Autor Wątek:  Maszynowy Warsztat  (Przeczytany 197197 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Preki

  • Wiadomości: 309
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 42
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #120 dnia: 04 Grudnia 2020, 20:09:55 »
63 51 99-80 121-1 'Sd' zalega obecnie na torze 81 stacji Warszawa Wschodnia i jest pobazgrany przez graficiarzy.
Życie to nie gra... to symulator.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3821
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #121 dnia: 23 Grudnia 2020, 21:46:04 »
Pierwsza jedynka jest już gotowa, zostało już tylko zrobić wersję fabryczną, którą już zacząłem. Następnie pojawią się dwójki B91 i G90, po ich skończeniu zabiorę się za różne wersje po NG.
« Ostatnia zmiana: 24 Grudnia 2020, 22:48:19 wysłana przez DieselPower »

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #122 dnia: 23 Grudnia 2020, 23:35:16 »
Wyżej pokazany na screenie wagon w tym roku przeszedł modernizację w FPS na wagon barowy 406A-40.

Offline Miłosz Dorsz

  • Administrator
  • Wiadomości: 1425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3715
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #123 dnia: 23 Grudnia 2020, 23:49:29 »
Nie. 406A-40 zostały zmodernizowane z wagonów 145Ab produkcji polskiej, natomiast prezentowany tutaj został wyprodukowany w niemieckim Budziszynie (Waggonbau Bautzen). Ponadto nie są wagonami barowymi, tylko restauracyjnymi.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3821
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #124 dnia: 29 Grudnia 2020, 15:41:23 »
Stwierdziliśmy, że najlepszym wyjściem z sytuacji będzie takie rozwiązanie:

- @PAN przygotuje wersje sprzed 2003 roku (z otwieranymi oknami)
- sam zajmę się tylko późniejszymi wersjami po NG (wklejane okna, osłony podwozia itd.)

Czyli pojawią się takie warianty:
- Z2A Newag/FPS (http://www.wgk.cal.pl/data/media/657/DSC05373.jpg / http://www.wgk.cal.pl/data/media/657/DSC05637.jpg)
- Z2B Newag (http://www.wgk.cal.pl/data/media/658/DSC01143.jpg)
- 170A, XB-FPS i XBN-FPS (http://www.wgk.cal.pl/data/media/900/DSC00643.jpg / http://www.wgk.cal.pl/data/media/671/DSC08416.jpg / http://www.wgk.cal.pl/data/media/671/DSC05795.jpg

Z zewnątrz już mam gotową wersję B91 po Newagu (1 z 5 - reszta została przebudowana przez FPS). Jedynie zostało przygotować nowe tekstury do wnętrza oraz powymieniać kilka elementów typu stoliki czy fotele.

Można już powiedzieć, że B91 w wersji NS jest już wstępnie gotowy. Teraz w kolejności chyba będzie robiona dwójka, tu jest najmniej do zmiany w porównaniu do innych wagonów.

Dzisiaj została skończona pierwsza newagowa dwójka, zrobienie pozostałych wariantów jest już tylko kwestią czasu. Następnie będą przygotowywane jedynki po fpsie, a potem wjadą Gorlitze. Jeszcze zastanawiam się nad poszerzeniem oferty gastronomicznej, ale jeśli już pojawią się po zrobieniu wszystkich zaplanowanych jedynek i dwójek.

Czy jest ktoś chętny na zrobienie nowego zestawu dźwięków dla wózków GP200? Póki co wszystkie wagony korzystają z dźwięków dla 174A, póki co te są najbardziej rozbudowane.
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2021, 18:04:58 wysłana przez DieselPower »

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 678
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #125 dnia: 07 Lutego 2021, 20:34:56 »
Tak, ja je robię, dla tego cicho siedzę. Mam do dyspozycji tylko wagony 170A, ale robię dla nich stopniowane koła i chcę nowy runningnoise. Pod koniec tego tygodnia planuję zrobić sesję nagraniową w ic 73001. Potrzebuję nagrania takiego wagonu bez klimy.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3821
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #126 dnia: 07 Lutego 2021, 20:42:21 »
Akurat 170A to zmodernizowane Gorlitze z 1990 roku z wózkami GP200, więc wszystko będzie pasowało.

