eszelonA. Dojechałem do Całkowa, mijanka z osobowym i koniec. Dalej brak wyjazdu w kierunku poligonu.
Nie wyjeżdżasz ponieważ M62 nie wyjechał z Wilisia i blokuje tor 4, na który docelowo mają zostać przyjęte lokomotywy zjeżdżające z Twojego pociągu. A M62 nie wyjechał, ponieważ exe nie uznaje, że stoi, przez co nie jest uruchamiany event0 zapewniający wyjazd. A exe nie uznaje, że M62 stoi ponieważ tor na którym stoi jest lekko pochyły, a AI na postoju zaciąga hamulec zespolony składu i luzuje lokomotywę. Lokomotywa zatem ma zwolniony hamulec i stoi na pochyłości, co dla exe oznacza, że jedzie. Fakt, że jest do niej przypiętych 20 zahamowanych wagonów i prędkość składu wynosi 0,0 km/h nie ma znaczenia. Z tego co pamiętam ostatnio zmieniała się obsługa w exe hamulca dla AI i pewnie przy tej okazji wyszedł taki kwiatek.
Potrzebujemy zatem Wunderwaffe w postaci @tmj, który na białym koniu przybędzie i wprowadzi zmiany w exe :) Najprościej byłoby zmusić AI, żeby hamowała też lokomotywę podczas postoju. Alternatywnie - lecz bardziej skomplikowanie - zmienić sposób określania, czy pojazd stoi czy nie. A do czasu rozwiązania tego problemu możesz po prostu odpalić scenerię i po jakiś 10 minutach podlecieć do M62, wsiąść do niego i zaciągnąć mu hamulec postojowy. Exe wtedy uruchomi event0 i powinien wyjechać.
Przegapiłem wydanie nowej wersji, więc dopiero teraz zagram swój koncert życzeń. Byłoby mi miło jakbyś użył kilku moich nastawni. Te ze stacji Sątopy-Samulewo moim zdaniem świetnie pasowałyby do Wilisia w zastępstwie za te kartony co teraz tam są. Zamurowana nastawnia ze stacji Michał dobrze wyglądałaby w Pomiankach. Póki co z mojego dzieła skorzystał tylko Maciek na zimowej L053.
Nie ma problemu z podmianą nastawni, muszę tylko znaleźć czas, żeby to zrobić, razem z usunięciem innych błędów, o których tutaj pisano.
A te ludki nie sa do niej doklejone, by je zwyczajnie wyciac z t3d/inca?
Sprawdziłem, ludziki chyba dałoby się wyciąć szukając po nazwie tekstury, ale nie jestem w stanie naprawić w ten sposób kanciastych zestawów kołowych ani odwrotnych płaszczyzn w silnikach (?). To niestety trzeba by zrobić z poziomu źródeł modelu w 3ds Maxie, których nie posiadam. Ewentualnie też te elementy wywalić, jeżeli da się te modele zidentyfikować w t3d, ale to tym samym tracimy niektóre elementy modelu.