Autor Wątek:  Całkowo v2.0 - wersja beta do testów  (Przeczytany 258959 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3898
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 231
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #60 dnia: 18 Kwietnia 2017, 23:25:06 »
Sieciool, ja sobie na szybko napisalem narzedzie, ale widze, ze Stele podal lepsze rozwiazanie.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 972
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 225
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #61 dnia: 19 Kwietnia 2017, 18:05:51 »
Odnośnie drutów teletechnicznych: w 9 minucie tego filmu całkiem pokaźna linia teletechniczna przechodzi nad linią kolejową (i to w obrębie głowicy stacji). Więc chyba faktycznie jest rozdźwięk między teorią i praktyką. Wygląda na to, że zasada co do przechodzenia nad jezdniami raczej nie dotyczy dróg przecinających tory, bo to byś co 1,5 km te druty chował, więc to musi być bardziej skomplikowane. Co jest źródłem tych wymagań?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 427
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #62 dnia: 19 Kwietnia 2017, 18:59:24 »
Dzięki za film. Ze wskazanego momentu zrobiłem screen (załącznik1). Obejrzałem jednak dalej i przed Chełmżą druty zostały schowane. Dalej za Chełmżą druty się pojawiają na dwóch kierunkach, przy czym ostatni screen pokazuje słup w raz z odpowiednim oprzyrządowaniem pozwalającym na przejście linii podziemnej do napowietrznej. Źródłem jest zdrowy rozsądek, nie narażanie linii na uszkodzenia. O ile pamiętam były przytaczane jakieś przepisy. Dokładnych wytycznych w tej chwili nie podam. Na pewno jest to wartościowy materiał poglądowy, ale z przejściem drutów nad torami na moście, gdzie słupy się pną do góry, nie zgodzę się (screen). Reszta może zostać.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 972
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 225
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #63 dnia: 19 Kwietnia 2017, 19:15:16 »
OK, wrzucę to na coraz dłuższą listę rzeczy do zrobienia.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 427
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #64 dnia: 19 Kwietnia 2017, 19:21:42 »
Wiem, że lista długa i współczuję. Tak czy inaczej najważniejsza jest stabilność symulacji, efekty natury estetycznej można zostawić na koniec. Miałem o tym napisać wcześniej - olałem bo w sumie to drobiazg, ale skoro pojawił się temat tych drutów to się odezwałem. Potraktuj listę według priorytetów. To w tej chwili najlepiej wyglądająca sceneria.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 248
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #65 dnia: 20 Kwietnia 2017, 20:19:41 »
Przejścia nad (naszą) linią to normalka. Np. tutaj: http://mareczek.szczecin.pl/ciekawostki/galeria/details.php?image_id=636

Natomiast przy krzyżowaniu linii nie spotkałem się jeszcze z przejściem drutu nad inną linią kolejową (szczególnie gdzie linia krzyżowana idzie górą w stosunku do naszej).

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 248
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #66 dnia: 22 Kwietnia 2017, 21:21:48 »
Misja zdawczyA_wil - skład wagonowy jest zbyt długi. I w Paszkach i w Całkowie musiałem wyjechać za semafor, aby skład mijany nie przydzwonił w moje węglarki. Fakt, jechałem 2xSU45 a nie 2xST43, ale i tak z 3-4 wagony są do wycięcia.
Do tego na przejeździe w Wilisiu na środku przejazdu stanęła H9 i zablokowała cały ruch, choć rogatki były podniesione.

Misja pospwilA - ruszając z Janiszew nie przeskakuje rozkład

Do tego samochody przejeżdżają przez przejazdy kat. D bez liku, ale nie wiem czy to problem scenerii czy samej Maszyny.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10025
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2559
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #67 dnia: 23 Kwietnia 2017, 10:39:26 »
Samej maszyny. Na drodze testowej samochodom skanowanie kompletnie głupieje i szybko przestają widzieć przejazd.
Mój kanał youtube

Offline Balaclava

  • Deweloper
  • Wiadomości: 906
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 635
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #68 dnia: 29 Kwietnia 2017, 09:50:05 »
Dwa razy próbowałem przejechać pośpiechem z Wilisia, dwa razy w Całkowie dostałem sygnał od kierownika, ale wyjazdu już nie. Logu niestety nie mam.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 972
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 225
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #69 dnia: 29 Kwietnia 2017, 11:51:05 »
A osobowy z naprzeciwka przyjechał?