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 678
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #127 dnia: 07 Lutego 2021, 21:17:26 »
Jak chcesz to mam jakieś koła właśnie od 170A, miały iść do 174A ale nie poszły. Ja obecnie ich urzywam do wszystkich z. Jak masz w co to wsadzić to ci dam te koła razem z mmd zrobionym. Teraz siedzę na innym nagraniu od 170A gdzie szukam, stukotu dla różnych prędkości. Drzwi dla niego mam od dawna. Chcę dla 170A dedykowanej przetwornicy jeszcze. Muszę zobaczyć jakie wózki ma X B10bmnouz, który na wawelu jeździ, bo będę miał do niego dostęp w piątek. Nagram go w jeździe do Krakowa, przez Katowice.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3821
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #128 dnia: 08 Lutego 2021, 18:50:29 »
Aktualnie do zrobienia zostało:

- kilka różnych wariantów z serii B10bmnouz
- zrobić modyfikacje wózków oraz kilka dodatkowych skórek
- wszystko przetestować i wprowadzić kilka bugfixów
- (opcjonalnie) wykorzystać to co już jest i zrobić kilka knajp po NG w NS

W ostatnim punkcie samo wnętrze będzie ograniczało się tylko do przedsionków, korytarza i głównej sali z kilku powodów.
1) kuchnia czy zaplecze socjalne i tak nie jest widoczne z zewnątrz
2) nie ma na to materiałów
3) a poza tym to nikogo nie interesuje

Dzisiaj skończyłem większość z zaplanowanych wagonów standardu Z produkcji niemieckiej. Teraz zajmę się poprawkami gotowych już tekstur, potem poprawię wózek i dorobię kilka różnych skórek. Na koniec przygotuję 2 albo 3 tekstury knajpy B89 z podtypu 3 z Nowego Sącza.

Wersja 3a z wyświetlaczem w gumowej uszczelce http://www.wgk.cal.pl/data/media/661/61_51_88-70_188-7_WRmnouz_2.jpg
jaki wersja 3b bez uszczelki w wyświetlaczu http://www.wgk.cal.pl/data/media/661/DSC05974.jpg

W ramach podsumowania mamy:
- 1x wagon 1 klasy z przedziałami menedżerskimi Z2ABCMg-FPS
- 3x wagon 1 klasy Z2A-FPS
- 1x wagon 1 klasy Z2A NS
- 1x wagon 2 klasy XB-FPS
- 3x wagon 2 klasy z przedziałem dla osób niepełnosprawnych XBN-FPS
- 4x wagon 2 klasy z Z2B NS
- 2x wagon 2 klasy z 4 osobowym przedziałem z przewijakiem Z2B NS
- 1x wagon 2 klasy 170A z etapu II
- 1x wagon restauracyjny B89 NS podtyp 3
W zależności od dostarczenia materiałów pojawi się od 1 do 5 dodatkowym tekstur dla brakujących podtypów i wariantów ;)

W ramach odkiszania dokończyłem model wagonu 622Za. Według danych z pliku zacząłem go robić gdzieś w październiku. Teraz tylko wymaga zmapowania, pokrojenia, zlodowania, a potem zrobienia tekstur i ładunków.

