Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 964016 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2310 dnia: 07 Maja 2017, 13:13:33 »
Ten log owszem jest z nowego exe (z tym ze ze stara nazwa) :)  wersja c++ podaje na poczatku dane karty graficznej itp, wersja borlandowa rozpoczyna log od "starting maszyna..."

Co do nieuruchamiania sie, dla nowych wersji nalezy zainstalowac Visual C++ Redistributable for Visual Studio z microsoftu, do pobrania tutaj: https://www.microsoft.com/en-US/download/details.aspx?id=48145

Z tego co widze w logu, exe sie akurat uruchamia, ale w .scn jest wpis ktorego nie rozpoznaje, "pogoda" ktory zapewne psuje wczytywanie. Trzeba go usunac.

Offline piotrln

  • ZbanowanyZbanowany
  • Maskotka forum
  • *
  • Wiadomości: 134
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2311 dnia: 07 Maja 2017, 13:18:37 »
Dałem z maszyny która uruchamia sie, ale przy uruchamianiu,wyskakuje ta pogoda.
Formuła 1 Wymiata.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2312 dnia: 07 Maja 2017, 13:19:15 »
U mnie zadzialalo od razu to nowe exe bez doinstalowywania nowegovcredist..
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2313 dnia: 07 Maja 2017, 13:24:56 »
eu07-x86_170330 wybrałem  w trybie zaawansowanym. Chyba że nie czyta mi , ale ja niemam innego exe, bo to co mam eu07.exe to zmieniłem nazwe z któregos z C++ i wkleiłem.
Dopatrzyłem się, że nie wykrywa gamepada, co nie jest możliwe na borlandowym. Jeśli nie edytował wpisów z pogodą to każdy scenariusz z Całkowa 2 uruchamia się bez problemu.
Log z uruchomienia Jarkawek noc w załączniku.
U mnie zadzialalo od razu to nowe exe bez doinstalowywania nowegovcredist..
No jak miałeś, to niepotrzebna była instalacja tego.
« Ostatnia zmiana: 07 Maja 2017, 13:26:12 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2314 dnia: 07 Maja 2017, 13:26:03 »
Dałem z maszyny która uruchamia sie, ale przy uruchamianiu,wyskakuje ta pogoda.
No i bedzie wyskakiwac bo to jakis nieznany typ parametru jest, nie wiem skad go masz. Moze starter cos tam miesza jak mu w ustawieniach pogrzebiesz, ale ja za starter nie odpowiadam :d

U mnie zadzialalo od razu to nowe exe bez doinstalowywania nowegovcredist..
Mogles juz miec go zainstalowanego wczesniej, bo teraz wiele programow i gier tego wymaga, i instaluja automatycznie. Albo zainstalowales wczesniej zeby uruchomic wersje od Milka. tak czy owak jesli dziala, to dobrze ;>

Offline piotrln

  • ZbanowanyZbanowany
  • Maskotka forum
  • *
  • Wiadomości: 134
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2315 dnia: 07 Maja 2017, 13:28:04 »
Tu cos sie miesza
Formuła 1 Wymiata.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2316 dnia: 07 Maja 2017, 13:29:34 »
Tu masz errora.

pogoda słoneczna
zamien na

//pogoda słoneczna
Exe nie rozpoznaje polecenia "pogoda"
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2317 dnia: 07 Maja 2017, 13:32:02 »
@tmj & @Krzysiek 626.
Macie jsk zwykle rację. Potrzebne było vcredit2015.
Zaraz sprawdzimy działanie ,,patyków".
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2318 dnia: 07 Maja 2017, 13:34:32 »
@EU40, sposob funkcjonowania patykow zalezy od wpisu w pliku .fiz ktory moze opcjonalnie zdefiniowac typ przelacznikow jako impulsowe.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2319 dnia: 07 Maja 2017, 13:39:58 »
I tak niestety robi. Dobrze działają na EU06.
@tmj masz może jeszcze tą ściągawkę na wpisy .chk?
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Online pinokio

