Autor Wątek:  Całkowo v2.0 - wersja beta do testów  (Przeczytany 221585 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 546
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 197
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #150 dnia: 06 Września 2017, 21:27:09 »
Ale ten pociąg ma przyjazd do Janiszewa.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 957
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 199
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #151 dnia: 06 Września 2017, 21:47:19 »
Chodzi o przyjazd do Janiszewa Zachodniego, czyli stacji, do której już przyjechał i na której stoi. Podobno ma to jakieś znaczenie dla exe, może kiedyś @tmj nam tą tajemnicę wyjaśni :)

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2348
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #152 dnia: 06 Września 2017, 21:53:05 »
W duzym skrocie logika AI jest zrobiona tak, ze gdy sie uruchomi to stoi dopoki nie wykryje przed soba jakiegos "powodu" zeby ruszyc. Takim powodem moze byc albo semafor dajacy sygnal jazdy, albo W4 na ktorym AI ma instrukcje sie zatrzymac (po uplywie czasu postoju dostaje komende odjazdu)

Ten przystanek na Calkowie v2 jest akurat taki, ze nie ma tam zadnego semafora, a w rozkladzie nie ma instrukcji zatrzymania sie, wiec w rezultacie AI nigdy nie znajduje powodu by ruszyc przed siebie. Poki jest to latwo naprawialne wpisem w rozkladzie nie chce za bardzo przy tym grzebac, bo nie wiadomo czy taka zmiana nie popsulaby zachowania AI w innych miejscach/scenariuszach.

Online mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 546
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 197
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #153 dnia: 06 Września 2017, 22:26:29 »
OK, teraz wszystko jasne. Szybka poprawka i misja przejezdna.

Offline Kolej w Polsce

  • Betatester
  • Wiadomości: 307
  • Słupy robię, bo kabelki to przyszłość
    • Zobacz profil
    • wwwwwwwww.fajna strona.su
  • Otrzymane polubienia: 230
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #154 dnia: 18 Września 2017, 16:56:51 »
Witam. U mnie gdy uruchamiam scenerie to nie ma terenu jak na to zaradzić?
« Ostatnia zmiana: 18 Września 2017, 17:29:24 wysłana przez matek123 »
Mój kanał na YT https://www.youtube.com/channel/UCB-8AZVT2tQzxt_52Is3Uww
Gagar ma bipe
Bipa ma Gagara
Słupy Robię

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4765
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1321
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #155 dnia: 18 Września 2017, 17:29:53 »
Brakuje log.txt i errors.txt.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Kolej w Polsce

  • Betatester
  • Wiadomości: 307
  • Słupy robię, bo kabelki to przyszłość
    • Zobacz profil
    • wwwwwwwww.fajna strona.su
  • Otrzymane polubienia: 230
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #156 dnia: 22 Września 2017, 18:09:30 »
Sorry,ale nie miałem włączonego loga:(.Ale wszystko się ładuje oprócz pliku "calkowo_v2 teren.e3d.
Mój kanał na YT https://www.youtube.com/channel/UCB-8AZVT2tQzxt_52Is3Uww
Gagar ma bipe
Bipa ma Gagara
Słupy Robię

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9706
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2292
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #157 dnia: 06 Października 2017, 10:34:44 »
Przejechałem węgiel B od początku do końca. Jedyne co mi złego w oczy wpadło, to w Orzechowie ostatnia zwrotnica automatyczna nie skierowała mnie na lokomotywownię, tylko na bocznicę do zakładów.
Mój kanał youtube

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 957
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 199
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #158 dnia: 01 Listopada 2017, 21:21:00 »
Przesyłam nową wersję Całkowa v2: http://eu07.pl/userfiles/7546/priv-calkowo_v2_20171101.zip (51,7 MB)

Paczka została dostosowana do PC 15.04 z patchem 16.08 i 17.07. Jednak, aby wszystko poprawnie działało należy również doinstalować poniższe dodatki:
Sceneria wygląda również dużo lepiej, jeżeli zainstalowany jest dodatek z nowymi teksturami dróg i pól: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,29646.0.html

Poniżej lista ważniejszych zmian:
  • nowe misje:
    1) eszelonA z ładownym składem wojskowym (dotychczasowa misja eszelon otrzymała nazwę eszelonB)
    2) osobB_jar_dzien – osobowy z Jarkawek w porze dziennej
  • podmiana niektórych modeli na nowsze (latarnie, kontener przejazdowy Bombardiera, wykolejnice, W17), dodanie nowych modeli @Kermita
  • dodanie zakładu napraw wagonów w Janiszewie
  • uzupełnienie dekoracji na odcinku Wiliś – Pomianki
  • zestaw odstawionych lokomotyw w lokomotywowni Janiszew
  • urealnienie rozkładu na odc. Wiliś – Jarkawki (ścięcie w sumie o 6 minut)
  • aktualizacja zestawień pociągów o najnowsze modele pojazdów, dodanie tablic relacyjnych.

