Autor Wątek:  Zmiana parametrów wartości hamowania przycisków numerycznych 5 i 8  (Przeczytany 2967 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
(oryginalny watek zostal zamkniety, ale moze moderator bedzie to mogl scalic)
Cytuj
Chciałbym zmienić wartość upuszczanego ciśnienia z przewodu głównego hamulcowego w pozycjach klawiatury numerycznej na następujące:
5 - o 0,1 MPa (wdrożenie hamowania służbowego zamiast hamowania pełnego), 8-o 0,15 MPa (hamowanie pełne zamiast pełnego uzupełniającego).
Pytanie: jak to fizycznie można zrobić?
W nowszych wersjach exe c++ do pewnego stopnia mozna tutaj wykorzystac opcje przemapowania klawiszy
trainbrakefirstservice num_8 // pozycja pierwszego stopnia hamowania
trainbrakeservice num_5 // pozycja hamowanie pelnego
trainbrakefullservice num_2 // pozycja hamowania uzupelniajacego
trainbrakeemergency num_0 // hamowanie nagle
w tym wypadku trainbrakeservice powinno otrzymac klawisz num_8, zas trainbrakefullservice jakis inny klawisz (lub brak wpisu jesli nie ma byc obslugiwany)

W tej chwili nie ma w exe obslugi stopnia 'posredniego' miedzy pierwszym stopniem i hamowaniem pelnym, ale zapewne warto by rozwazyc wprowadzenie obslugi komend ustawiajacych konkretna pozycje hamulca (w tym przypadku pozycje 2) z mozliwoscia przypisania tym komendom klawiszy, jesli uzytkownik bedzie czul taka potrzebe. Symulatorowe pozycje 1, 2 i 3 sa chyba znacznie czesciej uzywane przy normalnej jezdzie nic obecne 1, 4 & 5

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Zmiana parametrów wartości hamowania przycisków numerycznych 5 i 8
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Maja 2017, 10:59:27 »
Zdaje się, że nie bardzo się zrozumieliśmy. Chodziło mi o zastosowanie  praktycznego w trakcie hamowania upuszczenia 1 bar zamiast dotychczasowej pozycji hamowania pełnego (pod 5-ką w c➕➕). Hamowanie pełne uzupełniające w prakryce nie jest często stosowane, dlatego zaproponowałem jego podmianę pod klawiszem 8 (chyba 2-ka w c➕➕).
Moja propozycja dla nastaw FV4a to:
ctrl -5 - odcięcie.
. - napełnianie uderzeniowe.
4 - jazda.
2 - 4,6 bar w pgh.
5 - 4 bar w pgh.
8 - 3,5 bar w pgh.
0 - hamowanie nagłe.
Oczywiście nie ma problemu aby przypisać klawisze jak się komu podoba. Bardziej mi chodzi o zachowanie pozycji stałych.
Bardzo ważne jest również pozostawienie pozycji ,,odcięcia". Dotychczasowe szczegółowe próby hamulca w scenariuszach w ogóle je pomijają, co wg mnie prowadzi do wprowadzania tzw. ,,złych nawyków".
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Zmiana parametrów wartości hamowania przycisków numerycznych 5 i 8
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Maja 2017, 13:23:48 »
Moja propozycja dla nastaw FV4a to:
ctrl -5 - odcięcie.
. - napełnianie uderzeniowe.
4 - jazda.
2 - 4,6 bar w pgh.
5 - 4 bar w pgh.
8 - 3,5 bar w pgh.
0 - hamowanie nagłe.
Oczywiście nie ma problemu aby przypisać klawisze jak się komu podoba. Bardziej mi chodzi o zachowanie pozycji stałych.
Ale ja wlasnie dlatego zasugerowalem zmiane mapowania klawisza -- bo po zrobieniu tego, cisnienia generowane przez klawisze beda praktycznie takie, o jakie prosisz, z wyjatkiem pozycji 'srodkowej' 4 bar pod klawiszem 5, ktorej na ta chwile exe nie obsluguje. To trzeba by dodac, ale pozostale mozesz miec 'na juz'.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Zmiana parametrów wartości hamowania przycisków numerycznych 5 i 8
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Maja 2017, 13:39:59 »
To ja już całkiem skołowany. Pomyślałem, że jeszcze jakieś przeróbki się szykują :)
O.K. Poproszę na bok moje posty.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.