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 43
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2320 dnia: 07 Maja 2017, 14:12:19 »
Exe 170507 działa bez problemów na windows10.
Miejsce pracy: FH14 500

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2321 dnia: 07 Maja 2017, 14:22:23 »
I tak niestety robi. Dobrze działają na EU06.
@tmj masz może jeszcze tą ściągawkę na wpisy .chk?
Sposob dzialania przyciskow w .fiz definiuje sekcja "switches:"
Przykladowy wpis dla en57:
Switches: Pantograph=impulse Converter=impulse
(definicja odpowiednio, pantografow i przetwornicy)
Na ta chwile rozpoznawany i 'specjalnie' traktowany jest typ "impulse"  Wszystkie inne typy teoretycznie powinny byc obslugiwane jako bistabilne, chociaz exe moze sobie wykombinowac cos innego, jesli w kabinie zdefiniowane sa osobne przelaczniki do zalaczania i wylaczania urzadzenia.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2322 dnia: 07 Maja 2017, 14:33:32 »
Cytuj
Tak z ciekawości, da się w takich lokomotywach "przerzucić" nastawnik o jedną pozycję do tyłu nie wymuszając kręcenia wału kułakowego przez czterdzieści ileś pozycji?
Cytuj
Tak, one mają dwukierunkowy napęd wału kułakowego.
Tu jeszcze filmik co pokazuje jak to pracuje w rzeczywistości



Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 983
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2323 dnia: 07 Maja 2017, 21:04:34 »
Na nowym exe cały czas nie działa generowanie e3d terenu. W errors wpisuje na początek "Failed to load 3d model "models\slimson/calkowo_v2/calkowo_v2_teren.t3d", w katalogu models tworzy jakiś dziwny, pusty plik (0 kB długości) "calkowo_v2_teren.ted", wczytuje scenerię niby normalnie, ale jak dojdzie do zapisywania e3d (końcówka loga "saving e3d model..") to program się wywala. Crashdump w załączeniu.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2324 dnia: 08 Maja 2017, 22:34:43 »
konwersji modeli w ogole jeszcze nie ogladalem, bo jak dziala to z kolei jest placz ze tego co wyprodukuje nie da sie wczytac do starego exe :x

W dzisiejszym uaktualnieniu

- poprawiona logika uzywania przez pojazdy hamulca lokalnego -- w praktyce lokomotywy luzem nie powinny juz uzywac hamulca pociagu tylko dlatego, ze w poblizu znajduje sie inny pojazd, a samochody w podobnej sytuacji powinny hamowac lokalnym, zamiast nieistniejacym glownym

- usuniety blad obslugi 'niepelnych' skrzyzowan (zlozonych z trzech drog zamiast czterech), ktory powodowal wysyp wersji x64 w trybie Display List na wiekszosci scenerii. Wersja x64 powinna teraz ladowac te scenerie normalnie, bez potrzeby uzywania trybu VBO

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2325 dnia: 09 Maja 2017, 07:48:31 »
Hmmm... mam nadzieję, że jak już połączę to co było w piątek na repo to następne zmiany pójdą już w miarę szybko. Może w końcu uda mi się nowe tabelki wrzucić do testu w tym tygodniu.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2326 dnia: 09 Maja 2017, 09:40:55 »
20170508. Używanie hamulca pomocniczego naprawiło łagodne podchodzenie do składu i wykonanie komendy shunt. Nadal w Drawinowie AI nie chce dojechać do składu mimo ms2 na tarczy (EP09-005, oblot we Włodowicach Zachodnich). Na 20170502 tej usterki nie było, jeśli zmiana  koncepcji w exe, to również należy zmienić koncepcję wykonania tych manewrów, być może także w innych sceneriach. Nadal AI ma kłopot z prędkością po ms2 i po sygnale zastępczym. W Bałtyku rozpędza się do 70km
« Ostatnia zmiana: 09 Maja 2017, 09:43:15 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2327 dnia: 09 Maja 2017, 09:54:31 »
Na screenie jest informacja, że na poprzednim semaforze miał 0 kiedy go mijał. To jest pewien błąd, gdyż nie aktualizuje sobie stanu semafora, który przerżnął. Poprawię to przy aktualizacji mojej wersji.
« Ostatnia zmiana: 09 Maja 2017, 10:10:41 wysłana przez firleju »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2328 dnia: 09 Maja 2017, 10:06:28 »
Ja tego nie widzę (ale pewnie nie mam dostatecznej wiedzy), pierwszy w tabeli jest ms2 na Tm, zwykle w takim momencie AI nie ma problemu z ruszeniem. Będąc w lokomotywie nie stwierdzam przerżnięcia semafora. Natomiast pod ziemią jest tarcza Tm1, w tej chwili jednak nie badałem jej funkcji. Fakt taki, że teraz AI jedzie sporo dalej w tym torze niż poprzednio, daleko za tarczę Tm12.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2329 dnia: 09 Maja 2017, 10:42:48 »
po sygnale zastępczym. W Bałtyku rozpędza się do 70km