Więcej informacji w readmie.pdf w katalogu inne/calkowo_v2.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9706
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2292
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #159 dnia: 01 Listopada 2017, 21:34:36 »
Stara lokomotywownia, uzyta w Janiszewie, zawiera zdegenerowane ludziki. Wywal tych dziurawych robotnikow i agentow Smithow, a najlepiej podmien na robotnikow. Ra wstawil ja do Czestochowy, ale w takim stanie jej do paczki nie dodam.
Mój kanał youtube

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 957
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 199
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #160 dnia: 01 Listopada 2017, 22:06:32 »
Autorem lokomotywowni jest @CTL, ja niestety nie mam źródeł, żeby cokolwiek tam poprawiać.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9706
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2292
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #161 dnia: 01 Listopada 2017, 22:24:32 »
A te ludki nie sa do niej doklejone, by je zwyczajnie wyciac z t3d/inca?
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2348
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #162 dnia: 01 Listopada 2017, 23:13:54 »
W scenariuszu pospWilisA zrobil sie problem dla AI -- zagrzebany semafor w Paszkach Malych daje stop mimo ulozonego przejazdu do nastepnej stacji. Odczekalem trzy minuty po czasie odjazdu, ale nic sie nie zmienilo.


Offline Kermit

  • Wiadomości: 490
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 584
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #163 dnia: 01 Listopada 2017, 23:26:06 »
Taka drobna uwaga dla instalujacych - najpierw wypakowujcie folder z calkowem a dopiero potem z texami pol i drog, inaczej podmieni wam tex asfaltu z podwojna ciagla na stara, czarna.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2300
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 153
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #164 dnia: 02 Listopada 2017, 20:40:52 »
Semafory w Janiszewie Most muszą być poprzestawiane, albo uzupełnione o wskaźniki W3.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Online mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 546
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 197
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #165 dnia: 11 Listopada 2017, 00:08:31 »
eszelonA. Dojechałem do Całkowa, mijanka z osobowym i koniec. Dalej brak wyjazdu w kierunku poligonu.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 957
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 199
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #166 dnia: 11 Listopada 2017, 11:58:16 »
Bez loga niestety nic nie wymyślę.

Online mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 546
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 197
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #167 dnia: 11 Listopada 2017, 12:39:35 »
Sorki, zapomniałem. Dołączone.

Offline Balaclava

  • Deweloper
  • Wiadomości: 836
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #168 dnia: 11 Listopada 2017, 13:11:25 »
Przegapiłem wydanie nowej wersji, więc dopiero teraz zagram swój koncert życzeń. Byłoby mi miło jakbyś użył kilku moich nastawni. Te ze stacji Sątopy-Samulewo moim zdaniem świetnie pasowałyby do Wilisia w zastępstwie za te kartony co teraz tam są. Zamurowana nastawnia ze stacji Michał dobrze wyglądałaby w Pomiankach. Póki co z mojego dzieła skorzystał tylko Maciek na zimowej L053.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 957
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 199
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #169 dnia: 11 Listopada 2017, 13:17:39 »
eszelonA. Dojechałem do Całkowa, mijanka z osobowym i koniec. Dalej brak wyjazdu w kierunku poligonu.
Nie wyjeżdżasz ponieważ M62 nie wyjechał z Wilisia i blokuje tor 4, na który docelowo mają zostać przyjęte lokomotywy zjeżdżające z Twojego pociągu. A M62 nie wyjechał, ponieważ exe nie uznaje, że stoi, przez co nie jest uruchamiany event0 zapewniający wyjazd. A exe nie uznaje, że M62 stoi ponieważ tor na którym stoi jest lekko pochyły, a AI na postoju zaciąga hamulec zespolony składu i luzuje lokomotywę. Lokomotywa zatem ma zwolniony hamulec i stoi na pochyłości, co dla exe oznacza, że jedzie. Fakt, że jest do niej przypiętych 20 zahamowanych wagonów i prędkość składu wynosi 0,0 km/h nie ma znaczenia. Z tego co pamiętam ostatnio zmieniała się obsługa w exe hamulca dla AI i pewnie przy tej okazji wyszedł taki kwiatek.

Potrzebujemy zatem Wunderwaffe w postaci @tmj, który na białym koniu przybędzie i wprowadzi zmiany w exe :) Najprościej byłoby zmusić AI, żeby hamowała też lokomotywę podczas postoju. Alternatywnie - lecz bardziej skomplikowanie - zmienić sposób określania, czy pojazd stoi czy nie. A do czasu rozwiązania tego problemu możesz po prostu odpalić scenerię i po jakiś 10 minutach podlecieć do M62, wsiąść do niego i zaciągnąć mu hamulec postojowy. Exe wtedy uruchomi event0 i powinien wyjechać.

Przegapiłem wydanie nowej wersji, więc dopiero teraz zagram swój koncert życzeń. Byłoby mi miło jakbyś użył kilku moich nastawni. Te ze stacji Sątopy-Samulewo moim zdaniem świetnie pasowałyby do Wilisia w zastępstwie za te kartony co teraz tam są. Zamurowana nastawnia ze stacji Michał dobrze wyglądałaby w Pomiankach. Póki co z mojego dzieła skorzystał tylko Maciek na zimowej L053.
Nie ma problemu z podmianą nastawni, muszę tylko znaleźć czas, żeby to zrobić, razem z usunięciem innych błędów, o których tutaj pisano.

A te ludki nie sa do niej doklejone, by je zwyczajnie wyciac z t3d/inca?
Sprawdziłem, ludziki chyba dałoby się wyciąć szukając po nazwie tekstury, ale nie jestem w stanie naprawić w ten sposób kanciastych zestawów kołowych ani odwrotnych płaszczyzn w silnikach (?). To niestety trzeba by zrobić z poziomu źródeł modelu w 3ds Maxie, których nie posiadam. Ewentualnie też te elementy wywalić, jeżeli da się te modele zidentyfikować w t3d, ale to tym samym tracimy niektóre elementy modelu.
« Ostatnia zmiana: 11 Listopada 2017, 13:33:51 wysłana przez Siecool »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2348
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #170 dnia: 11 Listopada 2017, 14:31:06 »
A M62 nie wyjechał, ponieważ exe nie uznaje, że stoi, przez co nie jest uruchamiany event0 zapewniający wyjazd. A exe nie uznaje, że M62 stoi ponieważ tor na którym stoi jest lekko pochyły, a AI na postoju zaciąga hamulec zespolony składu i luzuje lokomotywę. Lokomotywa zatem ma zwolniony hamulec i stoi na pochyłości, co dla exe oznacza, że jedzie. Fakt, że jest do niej przypiętych 20 zahamowanych wagonów i prędkość składu wynosi 0,0 km/h nie ma znaczenia.
To nie calkiem tak :)  Wyzwalanie eventow 0/1/2 oparte jest wylacznie na podstawie przesuniecia pojazdu podczas analizowanego wycinka czasu, wiec rodzaj zaciagnietego hamulca nie powinien miec tutaj znaczenia. Natomiast mozliwe, ze polaczenie hamowania skladem i pochylosci powoduje jakies mikro-ruchy lokomotywy ktore z punktu widzenia exe powoduja uznanie, ze nie stoi ona ale jedzie, z predkoscia zbyt mala by wyszlo to na predkosciomierzu. Przyjrze sie, byc moze trzeba tu bedzie wprowadzic jakas delikatne rozszerzenie co wlasciwie kwalifikuje sie jako 'postoj'.

edit
Chcialem sprawdzic, czy po poprawkach ten problem wystepuje nadal, ale nie jestem w stanie opuscic grupy towarowej na poczatku scenariusza -- dwukrotnie zamiast po nawrocie zostac skierowanym na tor z eszelonem nastawnia ustawila mi przebieg na tor obok, i wpuscila mi na tylek kontenerowiec ST44-895. Zgaduje ze cos tam sie moglo pomerdac I dostaje droge ulozona dla kontenerowca zanim mam szanse przejechac na wlasciwy tor, na ktorym stoi eszelon?

