Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 890254 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline pinokio

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 43
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3000 dnia: 09 Lipca 2017, 13:09:31 »
 Świetna sprawa z myszką, teraz trzeba wiedzieć gdzie są odpowiednie przełączniki a nie tylko klikać klawiaturą.
Miejsce pracy: FH14 500

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3001 dnia: 09 Lipca 2017, 13:14:53 »
Ficzer moim zdaniem działa w porządku. Zostawił bym go w takiej funkcjonalności bo w takiej zdaje egzamin. Jedynie co to przeniósł bym sterowanie zoomem na kółko od myszy, to ułatwi trafianie w konkretny przełącznik :).
Jedyne z czym ma problem "mysza" to przełączniki które uaktywniają się przy użyciu klawisza "shift + coś". Tak jest np. w EP09 i hamulcem postojowym czy zapalaniem podświetlenia ampero i mano.
W trybie obslugi mysza zoom jest 'zamrozony' wiec mozna radzic sobie troszke inaczej:
- w trybie zwyklym, wciskamy zoom i celujemy w pulpit, jesli jest za daleko
- wciskamy Alt by przejsc do trybu obslugi mysza.
- biezacy zoom jest 'zamrozony', mozemy puscic srodkowy przycisk i spokojnie celowac/klikac w wprzyciski
- po wylaczeniu trybu myszy ponownym wcisnieciem Alt zoom 'zwija sie' do standardowego poziomu automatycznie

przycisk podswietlania urzadzen jest jednym z kilku, ktore na ten moment nie sa obslugiwane przez mysz -- glownie dlatego ze zastanawiam sie, czy nie wprowadzic dedykowanego przycisku "oswietlenie przyrzadow" w .mmd by wyprostowac biezaca prowizorke z uniwersalem, ale nie wiem czy komus bedzie sie chcialo poprawiac pliki lokomotyw (choc teoretycznie poprawka to tylko jednorazowa operacja 'find&replace in files' w np. Notepad++ ;d

SM42-260, najnowsze exe.
Po użyciu przełącznika "OŚWIETLENIE BUDKI MASZYNISTY" zapala się światło a przełącznik znika.
Przelacznik ten animuje sie u mnie normalnie, ale nie pamietam czy nie robilem jakichs poprawek .mmd recznie. Sprawdz moze, czy w pliku errors jest jakas wzmianka o blednej wartosci skali dla submodelu?

edit:
Czy ja widzę tu także wprowadzenie "połysku" na modelach? :O
Tak, pojawilo sie kilka uaktualnien temu :>
« Ostatnia zmiana: 09 Lipca 2017, 13:18:16 wysłana przez tmj »

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3002 dnia: 09 Lipca 2017, 18:54:39 »
Wersja 170708 zauważyłem coś takiego że amperomierze, jeśli zwiększa się prad na kolejnych pozycjach, to wskazówka najpierw normalnie się zachowuje (zwiększa się wskazanie prądu) ale następnie jest taki wyraźny skok wskazówki, w zasadzie takie drgnięcie w dórę, po czym wraca w dół, tam gdzie powinno być wskazanie. Ten sam efekt występuje przy zmniejszaniu prądu, jest zwykły spadek pradu jak zwykle, a następnie skok tym razem w dół, tak samo jak wcześniej, takie drgnięcie wskazówki. Coś takiego wcześniej nigdy nie występowało, a jest to widoczny efekt.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3003 dnia: 09 Lipca 2017, 20:32:58 »
Troche to potrwalo, ale w dzisiejszym uaktualnieniu mamy w exe nastepny feature, a wlasciwie poltora:
- wprowadzona obsluga urzadzen kabiny przy uzyciu myszy...
ciach
Oniemiałem, takie rzeczy tylko w MaSzynie. Jestem pod wrażeniem i brak mi słów...
Mam jednak dwie uwagi; bardzo wolny ruch kołem nastawnika. Zjechanie do zera zajmuje bardzo dużo czasu, ale także dodawanie pozycji jest powolne, choć tu jakiejś potrzeby wielkiej nie ma. Może dodać do shift+ppm jako przyspieszacz tak jak w obsłudze klawiaturowej, Zjechanie do zera trwa ułamek sekundy. Druga sprawa, dość trudna obsługa kranu hamulca, za pierwszym razem przerżnąłem kilka s1. Zastanowił bym się nad zmianą lpm - hamowanie, ppm - luzowanie, jakoś intuicyjnie spodziewałem się takiej konfiguracji. Duży problemem, jest sięganie do potrzebnego przycisku, ze względu na zamrożenie kamery w trybie "myszowatym". Tak czy owak na plus, mimo, że do tej pory nie widziałem takiej obsługi MaSzyny.
Rewelacyjne podświetlanie nazw modeli w trybie debug mode przy pokazywaniu myszą.
Umarł Król, niech żyje Król.

