Autor Wątek:  [SOLVED] MaSzyna nie uruchamia się z nieznanego powodu, brak błędu w logu  (Przeczytany 5212 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Cześć,
spotkałem się z takim problemem i dzielę się od razu jego rozwiązaniem.

OPIS BŁĘDU
Wersja: czysta paczka 15.04 + patch 16.08
MaSzyna nie uruchamia się, wysyp praktycznie zaraz po próbie uruchomienia. Uruchamiana przez Rainsted jak i bezpośrednio z exe. Log jest czysty. W przypadku uruchamiania bezpośrednio z exe log kończy się następująco (pełny w załączniku):
Loading - texture: textures\pkp\odsekc20.dds
Scenery sky definition
sky_dynamic_stratus.t3d
Scenery atmo definition
Scenery light definition
Scenery time definition
InitNormals
InitNormals OK
InitTracks
InitTracks OK
InitTraction
InitTraction OK
InitEvents
InitEvents OK
InitLaunchers
InitLaunchers OK
InitGlobalTime
InitGlobalTime OK
FirstInit is done
Loading - binary model: dynamic\pkp\303e_v1\303e-tv.e3d
Loading - texture: textures\tabor\alstom.dds
Loading - texture: textures\tabor\aircoupler.dds
Loading - texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e-ep-tv-424-hist.dds

Poszedłem tropem, że wylatuje w momencie ładowania grafiki. Zmiana taboru - nie pomaga. Zmiana scenerii - nie pomaga.
Co dziwniejsze, na komputerze za kartą AMD MaSzyna uruchomiła się bez problemu, a wysyp następuje na komputerze z kartą NVIDII (!). Próbowałem przeinstalować sterowniki (z uprzednim wyczyszczeniem przy użyciu Display Driver Uninstaller) - nie pomogło.
System: Windows 10 64bit. Wykluczony z powodu jak powyżej.

ROZWIĄZANIE
Przyczyna leżała w... niepodpiętym żadnym wyjściu z karty dźwiękowej (!). Karta poprawnie zainstalowana w systemie, ale nie były podłączone ani głośniki ani słuchawki. Problem rozwiązuje podpięcie nawet przedłużacza jack-jack. Oprogramowanie karty dźwiękowej aktywuje sobie wtedy wyjścia i zaczyna wszystko działać.
Problem o tyle ciężki do zdiagnozowania, że w logu jest wpis:
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.dds
Sound Init OK
więc nic nie świadczy o źródle problemu w karcie dźwiękowej.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
W sterowniku karty dzwiekowej powinno dac sie na sztywno przypisac okreslone gniazda, do okreslonych funkcji (n.p. mikrofon, sluchawki). Nie zawsze jest kawalek czegos do wetkniecia. Chyba, ze teraz sztuka myslenia za uzytkownika zostala podniesiona na wyzsza polke i brak tej mozliwosci.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Krzysztofie, bardzo dobra sugestia. Dziękuję.
W moim przypadku: Menedżer Realtek HD Audio. W menu po prawej jest "klucz", czyli ustawienia. Zaznaczenie (domyślnie odznaczonej) opcji "Wyłącz wykrywanie gniazd panela przedniego" również rozwiązuje problem.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Sound Init OK oznacza tyle, że stworzyliśmy klasę menagera dźwięków. Nic więcej. Jak dla mnie komunikat bez sensu.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es