Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 605560 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 237
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2640 dnia: 03 Czerwca 2017, 00:10:07 »
Witam.
 U mnie na exe 17.06.02, tryb VBO, sceneria kaliska. Rozstrzeliło w kosmos skład stojący jako dekoracja w Kaliszu ( ET22 plus 443V z piaskiem jak się nie mylę). Poza tym to samo spotkało na tej stacji czołową sekcję jamnika ( podmieniłem sobie składy). Ten błąd pojawił się po jakimś czasie,  po przełączeniu w debugmode. Gdy nadleciałem nad Kalisz, aby sprawdzić gdzie mi pośpiech i towarek utknął.
I kolejna ciekawostka, ukrotnione w ramach testu dwa EN71 i nagminnie druga jednostka wyłączała się. Pomagał dopiero dogłębny restart składu.
 Załączam screeny, log, errors.
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 03 Czerwca 2017, 00:13:45 wysłana przez CX MANIAK »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4143
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 217
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2641 dnia: 03 Czerwca 2017, 00:34:28 »
Chyba kaliskiej nie skoncze. Wywalilo mi szybkiego i przetowrnice a teraz nie mogę zalaczyc przetwornicy i co za tym idzie tez sprężarki. Zeszlo powietrze i kicha. Mala sprezarke dobiłem w silnikowym ale nadal nie zalacze przetwornicy na kibelku. Jakis bug? czy ja czegos niewiem?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2348
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2642 dnia: 03 Czerwca 2017, 00:44:39 »
Zapewne zalaczyl sie pwr, ktory w kiblu przy spadku cisnienia blokuje ponowne zalaczenie przetwornicy dopoki nie zostanie uaktywniony ponownie, tzn dopoki cisnienie w zbiorniku pantografow nie dojdzie do nie pamietam jakiej wartosci. Na ekranie F3 aktywacje mozna zobaczyc na identyfikatorach stanu pojazdu (stan jest osobny rowniez dla kazdego czlonu, najszybciej da sie sprawdzic podchodzac w widoku zewnetrznym do czlonu silnikowego)

B (bateria)
M (szybki)
o (pantograf przedni) (mala litera: ma byc podniesiony, duza litera: podniesiony i dostaje napiecie)
p (pantograf tylny) (j.w.)
* aktywowany wylacznik cisnieniowy pantografow lub ! zalaczony wylacznik cisnieniowy pantografow
X (przetwornica) (mala litera, wlacznik w pozycji zalaczona, duza litera: pracuje)
! (bezpiecznik nadmiarowy przetwornicy)
C (sprezarka) (jak dla przetwornicy)
! (aktywna blokada sprezarki)

w skrocie, pompuj mala sprezarka az do skutku :s

« Ostatnia zmiana: 03 Czerwca 2017, 00:50:15 wysłana przez tmj »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4143
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 217
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2643 dnia: 03 Czerwca 2017, 01:00:04 »
Tak wlasnie zrobiłem. W końcu zalapal. Ale 10 minut zlapalem. Z innych rzeczy podsypka nie miga ogolnie na kaliskiej 80fps i w zwyz u mnie jest.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline MR6

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1874
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 623
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2644 dnia: 03 Czerwca 2017, 11:21:55 »
Na prośbę Krzysia sprawdziłem działanie rs u AI(linia 61-lubliniec), Ai ładnie odhamowało i ruszyło dalej, bez zarzutów.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 409
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2645 dnia: 03 Czerwca 2017, 11:25:41 »
Dzieki, rozumiem ze jechales w trybie normalnym. W debugmode AI nie jest  wstanie odjechac.. Zapomnialem o tym, dziekuje. Teraz u mnie tez wszystkie sklady zbieraja sie po RS.
« Ostatnia zmiana: 03 Czerwca 2017, 11:26:48 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 237
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2646 dnia: 05 Czerwca 2017, 00:18:06 »
Witam.
 Ponownie na kaliskiej miałem defragmentację wagonów, tym razem jadąc stonką z króciutkim towarkiem w kierunku Kalisza. Odwracam się i widzę ścianę z eaosów za sobą, po czym gdy chciałem przesiąść się na towarka który leciał z naprzeciwka (EU07 plus stonka), niespodziewanie wyrzuciło mnie do windy. W Errors taki oto ostatni wpis...Voltage loss: by en57-14s at -28295.43    0.08 -3028.95, time    0.21
Voltage loss: by eu07-465 at -60073.05    9.89 5623.40, time    0.20
Critical error, memory allocation failure: bad allocation"
Załączam errors, oraz log.
Pozdrawiam.
Ps. Byłbym zapomniał najważniejszego:
Windows XP SP3, 4Gb ramu, Exe najnowsze, tryb VBO.

