Autor Wątek:  Działanie hamulca  (Przeczytany 5994 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 262
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Działanie hamulca
« dnia: 28 Grudnia 2016, 01:08:15 »
Witam,

Jak teraz działa hamulec? Mam problem bo ciśnienie utrzymuje mi się na poziomie nawet 0,18 MPa. Różne lokomotywy i scenerie. Wciśnięcie NUM 4 nie pomaga. Jeśli po włączeniu ciśnienie spadnie do 0 a potem wcisnę NUM 6 to tez skacze do góry, do 0,1 MPa. Więc czy coś jest nie tak, czy coś się z tym robi? Wnikać dalej?

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Działanie hamulca
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Grudnia 2016, 05:37:06 »
Włącz sprężarkę..
Napisz szerzej gdzie się te 0,18 MPa utrzymuje, bo kompletnie nie można Ciebie zrozumieć.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2016, 05:52:03 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 262
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Działanie hamulca
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Grudnia 2016, 12:38:37 »

Na manometrze takim. W lokomotywie. Jak włączyć sprężarkę w Su 45?

W załączniku log
Link do filmu:
https://youtu.be/ZDMLR19AxfI

Np. w 4 minucie 5 sekundzie daję hamulec. Potem NUM 6 i cisnienia spada.Potem w 4 minucie 36 sekundzie wciskam NUM 6 jeszcze raz i ciśnienie skacze do 0,18 MPa. I nie schodzi. Tak ma być?
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2016, 12:58:57 wysłana przez Smok E_ustachy »

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1494
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1119
Odp: Działanie hamulca
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Grudnia 2016, 13:14:48 »
Jak włączyć sprężarkę w Su 45?
Shift+C, tyle, że jej nie słychać.

Jeśli masz długi skład (np. towarowy) odluźnianie zajmuje trochę czasu. Jaka wersja maszyny?
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2016, 13:16:39 wysłana przez jakubg1 »
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 262
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Działanie hamulca
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Grudnia 2016, 13:44:12 »

No to wcisnąłem. To był krótki skład czyli sama lokomotywa.

2. Ostatnia wersja z patchem i jakieś dodatki.

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1651
  • stonko majster
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1053
Odp: Działanie hamulca
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Grudnia 2016, 14:01:40 »
To dziwne, bo u mnie przy załączeniu SU45 lokomotywa jest odhamowana.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2016, 15:46:50 wysłana przez andru »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Działanie hamulca
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Grudnia 2016, 14:07:53 »
Stan początkowy zależy od wpisu trainset...
Jakbyś miał skład, to bym powiedział, że powietrze z przeładowanego przewodu cofa, ale tutaj? Skakałem na filmiku, ale złapałem moment hamowania pełnego, po którym powinno unormować ciśnienia.
Mój kanał youtube

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Działanie hamulca
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Grudnia 2016, 14:38:14 »

Na manometrze takim. W lokomotywie. Jak włączyć sprężarkę w Su 45?

W załączniku log
Link do filmu:
https://youtu.be/ZDMLR19AxfI

Np. w 4 minucie 5 sekundzie daję hamulec. Potem NUM 6 i cisnienia spada.Potem w 4 minucie 36 sekundzie wciskam NUM 6 jeszcze raz i ciśnienie skacze do 0,18 MPa. I nie schodzi. Tak ma być?
Człowieku! Przeładowujesz urządzenia hamulcowe. Dlaczego tak długo napełniasz przewód główny hamulcowy w położeniu napełniania wysokim ciśnieniem? I to jeszcze na lokomotywie luzem.
Stan początkowy zależy od wpisu trainset...
Jakbyś miał skład, to bym powiedział, że powietrze z przeładowanego przewodu cofa, ale tutaj? Skakałem na filmiku, ale złapałem moment hamowania pełnego, po którym powinno unormować ciśnienia.
Na filmie raczej było wdrożone hamowanie nagłe. Bez względu na to czy to pełne, czy to nagłe, samo hamowanie nie spowoduje unormowania ciśnienia. Po przeładowaniu urządzeń hamulcowych, trzeba z powrotem podwyższyć wartość ciśnienia w przewodzie głównym hamulcowym i w granicy nieczułości zaworów, obniżyć je do wartości roboczej 0,5MPa.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2016, 14:55:13 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 262
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Działanie hamulca
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Grudnia 2016, 16:13:20 »
Na samej paczce 15.04 problem się nie pojawia o tyle, że daje się ściągnąć do zera.
2. Dlatego tyle czasu napełniam przewód główny hamulcowy w położeniu napełniania wysokim ciśnieniem (czyli niby co?)żeby było dokładnie widać, co się dzieje. To jest przykład, problem się pojawił na różnych lokomotywach i trasach. Teraz na patchu będę patrzył.

