Autor Wątek:  Całkowo v2.0 - wersja beta do testów  (Przeczytany 221574 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5549
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 357
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #90 dnia: 07 Maja 2017, 22:39:32 »
Z drutem to będzie TD2, tylko bez cieni :D
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 409
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #91 dnia: 07 Maja 2017, 23:23:52 »
Cienie są w drodze.:)

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4765
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1321
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #92 dnia: 08 Maja 2017, 06:35:05 »
A jeszcze jak dojdą konstrukcje wsporcze od Seby, to już będzie prawie jak prawdziwa trasa :D
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Felix

  • Wiadomości: 36
  • Odkrywca szlakow
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #93 dnia: 08 Maja 2017, 12:16:23 »
Jak dla mnie stanowczo na nie. Jest wystarczająco scenerii z drutem czy dostępnych czy na warsztacie, a takiego spalinowego klimatu jest mało a  w zasadzie tylko Całkowo ,szczególnie dwutoru bez druta nie bylo a wy  chcecie to zepsuć.

Offline MR6

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1874
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 623
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #94 dnia: 08 Maja 2017, 12:53:58 »
Jak dla mnie zdecydowanie tak, co za problem jest odpalić wersje spalinową komuś komu druty nie pasują? Przeciez wersja z drutem nie bedzie zastępowała oryginału.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 409
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #95 dnia: 08 Maja 2017, 12:59:31 »
Nie ma sie o co spierac. Nawet jesli beda druty, to teraz takie elementy sa pakowane do oddzielnych plikow. Mnie ta sceneria bardzo odpowiada bez drutow, jak beda, chetnie sprawdze i pojezdze. Chce jednak posiadac mozliwosc wyboru a takie stanowcze sprzeciwy temu nie sluza.

Online RoboBatman

  • Wiadomości: 1433
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 430
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #96 dnia: 08 Maja 2017, 13:07:04 »
Ja jestem zdecydowanie na tak, ponieważ ja bardziej osobiście lubię trasy "z drutem" niż bez druta. Pozatym zawsze można dać kompromis w stylu: jedna sceneria o nazwie "Całkowo_v2_z_siecią" i drugie "Całkowo_v2_bez_sieci". Jeden dodatkowy plik .scm ze zdefiniowaną siecią trakcyjną czy jak to się nazywa, w mojej opinii raczej nie powiększy znacząco rozmiaru przyszłej ewentualnej paczki całościowej lub ewentualnego patcha z tą scenerią, gdyby okazała się wolna od wad.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 409
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #97 dnia: 08 Maja 2017, 13:15:57 »
Z mojej poprzedniej wiadomosci mialo wynikac, ze widze wspolistnienie obydwu wersji, o ile ta z drutami powstanie.


Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9706
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2292
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #98 dnia: 08 Maja 2017, 15:47:38 »
Ale panowie? O czym ta dyskusja? Autor robi scenerię spalinową. Jak ktoś chce druta, to niech sobie zrobi i wyda jako dodatek. O czym tu debatować?
Mój kanał youtube

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 957
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 199
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #99 dnia: 08 Maja 2017, 17:28:10 »
Stele znakomicie to podsumował. Ja nie zamierzam robić sieci, bo aż tak zdolny jak dymus nie jestem i zajęłoby mi to lata, a z trudem znajduję czas, żeby choć przy tym co jest podłubać. A poza tym od początku idea zakładała scenerię bez druta. Oczywiście jak ktoś chce to nie widzę problemu, żeby dorobił sieć, ale sceneria nie była pod drut tworzona, więc mogą wyjść przy tej okazji gdzieniegdzie jakieś kwiatki.
Misja zdawczyA_mac, dostałem wjazd w perony i przelot w Macierzewie a powinno chyba brać na bok.
Zgoda, powinno - pytanie, czemu nie wzięło. Masz loga?

Offline Matson

  • Wiadomości: 189
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #100 dnia: 08 Maja 2017, 21:37:55 »
Niestety nie, jak będę miał chwilę postaram się przetestować jeszcze raz. Może wywołałem jakiś event wciskając niechcący kombinację klawiszy shift + cyferki?
« Ostatnia zmiana: 08 Maja 2017, 21:40:32 wysłana przez Matson »

Offline dejotzbych

  • Wiadomości: 136
  • Kolejofil
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #101 dnia: 08 Maja 2017, 21:42:41 »
Szczęka mi opadła. Świetna robota!
Jedna rzecz mi się nie podoba: semafory na podg Most (screen) - E powinien być po lewej stronie torów.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4765
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1321
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #102 dnia: 08 Maja 2017, 22:07:09 »
A po lewej stronie D postawił bym W3, ale to tylko moje zdanie, niech ktoś bieglejszy się wypowie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 957
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 199
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #103 dnia: 08 Maja 2017, 22:23:38 »
Przeniesienie nie stanowi problemu, pytanie jak faktycznie powinno to być osygnalizowane. Postawiłem tak, bo widziałem gdzieś zdjęcie z jakiejś stacji, gdzie był taki układ semaforów, ale jeśli faktycznie powinno to być po lewej stronie to żaden problem przestawić.