Offline Balaclava

  • Deweloper
  • Wiadomości: 906
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 635
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #70 dnia: 29 Kwietnia 2017, 12:00:36 »
Tak, w momencie jak był na rozjazdach dostałem sygnał od kierownika, ale semafor był na Sr1 i rozjazd ustawiony na rozprucie.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 972
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 225
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #71 dnia: 29 Kwietnia 2017, 14:14:51 »
To prawdopodobnie jakiś błąd exe. Sygnał kierownika jest generowany przez program, eventy w ogóle się tym nie interesują. Skoro semafor był na stój to znaczy, że eventy odjazdowe się nie uruchomiły. Trzeba było poczekać jeszcze ze dwie minuty, powinno zaskoczyć normalnie - podałby Ci się odjazd i wydaje mi sie, że też kierownik by drugi raz zagwizdał. Niestety exe ma czasami jakiś problem z interpretowaniem związku między podaniem sygnałem przez kierownika i wskazaniami semaforów. Kierownik potrafi gwizdać, gdy semafor jest na stój, a z kolei gdy semafor zostanie podany czasami kierownik tego nie zauważa i trzeba ręcznie resetować skanowanie poprzez przestawienie nawrotnika w tył, a następnie w przód.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 427
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #72 dnia: 29 Kwietnia 2017, 14:22:05 »
Sprawdzalem na exe starym i tmj. Mam brak odjazdu po manewrach SU45 z  Janiszewa. Mialem wczesniej pisac, ale zeszlo jakos. Dostaje rozklad, mija godzina odjazdu a semafor swieci "stoj" prob bylo ze 4.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 972
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 225
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #73 dnia: 29 Kwietnia 2017, 15:23:56 »
Poczekaj, o którą misję chodzi?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 427
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #74 dnia: 29 Kwietnia 2017, 15:41:21 »
Nie jestem przy komputerze, ale to pospieszny przyprowadzony przez siodemke, a my zaczynamy na szopie SU45-040. Jedziemy na zeberko i czekamy na przyjazd. Mamy jazde z Janiszewa do Wilisia. Manewry robie bez problemu, dostaje rozklad i dalej nic sie nie dzieje.
« Ostatnia zmiana: 29 Kwietnia 2017, 15:48:37 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 248
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #75 dnia: 29 Kwietnia 2017, 15:51:07 »
To jest misja pospwilA jak się domyślam? Shift+1 nacisnąłeś? U mnie poszło, tylko bez przewijania RJ.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 972
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 225
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #76 dnia: 29 Kwietnia 2017, 15:53:16 »
W tej misji trzeba wcisnąć SHIFT+1 przed odjazdem z Janiszewa, najlepiej ok. minutę przed godziną odjazdu. Tak samo przy dojechaniu do Wilisia i obleceniu składu trzeba nacisnąć SHIFT+2, aby zjechać w tory postojowe.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 427
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #77 dnia: 29 Kwietnia 2017, 16:15:34 »
Nie wiem jak to powiedziec, czuje ze pojechalem niezle. Dzieki, tak to jest jak sie nie czyta...

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 972
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 225
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #78 dnia: 29 Kwietnia 2017, 18:25:13 »
Postaram się w ramach kolejnej wersji przerobić ten odjazd z Janiszewa na automat, przy misjach AI to zresztą już działa, więc powinno dać się zrobić bez problemu.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 427
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #79 dnia: 29 Kwietnia 2017, 18:33:28 »
Tam jest brak wzmianki w opisie w ransted. Z tego co pamietam, bo pisze z pamieci. Bylo sporo dodatkow do testowania, testy exe i tak ucieklo czytanie dokumentacji bo pewnie tam jest gdzies.