Tak przy okazji powstaje najdłuższy Eaos w Polsce, wszystko już działa, więc teraz została kwestia zmapowania modelu.
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2021, 14:36:25 wysłana przez DieselPower »

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #129 dnia: 25 Kwietnia 2021, 18:13:10 »
Ten ładunek drewna to chyba zbyt ciężki dla niego. Bardziej pasowały by zrębki.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3821
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #130 dnia: 25 Kwietnia 2021, 18:28:12 »
Fakt jest taki, że jeżdżą/jeździły wyładowane kłodami http://www.wgk.cal.pl/data/media/201/eaos1.jpg

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1077
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 498
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #131 dnia: 25 Kwietnia 2021, 18:31:38 »
Te dłuuuugie węglarki mają wzmocnioną ostoję (widać to na zdjęciu). Mogą przyjąć większy ładunek.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3821
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #132 dnia: 25 Kwietnia 2021, 18:53:06 »
Dla suchego drewna (400-500 kg/m3) masa ładunku średnio wychodzi 49,95t przy wagonie załadowanym do pełna. Podejrzewamy, że te wagony powstały na bazie platform w zakładach VRZ-99 AD Septemvri.

Ten wagon jest już zrobiony i teraz zabieram się za skończenie 622Za.

Dzisiaj mogę już zaprezentować finalną wersję wózka 7TNa. Jest już w pełni gotowa wersja z poprawnymi animacjami i lod. Nie podobało mi się parę elementów i musiałem je nieco zmodyfikować. Teraz czas na obróbkę modelu 622Za, na koniec przygotuję kilka nowych ładunków.

Model został zmapowany, więc nie pozostaje nic innego jak zrobić tekstury. Planuję zrobić żeby każda tekstura od razu występowała w obu wersjach z kłonicami złożonymi jak i postawionymi. To będzie na tej samej zasadzie jak TEM2 wybór pomiędzy sprzęgiem śrubowym a SA3.
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2021, 21:51:25 wysłana przez DieselPower »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2197
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #133 dnia: 06 Maja 2021, 10:27:00 »
A ja mam mały pomysł, żeby nie mnożyć plików, dodać ładunek kłonice (postawione lub opuszczone wedle uznania)z zerową wagą zapisaną w loadweigts, a stan przeciwny jako model o nazwie none.
- w ramach koncertu zyczen, system wizualizacji ladunku w sytuacji gdy pojazd jest prozny wyswietla model ladunku "none" (o ile model taki zostanie zlokalizowany w katalogu pojazdu lub zdefiniowany w grupie loads: pliku .mmd, na standardowych zasadach)
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1595
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1271
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #134 dnia: 06 Maja 2021, 10:34:51 »
Trzeba i tak wypalić oddzielne AO dla drugiego wariantu. Kłonice też rzucają taki cień.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2197
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #135 dnia: 06 Maja 2021, 10:37:20 »
Ja bym już nie przesadzał. Nikt nie wypieka AO pod obiekty ruchome.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1595
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1271
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #136 dnia: 06 Maja 2021, 10:43:17 »
Bo nie będą to obiekty ruchome. Zakładając uproszczenia symulacji klonice będą "przyspawane" do pudła w jednej z dwóch pozycji.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2197
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #137 dnia: 06 Maja 2021, 11:06:56 »
Ale mnożysz tekstury. Trochę chore na jeden numer robić 2 tekstury różniące się cieniem AO.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3821
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #138 dnia: 06 Maja 2021, 11:45:33 »
Na razie wstępnie zakładam, że oba warianty będą miały przypisane inny zestaw ładunków.

Będzie też spory wybór includowanych elementów:
- nowy i stary wariant zderzaków
- na razie jest tylko jeden zestaw bocznych tablic z opisami, w innych wagonach można spotkać ich różne rodzaje
- dodatkowa tablica z logiem PKPC
- dwie ścianki czołowe do wyboru: takie jak w większości 622Za albo takie niemal identyczne jak w 426Z