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #104 dnia: 08 Maja 2017, 22:34:02 »
No raczej się powinno unikać takiego ustawienia, a jaka to była stacja?

Offline dejotzbych

  • Wiadomości: 136
  • Kolejofil
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #105 dnia: 08 Maja 2017, 22:35:12 »
WTEB-10: http://kolej.krb.com.pl/wtbe10/rozdz2.htm##5 - rys. 2.11
Nie będę się upierał, jeżeli rzeczywiście gdzieś tak jest, ale tu raczej nie ma przeciwwskazań do "przepisowego" ustawienia semaforów.
Co do W3 - zapomniałem, że coś takiego istnieje, nigdzie się w realu z tym nie spotkałem.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 409
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #106 dnia: 08 Maja 2017, 22:48:38 »
A czemu nie rys. 2.16 tej samej insrtukcji?

Offline dejotzbych

  • Wiadomości: 136
  • Kolejofil
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #107 dnia: 08 Maja 2017, 22:51:37 »
Bo dotyczy innego zagadnienia niż strona toru, po której ma stać semafor. Poza tym tor z semaforem K jest na nim znacznie oddalony od toru z "L".

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 409
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #108 dnia: 08 Maja 2017, 22:57:30 »
Dzięki, ja tu za specjalnie nie mam wiedzy, ale wydawało mi się, że E wystarczy przesunąć w inne miejsce po długości toru. Sama instrukcja też nie pokazuje wszystkich przypadków z punktu widzenia laika.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 545
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 197
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #109 dnia: 09 Maja 2017, 00:00:49 »
" Jeżeli na szlaku następuje zbliżenie dwóch lub więcej torów na odległość między ich osiami mniejsz.ą niż 10m i różnica poziomów jest mniejsza niż 2,5m"

Most chyba się pod to kwalifikuje, czyli wjazdowy na podg od towarowej po lewej.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2158
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 339
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #110 dnia: 09 Maja 2017, 06:02:38 »
Panowie. Wydaje mi się, że w praktyce wygląda to tak:
Każdy semafor wjazdowy ma w takich przypadkach głowicę skierowaną do kierunku jazdy, tak jak określa to rysunek 2.11b (tak jak na załączonej fotce).
Dlaczego tutaj zastosowano głowicę 2.11a?
Zawsze można zastosować 2 semafory na jednym maszcie, jak skrajnia nie trzyma.
« Ostatnia zmiana: 09 Maja 2017, 06:56:29 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 409
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #111 dnia: 09 Maja 2017, 10:29:13 »
Analizując łącznice między Olechowem a PO Retkinia, także łącznice w okolicach Zduńskiej Woli i Karsznic, postawił bym semafor E w okolicach ToD i ToC (nie chodzi mi o powiązanie z nimi tylko o wskazanie miejsca). Odpada zastanawianie się z jakim wskaźnikiem i po której stronie postawić E. Załącznik pokazuje to miejsce gdzie nic nie ogranicza postawieni E po prawej stronie toru. Ta łącznica prowadzi do szlaku z grupy torów towarowych, nie zaszkodzi jak odcinek za semaforem do zabezpieczonego rozjazdu jest dłuższy.
« Ostatnia zmiana: 09 Maja 2017, 10:30:25 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 957
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 199
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #112 dnia: 19 Maja 2017, 21:42:44 »
Przedstawiam pierwszego patcha dla Całkowa v2 do dalszych testów. Główne zmiany:
  • rozbudowanie dekoracji na poligonie i w jednostce wojskowej w Wilisiu
  • nowa misja: eszelon - pusty skład z Wilisia do Janiszewa poprzedzony dłuższymi manewrami na bocznicach wojskowych w okolicach Wilisia
  • poprawki misji pospwilA, pospwilB: podmiana wagonów na 11xa_v2, tablice relacyjne, automatyczne uruchamianie odjazdów na starcie (bez SHIFT+1)
  • poprawki przypisania W4 (dodanie długości peronów i strony otwierania drzwi)
  • przesunięcie semafora na stacji Janiszew Most
  • poprawki słupów teletechnicznych w Macierzewie

Znane błędy / problemy na chwilę obecną (tylko misja pospwilA):
  • drzwi w wagonach na stacji Janiszew pozostają zamknięte po podpięciu się naszej lokomotywy
  • w Janiszewie nie podaje się również sygnał odjazdu, na kolejnych stacjach już to jednak działa
  • z kolei na stacji w Wilisiu drzwi nie zamykają się, gdy odczepimy lokomotywę i rozpoczynamy manewry, w efekcie zjeżdżamy na postój ze składem z otwartymi drzwiami
  • w miarę zapadania zmierzchu nie uruchamia się oświetlenie nocne semaforów kształtowych

Misji pospwilB i eszelon nie testowałem w całości, więc mogą wystąpić inne problemy poza wymienionymi. W razie czego proszę zgłaszać.

