Autor Wątek:  Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera  (Przeczytany 8638 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« dnia: 20 Maja 2017, 16:05:08 »
Zrobiłem sobie prosty model w blenderze, wyeksporotwałem skryptem dostępnym na forum. W t3d wpisałem do każdego submodelu roboczą teksturę grass. Model wyświetla się, ale jest cały biały. Co muszę zrobić, żeby tekstury były widoczne?

//----------------
Parent: none
Type: Mesh
Name: buda
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 255.0 255.0 255.0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: grass
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
1.949999 0.000000 0.000000 0.000000
0.000000 2.699999 0.000000 0.000000
0.000000 0.000000 1.500000 0.000000
0.000000 0.000000 1.499783 1.000000
NumVerts 24
0
1.000000 0.999999 1.200000 0.000000 0.000000
1.000000 -1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000
1.000000 1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000

0
0.999999 -1.000001 1.200000 0.000000 0.000000
-1.000000 -1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000
1.000000 -1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000

0
-1.000000 -1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000
-1.000000 1.000000 1.200000 0.000000 0.000000
-1.000000 1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000

0
1.000000 1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000
-1.000000 1.000000 1.200000 0.000000 0.000000
1.000000 0.999999 1.200000 0.000000 0.000000

0
1.000000 0.999999 1.200000 0.000000 0.000000
0.999999 -1.000001 1.200000 0.000000 0.000000
1.000000 -1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000

0
0.999999 -1.000001 1.200000 0.000000 0.000000
-1.000000 -1.000000 1.200000 0.000000 0.000000
-1.000000 -1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000

0
-1.000000 -1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000
-1.000000 -1.000000 1.200000 0.000000 0.000000
-1.000000 1.000000 1.200000 0.000000 0.000000

0
1.000000 1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000
-1.000000 1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000
-1.000000 1.000000 1.200000 0.000000 0.000000

//----------------
Parent: none
Type: Mesh
Name: Cube
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 255.0 255.0 255.0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: grass
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
1.949999 0.000000 0.000000 0.000000
0.000000 2.699999 0.000000 0.000000
0.000000 0.000000 1.500000 0.000000
0.000000 0.000000 1.499783 1.000000
NumVerts 0
//----------------
Parent: buda
Type: Mesh
Name: dach
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 255.0 255.0 255.0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: grass
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
1.000000 0.000000 0.000000 0.000000
0.000000 1.000000 0.000000 0.000000
0.000000 0.000000 1.000000 0.000000
0.000000 0.000000 0.000000 1.000000
NumVerts 102
0
-1.000000 -1.000000 1.200000 0.000000 0.000000
-1.100000 1.084641 1.200000 0.000000 0.000000
-1.000000 1.000000 1.200000 0.000000 0.000000

0
1.084642 1.084641 1.200000 0.000000 0.000000
1.084641 -1.084642 1.330860 0.000000 0.000000
1.084641 -1.084642 1.200000 0.000000 0.000000

0
-1.000000 1.000000 1.200000 0.000000 0.000000
1.084642 1.084641 1.200000 0.000000 0.000000
1.000000 0.999999 1.200000 0.000000 0.000000

0
-1.000000 -1.000000 1.200000 0.000000 0.000000
1.084641 -1.084642 1.200000 0.000000 0.000000
-1.100000 -1.084641 1.200000 0.000000 0.000000

0
0.999999 -1.000001 1.200000 0.000000 0.000000
1.084642 1.084641 1.200000 0.000000 0.000000
1.084641 -1.084642 1.200000 0.000000 0.000000

0
-1.100000 1.084641 1.330860 0.000000 0.000000
-1.100000 -1.250005 1.330860 0.000000 0.000000
-1.100000 1.250005 1.330860 0.000000 0.000000

0
-1.100000 -1.084641 1.200000 0.000000 0.000000
-1.100000 1.084641 1.330860 0.000000 0.000000
-1.100000 1.084641 1.200000 0.000000 0.000000

0
-1.100000 1.084641 1.200000 0.000000 0.000000
1.084642 1.084641 1.330860 0.000000 0.000000
1.084642 1.084641 1.200000 0.000000 0.000000

0
1.084641 -1.084642 1.200000 0.000000 0.000000
-1.100000 -1.084641 1.330860 0.000000 0.000000
-1.100000 -1.084641 1.200000 0.000000 0.000000