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 282
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3004 dnia: 09 Lipca 2017, 21:01:53 »
Witam. Mam dwa pytania. Czy będzie możliwość zablokowania sobie sterowania myszą? Tak by przypadkowo sobie nie kliknąć skrótu i się nie zdezorientować? Podejrzewam, że teraz będzie możliwe włożenie klikalnych wszystkich możliwych przełączników. Czy za tym będzie mogła iść klawiszologia podzielona na sekcje zależne od miejsca, w którym się znajduję. Można przecież zrobić tak, że ten sam skrót w kabinie robi co innego kiedy zastosuje się go w przedziale maszynowym. Z tego co doczytałem docelowo plik skrótów klawiszowych ma zniknąć i być umieszczonym w exe, czy była by możliwość wpisu w EU07.ini komendy zezwalającej na korzystanie z własnego zewnętrznego pliku skrótów?
Prawda jest okruchem lodu.

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3005 dnia: 09 Lipca 2017, 21:18:42 »
A może elementy wielopozycyjne jak nastawniki czy krany hamulców mogłyby reagować nie na kliknięcia, ale na "chwycenie" (wciśnięcie i przytrzymanie LPM) i przesunięcie myszy w górę lub w dół? Tylko np. dodawanie pozycji nastawnika jazdy musiałoby być ruchem w górę, a nastawnika bocznikowania ruchem w dół (do siebie w rzeczywistości). Wydaje mi się, że byłoby wygodniejsze, ale to tylko moje zdanie. Poza tym działa to świetnie :)
PS.: Wprowadzenie sterowania myszą mnie też do czegoś zmotywowało, ale o tym w swoim czasie...

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3006 dnia: 09 Lipca 2017, 23:06:46 »
Wersja 170708 zauważyłem coś takiego że amperomierze, jeśli zwiększa się prad na kolejnych pozycjach, to wskazówka najpierw normalnie się zachowuje (zwiększa się wskazanie prądu) ale następnie jest taki wyraźny skok wskazówki, w zasadzie takie drgnięcie w dórę, po czym wraca w dół, tam gdzie powinno być wskazanie. Ten sam efekt występuje przy zmniejszaniu prądu, jest zwykły spadek pradu jak zwykle, a następnie skok tym razem w dół, tak samo jak wcześniej, takie drgnięcie wskazówki. Coś takiego wcześniej nigdy nie występowało, a jest to widoczny efekt.
Zauważyłem to samo we wcześniejsze wersji. Filmik z sytuacją:

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3007 dnia: 09 Lipca 2017, 23:24:50 »
Witam.
 Dopiero teraz miałem czas na testy exe @Tmj z zaimplementowaną obsługą myszką. Działa jak najbardziej. Podobnie jak Krzysiek, intuicyjnie spodziewałem się odwrotnego sterowania kranem hamulca. Czy zamrożony obraz podczas przełączania w tryb myszki jest tylko chwilowo czy tak zostanie? Najlepiej byłoby gdyby jednak była możliwość ruchu kamery dół-góra, lewo-prawo. Nie wiem jak to wygląda od strony kodu, ale chyba najlepiej sprawdziłoby się sterownie kamerą po naciśnięciu i przytrzymaniu LPM, lub PPM, w obszarze w którym nie ma żadnych aktywnych włączników itp. Albo wprowadzić obsługę urządzeń za pomocą tylko jednego przycisku myszki, a drugiemu wtedy przypisać ruch kamery. Wtedy trzeba by zastosować sterowanie kranem hamulca, nastawnikiem i nawrotnikiem nie poprzez klikanie, a przeciągnięcie w żądanym kierunku.
To na tyle moich wywodów.
Pozdrawiam.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3008 dnia: 09 Lipca 2017, 23:34:15 »
Kaliska zaliczona na najnowszym exe. Zauwazylem zrywy grafiki na ułamek sekundy jak się cos nowego w terenie pojawia. Bledow w wyświetlaniu grafiki nie stwierdzam bądź nie zauwazylem. Kaliska na szlaku około 80 fps na stacjach około 30- 45 fps. MOtyw klikania mysza rewelacyjny, jednak niestety element animowany musi "wklepany" w exe. Nie da się animować czyms, co nie jest zdefiniowane. Czy dalo by się z poziomu mmd wprowadzić animacje elementow? Okna szafki drzewi itp. Oraz zapalac pseudo oświetlenia typu osw rozkładu itp.
« Ostatnia zmiana: 09 Lipca 2017, 23:38:06 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3009 dnia: 10 Lipca 2017, 00:11:08 »
Wlodek, bardzo gonisz do przodu. Trzeba przemyslec to co teraz mamy, a to co proponujesz dorabiac sukcesywnie. Zryw grafiki jest zludzeniem z powodu przerzucania danych z pamieci karty graficznej w trakcie symulacji. Jest zludzeniem "bo chwile wczesniej nastepuje przyciecie i exe przesuwa symulacje o jego spoznony fragment".