W aktualnym stanie do ustawienia zostały węże, zrobienie ao, ładunków i drugiej tekstury.
« Ostatnia zmiana: 06 Maja 2021, 21:29:55 wysłana przez DieselPower »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2197
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #139 dnia: 07 Maja 2021, 07:46:31 »
Na razie wstępnie zakładam, że oba warianty będą miały przypisane inny zestaw ładunków.
To wtedy byłyby 2 submodele na ładunek kłonice w odpowiednim wariancie i właściwy ładunek. Jakby kłonice dawać jako ładunek/brak ładunku (nie wybranie nic) nie powinno powodować, że bez kłonic będzie.
- na razie jest tylko jeden zestaw bocznych tablic z opisami, w innych wagonach można spotkać ich różne rodzaje
- dodatkowa tablica z logiem PKPC
- dwie ścianki czołowe do wyboru: takie jak w większości 622Za albo takie niemal identyczne jak w 426Z
To dajesz jako includy, czy atachmenty jak tablice w stonce RP?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3821
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #140 dnia: 09 Czerwca 2021, 19:41:31 »
Obecnie prawie już ukończyłem prace nad 601W, do zrobienia została już tylko jedna tekstura. Z dostępnych elementów będzie można przygotować dowolny wariant 601W z prostą ścianą czołową.

W ramach wakacyjnej przerwy zabrałem się za zrobienie zachodniopomorskiego ED78 i 45WE KD. Na jesień planuję skończenie wagonu 434Z oraz bliźniaczych do niego zagranicznych wagonów serii Sgns. Pojawi się też cała rodzina wagonów 437W, planuję też zrobić nowy wózek 1XTa jeśli do momentu ich skończenia nikt takiego nie zrobi. Na koniec roku również pojawi się coś ciekawego, mogę powiedzieć tyle, że częściowo są powiązane z wagonami 437W.

Skoro jest jeszcze sporo czasu, to składam zamówienie na:
- 437Wc (długość (-14,40m-), rozstaw czopów 8,96m)
- 437Wd (długość (-14,40m-), rozstaw czopów 8,9m)


Wyciąg z NVR wskazuje, że odmiany 437Wc i 437Wd powstały tylko w wersji prototypowej i nikt ich nie zamówił. Poza tym ich długość nie pasuje do żadnego wagonu spotykanego w Polsce przed 2010 rokiem. Taką długość jedynie miały wagony 421V, które były talbotami z wózkami z rodziny Y25 opartymi o konstrukcję 24Ve. Żaden polski wagon z wózkami 1XTa nie miał długości ze zderzakami równej 14,40m, być może w tych prototypach przedłużono ramę z innego wagonu.

Aktualny ilostan wagonów z rodziny 437W według wyciągu z NVR:
- 437W: 457 sztuk
- 437Wa: 103 sztuk
- 437Wb: 79 sztuk
- 437Wc: 2 sztuki
- 437Wd: 1 sztuka
- razem 642 sztuki

W następnych latach z nowości może pojawią się Gondole albo E06A/B. Może też będą zrobione od nowa reedycje 408W/408Wb, 412W, 430W albo 430Wa.

Niedawno zostały ukończone dwa nowe warianty ED78, kolejne 31WEa i 45WE są w przygotowaniu.

W tym tygodniu zabrałem się za skończenie 437W i 434Z. W 437W do zrobienia są elementy na czole i pod spodem oraz nowe wózki. Do 434Z mam już gotową całą ramę, teraz czas na dodanie wszystkich niezbędnych detali.

Dzisiaj skończyłem prace nad nowym wózkiem 1XTa. Dzięki zaincludowaniu wielu parametrów wszystkie warianty wózka mają niewielką wagę i pasują do dowolnego taboru z 1XTa.

W ostatnim czasie został wydany zestaw wagonów 437W/437Wa/437Wb z nowymi wózkami 1XTa. A do testów trafił zestaw wagonów 425S, 426W i 426Za. Wagony 425S powstały na bazie platform 426Za, a wagony 426W głównie na bazie 421S. Już w 2019 roku nie było żadnego 421S, więc już dawno zostały przebudowane na 426Z lub zezłomowane.

Dzisiaj skończyłem modelowanie Sgnsa 434Z, teraz trzeba będzie go pomalować. A potem przygotuję też nowe kontenery i kilka innych popularnych Sgnsów np. DB, VTG, AAE itd.

Skończyłem prace nad 434Z i nowymi modelami kontenerów. Najpierw jeszcze skończę jedną małą rzecz, a potem zabieram się do kolejnych Sgnsów.

