Autor Wątek:  Maszynowy Warszat  (Przeczytany 63491 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 688
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #90 dnia: 28 Sierpnia 2019, 23:32:42 »
Masz porządne zdjęcia wózka? Podobno ma inną prądnicę.

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1362
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1311
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #91 dnia: 10 Września 2019, 20:39:47 »
Przegląd detali w 120A.

Podstawowy model podwozia będzie można wzbogacić o różne dodatki:
- nie wszystkie wagony mają tablicę przestawczą obok rączki odluźniacza
- na początku wagony miały skrzynię wybiorczo-przełączającą pod pudłem i dwa siedzenia składane w jednym z przedsionków końcowych; w późniejszych egzemplarzach wyposażenie skrzyni przeniesiono do przedsionka kosztem dwóch składanych siedzeń
- później pojawi się wyposażenie dla wagonów z własnym ogrzewaniem

Około 35% wagonów otrzymało instalację zdalnego sterownia oznaczoną serią Bwixd, a po 1985 serią Bdh. W 2000 roku z 477 tylko 194 miało taką instalację, w kolejnycyh latach liczba ta systematycznie malała.

Do wyboru będą drzwi w trzech różnych wersjach:
- klasyczna
- z nowymi bardziej zaokrąglonymi oknami w wagonach warmińsko-mazurskich
- z nowymi klamkami i poręczami jak w obecnie jeżdżących wagonach PR

W osobnym pliku będą kurki parowe, w ostatnich latach najczęściej były demontowane.

Poza tym będą przygotowane dwa rozdzaje pudła - z oknami klasycznymi jak i tymi w aktualnie jeżdżących wagonach.

Do zrobienia zostają szyby i wnętrze, potem będzie trzeba wszystko oteksturować oraz poustawiać wszystkie parametry. Na początku będzie jedna wersja, która posłuży jako baza do kolejnych wagonów.

Źródła:
http://forum.modelarstwo.info/threads/piko-modele-wagonów-typu-120a.27053/page-26#post-561636
http://forum.modelarstwo.info/threads/piko-modele-wagonów-typu-120a.27053/page-29#post-604890

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1362
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1311
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #92 dnia: 14 Października 2019, 12:16:23 »
Uwaga ważne! Które rozwiązanie wybrać?

1) wszystko razem w eaos_v2

2) każdy typ osobno np.:
425-8wa_v1, c462w_v1, 1415ax_v1 itd.

Ankieta (do niedzieli): https://www.strawpoll.me/18787298
« Ostatnia zmiana: 14 Października 2019, 12:25:02 wysłana przez DieselPower »

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 688
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #93 dnia: 14 Października 2019, 12:43:50 »
One są gabarytowo takie same, że jeden ładunek pasuje do wszystkich?

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1362
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1311
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #94 dnia: 14 Października 2019, 13:18:08 »
Ładunki będą dostosowywane tylko jeśli będzie taka potrzeba.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3454
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1836
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #95 dnia: 14 Października 2019, 14:05:29 »
Jesli ladunki maja takie same wymiary to rozsadniej byloby trzymac typy w jednym folderze, zeby mogly sobie razem korzystac z tej samej geometrii (teoretycznie mozna w .mmd dac odwolanie do innego katalogu, ale to potencjalnie szamynstwo) Jesli sie roznia to pod tym wzgledem przynajmniej bez roznicy.

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1362
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1311
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #96 dnia: 20 Października 2019, 21:31:37 »
Zgodnie z wolą ludu każdy kolejny typ będzie w osobnym folderze.

W przygotowaniu są dwa małe jeździtka, czyli WMB10 w aktualnych malowaniach. Na ukończeniu są także modele wagonu C462W lub jak kto woli CSD/E. Dodatkowo dorzuciłem nowe modele końcówek z blachy. 