0
1.250004 -1.250006 1.330860 0.000000 0.000000
-1.100000 -1.250005 1.495601 0.000000 0.000000
-1.100000 -1.250005 1.330860 0.000000 0.000000

0
1.084642 1.084641 1.330860 0.000000 0.000000
-1.100000 1.250005 1.330860 0.000000 0.000000
1.250005 1.250005 1.330860 0.000000 0.000000

0
1.084641 -1.084642 1.330860 0.000000 0.000000
-1.100000 -1.250005 1.330860 0.000000 0.000000
-1.100000 -1.084641 1.330860 0.000000 0.000000

0
1.084642 1.084641 1.330860 0.000000 0.000000
1.250004 -1.250006 1.330860 0.000000 0.000000
1.084641 -1.084642 1.330860 0.000000 0.000000

0
1.250005 1.250005 1.495601 0.000000 0.000000
-1.100000 -1.250005 1.495601 0.000000 0.000000
1.250004 -1.250006 1.495601 0.000000 0.000000

0
1.250005 1.250005 1.330860 0.000000 0.000000
1.250004 -1.250006 1.495601 0.000000 0.000000
1.250004 -1.250006 1.330860 0.000000 0.000000

0
-1.100000 -1.250005 1.330860 0.000000 0.000000
-1.100000 1.250005 1.495601 0.000000 0.000000
-1.100000 1.250005 1.330860 0.000000 0.000000

0
-1.100000 1.250005 1.330860 0.000000 0.000000
1.250005 1.250005 1.495601 0.000000 0.000000
1.250005 1.250005 1.330860 0.000000 0.000000

0
-1.000000 -1.000000 1.200000 0.000000 0.000000
-1.100000 -1.084641 1.200000 0.000000 0.000000
-1.100000 1.084641 1.200000 0.000000 0.000000

0
1.084642 1.084641 1.200000 0.000000 0.000000
1.084642 1.084641 1.330860 0.000000 0.000000
1.084641 -1.084642 1.330860 0.000000 0.000000

0
-1.000000 1.000000 1.200000 0.000000 0.000000
-1.100000 1.084641 1.200000 0.000000 0.000000
1.084642 1.084641 1.200000 0.000000 0.000000

0
-1.000000 -1.000000 1.200000 0.000000 0.000000
0.999999 -1.000001 1.200000 0.000000 0.000000
1.084641 -1.084642 1.200000 0.000000 0.000000

0
0.999999 -1.000001 1.200000 0.000000 0.000000
1.000000 0.999999 1.200000 0.000000 0.000000
1.084642 1.084641 1.200000 0.000000 0.000000

0
-1.100000 1.084641 1.330860 0.000000 0.000000
-1.100000 -1.084641 1.330860 0.000000 0.000000
-1.100000 -1.250005 1.330860 0.000000 0.000000

0
-1.100000 -1.084641 1.200000 0.000000 0.000000
-1.100000 -1.084641 1.330860 0.000000 0.000000
-1.100000 1.084641 1.330860 0.000000 0.000000

0
-1.100000 1.084641 1.200000 0.000000 0.000000
-1.100000 1.084641 1.330860 0.000000 0.000000
1.084642 1.084641 1.330860 0.000000 0.000000

0
1.084641 -1.084642 1.200000 0.000000 0.000000
1.084641 -1.084642 1.330860 0.000000 0.000000
-1.100000 -1.084641 1.330860 0.000000 0.000000

0
1.250004 -1.250006 1.330860 0.000000 0.000000
1.250004 -1.250006 1.495601 0.000000 0.000000
-1.100000 -1.250005 1.495601 0.000000 0.000000

0
1.084642 1.084641 1.330860 0.000000 0.000000
-1.100000 1.084641 1.330860 0.000000 0.000000
-1.100000 1.250005 1.330860 0.000000 0.000000

0
1.084641 -1.084642 1.330860 0.000000 0.000000
1.250004 -1.250006 1.330860 0.000000 0.000000
-1.100000 -1.250005 1.330860 0.000000 0.000000

0
1.084642 1.084641 1.330860 0.000000 0.000000
1.250005 1.250005 1.330860 0.000000 0.000000
1.250004 -1.250006 1.330860 0.000000 0.000000

0
1.250005 1.250005 1.495601 0.000000 0.000000
-1.100000 1.250005 1.495601 0.000000 0.000000
-1.100000 -1.250005 1.495601 0.000000 0.000000

