Autor Wątek:  L053 - sluzba brutto posp - problem w Turowie  (Przeczytany 3561 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pk45

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
L053 - sluzba brutto posp - problem w Turowie
« dnia: 23 Stycznia 2017, 01:41:57 »
Witam serdecznie,

Próbuję przejechać ten scenariusz, ale już w Turowie (trasa do Rafinerii) napotykam na irytujący błąd - czekam pod swoim semaforem aż na stację wjadą dwa składy. Pierwszy wjeżdża EU07+ 3xBH (ma na wjazdowym S13), tuż po nim SU46 z piętrusami (wjazdowy wyświetla S5)
Problemy są 2:
1. EU ignoruje S1 na końcu peronu i jedzie dalej prosto, co skutkuje wypadnięciem z trasy na końcu ślepego toru
2. Jak tylko EU zwolni tor, na moim sygnalizatorze wyświetla się S10, mimo że SU z piętrusami jeszcze zajmuje odcinek torów, po których mam jechać.

Log w załączeniu.

PS - dzieje się zawsze to samo, bez względu na rodzaj loka mojego i w opisanych składach (w przypadku załączonego pliku zamieniłem wspomniane wcześniej EU07 na ET21 a scenariuszową "siódemkę" na E186) Nie próbowałem jeszcze kasowania składów, ale to mogłoby mnie tam zatrzymać na dobre...

Pomysły, porady - ktoś, coś?
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2017, 19:14:29 wysłana przez pk45 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2596
Odp: L053 - sluzba brutto posp - problem w Turowie
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Stycznia 2017, 19:15:48 »
Odjazd z Psiego Pola wyzwala wjazd do Turowa.
zwr70- zwr71- tunel_o_s13Czyli wjeżdżamy na dwójkę pod semafor tunel_f (nieprzypisany).

event tunel_osob1_wjazd multiple 1.0 none zwr81+ anglik15bd zwr79- zwr78- tunel_a_s13 endeventTo chyba twoja EU07 z bonanzami. Cud że działa, bo tunel_a jest źle przypisany. Jedzie przez zwr76 o stanie nieutwierdzonym (może rozpruwa). Jedzie pod tunel_k, który jest poprawnie przypisany i jak wskazuje SetVelocity 0 0 (S1) powinien zatrzymać skład. Piszesz, że jest tam S2? Semafor nie jest nijak sterowany w skrypcie scenariusza. Powinien mieć stan początkowy z inicjalizacji, czyli S1. Możesz ją złapać podczas wjazdu, koło lokomotywy wyświetlić tabelkę skanowania (2x F2) i pokazać co ona widzi.

event tunel_osob2_wjazd multiple 1.0 none anglik14bd zwr77+ zwr76+ tunel_b_s5 start_osob2_s2 endeventTo twoja Su46 z piętrusami. Jedzie pod tunel_j i tam stoi.

event tunel_edek_manewry multiple 180.0 tunel_mem anglik11bc zwr73- tunel_j_ms2 condition memcompare osob * * endeventJakiś edek ma manewry. tunel_mem inicjalizacje się ze stanem osob 0 0, więc pewnie teraz to mamy.

event tunel_brutto_odjazd multiple 10.0 none anglik13bc anglik14ac anglik15ac zwr81- tunel_f_s10 tunel_f_w24 endeventNasz wyjazd.
EVENT LAUNCHED: tunel_brutto_odjazd by et21-331U ciebie wyzwolony przez et21-331. Co to za jeden? Gdzie on jeździ?
node 1500 0 none track normal 80.0 1.435 0.25 35 20 0 flat vis
 rail_screw_used1 4 tpd-stone1 0.2 0.5 1.1
-5376.95 0.2 22004.9  0.0  //point 1
-26.6665 0.0 0.0  //control vector 1
26.6665 0.0 0.0  //control vector 2
-5456.95 0.2 22004.9  0.0  //point 2
0
event1 tunel_brutto_odjazd
velocity 60.0
endtrack
Jest to tor między zwr76 a tunel_k. Czyli wjazd pierwszej osobówki wyzwala ci wyjazd i nie jest to zależne od drugiej osobówki.