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8483
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1569
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #97 dnia: 20 Października 2019, 21:47:18 »
A ile z tych 101 osób ma pojęcie co to znaczy? ;) Demokracja...
Mój kanał youtube

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 688
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #98 dnia: 20 Października 2019, 21:52:38 »
Różnica 5 osób głosów, to prawie nic. Swoją drogą jeżeli skrzynie mają takie same wymiary, a nawet jakby tylko część ładunków była uniwersalna, to i tak warto do jednego. Idąc tym tokiem rozumowania wagony I kl do osobnego folderu, Ds do osonego, pocztowy do osobnego, 2 klasa do kolejnego folderu, 2 klasa z częścią rowerową do osobnego.

Moim zdaniem nie tędy droga.
« Ostatnia zmiana: 20 Października 2019, 22:07:05 wysłana przez matek123 »

Offline Paweł Andrzej Nowinowski

  • Deweloper
  • Wiadomości: 427
  • Wiedziałeś? Nie wiedziałeś, teraz już wiesz!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 250
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #99 dnia: 20 Października 2019, 22:04:28 »
Im wiecej do jednego tym wiekszy syf bedzie, powinno być osobno.
Mam w planach bardzo fajny podpis...
ale zrobię go jak będę miał czas ;p

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1362
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1311
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #100 dnia: 07 Listopada 2019, 17:30:56 »
Oto zapowiedź dwóch nowych wagonów: R462W (lub jak kto woli CFR/E) w barwach PKP Cargo i B553W (lub jak kto woli BDZ/E) w historycznych już barwach PCC Rail Szczakowa.

Następnie w kolejce są wagony serii Eamnos bazujące na B553W. Będą dwa wagony - jeden standardowy i jeden z nowymi drzwiami w barwach Tenutado.
https://sigman.kolej.org.pl/foto/eamnos1.jpg
http://www.wgk.cal.pl/data/media/201/33_52_5839_101-0_Eamnos.jpg

Później czas zająć się całą rodziną 1415A:
1415A1: http://www.wgk.cal.pl/data/media/1036/DSC06067.jpg
1415A2: http://www.antygaleria.pl/data/media/301/2008-10-2297TrzebiniaEaos.jpg
1415A3: http://www.wgk.cal.pl/data/media/201/DSC_6990-2.jpg

Myślę, że zestaw C462W+R462W+B553W+Eamnos+1415Ax pokryje zapotrzebowanie na węglarki. Szczególnie brakowało nam różnych prywatnych wagonów zza granicy. Uzupełnieniem ilostanu zajmą się teksturowcy, jakby nie było chętnych to raz na jakiś czas skubnę jakąś tex.

Po węglarkowych projektach będzie chwila oddechu przed bonanzami. Pierwsza wersja 120A powinna pojawić się w tym roku, wszelkie inne wynalazki (rowerowe itd.) pojawią się pewnie w styczniu. Kabina do 201Eo też się pojawi, ale pewnie gdzieś między lutym a marcem. Póki co musi jeździć jako AI.

Pierwsza paczka z C462W pojawi się 18 listopada (czyli po publikacji SM42-2453 + SP42-238), kolejne paczki będą pojawiały się po publikacji poprzedniej aby nie robić zamieszania.

Nęci mnie zrobienie wielu różnych obiektów, których jeszcze nie mamy oraz własnej scenerii. Ale póki co zostawiam to na później.
« Ostatnia zmiana: 07 Listopada 2019, 18:34:54 wysłana przez DieselPower »

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1362
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1311
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #101 dnia: 24 Stycznia 2020, 22:08:08 »
Czas zaprezentować nowości, które pojawią się w najbliższych miesiącach.

W kolejce do testów oczekują pierwsze cztery ET22 ze screena. Ostatnia zielona ET22-153 trafi do testów dużo później.

W przygotowaniu jest wagon typu 9-107.13, czyli zmodernizowany 9-107.6 budowy Vagonka Poprad.