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3010 dnia: 10 Lipca 2017, 00:54:22 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- po wcisnieciu przycisku myszy komendy powtarzane sa z wieksza czestotliwoscia, w efekcie urzadzenia jak nastawnik czy hamulec obslugiwane sa szybciej. Dodatkowo dla urzadzen tych uwzgledniane jest wcisniecie klawisza Shift

- w trybie obslugi mysza wcisniecie prawego przycisku myszy na nieaktywnym obszarze pozwala na obrot kamera, dopoki przycisk pozostaje wcisniety

- klawisze obslugi hamulcow maja teraz odwrocona funkcje (lewy przycisk zwieksza hamowanie, prawy zmniejsza)  Oryginalnie zamyslem bylo, ze lewy przycisk "zwieksza predkosc" pojazdu a prawy ja zmniejsza, ale w praktyce faktycznie jest to malo intuicyjne

- sterowanie mysza moze byc zablokowane wpisem w ini
mousecontrol no
(wartosc domyslna to mousecontrol yes czyli domyslnie mysz jest obslugiwana i nie wymaga dodatkowych wpisow)

Podejrzewam, że teraz będzie możliwe włożenie klikalnych wszystkich możliwych przełączników. Czy za tym będzie mogła iść klawiszologia podzielona na sekcje zależne od miejsca, w którym się znajduję. Można przecież zrobić tak, że ten sam skrót w kabinie robi co innego kiedy zastosuje się go w przedziale maszynowym. Z tego co doczytałem docelowo plik skrótów klawiszowych ma zniknąć i być umieszczonym w exe, czy była by możliwość wpisu w EU07.ini komendy zezwalającej na korzystanie z własnego zewnętrznego pliku skrótów?
Klawiszologia zalezna od pomieszczenia w ktorym sie znajdujemy jest w planach, chociaz dopiero po przeorganizowaniu definicji i obslugi kabin w ogole. Co do skrotow, to plan jest taki, ze skroty bedzie mozna definiowac z poziomu exe, natomiast nie oznacza to eliminacji pliku skrotow -- w pliku docelowo zapisywana jest, i z niego tez ladowana jest konfiguracja, wiec nie zniknie on, i bedzie go mozna nadal modyfikowac 'recznie' jesli tak jest wygodniej.

Zauważyłem to samo we wcześniejsze wersji. Filmik z sytuacją:
To prawdopodobnie efekt drobnej optymalizacji wprowadzonej jakis czas temu. Zmniejszylem jej czulosc, jesli efekt dalej wystepuje, prosze krzyczec.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3011 dnia: 10 Lipca 2017, 01:19:18 »
Zauważyłem to samo we wcześniejsze wersji. Filmik z sytuacją:
To prawdopodobnie efekt drobnej optymalizacji wprowadzonej jakis czas temu. Zmniejszylem jej czulosc, jesli efekt dalej wystepuje, prosze krzyczec.
"Much better, thank you Aziz"

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3012 dnia: 10 Lipca 2017, 11:03:21 »
Cytuj
W dzisiejszym uaktualnieniu:...
nastawnik czy hamulec obslugiwane sa szybciej. Dodatkowo dla urzadzen tych uwzgledniane jest wcisniecie klawisza Shift....
Mam wrażenie, że sam miałeś to w planach. :) Czas reakcji tak szybki, że aż nieprawdopodobny.
LPM i PPM pomyślany był logicznie, po stwierdzeniu że nie jest intuicyjnie, zastanawiałem się nad Twoim wyborem. Wyszło mi to napisałeś, jako logiczne następstwo. Jednak zmiana przycisku między zejściem nastawnika do zera a rozpoczęciem hamowania jest wyzwaniem.
Bardzo fajna decyzja wprowadzenia blokady do ini, uniemożliwia "niechcące" zmiany sterowania dla osób z problemem obsługi. Co do wyeliminowania pliku skrótów, to tak wynikało z wcześniejszych deklaracjo o jego tymczasowości.
Wcześniejszy mój post: 20,30 - odpowiedź 00,54, czas reakcji 4,5 godziny.
Off; Na zmiany zgodne z oczekiwaniami wielu użytkowników, nie tylko garstki deweloperów czekaliśmy kilka lat.