0
1.250005 1.250005 1.330860 0.000000 0.000000
1.250005 1.250005 1.495601 0.000000 0.000000
1.250004 -1.250006 1.495601 0.000000 0.000000

0
-1.100000 -1.250005 1.330860 0.000000 0.000000
-1.100000 -1.250005 1.495601 0.000000 0.000000
-1.100000 1.250005 1.495601 0.000000 0.000000

0
-1.100000 1.250005 1.330860 0.000000 0.000000
-1.100000 1.250005 1.495601 0.000000 0.000000
1.250005 1.250005 1.495601 0.000000 0.000000

//----------------
Parent: buda
Type: Mesh
Name: podstawka
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 255.0 255.0 255.0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: beton001
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
1.000000 0.000000 0.000000 0.000000
0.000000 1.000000 0.000000 0.000000
0.000000 0.000000 1.000000 0.000000
0.000000 0.000000 0.000000 1.000000
NumVerts 48
0
1.000000 -1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000
1.031965 1.031966 -0.800000 0.000000 0.000000
1.000000 1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000

0
-1.031965 1.031966 -0.800000 0.000000 0.000000
-1.031966 -1.031965 -1.000000 0.000000 0.000000
-1.031966 -1.031965 -0.800000 0.000000 0.000000

0
-1.000000 1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000
-1.031966 -1.031965 -0.800000 0.000000 0.000000
-1.000000 -1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000

0
-1.000000 -1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000
1.031965 -1.031966 -0.800000 0.000000 0.000000
1.000000 -1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000

0
1.000000 1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000
-1.031965 1.031966 -0.800000 0.000000 0.000000
-1.000000 1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000

0
1.031965 1.031966 -0.800000 0.000000 0.000000
-1.031965 1.031966 -1.000000 0.000000 0.000000
-1.031965 1.031966 -0.800000 0.000000 0.000000

0
-1.031966 -1.031965 -0.800000 0.000000 0.000000
1.031965 -1.031966 -1.000000 0.000000 0.000000
1.031965 -1.031966 -0.800000 0.000000 0.000000

0
1.031965 -1.031966 -0.800000 0.000000 0.000000
1.031965 1.031966 -1.000000 0.000000 0.000000
1.031965 1.031966 -0.800000 0.000000 0.000000

0
1.000000 -1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000
1.031965 -1.031966 -0.800000 0.000000 0.000000
1.031965 1.031966 -0.800000 0.000000 0.000000

0
-1.031965 1.031966 -0.800000 0.000000 0.000000
-1.031965 1.031966 -1.000000 0.000000 0.000000
-1.031966 -1.031965 -1.000000 0.000000 0.000000

0
-1.000000 1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000
-1.031965 1.031966 -0.800000 0.000000 0.000000
-1.031966 -1.031965 -0.800000 0.000000 0.000000

0
-1.000000 -1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000
-1.031966 -1.031965 -0.800000 0.000000 0.000000
1.031965 -1.031966 -0.800000 0.000000 0.000000

0
1.000000 1.000000 -0.800000 0.000000 0.000000
1.031965 1.031966 -0.800000 0.000000 0.000000
-1.031965 1.031966 -0.800000 0.000000 0.000000

0
1.031965 1.031966 -0.800000 0.000000 0.000000
1.031965 1.031966 -1.000000 0.000000 0.000000
-1.031965 1.031966 -1.000000 0.000000 0.000000

0
-1.031966 -1.031965 -0.800000 0.000000 0.000000
-1.031966 -1.031965 -1.000000 0.000000 0.000000
1.031965 -1.031966 -1.000000 0.000000 0.000000

0
1.031965 -1.031966 -0.800000 0.000000 0.000000
1.031965 -1.031966 -1.000000 0.000000 0.000000
1.031965 1.031966 -1.000000 0.000000 0.000000

Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Maja 2017, 16:22:12 »
Jeśli dobrze widzę, to w t3d masz wyzerowane UV. Według mnie to jest przyczyną braku tekstury. Czemu UV są wyzerowane, tego nie wiem. Wskazałem o które wpisy mi chodzi.

