Autor Wątek:  Problemy modelarskie - Blender  (Przeczytany 10043 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Problemy modelarskie - Blender
« dnia: 30 Maja 2017, 17:05:59 »
Postanowiłem nieco zwiększyć ilość detali w modelu nastawni LB. W efekcie powstała taka geometria (załącznik). Teraz mam problem: jak zmergować ze sobą płaszczyzny przedniej ściany, aby była ona jednym planem, ale z dziurami w miejscach okien i drzwi? Próbowałem zaznaczyć wszystkie płaszczyzny i wcisnąć "F" - ale blender nie potrafi z tym nic zrobić.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline pat

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Problemy modelarskie - Blender
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Maja 2017, 17:13:45 »
Ten zaznaczony plane musi mieć węzły które będą łączyć się z węzłami okien. Przykład w załączniku.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Problemy modelarskie - Blender
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Maja 2017, 16:49:04 »
OK. A jak obrócić face według jednej z jego krawędzi?
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline pat

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Problemy modelarskie - Blender
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Maja 2017, 18:23:07 »
Zaznaczasz ta krawędź, wciskasz shift + S, i poprzez wybranie cursor to selected ustawiasz 3dcursor w lokalizacji tej krawedzi. Następnie wybierasz pivot point jako 3dcursor, czyli wybierasz wokół czego ma się obracać dany element - w tym przypadku wg. 3dcursora. Pomoc w załączniku.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Problemy modelarskie - Blender
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Czerwca 2017, 22:33:30 »
Jak wyzerować/zresetować transform w blenderze? Próbowałem się dowiedzieć, ale wszystkie znalezione metody zawodziły. Głównie przez to, że sobie z tym nie radzę moje modele kiszą się na dysku zamiast wylądować w teście.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
« Ostatnia zmiana: 06 Czerwca 2017, 07:23:42 wysłana przez firleju »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Problemy modelarskie - Blender
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Czerwca 2017, 13:50:53 »
A po czym można rozpoznać w t3d, że transform się wyzerował? Jakie muszą być wartości współczynników w sekcji Transform?
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Problemy modelarskie - Blender
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Czerwca 2017, 14:47:31 »
Macierz jednostkowa.
1 0 0 0
0 1 0 0
0 0 1 0
0 0 0 1
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Problemy modelarskie - Blender
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Czerwca 2017, 17:16:34 »
Z opisów wynika, że Ciebie interesuje apply, gdyż wtedy wymnaża wszystko przez nałożone transformacje.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Problemy modelarskie - Blender
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Czerwca 2017, 17:32:01 »
Być może o to chodzi. Modeluję dopiero od tygodnia więc niektóre terminy są dla mnie niejasne.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Problemy modelarskie - Blender
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Czerwca 2017, 17:50:04 »
Jeszcze szybkie szukanko i wychodzi, że najlepsze do tego będzie to:
https://cgmasters.net/free-tutorials/blender-script-apply-scale-to-linked-duplicates-and-other-problem-objects/
Ściągasz skrypt i instalujesz i po zaznaczeniu obiektu i wywołaniu skyptu narzuca wszystkie transformy zachowując wiele elementów, które normalnie mają problem przy zwykłym apply.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Problemy modelarskie - Blender
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Lipca 2017, 10:01:33 »
By nie zakładać nowego tematu się doczepię. Prosiłbym by rozważyć opcje zrobienia skryptu importu t3d. Blender jest darmowy i zapewne jakby taki powstał zainteresowanie tym programem by wzrosło.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Online MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 753
Odp: Problemy modelarskie - Blender
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Lipca 2017, 10:03:34 »
Bodajże @krzysiuup się tym zajmuje.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=