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3013 dnia: 10 Lipca 2017, 20:03:28 »
Obsługa wyłączników - super. Sterowanie kranem hamulca w ten sposób - nie bardzo.  Jak pociąg jedzie szybko, to kabiną buja i jest problem z przesuwaniem się punktu na którym ma być kursor, żeby to działało. Do tego - to działa za wolno albo za szybko, w zależności od sytuacji. O hamowaniu awaryjnym czy nawet przyśpieszonym nie ma mowy. Do tego po prostu niewygodne i tyle.

A co gdyby tak wprowadzić obsługę rolki? Rolka od siebie - zwiększanie mocy (zwiększanie hamowania), do siebie zmniejszanie. To miałoby sens i umożliwiałoby płynną, intuicyjną obsługę. Dodatkowo większość rolek ma wyczuwalny "klik" przy dawaniu impulsu. 1 "ząbek" rolki dawałby jeden "ząbek" nastawnika. A najlepiej - gdyby wystarczyło kliknąć na kran albo nastawnik, a od tej pory rolka myszy obsługiwałaby ten element. Jakiś klawisz (może alt, można sobie wcisnąć 2 razy żeby nie wyłączać sterowania myszą, mógłby kasować obsługę elementu rolką myszy). Obsługa kranu i nastawnika przyciskami myszy jest zdecydowanie mniej użyteczna czy wygodna niż obsługa z klawiatury.

Inny sposób - trzymam przycisk wciśnięty i od siebie zwiększam, do siebie zmniejszam nastawę. Dopóki nie puszczam przycisku - regulacja jest wybrana. To zapobiegałoby sytuacji, że kursor mi zjedzie jak bujnie kabiną. Dodatkowo regulacja położeniem myszy jest daleko bardziej precyzyjna i szybkość regulacji zależy od szybkości wykonania gestu.

Co do obsługi przycisków w kabinie - tu się wszystkiego od razu nie da, ale fajnie byłoby zerżnąć z TD2 otwieraną klapkę w siódemce do włączania baterii ;) No i rozrząd dołożyć, ale to pewnie więcej zabawy. W testowanej 424 nie działały przyciski do świateł wewnętrznych. Tzn. nie działały z myszy, bo z klawiatury dało się włączać oświetlenie przyrządów i kabiny bez problemu.

Na marginesie: zmartwiło mnie zacinanie tej wersji exe w porównaniu z przykładowo 170603. Po prostu od czasu do czasu symulacja zwyczajnie zacina, zatrzymuje się na chwilę. Nawet na TD.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3014 dnia: 10 Lipca 2017, 20:24:20 »
Nie widze rolki w takim uzytkowaniu. Nawet jak masz sterowanie mysza, to nadal uzyc mozna klawiatury, wiec wprowadzanie rolki nie spelni oczekiwan. Docelowo mysz powinna miec dwie rolki bo elementow obrotowych jest wiecej. Wymienienie tylko kranu hamulca jest dziwne, przeciez jak buja trudnosc w trafieni jest taka sam dla odluzniacza, czuwaka czy innego sprzetu. Co do zacinania, masz ewidentnie cos z ustawieniami komputera. Od kilku dni katuje bez pliku wymiany i nie mam zadnych przyciec. Na wylaczonym swapie wystacza mi 3,25 gb pamieci ram w winxp x86.
Skrot klawiszowy alt+ tab - przelaczanie okien w windows, powoduje przelacznie sterowania klawiatura/mysz. Mozna sie zastanowic nad ominieciem tego.
Mam dalszy wzrost fps na Kaliskiej, brak wysypow.
« Ostatnia zmiana: 10 Lipca 2017, 20:26:22 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3015 dnia: 10 Lipca 2017, 20:57:37 »
Inny sposób - trzymam przycisk wciśnięty i od siebie zwiększam, do siebie zmniejszam nastawę. Dopóki nie puszczam przycisku - regulacja jest wybrana. To zapobiegałoby sytuacji, że kursor mi zjedzie jak bujnie kabiną.
Zapewne nie zwrociles uwagi, ale po aktywacji urzadzenia kliknieciem tak dlugo jak przycisk jest wcisniety nie ma znaczenia czy kursor ci "zjedzie" -- aktywacja jest kontyuowana dopoki nie puscisz przycisku :>

Prawdopodobnie mozna pomyslec o czyms w stylu regulacji predkosci operowania urzadzeniem na podstawie np odsuniecia myszy w pionie od punktu w ktorym nastapilo klikniecie, zobacze jak to sie sprawdzi.