NumVerts 24
0
1.000000 0.999999 1.200000                ===>        0.000000 0.000000
1.000000 -1.000000 -0.800000              ===>       0.000000 0.000000
1.000000 1.000000 -0.800000                ===>       0.000000 0.000000
« Ostatnia zmiana: 20 Maja 2017, 16:24:07 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Kermit

  • Wiadomości: 579
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 984
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Maja 2017, 16:31:00 »
Jest biale bo jest inna tex nalozona w blenderze. Zamiast tego "Map: grass" wpisz tu taka sama teksture jaka nalozyles w blenderze wraz z odpowiednia sciezka do niej. [sama nazwa pliku tex wskazuje programowi ze jest on bezposrednio w folderze "textures"]

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Maja 2017, 18:17:17 »
Jak nałożyłem tę samą co w blenderze, to submodel znikał. Tex zapisany jako tga 4096x2048, kompresja RLE, lewy dolny (co to?).
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Maja 2017, 18:20:18 »
Sprawdz errors.txt po uruchomieniu exe, jesli nie moze znalezc tekstury to powinien tam byc wpis na ten temat.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Maja 2017, 21:16:13 »
Texture file missing: "textures\miejskie\grass"
Texture file missing: "textures\miejskie\grass"
Texture file missing: "textures\miejskie\grass"
Texture file missing: "textures\miejskie\beton001"
Faktycznie, szuka w podfolderze miejskie. To już wiem jak to działa. A jeśli chcę wziąć teksturę beton001 to jak to muszę zapisać?
../beton0001
Tak?

EDIT: dałem samą nazwę tekstury, bez ścieżki. Submodele nadal są przezroczyste, ale z errors.txt zniknęły błędy.
« Ostatnia zmiana: 20 Maja 2017, 21:19:07 wysłana przez KrzysztofGliwice »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Maja 2017, 21:26:07 »
tak, przejscia przy uzyciu ".." moga dzialac, choc nie pamietam czy trzeba uzyc "../" czy "..\" przy skladaniu sciezki. Ale z reguly nie trzeba tak kombinowac -- jesli chcesz przypisac teksture umieszczona w glownym folderze "textures" to wystarczy sama nazwa tekstury, bez sciezki.

Co do znikajacego modelu, zobacz w Blenderze jak wlasciwie nalozona jest UV mapa na modelu? Mozliwe ze jest zmapowane w ten sposob, ze nakladasz akurat przezroczysta czesc tekstury z alfa, albo cos w tym stylu.
« Ostatnia zmiana: 20 Maja 2017, 21:27:35 wysłana przez tmj »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Maja 2017, 21:36:56 »
Jak daję samą nazwę tekstury (beton001), to w errorsach rzuca, że nie znaleziono - zobacz mój poprzedni post.

Sprawdziłem mapowanie i to nie tutaj problem leży.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Maja 2017, 21:41:41 »
Dziwne. Jaka to jest wersja exe? Jesli ta z paczki calosciowej to moze robi cos inaczej, bedzie sie musial jakis ekspert pochylic.
edit:
sprawdz jeszcze w log.txt, bo mozliwe ze zglasza blad ze tekstury nie ma w katalogu, ale potem sprawdza dodatkowo w glownym i stamtad ja laduje.
edit 2:
zobacz tez czy nie masz w .ini wpisu maxtexturesize z wartoscia mniejsza niz wymiary tekstury
« Ostatnia zmiana: 20 Maja 2017, 21:43:49 wysłana przez tmj »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Maja 2017, 21:48:59 »
Sprawdzałem na exe z paczki i 170314 (nowszych jakoś nie umiem zainstalować) - to samo. W ini jest ustawione na 8192. Tekstury nie ładuje.