Wczoraj został skończony wagon serii Sgns681 produkcji Tatravagónka Poprad. Następne w przygotowaniu.

Dzisiaj doszedł wariant produkcji MSV Studenka oraz nowe modele cystern 20ft.

Tak prezentuje się nowy model wagonu serii Sgmmns190 należący do VTG. Te wagony oryginalnie miały długość 60‘, ale skrócono je do 40'.
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2021, 14:56:47 wysłana przez DieselPower »

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3821
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #141 dnia: 06 Kwietnia 2022, 22:05:18 »
Aktualnie kontynuuję pracę nad przegubowymi platformami serii Sgg(m)rs(s). Aktualnie mam już gotową wersję o długości 90', jutro zabieram się za jej skrócenie do drugiego krótszego wariantu 80'. Mam też kilka gotowych rzeczy, które niedługo trafią do testów; w przyszłości pojawi się coś jeszcze ciekawszego.

Dzisiaj skończyłem robienie wersji 80', zostało tylko porobić tekstury i wszystko wyeksportować. Na screenie jest też zapowiedź zbliżających się nowości.
« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2022, 18:35:17 wysłana przez DieselPower »

Offline Maciek Kolejarz

  • Wiadomości: 121
  • ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 128
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #142 dnia: 09 Kwietnia 2022, 22:31:11 »
No, Bardotka :P Byleby miała kabinę, a nie jakieś konwerty z MSTS. Jak sytuacja z fotami na tekstury?

Reszty nie zgadłem, ni chcy mi się ;p

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3821
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #143 dnia: 18 Kwietnia 2022, 10:03:12 »
Skończyłem wszystkie zaplanowane tekstury przegubów 80' i 90', do zrobienia zostały już tylko wózki, a reszta to już formalność.

Aktualnie pracuję nad cysternami opartymi o standardowe podwozie (-12,34m-) z wózkami 1XTa. Aktualnie gotowe są wagony 408R, 419Ra i 422R, w trakcie prac są 452R, a do zrobienia w kolejce czekają 402R, 418R i 406Ra/b. Prawdopodobnie kompletna paczka pojawi się pod koniec tego miesiąca. Na lato/jesień planuję drugą paczkę cystern z kolejnymi popularnymi typami.
« Ostatnia zmiana: 05 Czerwca 2022, 20:39:04 wysłana przez DieselPower »

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3821
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #144 dnia: 18 Stycznia 2023, 19:37:48 »
Przesyłam link do tabelki ze wszystkimi aktualnymi wariantami 406Rx:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1c6I51PdNK8P9fLpcfGw-YKvrxLwmb8tvUJQ7XIGLGlw/

Jakby coś było nie tak albo pomylone to pisać.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3821
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #145 dnia: 19 Lutego 2023, 11:10:37 »
Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu uda się dokończyć paczkę z T448p/740/742. Kompletna paczka z T448p/740/742 została wydana w najnowszej paczce całościowej.

A z drugiej strony aktualne modele 408W czy 412W mają już z 13 lat i już od jakiegoś czasu odstają od innych modeli, a same nadal są ważną częścią floty wielu przewoźników. Więc nadszedł czas aby je zastąpić. Na razie przygotowałem nowe modele 408W, 430W i 430Wa, a aktualnie pracuję nad 408Wb. Potem zabiorę się za 412W i 441W, docelowo w finalnej paczce planuję przygotowanie około 30 różnych numerów na start. W międzyczasie do testów trafił nowy labirynt spotykany przy przejściach przez tory i zastępuje on dotychczasowy model slimsona.

Niedawno rozpoczęły się prace nad wagonami opartymi o zunifikowaną ostoi typu 432R. Gotowe są już dwie sztuki 438R, a aktualnie na warsztacie jest typ 434R. Prawdopodobnie następne będą robione 437R.

« Ostatnia zmiana: 24 Sierpnia 2023, 22:21:36 wysłana przez DieselPower »