Obsluga swiatel kabiny powinna dzialac, natomiast na ten moment nieobslugiwane sa urzadzenia "uniwersalne" pod ktore podpada oswietlenie przyrzadow. Bedzie dodane.

[qoute]Na marginesie: zmartwiło mnie zacinanie tej wersji exe w porównaniu z przykładowo 170603. Po prostu od czasu do czasu symulacja zwyczajnie zacina, zatrzymuje się na chwilę. Nawet na TD.
[/quote]
Przyciecie wiaze sie z tym, ze tekstury sa teraz wrzucane do pamieci karty graficznej dopiero w momencie gdy sa faktycznie potrzebne, zamiast z gory jak poprzednio. Tak wiec faktycznie moze to nastapic nawet na TD gdy mamy tam dlugi sklad, i spojrzymy sobie po raz pierwszy w kierunku kilku(nastu) wagonow, kazdy z innymi teksturami. Ewentualnie sie to wyprostuje, ale jeszcze nie teraz.

W miedzyczasie, male uaktualnienie:

- sprezarka w pojazdach typu DieselEngine, skonfigurowana jako spieta z silnikiem, startuje automatycznie bez potrzeby recznego zalaczania, a jej wydajnosc uzalezniona jest od obrotow silnika

- drobna zmiana obslugi ekranu ladowania, w przygotowaniu do szykujacych sie zmian tychze

Plus, z zupelnie innej beczki:

na ta chwile podpisy urzadzen kontrolowanych mysza sa w jezyku angielskim. Dla wprowadzenia wersji polskiej przydaloby sie bardzo, gdyby wypowiedzialy sie osoby znajace sie na terminologii, zeby potem nie bylo ze cos nie nazywa sie jak powinno :P

lista urzadzen jest nastepujaca:
    { "mainctrl:", "master controller" },
    { "scndctrl:", "second controller" },
    { "dirkey:" , "reverser" },
    { "brakectrl:", "train brake" },
    { "localbrake:", "independent brake" },
    { "manualbrake:", "manual brake" },
    { "brakeprofile_sw:", "brake acting speed" },
    { "brakeprofileg_sw:", "brake acting speed: cargo" },
    { "brakeprofiler_sw:", "brake acting speed: rapid" },
    { "maxcurrent_sw:", "motor overload relay threshold" },
    { "main_off_bt:", "line breaker" },
    { "main_on_bt:", "line breaker" },
    { "security_reset_bt:", "alerter" },
    { "releaser_bt:", "independent brake releaser" },
    { "sand_bt:", "sandbox" },
    { "antislip_bt:", "wheelspin brake" },
    { "horn_bt:", "horn" },
    { "hornlow_bt:", "low tone horn" },
    { "hornhigh_bt:", "high tone horn" },
    { "fuse_bt:", "motor overload relay reset" },
    { "converterfuse_bt:", "converter overload relay reset" },
    { "stlinoff_bt:", "motor connectors" },
    { "door_left_sw:", "left door" },
    { "door_right_sw:", "right door" },
    { "departure_signal_bt:", "departure signal" },
    { "upperlight_sw:", "upper headlight" },
    { "leftlight_sw:", "left headlight" },
    { "rightlight_sw:", "right headlight" },
    { "dimheadlights_sw:", "headlights dimmer" },
    { "leftend_sw:", "left marker light" },
    { "rightend_sw:", "right marker light" },
    { "lights_sw:", "light pattern" },
    { "rearupperlight_sw:", "rear upper headlight" },
    { "rearleftlight_sw:", "rear left headlight" },
    { "rearrightlight_sw:", "rear right headlight" },
    { "rearleftend_sw:", "rear left marker light" },
    { "rearrightend_sw:",  "rear right marker light" },
    { "compressor_sw:", "compressor" },
    { "compressorlocal_sw:", "local compressor" },
    { "converter_sw:", "converter" },
    { "converterlocal_sw:", "local converter" },
    { "converteroff_sw:", "converter" },
    { "main_sw:", "line breaker" },
    { "radio_sw:", "radio" },
    { "pantfront_sw:", "front pantograph" },
    { "pantrear_sw:", "rear pantograph" },
    { "pantfrontoff_sw:", "front pantograph" },
    { "pantrearoff_sw:", "rear pantograph" },
    { "pantalloff_sw:", "all pantographs" },
    { "pantselected_sw:", "selected pantograph" },
    { "pantselectedoff_sw:", "selected pantograph" },
    { "trainheating_sw:", "heating" },
    { "signalling_sw:", "braking indicator" },
    { "door_signalling_sw:", "door locking" },
    { "nextcurrent_sw:", "current indicator source" },
    { "cablight_sw:", "interior light" },
    { "cablightdim_sw:", "interior light dimmer" },
    { "battery_sw:", "battery" }

