie dźwięków
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Lipca 2017, 13:17:06 »
Zdaję sobie sprawę, że ten pomysł ma bardzo niski priorytet, ale zyskał on aprobatę na chacie (dymus, RoboBatman)[...]
Nie przypominam sobie takiej sytuacji, żebym wyraził swoją aprobatę co do tego, więc kolego na następny raz - nie kłam i nie wrzucaj mnie w to, co nie miało miejsca. Proszę o wykasowanie mnie z tej listy.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Losowanie dźwięków
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Lipca 2017, 14:10:39 »
Ja widziałem tekst pisany na chacie (chata wuja Toma?), nie widziałem tam szczególnego poparcia dla pomysłu losowania dźwięków. Choć jedna z osób przyznała, że może to być ciekawe i chętnie to widzi. Toteż zdziwiony jestem, że wymieniłeś @Robobatmana. Co do samego pomysłu, nie jestem zwolennikiem losowania. Po pierwsze nie wszystkie dźwięki mi pasują, to niby czemu mam je wylosować dla siebie. Ktoś tam napisał, że jest możliwość w jakimś symulatorze zaznaczenia w starterze losowań lub nie. Bardziej mi to odpowiada. Inna propozycja to przypisanie dźwięku do konkretnej tekstury loka, która jest unikalna. Będziemy wtedy jeździć tym co lubimy. Lub tym co przyniesie nam scenariusz.
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2017, 14:14:49 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Losowanie dźwięków
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Lipca 2017, 15:09:11 »
[...]Zdaję sobie sprawę, że ten pomysł ma bardzo niski priorytet, ale zyskał on aprobatę na chacie (dymus, RoboBatman), stąd też wywlekam to na forum publiczne.
Pozdrawiam :)
Pierwsze słyszę, nie przypominam sobie żadnej tego typu sytuacji.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Losowanie dźwięków
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Lipca 2017, 15:11:41 »
O ile sie nie myle stworzenie zestawu dzwiekow dla danego egzemplarza jest mozliwe poprzez utworzenie dedykowanego wariantu pliku .mmd, przypisanego do modelu na poziomie wpisu w scenariuszu.  Jest to o tyle lepsze rozwiazanie, ze nie wymaga tworzenia kopii plikow dzwiekow dla kazdej tekstury osobno (a pliki dzwiekow zajmuja duzo wiecej miejsca niz plik .mmd) a dodatkowo umozliwia latwe wykorzystanie takiej konfiguracji dla wiecej niz jednego egzemplarza, jesli ma to sens.

Co do losowania dzwiekow ktore komus nie pasuja -- to rowniez mozna kontrolowac usuwajac z danego .mmd konkretnie te wpisy, ktore danej osobie nie pasuja

Jako ze nie robienie jest latwiejsze niz robienie, wstrzymam sie z implementacja dopoki sobie nie ustalicie czy takie cos jest pozadane czy jednak nie ;d

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Losowanie dźwięków
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Lipca 2017, 15:32:02 »
Uzylem pewnie skrotu myslowego, oczywiscie nie chcialem tworzyc duplikaty plikow rozniacych sie jedynie nazwa. A pliki mmd kazdy moze zrobic sam i podlaczyc pod dany pojazd. Potrzebna jest odrobinka wiedzy. Rzecz cala w tym, ze nie mamy odpowiedniego startera na takie bajery, aby byly opcjonalnie i kazdego zadowolic.
 @Dymus, dyskusja byla, ale nie w takim ksztalcie jak przedstawil Jakub. Nawet nie zdazylem zabrac w niej glosu.

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Losowanie dźwięków
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Lipca 2017, 16:13:27 »
w przeciwieństwie do np. dźwięków nastawnika czy przejścia na pozycję bezoporową, gdzie za każdym razem dźwięk byłby losowany "na bieżąco".
Te dźwięki też są raczej "stałe" dla danego egzemplarza lokomotywy, bo i nastawnik oraz styczniki pozostają te same przy każdym wejściu na pozycję bezoporową ;) Jedyne uzależnienie, jakie można by tutaj zrobić, to zmiana dźwięku w zależności od wartości ciśnienia powietrza zasilającego napędy styczników elektropneumatycznych (zmiany ciśnienia w zbiornikach głównych do wartości maksymalnej podawanej przez zawór redukcyjny na te napędy (0,5MPa dla EU07 i pochodnych)), bo to ma wpływ na prędkość ich zamykania/otwierania, więc i na dźwięk, ale tu już się nie wypowiadam nad sensem czegoś takiego, bo sam nie wiem...