EDIT: Na patchu też z tego wychodzi, czyli albo dodatek albo coś się wcześniej nie nadpisało.
Żegnaj, EM 10. Fajna lokomotywa. Jak się rozpędziła do 83 km.h to tyle jechała, można było opuścić pantograf i nic. Ściągąłem tez jakieś poprawki do hamulca z forum chyba.

A jest gdzieś lista lokomotyw które otwierają drzwi w Bohunach?
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2016, 16:21:21 wysłana przez Smok E_ustachy »

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Działanie hamulca
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Grudnia 2016, 08:40:50 »
Wiem co Ci nie pasuje ;) We fiaciku się ZG dość wolno napełnia, ale mam na to taki "dziadkowy" sposób: po odpaleniu silnika wrzucam na luz i nastawnik na maksa. Wtedy mam wrażenie, że pompuje szybciej. Musisz mieć w ZG więcej niż chcesz mieć w PG, przy małej różnicy ciśnień napełnianie jest wolne.

Nie popełniaj nigdy PG falą (dłużej niż przez 2s), bo przeładujesz i występują potem 2 problemy: 1) skład nie będzie chciał hamować od razu (będzie zamulał), 2) skład przyhamuje i nie da się do końca odhamować. W przypadku przeładowania są jakieś dodatkowe krany do kręcenia (ale już zapomniałem którymi klawiszami się je kręci), ale inny skuteczny sposób to zatrzymać się, zahamować, odhamować. Z reguły daję radę zrobić to na przystanku, jak się zdarzy. Tylko wtedy oczywiście ciężko dociągnąć do W4 i stoję jak gapa wcześniej, lub wyjątkowo kawałeczek za.

Fali używam na słuch. Jak to głośniejsze psyknięcie cichnie, to przestawiam kran w jazdę. Falę daję tylko na około sekundę. To jakbym kran dał od siebie do oporu i zaraz delikatnie wrócił w pozycję jazdy. Zauważyłem, że szybkie klepnięcie ".", "4" daje szybsze odhamowanie niż zostawienie uderzeniowego na dłużej.

A ten manometr, o którym piszesz to CH, cylinder hamulcowy (w lokomotywie). Mniej więcej odpowiada ciśnieniu w cylindrach hamulcowych na całym składzie, ale oczywiście MNIEJ WIĘCEJ. Tzn im dalej w kierunku tyłu składu, tym zmiany ciśnienia w cylindrach będą bardziej opóźnione. No i oprócz tego jak użyjesz odluźniacza, to w CH lokomotywy masz zero, a wagony są zahamowane. Oprócz tego masz jeszcze hamulec pomocniczy, który też się dodaje do wskazania CH. Wiele razy niechcący mi się wcisnął "1" i przez jakiś czas się dziwiłem co mi ten skład tak prędkość wytraca szybko albo wolno przyśpiesza, a wystarczyło niewielkie odkręcenie pomocniczego.

Po hamowaniu nagłym musisz użyć odluźniacza, inaczej nie popełnisz PG. Ja zwykle przestawiam kran na falę i wtedy włączam odluźniacz. Przy krótkim składzie mogę ruszać po paru sekundach.

Wydaje mi się, że w mmd od fiata jest błąd, wskazówka manometru od CH nie ma zera, poprawię to w najbliższym czasie.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Działanie hamulca
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Grudnia 2016, 10:51:02 »
Wystarczy jak dasz w ,,pełne", a następnie w napełnianie uderzeniowe, do czasu automatycznego opadniecia wskazówki do 0,54 MPa. Następnie przestawiasz w ,,jazdę" i czekasz sobie cierpliwie, do czasu opróżniania ciśnienia w cylindrach hamulcowych. Pytanie ile czasu trzymać w ,,uderzeniowym", jest zagadką. Wszystko zależy od długości przewodu głównego hamulcowego i stanu ciśnień zastanych w układach hamulcowych wagonów. Generalnie wytyczne Cargo z końca lat 90-tych, doradzały 4 sekundy na pasażerskich i 10 sekund na towarowych.
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2016, 10:52:12 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 262
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Działanie hamulca
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Grudnia 2016, 23:48:26 »
Nie no teraz działa. Ponowna instalacja rozwiązała ten problem. W symulatorze chamskie operowanie hamulcem przechodzi.