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3016 dnia: 10 Lipca 2017, 20:58:30 »
tmj: powinno być ustawienie w ini do gc tekstur, bo jak ktoś ma wystarczająco vramu to robi więcej szkody niż pożytku.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3017 dnia: 10 Lipca 2017, 21:02:48 »
W sumie mozna dac, na pewno prostsze od asynchronicznego uploadu i jedno drugiemu nie przeszkodzi. Dodam do listy, powinno sie zmiescic w nastepnej wersji.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3018 dnia: 10 Lipca 2017, 23:45:26 »
lista urzadzen jest nastepujaca:

Tak na szybko, ale przyznam że z niektórymi bez wiedzy jak to jest zaszyte w exe to ciężko odgadnąć "co autor miał na myśli".

    { "mainctrl:", "master controller" }, //nastawnik jazdy
    { "scndctrl:", "second controller" }, //dzwignia bocznikowania
    { "dirkey:" , "reverser" }, //nastawnik kierunkowy
    { "brakectrl:", "train brake" }, //zawor hamulca zespolonego
    { "localbrake:", "independent brake" }, //zawor hamulca dodatkowego
    { "manualbrake:", "manual brake" }, //hamulec reczny
    { "brakeprofile_sw:", "brake acting speed" }, //nastawa hamulca (domniemam po braku opisow nizej, ze moze chodzic tu o nastawe hamulca P: osobowy)
    { "brakeprofileg_sw:", "brake acting speed: cargo" }, //nastawa hamulca G: towarowy
    { "brakeprofiler_sw:", "brake acting speed: rapid" }, //nastawa hamulca R: rapid
    { "maxcurrent_sw:", "motor overload relay threshold" }, //przelacznik pradu rozruchu
    { "main_off_bt:", "line breaker" }, //wylacznik szybki wylaczony
    { "main_on_bt:", "line breaker" }, //wylacznik szybki zalaczony
    { "security_reset_bt:", "alerter" }, //przycisk czuwaka / shp (przy czym dla traxxow i pochodnych trzeba to rozdzielic - jednym nie zbijemy drugiego i odwrotnie)
    { "releaser_bt:", "independent brake releaser" }, //odluzniacz
    { "sand_bt:", "sandbox" }, //piasecznica
    { "antislip_bt:", "wheelspin brake" }, //przeciwposlizg
    { "horn_bt:", "horn" }, //syrena
    { "hornlow_bt:", "low tone horn" }, //syrena niskotonowa
    { "hornhigh_bt:", "high tone horn" }, //syrena wysokotonowa
    { "fuse_bt:", "motor overload relay reset" }, //odblok przekaznika nadmiarowego silnikow trakcyjnych
    { "converterfuse_bt:", "converter overload relay reset" }, //odblok przekaznika nadmiarowego przetwornicy glownej
    { "stlinoff_bt:", "motor connectors" }, //styczniki liniowe
    { "door_left_sw:", "left door" }, //drzwi lewe
    { "door_right_sw:", "right door" }, //drzwi prawe
    { "departure_signal_bt:", "departure signal" }, //sygnal odjazdu
    { "upperlight_sw:", "upper headlight" }, //reflektor gorny
    { "leftlight_sw:", "left headlight" }, //reflektor lewy
    { "rightlight_sw:", "right headlight" }, //reflektor prawy
    { "dimheadlights_sw:", "headlights dimmer" }, //przyciemnienie reflektorow
    { "leftend_sw:", "left marker light" }, //reflektor lewy czerowny
    { "rightend_sw:", "right marker light" }, //reflektor prawy czerwony
    { "lights_sw:", "light pattern" }, //przelacznik swiatel (programator)?
    { "rearupperlight_sw:", "rear upper headlight" }, //to samo co poprzednio, tylko rozdzielone na inna kabine
    { "rearleftlight_sw:", "rear left headlight" },
    { "rearrightlight_sw:", "rear right headlight" },
    { "rearleftend_sw:", "rear left marker light" },
    { "rearrightend_sw:",  "rear right marker light" },
    { "compressor_sw:", "compressor" }, //sprezarka glowna
    { "compressorlocal_sw:", "local compressor" }, //sprezarka (w czlonie sterujacym ET42)
    { "converter_sw:", "converter" }, //przetwornica glowna
    { "converterlocal_sw:", "local converter" }, //przetwornica (w czlonie sterujacym ET42)
    { "converteroff_sw:", "converter" }, //wylaczenie przetwornicy glownej (zalezy od taboru, bywa ze razem jest z odblokiem)
    { "main_sw:", "line breaker" }, //wylacznik szybki
    { "radio_sw:", "radio" }, //radiotelefon
    { "pantfront_sw:", "front pantograph" }, //pantograf przedni
    { "pantrear_sw:", "rear pantograph" }, //pantograf tylny
    { "pantfrontoff_sw:", "front pantograph" }, //pantograf przedni opuszczony
    { "pantrearoff_sw:", "rear pantograph" }, //pantograf tylny opuszczony
    { "pantalloff_sw:", "all pantographs" }, //wszystkie pantografy opuszczone
    { "pantselected_sw:", "selected pantograph" }, //wybrany pantograf ?
    { "pantselectedoff_sw:", "selected pantograph" }, //wybrany pantograf opuszczony ?
    { "trainheating_sw:", "heating" }, //ogrzewanie pociagu (w en57 powinno byc ogrzewanie przedzialow pasazerskich, a osobno powinien tez byc hebel od ogrzewania kabin)
    { "signalling_sw:", "braking indicator" }, //lampka "hamowanie ostatniego wagonu" ED72
    { "door_signalling_sw:", "door locking" }, // blokada drzwi
    { "nextcurrent_sw:", "current indicator source" }, // amperomierz drugiego czlonu ET41
    { "cablight_sw:", "interior light" }, //oswietlenie kabiny
    { "cablightdim_sw:", "interior light dimmer" }, //przyciemnienie oswietlenia kabiny
    { "battery_sw:", "battery" } //bateria akumulatorow
« Ostatnia zmiana: 11 Lipca 2017, 00:08:42 wysłana przez AtapiCl »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3019 dnia: 10 Lipca 2017, 23:51:47 »
Rozdzielić czuwak od shp próbowałem i poległem. Częściowo dlatego, że uparłem się na alt+space. Zgłoszenie wisi gdzieś w bugtrackerze.