EDIT: Tzn. oczywiście jestem za wszelkimi usprawnieniami, nowinkami itp., ale nie wiem czy np. @tmj będzie się chciało bawić w takie rzeczy. Przede wszystkim potrzebna by była regulacja głośności pracy styczników (również oporowych) w zależności od tego ciśnienia.
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2017, 16:34:22 wysłana przez miko22 »

Offline Kermit

  • Wiadomości: 579
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 984
Odp: Losowanie dźwięków
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Lipca 2017, 16:44:02 »
Kazda nastawa kieratem inaczej brzmi, IMO bedzie to kolejna cegielka do realnosci.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Losowanie dźwięków
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Lipca 2017, 16:52:02 »
Nie teraz, Jedyna prawda jaką napisał Jakub, to temat ma niski priorytet. Trzeba nam dobrego exe do paczki, później można wklepać nawet fontannę na dworcu w Irkucku.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1492
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1118
Odp: Losowanie dźwięków
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Lipca 2017, 17:15:35 »
Zdaję sobie sprawę, że ten pomysł ma bardzo niski priorytet, ale zyskał on aprobatę na chacie (dymus, RoboBatman)[...]
Nie przypominam sobie takiej sytuacji, żebym wyraził swoją aprobatę co do tego, więc kolego na następny raz - nie kłam i nie wrzucaj mnie w to, co nie miało miejsca. Proszę o wykasowanie mnie z tej listy.
[...]Zdaję sobie sprawę, że ten pomysł ma bardzo niski priorytet, ale zyskał on aprobatę na chacie (dymus, RoboBatman), stąd też wywlekam to na forum publiczne.
Pozdrawiam :)
Pierwsze słyszę, nie przypominam sobie żadnej tego typu sytuacji.
@Dymus, dyskusja byla, ale nie w takim ksztalcie jak przedstawil Jakub. Nawet nie zdazylem zabrac w niej glosu.
Wykasowano, wpis skreślony.

O ile sie nie myle stworzenie zestawu dzwiekow dla danego egzemplarza jest mozliwe poprzez utworzenie dedykowanego wariantu pliku .mmd, przypisanego do modelu na poziomie wpisu w scenariuszu.  Jest to o tyle lepsze rozwiazanie, ze nie wymaga tworzenia kopii plikow dzwiekow dla kazdej tekstury osobno (a pliki dzwiekow zajmuja duzo wiecej miejsca niz plik .mmd) a dodatkowo umozliwia latwe wykorzystanie takiej konfiguracji dla wiecej niz jednego egzemplarza, jesli ma to sens.
Należy jednak pamiętać, że jeśli pojawi się dodatkowy wpis do *.mmd, poprawki dla każdego wagonu trzeba będzie wprowadzać osobno. Przy 50 wagonach może się to robić nudne.
Poza tym (o ile się coś nie zmieniło) do poprawnego działania musi być komplet plików *.fiz, *.mmd i *.e3d/*.t3d o tej samej nazwie, a więc model i fizyka będą zduplikowane.
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2017, 17:19:20 wysłana przez jakubg1 »
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Losowanie dźwięków
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Lipca 2017, 18:24:01 »
Należy jednak pamiętać, że jeśli pojawi się dodatkowy wpis do *.mmd, poprawki dla każdego wagonu trzeba będzie wprowadzać osobno. Przy 50 wagonach może się to robić nudne.
Poza tym (o ile się coś nie zmieniło) do poprawnego działania musi być komplet plików *.fiz, *.mmd i *.e3d/*.t3d o tej samej nazwie, a więc model i fizyka będą zduplikowane.
Wpis do mmd nie będzie dodatkowy, wszystkie potrzebne wpisu już tam są. Należy tylko je podmienić stosownie do wymagań użytkownika na takie jak sobie życzy. Kwestię nazewnictwa plików można rozwiązać, bo definiuje to wpis do scenerii pojazdu, to trzeba jednak sprawdzić. Natomiast jeśli myślisz, żeby do każdego wagonu losować dźwięki, lub różnicować je jakimiś przypisywaniem, to nie napiszę co ja o tym myślę. Nie widzę sensu różnicowania. Czasem stojąc przy torach, słyszę że jakiś wagon złapał płaszczyznę, tylko po co nam takie bajery?

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Losowanie dźwięków
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Lipca 2017, 23:57:19 »
Kazda nastawa kieratem inaczej brzmi, IMO bedzie to kolejna cegielka do realnosci.
W zasadzie to najwięcej zależy od tego, jak się kręci, bo jeśli robi się to jednostajnie, to oporowe brzmią naprzemian tak samo (z wyjątkiem 1. i 29.):

(Materiał moża wykorzystać na dźwięki do MaSzyny)
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2017, 00:31:42 wysłana przez miko22 »