Druga osobówka.
node 1500 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 35 20 0 flat vis
 rail_screw_used1 4 tpd-stone1 0.2 0.5 1.1
-5415.43 0.2 21987.9  0.0  //point 1
-33.3335 0.0 0.0  //control vector 1
33.3335 0.0 0.0  //control vector 2
-5515.43 0.2 21987.9  0.0  //point 2
0
event2 tunel_osob2_wjazd
velocity 40.0
endtrack
Między zwr71 a tunel_f czyli my go wyzwalamy swoim wjazdem w peron.

node 1500 0 none track normal 99.4837 1.435 0.25 35.0 20 0 flat vis
 rail_screw_used1 4 tpd-old4 0.2 0.5 1.1
-7240.15 0.2 21976.5  0.0  //point 1
-32.959 0.0 -3.46484  //control vector 1
32.7329 0.0 5.18359  //control vector 2
-7338.7 0.2 21963.5  0.0  //point 2
-1900.0
event1 tunel_osob1_wjazd
endtrack
Zaraz za start_osob2, wyzwalany ruszeniem osobówki 2 z końca mapy.

Jak widzisz z zależnościami SRK nie ma to nic wspólnego. By to działało w sensem, trzeba by zaizolować głowicę i zamienić te wjazdy na sztywno na proszenie o wjazd z oczekiwaniem na zwolnienie poprzedniego przebiegu. Nie jest to nawet trudne, ale moim zdaniem bezsensowne dla tak prymitywnego i dziurawego scenariusza. Tu zrobimy dobrze, a na reszcie posterunków będzie jak było.
Oczywiście pomogę jeśli chciałbyś się tego nauczyć. Poczytaj scenery.doc, informacje o sterowaniu składami na wiki rainsteda. Przypisz semafory na stacji, to pomyślimy nad algorytmem.
Mój kanał youtube

Offline pk45

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: L053 - sluzba brutto posp - problem w Turowie
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Stycznia 2017, 22:46:33 »
Odjazd z Psiego Pola wyzwala wjazd do Turowa.
zwr70- zwr71- tunel_o_s13Czyli wjeżdżamy na dwójkę pod semafor tunel_f (nieprzypisany).

event tunel_osob1_wjazd multiple 1.0 none zwr81+ anglik15bd zwr79- zwr78- tunel_a_s13 endeventTo chyba twoja EU07 z bonanzami. Cud że działa, bo tunel_a jest źle przypisany. Jedzie przez zwr76 o stanie nieutwierdzonym (może rozpruwa). Jedzie pod tunel_k, który jest poprawnie przypisany i jak wskazuje SetVelocity 0 0 (S1) powinien zatrzymać skład. Piszesz, że jest tam S2? Semafor nie jest nijak sterowany w skrypcie scenariusza. Powinien mieć stan początkowy z inicjalizacji, czyli S1. Możesz ją złapać podczas wjazdu, koło lokomotywy wyświetlić tabelkę skanowania (2x F2) i pokazać co ona widzi.
Pomerdało mi się (trochę późno pisałem posta), wyświetlany jest oczywiście S1, który skład radośnie ignoruje i zasuwa wprost na ślepy tor, kończąc wypadnięciem z szyn

Cytuj
EVENT LAUNCHED: tunel_brutto_odjazd by et21-331U ciebie wyzwolony przez et21-331. Co to za jeden? Gdzie on jeździ?
Akurat w tej wersji przejazdu podmieniłem EU07 na ET21

Cytuj
Jak widzisz z zależnościami SRK nie ma to nic wspólnego. By to działało w sensem, trzeba by zaizolować głowicę i zamienić te wjazdy na sztywno na proszenie o wjazd z oczekiwaniem na zwolnienie poprzedniego przebiegu. Nie jest to nawet trudne, ale moim zdaniem bezsensowne dla tak prymitywnego i dziurawego scenariusza. Tu zrobimy dobrze, a na reszcie posterunków będzie jak było.
Oczywiście pomogę jeśli chciałbyś się tego nauczyć. Poczytaj scenery.doc, informacje o sterowaniu składami na wiki rainsteda. Przypisz semafory na stacji, to pomyślimy nad algorytmem.
Aha, czyli ogólnie scenariusz słabo zrobiony? No trudno. Tak na marginesie, podczas powrotu z Rafinerii do Sandomierza na którejś ze stacji źle ułożony przebieg sprawia, że zostałem skierowany na tor, na którym nagle sieci zabrakło i to był koniec jazdy. Musiałbym trochę posiedzieć i opanować najpierw podstawy, bo póki co, jeśli można to tak określić, "w tych sprawach jestem jaroszem" ;)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2596
Odp: L053 - sluzba brutto posp - problem w Turowie
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Stycznia 2017, 23:17:50 »
Słabo to kwestia dyskusyjna. Kiedyś taki był standard i nikt nie kombinował z bardziej skomplikowanymi algorytmami. Gracz wciskał guzik wyzwalając zdarzenie początkowe. Potem on lub składy ai wyzwalały kolejne najeżdżając na jakiś tor z zadanym opóźnieniem i tyle. Gdzieś się timingi posypały i była kolizja.
Jak analizowałem sytuację tutaj w Turowie, to w wielu miejscach nie były utwierdzane przebiegi na całej długości, a dotykane były rozjazdy poza drogą przebiegu. Wiele sygnałów nie było przypisanych do toru. Nie było żadnych warunków.
Tylko to pominięcie S1 jest dziwnym błędem, bo jeśli dobrze rozrysowałem przebieg, to powinien on wjeżdżać na tor zabezpieczony poprawnie przypisanym semaforem. Może się tu objawiać jakiś błąd w kodzie, których ostatnio wyszło trochę, dlatego chciałbym zobaczyć tabelkę skanowanych ograniczeń tego składu.
Mój kanał youtube

