Mam kilka pytań do praktyków odnośnie oświetlenia zewnętrznego pojazdów kolejowych.
1. Załączanie różnych sygnałów w standardowym EN57 - czy możliwe jest sterowanie z kabiny a oświetleniem czoła b i na odwrót? Jeśli nie to jest to trochę uciążliwe, pół biedy, jak podstawiamy się "tylną" dla pociągu kabiną, to wychodząc gasimy sygnał manewrowy i zapalamy sygnał końca, jeśli "przednią", to trzeba udać się przez całą jednostkę do tylnej, zapalić końcówki i wrócić do przedniej. Jak to wygląda w SPOT i AXX?
2. Reflektory halogenowe. Czy reflektory halogenowe montowane w siódemkach i innych w miejscu tradycyjnych mają przyciemnienie sterowane przetwornicą czy opornikiem? Czy przetwornica jest 1 czy dla każdego reflektora osobna? Jakie tam są żarówki w ogóle?
3. Oświetlenie LED. Zauważyłem, że niektóre pojazdy mają białe oświetlenie zarówno LED jak i żarowe (np. EU44, 163 jakie widywałem u nas, SA139 - tam to w ogóle dziwne to oświetlenie jest, Flirty ŁKA) - kiedy używamy oświetlenia diodowego, a kiedy żarowego, i czy są na to jakieś przepisy?