DOWNLOAD: http://eu07.pl/userfiles/7546/priv-calkowo_v2_patch_01.zip (11 MB)

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4765
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1321
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #113 dnia: 19 Maja 2017, 23:00:35 »
Cytuj
w efekcie zjeżdżamy na postój ze składem z otwartymi drzwiami
Nie wiem jak teraz, ale parę ładnych lat temu widziałem w Kołobrzegu, jak na manewrach wszystkie drzwi były otwarte.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2300
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 153
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #114 dnia: 20 Maja 2017, 11:26:37 »
Co do semaforów na podg - E przestawić na lewą stronę toru i nic więcej nie ruszać.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline vikinq

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #115 dnia: 20 Maja 2017, 15:33:14 »
Gdzieś na teście jest model czołgu to ew można dodać do eszelona.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9706
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2292
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #116 dnia: 21 Maja 2017, 10:07:03 »
Czołg nie może być wydany ze względów licencyjnych. Model jest kradziony z CODa3 o ile pamiętam.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2348
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #117 dnia: 21 Maja 2017, 20:00:32 »
Drobna uwaga, jesli sklad rozpoczyna jazde na przystanku a nie w polu, to powinien miec tez wpisana w rozkladze godzine przyjazdu dla tego przystanku. Inaczej w pewnych warunkach (brak w zasiegu skanowania semafora itp) moze dojsc do sytuacji, ze AI kierujaca takim skladem nie odjedzie ze stacji startowej (ktorej, na podstawie braku czasu przyjazdu, nie kwalifikuje jako "przystanek z ktorego mam odjechac")

Przykladem takiego skladu jest mpei15108 z janiszewa zachodniego, w scenariuszu osobA_jar -- bez wpisania godziny przyjazdu AI nigdy nie ruszy z miejsca. Blad ten wystepuje zarowno w exe Borlandowym jak i c++ i dosc trudno byloby go obejsc od strony exe, dlatego jest to cos, na co musza zwrocic uwage autorzy tras.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 957
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 199
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #118 dnia: 21 Maja 2017, 20:23:37 »
Co do semaforów na podg - E przestawić na lewą stronę toru i nic więcej nie ruszać.
W tej wersji dałem go już ze 200 m wcześniej, a że przy okazji z pomiarów organoleptycznych wyszedł mi brak wymaganej widoczności to dorzuciłem też i powtarzacz. Dostosowałem też położenie SHP i całej reszty, więc odwrócenie tego wymagałoby większego zachodu. Zobacz, czy tak jak jest teraz może zostać.
Drobna uwaga, jesli sklad rozpoczyna jazde na przystanku a nie w polu, to powinien miec tez wpisana w rozkladze godzine przyjazdu dla tego przystanku. Inaczej w pewnych warunkach (brak w zasiegu skanowania semafora itp) moze dojsc do sytuacji, ze AI kierujaca takim skladem nie odjedzie ze stacji startowej (ktorej, na podstawie braku czasu przyjazdu, nie kwalifikuje jako "przystanek z ktorego mam odjechac")

Przykladem takiego skladu jest mpei15108 z janiszewa zachodniego, w scenariuszu osobA_jar -- bez wpisania godziny przyjazdu AI nigdy nie ruszy z miejsca. Blad ten wystepuje zarowno w exe Borlandowym jak i c++ i dosc trudno byloby go obejsc od strony exe, dlatego jest to cos, na co musza zwrocic uwage autorzy tras.
Nie spotkałem się dotychczas z tym błędem, ale jest to cenna informacja, bo może rozwiąże problem niepodawania sygnału odjazdu przez kierownika w Janiszewie. Generalnie na Całkowie v2 pod ziemią przy przystankach najczęściej są semafory, więc z tego co piszesz, wynika, że nie powinno być problemu z odjazdem składu.

Offline loko

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #119 dnia: 28 Maja 2017, 01:05:33 »
Misja pospwilB do stacji Janiszew przejezdna, Exe ++ 170525. Już nie miałem możliwości na wykonanie prawidłowych manewrów. Na stacji początkowej można by dorzucić na radiu coś w stylu "można w perony" i chociaż uproszczoną próbę hamulca, zapas czasu jest wystarczający. Brak elektromagnesów SHP od Całkowa prawie aż do Janiszewa przy tarczach i TOP'ach. W Całkowie dostałem wyjazd dopiero po tym jak osobowy najpierw ruszył, co powoduje około +3 minuty opóźnienia. Ponadto za bardzo moim zdaniem słychać w kabinie sygnały na przejazdach i w Całkowie było tylko słychać podczas opuszczania szlabanów - przy przejeżdżaniu przez przejazd sygnału już nie było nawet na zewnątrz.
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2017, 01:06:40 wysłana przez loko »