Wiem co Ci nie pasuje ;) We fiaciku się ZG dość wolno napełnia, ale mam na to taki "dziadkowy" sposób: po odpaleniu silnika wrzucam na luz i nastawnik na maksa. Wtedy mam wrażenie, że pompuje szybciej. Musisz mieć w ZG więcej niż chcesz mieć w PG, przy małej różnicy ciśnień napełnianie jest wolne.
Nie popełniaj nigdy PG falą (dłużej niż przez 2s), bo przeładujesz i występują potem 2 problemy: 1) skład nie będzie chciał hamować od razu (będzie zamulał), 2) skład przyhamuje i nie da się do końca odhamować. W przypadku przeładowania są jakieś dodatkowe krany do kręcenia (ale już zapomniałem którymi klawiszami się je kręci), ale inny skuteczny sposób to zatrzymać się, zahamować, odhamować. Z reguły daję radę zrobić to na przystanku, jak się zdarzy. Tylko wtedy oczywiście ciężko dociągnąć do W4 i stoję jak gapa wcześniej, lub wyjątkowo kawałeczek za.
Fali używam na słuch. Jak to głośniejsze psyknięcie cichnie, to przestawiam kran w jazdę. Falę daję tylko na około sekundę. To jakbym kran dał od siebie do oporu i zaraz delikatnie wrócił w pozycję jazdy. Zauważyłem, że szybkie klepnięcie ".", "4" daje szybsze odhamowanie niż zostawienie uderzeniowego na dłużej.
A ten manometr, o którym piszesz to CH, cylinder hamulcowy (w lokomotywie). Mniej więcej odpowiada ciśnieniu w cylindrach hamulcowych na całym składzie, ale oczywiście MNIEJ WIĘCEJ. Tzn im dalej w kierunku tyłu składu, tym zmiany ciśnienia w cylindrach będą bardziej opóźnione. No i oprócz tego jak użyjesz odluźniacza, to w CH lokomotywy masz zero, a wagony są zahamowane. Oprócz tego masz jeszcze hamulec pomocniczy, który też się dodaje do wskazania CH. Wiele razy niechcący mi się wcisnął "1" i przez jakiś czas się dziwiłem co mi ten skład tak prędkość wytraca szybko albo wolno przyśpiesza, a wystarczyło niewielkie odkręcenie pomocniczego.
Po hamowaniu nagłym musisz użyć odluźniacza, inaczej nie popełnisz PG. Ja zwykle przestawiam kran na falę i wtedy włączam odluźniacz. Przy krótkim składzie mogę ruszać po paru sekundach.
Wydaje mi się, że w mmd od fiata jest błąd, wskazówka manometru od CH nie ma zera, poprawię to w najbliższym czasie.