{ "compressorlocal_sw:", "local compressor" }, //sprezarka pantografow
{ "converterlocal_sw:", "local converter" }, //czyzby przetwornica oswietleniowa w starych en57?
To maszyny członu sterującego dla ET42.
{ "trainheating_sw:", "heating" }, //ogrzewanie pociagu (w en57 powinno byc ogrzewanie przedzialow pasazerskich, a osobno powinien tez byc hebel od ogrzewania kabin)To to większość lokomotyw ma. Plus ogrzewanie nóg, szyby, itp. Bez LD nie ma co się w obciążanie obwodu nn bawić raczej.
{ "signalling_sw:", "braking indicator" }, //manometrySygnalizacja hamowania drugiego EZT (ED72)
{ "door_signalling_sw:", "door locking" }, // ?Sygnalizacja blokady drzwi (ED72, EN57-2000)
{ "nextcurrent_sw:", "current indicator source" }, //?Pokazywanie prądu drugiego członu (ET41)

« Ostatnia zmiana: 10 Lipca 2017, 23:58:55 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 282
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3020 dnia: 11 Lipca 2017, 00:00:07 »
Ja przy tworzeniu dźwięków zauważyłem potrzebę rozdzielenia pośrednich pozycji nastawnika jazdy i bocznikowania od krańcowych z tym, że dźwięk pozycji końcowych uaktywniał by się zależnie od tego w którą stronę kręcimy nastawnikiem jazdy czy manipulujemy bocznikami. Pierwsza pozycja tu i tu była by zawsze odtwarzana przez próbkę dźwięku nastawy pośredniej, końcowa pozycja i w górę i w dół była by realizowana przez dźwięk nastawy końcowej. Chodzi mi o to dosadne walnięcie przy końcu kręcenia kołem i bocznikowania. Tego nie mamy, a to jest bardzo słyszalne.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3021 dnia: 11 Lipca 2017, 00:03:13 »
{ "compressorlocal_sw:", "local compressor" }, //sprezarka pantografow
{ "converterlocal_sw:", "local converter" }, //czyzby przetwornica oswietleniowa w starych en57?
To maszyny członu sterującego dla ET42.

Ok.

Cytuj
{ "trainheating_sw:", "heating" }, //ogrzewanie pociagu (w en57 powinno byc ogrzewanie przedzialow pasazerskich, a osobno powinien tez byc hebel od ogrzewania kabin)To to większość lokomotyw ma. Plus ogrzewanie nóg, szyby, itp. Bez LD nie ma co się w obciążanie obwodu nn bawić raczej.