 
« Ostatnia zmiana: 05 Czerwca 2017, 00:21:06 wysłana przez CX MANIAK »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2348
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2647 dnia: 05 Czerwca 2017, 01:44:09 »
W duzym skrocie tego typu defragmentacja to objaw, ze  karta graficzna i/lub system nie moze dostarczyc tyle pamieci, ile by chcial symulator. Na ten moment trudno powiedziec czy jest to blad gdzies w kodzie exe, czy tez ograniczenie windows XP -- poniewaz np @Krzysiek626 mial ten sam problem, ale jesli dobrze pamietam, to ustapil on po uruchomieniu symulatora na tym samym sprzecie, ale przy zainstalowanej nowszej wersji windows.

Kod graficzny exe przechodzi teraz pewne przerobki, wiec jesli blad byl po stronie exe to moze cos sie pod tym wzgledem poprawi, na razie jest jeszcze za wczesnie by mozna bylo powiedziec cos konkretniejszego.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 409
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2648 dnia: 05 Czerwca 2017, 04:33:03 »
Ten blad pamieci tylko mam na VBO i XP. Ta sama ilosc pamieci. Z tego co pamietam malo jezdzilem na VBO, ale z poczatku konczylem zawsze Kaliska bez trudnosci. Owszem mialem wysypy ale nie tyle co zglaszal Wlodek.  Przy tej samej ilosci pamieci lepikej spisuje sie windows 7.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2649 dnia: 05 Czerwca 2017, 09:11:21 »
Kod graficzny exe przechodzi teraz pewne przerobki
O jakich przerobkach mowimy?

Przy okazji porusze cos co negatywnie wplywa na oprawe graficzna tj drzewa, ktore sa wyswietlane jako alpha w ukladzie X. Cienie klada sie na czesci/na jednej stronie textury i wyglada to bardzo zle, mysle ze wiecie o czym mowa. Pewnie jest prostrzy sposob jak edycja pliku inc?

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 237
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2650 dnia: 05 Czerwca 2017, 10:13:53 »
W duzym skrocie tego typu defragmentacja to objaw, ze  karta graficzna i/lub system nie moze dostarczyc tyle pamieci, ile by chcial symulator. Na ten moment trudno powiedziec czy jest to blad gdzies w kodzie exe, czy tez ograniczenie windows XP -- poniewaz np @Krzysiek626 mial ten sam problem, ale jesli dobrze pamietam, to ustapil on po uruchomieniu symulatora na tym samym sprzecie, ale przy zainstalowanej nowszej wersji windows.

Kod graficzny exe przechodzi teraz pewne przerobki, wiec jesli blad byl po stronie exe to moze cos sie pod tym wzgledem poprawi, na razie jest jeszcze za wczesnie by mozna bylo powiedziec cos konkretniejszego.
To by się zgadzało. Gdy jeździłem w trybie DL, takich błędów nie rejestrowałem. Zdarzały się co prawda sporadyczne wysypy, ale nic poza tym. No cóż, w końcu trzeba będzie kiedyś zainwestować w nowszy komputer. Rozbudowywanie/modernizacja obecnego sprzętu z uwagi ograniczenia plyty głównej nie ma sensu.
Pozdrawiam.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2651 dnia: 05 Czerwca 2017, 12:00:36 »
Kod graficzny exe przechodzi teraz pewne przerobki
O jakich przerobkach mowimy?