ED:
Ewidentnie nie doczytałem opisu scenariusza w okienku Rainsted.:)
ED2:
Udało się odjechać.
ED3:
Wczoraj nie ukończyłem, bo wywaliło exeka od @tmj. Dziś zaremowałem includa z drogami i dwa razy ukończyłem scenariusz bez problemów. Oczywiście poznikały perony... Jest jakiś bug w tej materii i miejmy nadzieję że zostanie powalony. Pozostałe scenariusze Całkowa2 również losowo wywalają, w wolnym czasie zerknę czy zablokowanie tego inckluda z drogami będzie skuteczne także na pozostałych scenariuszach. Jeśli zmieniasz wywołanie odjazdu na automatyczne, to jedziemy we właściwym kierunku.
« Ostatnia zmiana: 30 Kwietnia 2017, 12:44:59 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #80 dnia: 30 Kwietnia 2017, 14:45:59 »
Misja pospwilA, dojezdzam do tm21 i w zasadzie tutaj sie konczy, bo nie dostaje sygnalu do jazdy. Probowalem dwa razy, czekajac do 19:18 czasu scenariusza, ale za kazdym razem skonczylo sie tak samo. A blizej do tarczy niz te 10 cm na ktorych stanalem to juz nie bardzo sie da ;)

Offline MR6

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1951
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #81 dnia: 30 Kwietnia 2017, 14:48:42 »
Nie mam loga ale potwierdzam ze miałem identyczny błąd ma misji osobA_jar. Tutaj podjechanie bliżej tmki też nic nie dało.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 908
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #82 dnia: 02 Maja 2017, 18:19:38 »
Sceneria zdawczyA_pus: stoję na lewym torze z SM42-982 pod Orzechowem i nic się nie dzieje. W peronach z przeciwka stoi SU46-025.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 248
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #83 dnia: 03 Maja 2017, 14:40:53 »
zdawczyA_mac - wszystko ok.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #84 dnia: 04 Maja 2017, 23:59:34 »
Misja pospwilA, dojezdzam do tm21 i w zasadzie tutaj sie konczy, bo nie dostaje sygnalu do jazdy. Probowalem dwa razy, czekajac do 19:18 czasu scenariusza, ale za kazdym razem skonczylo sie tak samo. A blizej do tarczy niz te 10 cm na ktorych stanalem to juz nie bardzo sie da ;)
Byc moze przypadek, ale bo zmianach skanowania w exe c++ wrzucilem ta misje jeszcze raz, i tym razem wszystko odpalilo sie jak trzeba. AI nawet manewry zrobila lacznie ze spinaniem skladu itp, bo mi sie nie chcialo :d

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 972
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 225
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #85 dnia: 05 Maja 2017, 12:29:28 »
Na moje oko, patrząc po logu, który podesłałeś wcześniej, po prostu zbyt długo zabarłożyłeś w lokomotywowni ;) Log twierdzi, że eventy sypały Ci się na "jan_lok_wyjazdb_ii", który sprawdza niezajętość toru nr 5 na stacji w Janiszewie. W momencie sprawdzania tor był już zajęty przez EP07-1066, która przyprowadziła pociąg, do którego miałeś się podpiąć, zdążyła się od niego odpiąć i zjechać na tor nr 5 obok. Wtedy powstała sytuacja, że Twoja SU46 chciała wjechać na tor 5, zajęty już przez EP07-1066, więc eventy na to nie zezwalały. Z kolei EP07-1066 chciała zjechać do lokomotywowni, ale też nie mogła, bo Twoja SU46 stała jej na drodze i tak kółko się zamknęło. Podejrzewam, że przy kolejnej próbie wyjazdu po prostu zrobiłeś to dużo szybciej (żeby powstała sytuacja jak powyżej musiało upłynąć ok. 10 minut od startu misji).