Niedawno ukończyłem nowy model 445W wraz z kompletem tekstur. Wykonałem cztery tekstury, więc zastąpią tekstury z wersji v1. Wagon 247-4 został zrobiony od podstaw, na 111-2 nie ma już dostępnych materiałów a 123-7 i 135-1 zostały zrobione ze słabych zdjęć. Wagony 111-2, 123-7 i 135-1 zastąpią wagony 166-6, 175-7 i 277-1.

Po wydaniu 1415A2 powstaną też modele 1415A1 (http://www.wgk.cal.pl/data/media/235/911.jpg) i 1415A3 (http://www.wgk.cal.pl/data/media/458/33_51_5330_785-5_Eaos.jpg).

Te modele wagonów pokryją zapotrzebowanie na najbardziej popularne wagony spotykane u prywatnych przewoźników. Do pełni szczęścia brakowałoby rumuńskiego wagonu z odchylanymi klapami w podłodze (http://www.wgk.cal.pl/data/media/227/Eacs.jpg). Niestety bez szczegółowej dokumentacji technicznej jak i fotograficznej jest trudny do odwzorowania, więc póki co nie podejmuję się jego wykonania.

Aktualnie nie przewiduję przygotowywania kolejnych wagonów z grupy 'E'. Poza zrobionymi już 425Wa, 428Wa, C462W, R462W, B553W, Eamnos BDZ/E, 1415A1, 1415A2, 1415A3, 9-107 i nowym 445W więcej węglarek w tym roku nie będzie. I tak ich trochę za dużo wyszło.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1228
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 286
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #102 dnia: 24 Stycznia 2020, 22:14:40 »
Cytuj
I tak ich trochę za dużo wyszło.
Nieprawda. Uważam, że duża ilość taboru daje scenariuszopisarzom możliwość układania bardziej różnorodnych składów (np. zestawianie ciekawych wahadeł towarowych) a teksturowcom- większe pole popisu oraz możliwość klejenia tekstur przewozników prywatnych, których nie było do tej pory w MaSzynie na modele których do tej pory nie było a których jest coraz więcej na polskich torach.
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2020, 22:15:53 wysłana przez RoboBatman »
//Poszukuję znaki identyfikacyjne REV zakładów PKP CARGOTABOR//

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5535
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 329
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #103 dnia: 25 Stycznia 2020, 07:40:25 »
Z tego miejsca dziękuję wszystkim 22 makerom za ostatni wysyp wysokiej jakości tekstur. Byk byl zawsze trochę po macoszemu traktowany ze względu na ciężki układ, ale powstaje ostatnio wiele ciekawych maszyn. To miłe :D
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1362
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1311
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #104 dnia: 03 Lutego 2020, 22:09:37 »
Aktualnie na produkcji jest 9-107.13, potem wezmę się za 1415A1, a następnie za 1415A3 ze szwajcarskimi wózkami. Z pewnością przydałyby się 595, 437W czy Gondole, ale jak ktoś takie chce, to musi sam je zrobić. W tym roku nie będzie już więcej wagonów z grupy E z mojej strony. Gdyby prace przy 9-107 i kolejnych odmianach 1415A nie ograniczałyby się tylko do wymiany paru detali, a gruntownej przebudowy modelu, to pewnie za nie bym się nie zabierał. Wydany już krótki Eamnos BDZ/E powstał przez skrócenie B553W, jedynie trzeba było dorzucić nowe drzwi i drabinki. A np. wersja 1415A3 z pomostem jest na tyle rzadka, że ją sobie darowałem.

Update 12-02-2020

Przedostatni Eaos gotowy, póki musi poczekać na nowe wózki (http://www.drehgestelle.de/6/Y25_Csdm_72_ff.jpg). Zabiorę się za nie po skończeniu ostatniego 1415A1. W międzyczasie powstał też 9-107.5, tylko po to żeby potem nikt nie musiał pytać się o przeróbkę wzmocnień pod drzwiami. I w sumie tylko po to.