log do przejrzenia w zalaczniku, errors nie zalaczam bo jest czysty (po wykluczeniu "bad model" itp)
« Ostatnia zmiana: 28 Listopada 2017, 23:01:09 wysłana przez tmj »

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 957
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 199
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #171 dnia: 29 Listopada 2017, 16:50:57 »
Problem już nie występuje, widać po logu. Żeby to stwierdzić nie musisz nic robić ze swoim składem, wystarczy zobaczyć, czy pociąg z Wilisia odjedzie. Po logu widać, że M62-2984 będący na czele problemowego pociągu odpala event "wil_wyjazdB_tor4" i za którymś razem uruchamia sekwencję umożliwiającą wyjazd. Flaga umożliwiająca wyjazd temu pociągowi jest nadawana eventlauncherem wegielB_jedz1058 o godz. 10:58 z randomdelay 300 sekund. Czyli najpóźniej powinien pojechać ok. 11:05 powiedzmy. Można to przyspieszyć oczywiście zmieniając godzinę odpalenia eventlaunchera i wywalając losowe opóźnienie.

A samemu problemowi z tą misją się przyjrzę w wolnej chwili u siebie, niestety nie mam ostatnio zbyt dużo czasu na grzebanie w scenerii, a i problemem jest to, że najprawdopodobniej i tak mam już inną wersję pliku misji niż wydana.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2348
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #172 dnia: 29 Listopada 2017, 21:24:49 »
OK, dobrze wiedziec =)  Co do mojego problemu z wyjazdem, podejrzewam ze tutaj czynnikiemm moglo byc ze do pierwszej tarczy toczylem sie powolutku 5-10 km/h wedlug przykazow na tablicach, zamiast 'normalnie' 25 km/h, w rezultacie dostaje nawrot gdy kontenerowiec jest juz bardzo blisko, co jest zapewne sytuacja ktora nie wyskoczyla przy zwyklych testach.

Offline k_wojak

  • Betatester
  • Wiadomości: 114
  • Wojak
    • Zobacz profil
    • Kanał Youtube
  • Otrzymane polubienia: 55
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #173 dnia: 13 Grudnia 2017, 00:31:51 »
Znalazłem błąd z tablicami z numerami peronów w Wilisiu.
Pozdrawiam

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 957
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 199
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #174 dnia: 26 Grudnia 2017, 21:13:00 »
Będę chciał nieco uporządkować strukturę katalogów w scenerii. Gdzie powinny trafić takie elementy jakie ogrodzenia czy bramy?

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9706
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2292
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #175 dnia: 26 Grudnia 2017, 22:00:05 »
Wszystkie ogrodzenia w t3d obecnie wersjonowane są w models, ale to nie najlepszy pomysł.
Mój kanał youtube

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 957
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 199
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #176 dnia: 27 Grudnia 2017, 22:13:27 »
Myślałem o zrobieniu odrębnego katalogu w stylu "ogrodzenia" (ewentualnie otoczenie/ogrodzenia) i wrzuceniu tam wszystkich wariantów. W Całkowie v2 jest tego sporo, bo są najczęściej wersje 3, 9, 30 i 90 metrowe oraz słupek luzem, co pozwala tworzyć różne kształty ogrodzeń. Niektóre wersje mają zresztą więcej wariantów, do tego otwieralne bramy. W sumie 33 pliki inc. Trzymanie tego w katalogu głównym Całkowa jest niepraktyczne.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9706
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2292
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #177 dnia: 27 Grudnia 2017, 22:16:08 »
To zrób. Przypomnij przy wydaniu, to te kilka z głównego przeniesiemy. W roocie. Folder otoczenie jest przeznaczony do kasacji.

Scenariusz osobB_jar_dzien. Na odcinku Jarkawki-Pomianki AI mi nie otwierało drzwi. Od Emilianowa było już dobrze na ile patrzyłem.
-9191 -33691 dwa drzewa lewitują.
« Ostatnia zmiana: 29 Stycznia 2018, 20:31:09 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline adrian033

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #178 dnia: 06 Lutego 2018, 18:59:25 »
Witam serdecznie pobrałem dziś tą scenerie i mam problem mam czarne wagony z znakami zapytania jak to rozwiązac dziekuje za pomoc

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4765
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1321
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #179 dnia: 06 Lutego 2018, 19:09:48 »
A jaką masz wersję maszyny?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.