Akurat pisząc o kabinowych miałem na myśli ogół pojazdów, a nie że w EN57. W sensie, że w tym opisie nie ma hebla dla kabinowego grzania ;)

Cytuj
{ "signalling_sw:", "braking indicator" }, //manometrySygnalizacja hamowania drugiego EZT (ED72)
Ok. Już dopatrzyłem.

Cytuj
{ "door_signalling_sw:", "door locking" }, // ?Sygnalizacja blokady drzwi (ED72, EN57-2000)

Teraz to już wszystkie pojazdy muszą mieć bezwzględnie blokadę drzwi. Nawet stare EN57 i one sygnalizację też mają.

Cytuj
{ "nextcurrent_sw:", "current indicator source" }, //?Pokazywanie prądu drugiego członu (ET41)
Ok.

« Ostatnia zmiana: 11 Lipca 2017, 00:07:42 wysłana przez AtapiCl »

Offline Lorem

  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3022 dnia: 11 Lipca 2017, 10:19:15 »
Kilka tygodni mnie nie było i pojawiło się sterowanie myszą. Cóż za pozytywny szok.

Z tym sterowaniem myszą zauważyłem jeden problem. Mysz reaguje tylko na submodel wpisany w mmd. Objawia się to tym, że - na przykładzie 303e-tv - aby obrócić nastawnikiem, trzeba trafić myszą w jego podstawę, czyli nastawnikpodst. Gdy spróbować "chwycić" za samo koło, czyli kolo_nast - reakcji nie ma. Podobnie z kranem hamulca - trzeba wycelować w tę płaską część (zasadniczy), chwycenie za kapturek lub rączkę nie działa (odpowiednio glowka i raczkakranu).
Wydaje mi się, że trzeba by było, aby mysz łapała submodel wpisany w mmd wraz z całym jego poddrzewem, które animuje się razem z nim.
A może by tak własny pulpit...

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3023 dnia: 11 Lipca 2017, 11:35:24 »
Wydaje mi się, że można zrobić "niewidzialne" bryły stanowiące obrys nastawnika i rączek kranów, żeby łatwiej było sterować. Ale niech @Tmj się wypowie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3024 dnia: 11 Lipca 2017, 12:40:09 »
Wydaje mi się, że trzeba by było, aby mysz łapała submodel wpisany w mmd wraz z całym jego poddrzewem, które animuje się razem z nim.
To raczej kwestia poprawnej budowy modeli -- bryly tworzace logiczny element powinny byc scalone w jeden obiekt, rowniez dla poprawy wydajnosci.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3025 dnia: 11 Lipca 2017, 13:03:53 »
Zazwyczaj jest to wymuszone użyciem wielu tekstur na nastawnik/kran.
Mój kanał youtube

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3026 dnia: 11 Lipca 2017, 13:06:00 »
Prawda, tylko logika tworzenia nastawników np. w siódemkach to że inne tex podstawy inna nastawnika, to samo kran hamulca, rączka inna tex, główka inna środek jeszcze inna. Kiedyś po prostu był taki styl/moda czy coś?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3027 dnia: 11 Lipca 2017, 13:26:19 »
Zazwyczaj jest to wymuszone użyciem wielu tekstur na nastawnik/kran.
Nie wymuszone, bo nikt autora do uzycia wielu tekstur zamiast polaczyc je w jedna nie zmuszal. To konsekwencja lenistwa jest, i tyle ;P

(troche bardziej serio to zakladam, ze kiedys wydawalo sie ze lepiej miec np 10 malych tekstur niz 2 troche wieksze, ale to i wtedy, i teraz nie byla prawda... a efekty zostaly)
« Ostatnia zmiana: 11 Lipca 2017, 13:31:06 wysłana przez tmj »

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3028 dnia: 11 Lipca 2017, 13:29:53 »
Chcę zgłosić usterkę w najnowszym exe z dnia 10 lipca 2017, polegającą na tym, że nie działa testowanie CA poprzez wciśnięcie go na dłuższy czas w trybie obsługi myszą w lokomotywie EU07-15xx. W trybie obsługi klawiaturowej, wciska się spację i po paru sekundach testowanie CA objawia sie migającym czerwonym światełkiem.
« Ostatnia zmiana: 11 Lipca 2017, 13:31:30 wysłana przez RoboBatman »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3029 dnia: 11 Lipca 2017, 13:32:46 »
Z tego co sprawdzalem to u mnie dziala, ale reakcja pojawia sie przy trzymaniu przycisku przez okres nieco dluzszy, niz z klawiatury?