Z mojej strony nie będzie już kolejnych numerów, więc przygotowywanie kolejnych odmian przekazuję teksturowcom i modelarzom. Jeśli chcielibyście takiego 075 (https://www.flickr.com/photos/break302/18697246874/) albo takiego 454W (https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=7953.0;attach=114804;image), to podsyłacie mi zdjęcia, a ja przygotowuję wam modele pod wasz wagon jeśli nie potraficie modelować.
« Ostatnia zmiana: 13 Lutego 2020, 21:33:39 wysłana przez DieselPower »

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1362
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1311
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #105 dnia: 10 Marca 2020, 19:44:29 »
Wnętrza do gotowych EN57AL są już na ukończeniu. Aktualnie brakuje tylko materiałów na układ wnętrza EN57AL KW. Najlepiej jest nagrać przejście przez cały skład, np. takie: https://youtu.be/C5WNDCMQ-6E?t=10

Im szybciej pojawi się materiał na wnętrze AL KW, tym szybciej pojawi się bonanza. Póki co zaplanowane mam takie wersje 120A, które pokrywają wszystkie występujące warianty.

Wersja klasyczna
- niski numer w wersji fabrycznej: https://eraparowozow.org.pl/wp-content/uploads/2019/10/120A-05-808x562.jpg
- wysoki numer z oznaczeniami po 1985: https://eraparowozow.org.pl/wp-content/uploads/2019/10/120A-03-890x544.jpg
- w malowaniu po 1993: https://live.staticflickr.com/614/32341636343_d98a5ca012_b.jpg
- w wersji po 2001 roku: http://wgk.cal.pl/data/media/222/50_51_21-18_417-8_Bh.jpg
- rowerowa: http://wgk.cal.pl/data/media/222/DSC01267.jpg

Wersja NS (z fikuśnymi siedzeniami)
- standardowa: https://lukasy.kolej.org.pl/kolej/foto/285.jpg
- rowerowa: http://www.wgk.cal.pl/data/media/222/L-120A.jpg

Pozostałe
- warmaz: http://www.wgk.cal.pl/data/media/222/DSC00386.jpg
- mal: http://antygaleria.pl/data/media/236/2005-09-3039KrakP.JPG
- imprezowa: http://www.wgk.cal.pl/data/media/222/50_51_21-18_076-2_01032013_1.jpg
- PR: http://www.wgk.cal.pl/data/media/222/DSC08765.jpg

Przyjmę wszelkie zdjęcia wagonów 120A (z zewnątrz + wnętrza) w jakości na tekstury.

Dzisiejszy update 04.04.2020:

Wstępna wersja wnętrza jest już skończona. Pozostaje kosmetyka typu dopasowanie szerokości drzwi i klamek, poprawienie smootha na okrągłych elementach, sprawdzenie czy nie wystają jakieś elementy itd. Potem trzeba zrobić tekstury wnętrza z drugą wersją okleiny, warmaz i hist, będzie można je wybierać z poziomu map: -2. Następnie zabiorę się siedzenia z NS, a na koniec porobi się ao do wszystkich wariantów. Na sam koniec zostaje wstawienie ludków (być może z kilku metrów będą się wyświetlać wersje HQ, a z dalszej model lod jak w innych lp), a po tym czas na rozpoczęcie prac nad pudłem.

Wagony pomorsko-wolsztyńskie i PR pojawią się po skończeniu wersji standardowej. Ze względu na wyświetlacze będą musiały iść do osobnego folderu, do tego trzeba pozmieniać wiele detali i dorobić nowych, więc za nie zabiorę się później.

Update 04.06.2020:
Właśnie udało mi się skończyć model siedzeń montowany w niektórych 120A przez ZNTK Nowy Sącz. Siedzenia powstały na bazie 2 poglądówek i fotki tapicerki z 111A, gabarytowo są podobne do standardowych. Teraz czas na eksport modeli, zrobienie ao i ładunków, po tym wnętrza będą już gotowe.
« Ostatnia zmiana: 06 Kwietnia 2020, 19:15:58 wysłana przez DieselPower »