Przy okazji porusze cos co negatywnie wplywa na oprawe graficzna tj drzewa, ktore sa wyswietlane jako alpha w ukladzie X. Cienie klada sie na czesci/na jednej stronie textury i wyglada to bardzo zle, mysle ze wiecie o czym mowa. Pewnie jest prostrzy sposob jak edycja pliku inc?

W trainzie radziliśmy sobie z tym w ten sposób, że się edytowało materiały w modelach drzewek wywalając im diffuse i specular, a zostawiając tylko ambient. Ale nie wiem, czy w Maszynowym modelu oświetlenia by to przeszło. Niestety to ogólna przypadłość drzewek "billboardowych" że brzydko reagują na światło kierunkowe.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2348
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2652 dnia: 05 Czerwca 2017, 13:24:18 »
O jakich przerobkach mowimy?
Zakonczenie unifikacji kodu rysowania, czyli usuniecie dwoch odrebnych sciezek i danych dla wersji VBO i DL. Ulatwi/umozliwi to wprowadzenie dalszych modyfikacji (polaczenie z wersja shaderowa @Milka7 i inne)

Co do krzyzakowych drzew to jakie sa, kazdy widzi i tutaj trudno spodziewac sie rewelacji. Sztuczka z oswietleniem ambient byc moze ptroche by pomogla, ale ktos musialby ja przetestowac, bo ambient jest w symulatorze w zasadzie nieobslugiwany (tzn jest aktywny, ale ignoruje wartosci definiowane w .t3d) Chyba lepie byloby rozwazyc zastapienie obecnego include przez kombinacje prostego modelu 3d uzywanego na krotkich dystansach, przelaczanego na billboard na dystansach dalszych.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2653 dnia: 05 Czerwca 2017, 14:51:17 »
No mysle ze warto zaczac od malych szczegolow, bo to one rzutuja na caloksztalt.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 409
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2654 dnia: 06 Czerwca 2017, 12:50:03 »
Prowadząc skład węglarek, okazało się, że nie jestem w stanie hamować klawiszami 3 i luzować 9, kran hamulca nie działa. Lokomotywa to ET21. Klawisze 2,5,8 działają (hamują).

