Autor Wątek:  Hamulce kolejowe, wątpliwości  (Przeczytany 3220 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Radmorek

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Hamulce kolejowe, wątpliwości
« dnia: 06 Grudnia 2016, 22:59:52 »
Cześć, chcę przetłumaczyć na polską wersję stronę http://www.bremsenbude.de/ która jest kopalnią wiedzy o hamulcach kolejowych, ale mam kilka wątpliwości:
Czy "Einfachsteuerventil" ma jakieś oznaczenie/nazwę w Polsce? Tak samo Westinghouse-Steuerventil
Czy "zestawy" Kkg, Kkp, Kks, Hik miały zastosowanie w Polsce, bo osobiście nie widziałem, ale może mało widziałem :)
Czy najbliższym luzującym stopniowo jest Knorr KE?
Jak rozumiem Knorr nr 8 to nasz H14K4, natomiast Knorr C, Westinghouse'a który wygląda podobnie jak Knorr oraz z dźwignią pionową w Polsce też nie widziałem.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Hamulce kolejowe, wątpliwości
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Grudnia 2016, 00:15:07 »
Ty masz przetłumaczyć. Tłumaczenie strony, to jak tłumacz przysięgły. Treść strony zmienić nie możesz, nazw własnych si ę nie tłumaczy. Jedynie możesz dodać oznaczenie w wersji polskiej.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Hamulce kolejowe, wątpliwości
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Grudnia 2016, 06:31:01 »
H14K4???? Chyba chodzi Ci o H14K1.
Stronę tą kilka lat temu, we fragmentach, przetłumaczyłem w kwestii zaworów stosowanych w Polsce.
Hik i Kks były stosowane w Polsce w wagonach pasażerskich i towarowych. Zapoznaj się z podręcznikiem Langera ,,Poradnik rewidenta".
Zespoły trakcyjne, również posiadały kilka typów takich zaworów, ale wymienię je później. Zresztą zapoznaj się z EN57 z Knorrem.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak więc:
Hildebrand-Knorr (Hik), stosowany był na szeroką skalę w wagonach towarowych i osobowych. Różniły się od siebie specjalnym kurkiem przestawczym ,,Osobowy-Towarowy".
Kunze-Knorr (Kk) stosowany był w wagonach towarowych (Kkg), wagonach osobowych (Kkp) oraz wagonach pospiesznych (Kks).
Westinghous stosowany był w EW51 - EW54.
Nie wiem co siedziało w EW55. Po schemaie widać, że to Kks.

« Ostatnia zmiana: 07 Grudnia 2016, 14:16:30 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Hamulce kolejowe, wątpliwości
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Grudnia 2016, 05:34:11 »
Einfachsteuerventil to zawór rozrządczy prosty w Polsce miało to chyba oznaczenie knorr K
Pierwszym luzującym stopniowo knorrem był Kunze-Knorr.  Kunze-Knorr był bardzo skomplikowany w budowie i był nadal hamulcem wyczerpalnym.
Potem wszedł Hildebrand-Knorr, to już była rewolucja. Zawór ujednolicony, gdzie dostępny już był rapid i ABS.
KE to już nowa technologia produkcji wszelkie tłoczki i suwaki mebranami i zaworami co znacznie ułatwiło utrzymanie.
« Ostatnia zmiana: 17 Grudnia 2016, 05:42:53 wysłana przez MichałŁ »