Sceneria zdawczyA_pus: stoję na lewym torze z SM42-982 pod Orzechowem i nic się nie dzieje. W peronach z przeciwka stoi SU46-025.
Za daleko się zapędziłeś - w tej misji nie dojeżdżasz do Orzechowa, tylko wjeżdżasz na bocznicę szlakową na szlaku Janiszew - Orzechowo, na takiej zarośniętej stacji nazwanej Puszcza Orzechowska. Rozjazd przestawiasz sobie ręcznie, więc jak tego nie zrobisz to faktycznie pojedziesz dalej w świat, ale w Orzechowie już Cie na stację nie wpuszczą, bo nie taki był plan.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #86 dnia: 05 Maja 2017, 12:57:56 »
Na moje oko, patrząc po logu, który podesłałeś wcześniej, po prostu zbyt długo zabarłożyłeś w lokomotywowni ;)
No tam w lokomotywowni tablice stoja, "predkosc dopuszczalna 5 km/h" wiec sie dostosowalem ;d  Przy ostatnich probach zaszalalem i zrobilem jakies 8 km/h zamiast 5. Efekt byl dosc podobny (EP wjechala na perony mniej wiecej wtedy gdy ja sie dotoczylem do tablicy) ale mozliwe, ze zrobilo to roznice. Moze event sygnalu ktory dostajesz powinien byc uzalezniony od siodemki wjezdzajacej na perony, a ona sama dostawac pozwolenie na wjazd na tor itp juz po tym jak z niego skorzystasz, i wjedziesz na ten boczny, ktory prowadzi do wagonow? W ten sposob nie byloby ryzyka takiego zapetlenia.
« Ostatnia zmiana: 05 Maja 2017, 18:15:24 wysłana przez tmj »

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 908
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #87 dnia: 05 Maja 2017, 17:58:58 »
@Siecool: dzięki za podpowiedź i coś tak czułem, że "przewaliłem temat" - cóż, "brak znajomości szlaku i/lub pilota oraz zachwyty nad widokami, profilami szlaku, jazdą po lewym i ogólnym mega świetnym pomysłem doprowadziły do mojej omyłki"...
Na poważnie, może warto w opisie misji dodać, że w km 20,550 znajduje się przystanek i bocznica szlakowa Puszcza Orzechowska, które charakteryzują się unieważnionymi tarczami i semaforami. Należy zatrzymać się w peronach (przed nami jest przejazd) i dokonać "ułożenia drogi" na bocznicę wojskową zabezpieczając później po sobie przynajmniej dwa rozjazdy: szlakowy na prosto i bocznicowy na prosto na żeberko.

BTW, brama do jednostki otwiera się bardzo ładnie. Brakuje tylko budy strażnika...;)
« Ostatnia zmiana: 05 Maja 2017, 18:05:23 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Matson

  • Wiadomości: 190
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 61
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #88 dnia: 07 Maja 2017, 11:42:25 »
Misja zdawczyA_mac, dostałem wjazd w perony i przelot w Macierzewie a powinno chyba brać na bok.

Offline dymus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 275
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #89 dnia: 07 Maja 2017, 21:14:07 »
@wołodyjowskiIC: bez sieci trakcyjnej będzie ciężko, a montażu sieci generalnie nie przewiduję. Sceneria od początku w zamyśle miała być spalinowa. W kilku miejscach skrajnia jest za mała (wiadukty), nie mówiąc już o tym, że układanie sieci na torach z przechyłkami i przy takim profilu pionowym to ja dziękuję - do śmierci bym chyba nie skończył. W Janiszewie było o tyle prosto, że ta stacja jest idealnie na linii wschód-zachód, więc operowałem tylko jednym parametrem ;)
Bardzo krótka prezentacja jakby mogło wyglądać Całkowo v2.0 po elektryfikacji. Pomysł raczej do rozważenia (na przyszłość?), bo sceneria wygląda też fajnie, zyskuje możliwość jazdy po całości elektrykami (inaczej niż bez druta, to oczywiste :P ). Plus jest możliwość tworzenia nowych misji. Ma też swoje minusy. Ale to sprawa na później, na razie trzeba przejeździć to co jest, bo i tak jest tego dużo :)
I wtedy trzeba by kilka rzeczy na scenerii zmodyfikować, bo skrajnia itp. Sama elektryfikacja to raczej nie problem, testowe 8km zrobiłem (w 3ds) w krótkim czasie na odcinku gdzie są i łuki, krzywe przejściowe, przechyłki i nigdzie nie ma zaników napięcia/utraty kontaku pantograf-sieć, więc wygląda to nieźle jak na początek.