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2348
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2655 dnia: 06 Czerwca 2017, 13:36:34 »
Sprawdzilem na szybko na TD, i klawisze wydaja sie dzialac normalnie. Nalezy zwrocic uwage, ze przy tej konfiguracji dzialaja glownie hamulce wagonow, trzeba wiec patrzec na poziom powietrza w przewodzie glownym (train pipe na ekranie F1)  Jesli jest on ponizej 500 kPa to hamowanie jest wdrazane -- mozna wyjsc z lokomotywy i sprawdzic stan hamulca w poszczegolnych wagonach na ekranie F3 (wartosc TrB w trzeciej linii, po lewej)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 409
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2656 dnia: 06 Czerwca 2017, 13:44:31 »
@tmj. Zwierzyniec, skład z et21 przerżnąłem dwa razy s1. Owszem, jest w PG ciśnienie, ZG pełny. Zamykam kran (animacja poprawna) do końca a skład jedzie jak po lodzie. Zero ciśnienia w CH. Hamowanie klawiszami 2, 5, 8 działa, więc stawiam na działanie przycisku 3, a konkretnie jaki skutek wywołuje dla tej konfiguracji składu.
trainset rozklad tor_trasa_c_start 80.0 0.0
//trainset rozklad test_c 80.0 0.0
//$o Prowadzimy skład towarowy. Opis w dołączonym pliku HTML.
node -1 0 ET21-98 dynamic pkp\et21_v2 et21-98 3e2 0 headdriver 3.BP 0 enddynamic
node -1 0 5520372-3 dynamic pkp\eaos_v1 401w-50 401w 0.0 nobody 3.BP 0 enddynamic
node -1 0 5520372-3 dynamic pkp\eaos_v1 401w-62 401w 0.0 nobody 3.BP 0 enddynamic
node -1 0 5520372-3 dynamic pkp\eaos_v1 401w-34 401w 0.0 nobody 3.BP 0 enddynamic
node -1 0 5520372-3 dynamic pkp\eaos_v1 401w-23 401w 0.0 nobody 3.BP 0 enddynamic
node -1 0 a49562 dynamic pkp\424z_v1 res01 424z 0.0 nobody 3.BP 4 kontener40stop enddynamic
node -1 0 a7231 dynamic pkp\424z_v1 res01 424z 0.0 nobody 3.BP 4 kontener40stop enddynamic
node -1 0 a49562 dynamic pkp\424z_v1 res01 424z 0.0 nobody 3.BP 4 kontener40stop enddynamic
node -1 0 5051-503220-2 dynamic pkp\sis_v2 sis 426s 0.0 nobody 3.BP 0 enddynamic
node -1 0 5051-503220-2 dynamic pkp\sis_v2 sis 426s 0.0 nobody 3.BP 0 enddynamic
node -1 0 5051-503220-2 dynamic pkp\sis_v2 sis 426s 0.0 nobody 3.BP 0 enddynamic
node -1 0 5051-503220-2 dynamic pkp\sis_v2 sis 426s 0.0 nobody 3.BP 0 enddynamic
node -1 0 5051-503220-2 dynamic pkp\sis_v2 sis 426s 0.0 nobody 3.BP 0 enddynamic
node -1 0 5520372-0 dynamic pkp\gags_v2 gags01 401ka 0.0 nobody 3.BP 0 enddynamic
node -1 0 5520372-0 dynamic pkp\gags_v2 gags03 401ka 0.0 nobody 3.BP 0 enddynamic
node -1 0 5520372-0 dynamic pkp\gags_v2 gags01 401ka 0.0 nobody 3.BP 0 enddynamic
node -1 0 5520372-0 dynamic pkp\gags_v2 gags03 401ka 0.0 nobody 3.BP 0 enddynamic
node -1 0 a49562 dynamic pkp\424z_v1 res01 424z 0.0 nobody 3.BP 4 kontener40stop enddynamic
node -1 0 a7231 dynamic pkp\424z_v1 res01 424z 0.0 nobody 3.BP 4 kontener40stop enddynamic
node -1 0 a49562 dynamic pkp\424z_v1 res01 424z 0.0 nobody 3.BP 4 kontener40stop enddynamic
node -1 0 5520372-3 dynamic pkp\eaos_v1 401w-w2-n 401w 0.0 nobody 3.BP 0 enddynamic
node -1 0 5520372-3 dynamic pkp\eaos_v1 412w-22 412w 0.0 nobody 3.BP 0 enddynamic
node -1 0 5520372-3 dynamic pkp\eaos_v1 412w-34 412w 0.0 nobody 3.BP 0 enddynamic
node -1 0 5520372-3 dynamic pkp\eaos_v1 401w-w8-n 401w 0.0 nobody 0.BP 0 enddynamic
endtrainset
Powyżej skład którym jechałem.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2348
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2657 dnia: 06 Czerwca 2017, 14:29:18 »
Wkleilem tez sklad u siebie, i po rozpedzeniu do 50 km/h zaczalem hamowac klawiszem 3.  Pierwsze uruchomienie wymagalo zejscia kranem na pozycje 3, zapewne dlatego ze przed ruszeniem napelnialem przewod uderzeniowo i pewnie przedobrzylem. Po tym pierwszym hamowaniu i odhamowaniu skladu dalsze reakcje na hamulec nastepowaly juz w pozycji 1 (takze uzywajac klawisza 3)
(po dodatkowych testach, wyglada na to ze dosc czesto zeby 'ruszyc' napelnianie trzeba zejsc na pozycje 3, a nastepnie mozna redukowac nastawienie do 2 albo 1. Dziala to tak samo dla klawiszy 3+9 i 8/5/2 wiec zapewne jest to wynikiem charakterystyki hamulca. To nie moja branza, wiec nie wiem czy jest to zachowanie prawidlowe)

