Autor Wątek:  Jak poprawnie pomalować schodki?  (Przeczytany 3305 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 753
Jak poprawnie pomalować schodki?
« dnia: 29 Listopada 2016, 16:52:08 »
Czołem, pytanie dla teksturowników. Pomalowałem schody, problem jest taki ze po jednej stronie biały pasek jest za długi mimo tego że w tex jest wszystko dobrze( a przynajmniej tak myśle). Nie wiem jak mogę rozwiązać ten problem. Czy jest możliwe w ogóle żeby schodki środkowe mogły być wielokolorowe? Poniżej screeny z maszyny oraz gimpa.

Przesuwam do Pomoc w tworzeniu. | @macius5991
« Ostatnia zmiana: 29 Listopada 2016, 17:27:48 wysłana przez macius5991 »
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Jak poprawnie pomalować schodki?
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Listopada 2016, 17:46:08 »
Który model? http://eu07.pl/userfiles/23180/foto-303e-tv_uvtemplate.png
Drabinki mają jakieś dziwaczne rzutowanie mapowania. Gdy patrzysz na kafelek z drabinką, to od lewej od góry wygląda to tak:
2/3 prostej to zaczep od strony czoła.
1/3 prostej to płaskownik aż do zagięcia koło stopnia.
Kawałek po skosie to skośny płaskownik do dolnego stopnia.
Kolejna prosta i łuk na dole po lewej to zagięcie przy dolnym stopniu.
Poziome belki to stopnie. Po prawej stronie już jest proporcjonalne mapowanie planar X.
Autor się nie popisał w tym miejscu. Poprawiłbym, ale to wymagałoby edycji kilkunastu modeli i pewnie by się coś popsuło w trakcie. Bezpieczniej byłoby uv w t3d ręcznie przesunąć, tylko powodzenia w znalezieniu ich.
« Ostatnia zmiana: 29 Listopada 2016, 17:51:44 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube