Autor Wątek:  Ściany lasu - wydzielono z "[HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania"  (Przeczytany 2769 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline robert357

  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 184
Czy jest planowane użycie ścian lasu? Są miejsca, gdzie widać doczytywanie się drzew na horyzoncie. Nie wiem czy to jest możliwe, ale jeżeli tak, to można by było ich użyć w "odwrotny" sposób. Czyli byłyby widoczne na dalekich odległościach i by znikały zaraz za zasięgiem renderowania normalnych drzew.

Offline Toprus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 229
  • peprus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 607
Odp: Ściany lasu - wydzielono z "[HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania"
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Sierpnia 2023, 18:34:40 »
Przy ostatecznym dopieszczaniu scenerii i zamienieniu drzew na trójkąty terenu problem zniknie.
"Jestem ToPrusem i nic co pruskie nie jest mi obce." - Terencjusz

Obiekty statyczne i dekoracje dla scenerii <3

Offline robert357

  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 184
Odp: Ściany lasu - wydzielono z "[HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania"
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Sierpnia 2023, 18:37:13 »
Hmmm. W tym lasku ze screena widzę rządek drzew imitujący ścianę lasu. To jest w takim razie tymczasowe?

Offline Toprus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 229
  • peprus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 607
Odp: Ściany lasu - wydzielono z "[HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania"
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Sierpnia 2023, 18:42:37 »
Nie jest, wszystko zostaje jak jest.
"Jestem ToPrusem i nic co pruskie nie jest mi obce." - Terencjusz

Obiekty statyczne i dekoracje dla scenerii <3

Offline robert357

  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 184
Odp: Ściany lasu - wydzielono z "[HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania"
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Sierpnia 2023, 18:47:42 »
To nie lepiej w takich miejscach użyć ściany lasu? Ma lepszą teksturę od tradycyjnych drzew i moim zdaniem lepiej się by wtapiało i mniej się rzuca w oczy mimo wszystko.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Ściany lasu - wydzielono z "[HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania"
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Sierpnia 2023, 00:34:34 »
Jak ściana lasu ma niby lepszą teksturę od pojedynczych drzew?
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline robert357

  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 184
Odp: Ściany lasu - wydzielono z "[HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania"
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Sierpnia 2023, 13:41:54 »
Mi chodzi o robienie czegoś takiego co na screenie. W takich miejscach ściana lasu przecież sprawdzi się idealnie, bo ma robić jako tło. Tekstur też jest trochę więc można znaleźć taką jaka będzie pasować (iglaste, liściaste, wykarczowane z widocznymi pieńkami itd.) więc nie wiem po co się bawić we wstawianie pojedynczych drzewek. Zwłaszcza, że właśnie te tekstury lasów mają więcej detali w sobie niż taki rządek drzewek, nawet zróżnicowanych.

Ja wiem, że panuje awersja do tych ścian, bo dotychczas się ich używało zamiast lasu i stawiało 100m jak nie bliżej od torowiska. Nie znaczy to, że trzeba ich unikać jak ognia.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 493
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1446
Odp: Ściany lasu - wydzielono z "[HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania"
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Sierpnia 2023, 16:29:24 »
Kwestia pierwsza i najważniejsza, kto, jak i kiedy będzie to wstawiał? Ściany lasów trzeba wstawiać przez Maxa albo Blendera i jest to ostatnia rzecz którą komukolwiek by się w tych programach chciało robić.

Takie ściany na pewno miały by zaletę w postaci mniejszej zasobożerności, ale czy lepiej by wyglądały to już kwestia dyskusyjna. Pewne jest natomiast to, że w miejscu gdzie teren wychodzi wyżej niż tory, takie ściany nie mają racji bytu. Można je stawiać na płaskich połaciach i to, i tak w dalekiej odległości od torów.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Ściany lasu - wydzielono z "[HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania"
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Sierpnia 2023, 16:57:39 »
Kwestia pierwsza i najważniejsza, kto, jak i kiedy będzie to wstawiał? Ściany lasów trzeba wstawiać przez Maxa albo Blendera i jest to ostatnia rzecz którą komukolwiek by się w tych programach chciało robić.
W Rainsted można. Ściany lasu są wstawione w okolicy Wyczerpów, chociaż tam akurat lasów dużo nie ma. Również w okolicy Kalet. Wstawia się odcinki w warstwie 0x79 i ustawia na nich parametry ściany, typu wysokość i tekstura (bo mogą być użyte również do innego celu). Ciągłość mapowania ściany można przeliczyć podobnie jak długość niwelety. Można również używać odcinków łuku, chociaż to i tak wstawi prostokąt, jedynie z wektorami normalnymi prostopadłymi do stycznych na końcach łuku (nie powinno być widoczne załamanie światła). Ściany lasu w edytorze RSF są ustawiane na wysokość ustaloną na podstawie punktów wysokościowych albo jawnych trójkątów (można je również przykleić do niwelety, ale obecnie to najmniej przydatna opcja). W planach mam dopracowanie obsługi wysokości terenu, ale to dopiero za parę miesięcy, jak już doprowadzę do działania mój obecny projekt.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Ściany lasu - wydzielono z "[HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania"
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Sierpnia 2023, 21:33:14 »
Kiedyś zwyczajowo przez ścianę lasu nazywało się pionowe trójkąty z teksturą lasu. Jak patrzę na ten obrazek, to łudząco podobny do zwykłych drzewek, tylko ułożonych blisko siebie w rzędach - też można to nazwać ścianą lasu, o ile tak jest. Jeśli tak jest, to trzeba doprecyzować o jaki typ tej ściany chodzi.