Nawiasem mowiac nie wiem czy tak skonfigurowany trainset jest w 100% poprawny, bo .BP nastawia czas reakcji hamulca na 'pociag pasazerski' a nie towarowy, nie jestem pewien jak to ustawienie jest obslugiwane w wagonach towarowych, jesli w ogole.
« Ostatnia zmiana: 06 Czerwca 2017, 14:36:29 wysłana przez tmj »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 409
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2658 dnia: 06 Czerwca 2017, 14:49:49 »
Mam wyluzowany sklad, ruszam. Rozpedzam sie do 50km/h i robie hamowanie kontrolne przestawiajac kran hamulca klawiszem 3 na hamowanie zasadnicze. W tym momencie jest brak hamulca, cylindry nie napelniaja sie. 2,5,8 rozumiem jako przyciski/klawisze ustawiajace kran od razu w przypisanej im pozycji i to dziala, czemu przestawienie kranu trojka w hamowanie zasadnicze nie daje zadnego efektu procz animacji? 2 5 8 przestawia kran skokowo, ale 3 i 9 plynnie i powinno dzialac tak samo, niezaleznie od harakterystyki hamulca.
Nie wiem czemu sa takie wpisy do trainsetu. Mnie tez nie podobaja sie.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2348
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2659 dnia: 06 Czerwca 2017, 15:11:24 »
Przejechalem sie dla pewnosci pare razy, i z tego co widze 8/5/2 i 3/9 dzialaja identycznie, w sensie ustawienie hamulca w pozycji np. 2 zarowno przez wcisniecie "5" jak i 2x"3" ma ten sam efekt -- w wypadku tego akurat skladu ten efekt jest dosc czesto 'zaden', i zeby rozpoczac hamowanie trzeba rozpoczac od pozycji 3 (klawisz "2" lub 3x"3") a nastepnie mozna zejsc na pozycje nizsza jesli hamowanie ma byc bardziej delikatne.

(porownanie robilem schodzac na pozycje 'recznie' klawiszem "3", cofajac z powrotem na pozycje 0 i ponownie wchodzac na poprzednio ustawiona pozycje, uzywajac jednego ze skrotow 8/5/2. Rowniez stosujac ten sam process, ale w odwrotnej kolejnosci)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 409
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2660 dnia: 06 Czerwca 2017, 15:25:21 »
Mam to rozumieć jako potwierdzenie błędu? Wejście kranem na pozycję 3 nie powinno się różnić w zależności od przyciskanego klawisza. Konkretnie chodzi czy jest co do poprawienia i gdzie? Wpis składu w trainsecie poprawie i sprawdzę sam.
ED:
Skład po przepisaniu sprzęgów hamulcowych nadal zachowuje się tak samo. Dobrze by było aby ktoś to obadał, może nie umiem tego trafnie opisać.
« Ostatnia zmiana: 06 Czerwca 2017, 15:44:42 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2348
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2661 dnia: 06 Czerwca 2017, 16:07:36 »
Mam to rozumieć jako potwierdzenie błędu? Wejście kranem na pozycję 3 nie powinno się różnić w zależności od przyciskanego klawisza.
Nie, przeciwnie; z tego co obserwuje u siebie *nie ma* roznicy w zachowaniu, wejscie na pozycje klawiszem skrotu (8/5/2) lub przez przyciskanie klawiszy 3/9. Szczegolowo:
- wejscie z pozycji 0 na pozycje 1 klawiszem "8" lub poprzez jednokrotne wcisniecie klawisza "3" -- efekt taki sam
- wejscie z pozycji 0 na pozycje 2 klawiszem "5" lub poprzez dwukrotne wcisniecie klawisza "3" -- efekt taki sam
- wejscie z pozycji 0 na pozycje 3 klawiszem "2" lub poprzez trzykrotne wcisniecie klawisza "3" -- efekt taki sam

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 409
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2662 dnia: 06 Czerwca 2017, 16:11:44 »
Tyle, że ja mam różnicę bo używając 2,5,8 mam hamowanie, a używanie 3 kończy się tylko animacją rączki kranu hamulca, bez hamowania. Dlatego proszę, aby jeszcze ktoś to sprawdził na exe 20170603.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 599
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2663 dnia: 06 Czerwca 2017, 19:44:40 »
Przetestowałem na szybko ET21 że składem beczek i z pozycji jazdy trzy razy 3 na numerycznej i skład bez problemu hamuje. Exe najnowsze.
T.N

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 409
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2664 dnia: 06 Czerwca 2017, 19:56:41 »
A możesz to sprawdzić na Zwierzyńcu z ET21-98? Tam zamiast beczek są węglarki i platformy. To ważne dla mnie, dzięki.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4143
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 217
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2665 dnia: 06 Czerwca 2017, 23:59:56 »
Krzysiu pamiętaj ze knorry maja odcięcie, a hamowanie nimi zdecydowanie jest inne od hamowania oerlikonem.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2666 dnia: 09 Czerwca 2017, 06:55:33 »
Z pola walki z tabelką ograniczeń to miałem nadzieję, że coś pójdzie bardziej do przodu, niestety praca mi nadepnęła. Coś tam jednak poruszyło się do przodu i znalazłem jeszcze niedostatki funkcji, które określają położenie eventu względem toru. Ale wygląda obiecująco. Włącznie z tym, że napisałem funkcję, która sprawdza cały rozkład jazdy kiedy trafi na stację poza kolejnością i przewija do niej jak coś.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Kermit

  • Wiadomości: 490
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 584
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2667 dnia: 12 Czerwca 2017, 23:27:12 »
x64 170603 [na 170417 to samo], TEM2, dzwiek turbo szaleje. http://www58.zippyshare.com/v/fkg7BNv9/file.html To 2/3 pozycja nastawnika, dodatkowo przy zjezdzie z ostatniej pozycji nastawnika do zera przy wylaczonym silniku i nawet bateriach slychac przez ulamek sekundy gwizd turbo.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2668 dnia: 13 Czerwca 2017, 15:56:32 »
Znalazłem błąd dotyczący przezroczystości niektórych elementów na lokomotywach SP45. Manometry, amperomierze i woltomierze działają prawidłowo. Problem dotyczy mierników obrotów silnika, haslera oraz temperatury wody obwodu głównego i pomocniczego (widać to na screenie). Na sceneriach nocnych, po zapaleniu oświetlenia przyrządów, sprawa wygląda tak jakby tylko nakładane były tekstury z przezroczystością (czyli tekstury podświetlenia), zaś sama podstawa (czyli tekstury nieoświetlonych przyrządów) znikała, przez co powstaje taki problem. Jakiś czas temu zgłaszałem w innym wątku, że po zapaleniu oświetlenia na nowych haslerach na EU07 stawał się on przezroczysty (tylko w wersji t3d). Wtedy (na starym tradycyjnym exe) problem znikał po wygenerowaniu e3d. Na obecnej wersji nawet wygenerowanie e3d nie zmienia przezroczystości. Z tego wynika, że najprawdopodobniej problem podświetlenia SP45 jest taki sam jak na EU07. Pytanie tylko co jest przyczyną takiego działania? Jakiś błąd w modelu czy exe?
« Ostatnia zmiana: 13 Czerwca 2017, 15:58:02 wysłana przez Maciej »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2348
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2669 dnia: 13 Czerwca 2017, 16:18:07 »
Ktora to kabina? Obawiam sie, ze nie widze tego u siebie -- wyglada to jak na zalaczniku. Nie wiem czy wszystkie SP45 uzywaja tego samego modelu.

edit:
x64 170603 [na 170417 to samo], TEM2, dzwiek turbo szaleje. http://www58.zippyshare.com/v/fkg7BNv9/file.html To 2/3 pozycja nastawnika, dodatkowo przy zjezdzie z ostatniej pozycji nastawnika do zera przy wylaczonym silniku i nawet bateriach slychac przez ulamek sekundy gwizd turbo.
Na ile moge na szybko powiedziec, to samo ma miejsce w exe Borlandowym -- modulacja jest chyba uzalezniona od pozycji nastawnika i/lub obrotow i efekt jaki jest, taki jest. Niestety nie mam zielonego pojecia jakie powinno byc tutaj zachowanie poprawne. Jesli ktos potrafi to mozliwie szczegolowo/jasno opisac to bedzie mozna pomyslec o poprawianiu.
« Ostatnia zmiana: 13 Czerwca 2017, 16:31:27 wysłana przez tmj »