Zaraz będę z tym eksperymentował, może znajdę powód.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Maja 2017, 22:06:28 »
Nakładałeś teksturę w blenderze? Moim zdaniem nie masz siatki uv.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Maja 2017, 22:10:28 »
Nie przyjrzalem sie wczesniej, ale faktycznie na tym obiekcie w pierwszym poscie wszystkie wierzcholki maja UV = [0,0] co nie jest normalne.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Maja 2017, 22:15:00 »
Przewalczyłem siatkę UV na takim przykładowym pudełku dwa dni temu. Walczyłem z tym w notatniku na pliku t3d i wiele się nauczyłem.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Maja 2017, 22:16:19 »
W kwestii lokalizacji tekstur, to na ile ja pamietam, jesli wpisze sie sama nazwe tekstury, to szuka w pierwszej kolejnosci, odpowiednio w strukturze tam gdzie umieszcznony jest model np. model jest umieszczony w models\abc\efg\a.t3d, to tekstura bedzie w textures\abc\efg\
Jesli chce sie uzyskac efekt, iz tekstura jest w glownym katalogu textures, to dajemy map taki: /nazwa_tekstury.
Gwarancji na to wszystko nie daje, bo pisze z pamieci, a dawno sie temu nie przygladalem.
Edycja:
Krzysiek slusznie zauwazyl, ze mapowanie nie jest prawidlowe.
« Ostatnia zmiana: 20 Maja 2017, 22:19:14 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Maja 2017, 22:38:06 »
No to zobaczymy. Ja to robiłem tak, że dla każdej płaszczyzny robiłem unwrap i potem create from view. Może tutaj problem leży.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #15 dnia: 21 Maja 2017, 10:27:29 »
Nie wiem jak to w blenderze wygląda, ale w maksie przez eksportem trzeba zredukować cały stos modyfikatorów i skonwertować wszystkie siatki do editable mesh. Inne typy nie będą eksportowane do t3d (z wyjątkiem freespot light). Jeśli to mapowałeś, to wyraźnie mapowanie się nie wyeksportowało. Jak zaczynałem w maksie też trochę mi zajęło jak zastosować te wszystkie modyfikatory.

Map: grass z uv=0,0 na moją logikę powinno dać jednorodnie zielonkawy model. Exe szuka tekstury po odpowiedniku ścieżki modelu a potem w drugim przebiegu od roota /textures, więc powinno znaleźć przy takim wpisie.
« Ostatnia zmiana: 21 Maja 2017, 10:29:40 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #16 dnia: 21 Maja 2017, 14:38:44 »
Prosiłbym kogoś, kto kiedykolwiek zrobił model w blenderze, a po wyeksportowaniu były na nim tekstury, aby opisał w jaki sposób robi siatkę UV.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #17 dnia: 22 Maja 2017, 10:26:52 »
Jak na szybko zerknąłem do kodu to żeby zrobił uvmap to trzeba mieć przypisany materiał i teksturę. Nakłada też wszystkie modyfikatory przed eksportem oraz robi triangulację obiektu.
EDIT:
Dla każdego plolygona bierze uvmap z aktywnej warstwy uv.
mesh.uv_layers.active.data[face.loop_indices[i]].uv.to_tuple()
« Ostatnia zmiana: 22 Maja 2017, 10:32:48 wysłana przez firleju »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Lipca 2017, 13:57:11 »
Cześć, niestety potwierdzam. Export zeruje (mi) mapowanie UV. Nie znam się aż tak na blenderze, więc może wina leży po mojej stronie, ale nie wydaje mi się. Siatka jest ok.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #19 dnia: 27 Lipca 2017, 14:37:32 »
Nie znam się na blenderze też. Być może warstwę UV trzeba zaznaczyć jako aktywną.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #20 dnia: 27 Lipca 2017, 14:47:44 »
Nie wystarczy wczytanie tekstury z dysku i wstawienie jej do edytora UV. Trzeba stworzyć materiał i do niego przypiąć teksturę, a dopiero potem ustawiać koordynaty UV w UV/Image Editor.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #21 dnia: 27 Lipca 2017, 16:30:32 »
No, teraz działa, dzięki. Jeśli ktoś ma ten sam problem:
1. Tworzymy materiał (chyba, że już jest):
  • Properties zakładka Material
  • klikamy "+" po prawej stronie
2. Edytujemy materiał:
  • Otwieramy gdzieś Node Editor
  • Z dolnego menu wybieramy interesujący materiał
  • Zaznaczamy Use Nodes
  • Add->Input->Texture
  • Łączymy kolor z kolorem
  • Z menu w Texture node wybieramy wczytaną wcześniej teksturę (np. w UV editor lub w Properties->Texture)

Teraz export powinien działać. Pisane trochę z pamięci, btw. nie znam się dobrze na Blenderze, ale powinno działać.
PS: nie jestem pewien po co node z material pomiędzy teksturą o outputem. Mi np. bez niego (texture bezpośrednio z outputem) też działa.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Kermit

  • Wiadomości: 579
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 984
Odp: Brak tekstury na modelu wyeksportowanym z Blendera
« Odpowiedź #22 dnia: 27 Lipca 2017, 16:40:00 »
Albo jak ktos jest leniwy to mozna tez wyexportowac do obj. i w nowym oknie zaimportowac ponownie nim wyexportujemy do t3d.