Offline pk45

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: L053 - sluzba brutto posp - problem w Turowie
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Stycznia 2017, 00:41:46 »
Odpaliłem jeszcze raz, znalazłem oba pociągi i różnice są widoczne gołym okiem nawet dla mnie, czyli laika ;) EU07 zbliżając się do semafora na końcu peronu (N2, tunel_K w sygnalizacji) nie ma go w ogóle w tabeli, najbliższy semafor to too (pewnie tarcza ostrzegawcza?)
Dla porównania, SU zbliżając się do krawędzi, ma w tabeli tunel_j (w grze jest to M2)
Co dalej z tym zrobić? Oczywiście będę doszkalał się z zasad edycji eventów, ale pewnie trochę wody w Wiśle upłynie, zanim wskoczę na jakiś poziom ;)
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2017, 00:59:54 wysłana przez pk45 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2596
Odp: L053 - sluzba brutto posp - problem w Turowie
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Stycznia 2017, 01:32:32 »
Wg tej tabelki to jedzie pod tunel_l (anglik13_bc), który jest przypisany co prawda ale do toru kilometr dalej. Tunel_too to tarcza dla semafora wjazdowego od strony Psiego Pola tunel_o. Jest koło wioski gdzie tory się rozchodzą. Jest przypisana do toru koło tarczy tunel_toa po przeciwnej stronie stacji. Jak widzisz Włosi by się tego burdelu nie powstydzili. Cud, że jakkolwiek to działa przy takich błędach. Zacznij od wywalenia ze \scenery\linia053\towos\torowisko.scm przypisań tych tarcz. I tak są one zbędne od lat. AI skanuje na taką odległość by widzieć semafor. A jakby nie widziało, to zwiększ mu prędkość początkową by się dotoczył i czekał na sygnał.
Mój kanał youtube

Offline pk45

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: L053 - sluzba brutto posp - problem w Turowie
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Stycznia 2017, 01:45:13 »
No to jeden błąd rozwiązany - po usunięciu eventów z tarczami ostrzegawczymi EU07 grzecznie wjeżdża w peron i zatrzymuje się pod S1.
Nadal dwie rzeczy do rozwiązania: 
1. sygnał S10 dla mnie mimo zajętości rozjazdów i toru przez SU
2. na semaforze wjazdowym D (spod którego ruszał EU07) cały czas wyświetla się S13, nawet wtedy, gdy mijam go jadąc w przeciwną stronę

Ciekawostka - raz dałem poprowadzić skład AI - ruszył po uzyskaniu sygnału wprost na SU, ale zwrotnice ustawione były tak, że skład minął się z SU i pojechał "w prawo" (za stacją tory się rozwidlają w lewo i prawo). Świecił się wtedy W24, co nie powinno mieć miejsca, bo wyjazd był po torze właściwym...
Wniosek taki, że semafor wyświetla sygnał po zwolnieniu toru przez EU, ale zwrotnice ułożone są dopiero po przejeździe SU - czyli pewnie błąd w eventach?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2596
Odp: L053 - sluzba brutto posp - problem w Turowie
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Stycznia 2017, 09:50:57 »
Tak. Póki co możesz dopisać do torów wszystkie semafory w stacji i sprawdzić, czy mają wygaszacze. Wieczorem wymyślimy jakiś prosty algorytm jak to powinno działać.
Mój kanał youtube