Autor Wątek:  Tekstury.  (Przeczytany 5672 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tor424

  • Wiadomości: 129
  • Spokojny człowiek
    • Zobacz profil
    • Wielkopolska galeria kolejowa.
  • Otrzymane polubienia: 69
Tekstury.
« dnia: 16 Kwietnia 2017, 18:06:39 »
Witam, otóż czytałem,szukałem przeglądałem forum i nic za bardzo nie znalazłem co by mi wytłumaczyło szczegółowo jak zacząć te tekstury. Zdjęcia mam. Wiem, że trzeba nałożyć zdjęcia na gotową już teksturę aczkolwiek natknąłem problem a generalnie te retuszowanie barierek i innych elementów, nie wiem jak jest to robione, że nie ma kompletnie śladu po retuszu. Wiem, że narzędzie klonowanie w gimpie ale no zostają ślady a chyba nie robi nikt co kawałek na nowo warstwy nie pobiera aby było wszystko dokładnie bo tak się nawet nie da. Więc pytam jak to robicie, że te tekstury są takie dokładne a po retuszach itp nie ma nawet śladu? Dysponuję zdjęciami boków,czoła wózka itd. Programy jakimi się posługuję to GIMP, Paint(do zmiany wymiarów) oraz DXT1 Bitmap manipulator do przeglądania/otwierania plików .dds i exportowania ich do formatu bmp a w paincie z bmp na jpg/png aby otworzyć w gimpie.
« Ostatnia zmiana: 16 Kwietnia 2017, 18:07:52 wysłana przez tor424 »
Pasjonat elektroniki, informatyki i programowania - C++,C#,Lua i reverse engineering

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Tekstury.
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Kwietnia 2017, 18:17:36 »
1. Gimp otwiera pliki dds natywnie. Bmp również.
2. Nie bazuj na teksturach dds. Pobierz wersję tga. Dds to kompresja stratna i tracisz jakość elementów, których nie zakrywasz potem.
3. Oprócz klonowania (stempelek) masz narzędzie łaty (plasterek). Obu używasz miękkim pędzlem. Łata służy właśnie do drobnych korekt retuszu.
Mój kanał youtube

Offline tor424

  • Wiadomości: 129
  • Spokojny człowiek
    • Zobacz profil
    • Wielkopolska galeria kolejowa.
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Tekstury.
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Kwietnia 2017, 18:25:03 »
GIMP nie chcę otworzyć pliku dds "Otwarcie pliku "D:\MaSzyna_15_04\dynamic\pkp\br285_v1\br285-127.dds" się nie powiodło: Nieznany typ pliku".

Co do tga to skąd pobrać?
Pasjonat elektroniki, informatyki i programowania - C++,C#,Lua i reverse engineering

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Tekstury.
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Kwietnia 2017, 18:33:30 »
Nie masz jakiejś antycznej wersji gimpa? Zaczynałem od 2.4 i nigdy problemów z importem dds nie miałem. Nikt też nigdy nie zgłaszał.
Tekstury tga masz w:
-paczce deweloperskiej 15.02
-paczkach deweloperskich w publikacjach
-paczkach różnicowych repozytorium eu07.pl/daily
Mój kanał youtube

Offline tor424

  • Wiadomości: 129
  • Spokojny człowiek
    • Zobacz profil
    • Wielkopolska galeria kolejowa.
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Tekstury.
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Kwietnia 2017, 18:36:27 »
Wersja gimpa 2.8.10 :P
Pasjonat elektroniki, informatyki i programowania - C++,C#,Lua i reverse engineering

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Tekstury.
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Kwietnia 2017, 18:36:37 »
Do gimpa przy instalacji należy zamontować wtyczkę. Tak miałem gdy ostatnio instalowałem wersję linuxową. Jak jest w windows, nie wiem, domyślnie może nie obsługiwać dds.

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1155
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 767
Odp: Tekstury.
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Kwietnia 2017, 19:02:27 »
http://eu07.pl/forum/index.php?topic=16607.0 pobrać, i postępować według instrukcji. Co do robienia tekstur, każdy ma jakiś swój sposób, niektórzy używają photoshopa a inni zaś gimpa, nie ma jasno określonego programu, który mógłby dogodzić nowicjuszowi. Osobiście polecam najpierw poćwiczyć na prostych teksturach jak na przykład eaos, a nie porywać się odrazu z motyką na centaurusa i bawić się w byki itd. Takie jest moje zdanie, nie odrazu każdy zaczynał od modelowania lokomotyw. ;)
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Tekstury.
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Kwietnia 2017, 00:10:03 »
Chwila, tekstury robi się z plików źródłowych tga, tak jak napisał @Stele, a nie ze skompresowanych dds, które po kliku zapisach zamieniają się w sieczkę... Nie ma co wpajać nowym złych nawyków, odnośnie robienia tekstur są na forum tematy i poradniki, no i jest jeszcze wujek google i tutoriale z obsługi gimpa/PSa. Od tego większość ludzi zaczynała.
« Ostatnia zmiana: 19 Kwietnia 2017, 00:15:18 wysłana przez adsim »
(: ɯɐıʍɐɹpzod