Bo dostaje info od wskaźnika W5 (lineinfo), że wyjechało ze stacji. A to, że to jest niezgodne ze sztuką jazdy na Sz na blokadę samoczynną ;) Trzeba by było dorobić jakieś uwarunkowanie, że jeżeli jest w trybie jazdy pociągowej i Vmax ma zadane 20 0, to raczej jedzie na sbl na Sz/rozkaz i żeby granica przetaczania wówczas nie nadawała prędkości. Inna sprawa, że w samych inc semaforów mamy bałagan jeżeli chodzi o rozróżnianie i możliwości stosowania danego inca z SBL. Większość semaforów ma Vmax 40 na Sz i tylko te "wybrane", przerobione dla konkretnych potrzeb autora scenerii mają 20 km/h.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2330 dnia: 09 Maja 2017, 11:14:54 »
Lineinfo kasuje informacje o prędkości z ostatniego semafora, ale to samo się robi jeśli przejedzie semafor za którym jest rozjazd i po zjeździe z niego nie znajdzie w drodze skanowania żadnego kolejnego. Przy sbl nie było to problemem, bo tam raczej nie występują  rozjazdy między kolejnymi semaforami ;) Szczerze powiedziawszy to jakoś nie zauważyłem, żeby po jeździe na Sz była utrzymywana jazda na widoczność tylko jedzie się normalnie.
Ja tego nie widzę (ale pewnie nie mam dostatecznej wiedzy), pierwszy w tabeli jest ms2 na Tm, zwykle w takim momencie AI nie ma problemu z ruszeniem. Będąc w lokomotywie nie stwierdzam przerżnięcia semafora. Natomiast pod ziemią jest tarcza Tm1, w tej chwili jednak nie badałem jej funkcji. Fakt taki, że teraz AI jedzie sporo dalej w tym torze niż poprzednio, daleko za tarczę Tm12.
Ważne jest to co było wcześniej, czyli czy widział jakieś semafor / tarczę i ją przejechał.
« Ostatnia zmiana: 09 Maja 2017, 11:26:29 wysłana przez firleju »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2331 dnia: 09 Maja 2017, 11:30:59 »
Zdaje się, że przy wyłączonej baterii pantografy nie powinny się podnosić..
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2332 dnia: 09 Maja 2017, 14:12:09 »
No wlasnie nie wiem jak to jest, teoretycznie mogloby wystarczyc ze jest cisnienie w sprezarce pantografow? Dobrze jakby sie ktos doswiadczony wypowiedzial :o

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2333 dnia: 09 Maja 2017, 15:01:11 »
Jeżeli wyłączamy baterię, to nie ma możliwości podniesienia pantografów za pomocą wyłącznika elektrycznego na pulpicie.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2334 dnia: 09 Maja 2017, 16:00:41 »
Zgadza się. Nawet na tych sprzętach, które mają osobne elektrozawory na podnoszenie i opuszczanie - nie da się z pulpitu podnieść jak nie ma zasilania, zmienić ustawienia zaworu z pulpitu ;) Tylko ręcznie.

Gdy na wspomnianych sprzętach zostawiliśmy zawory otwarte i wówczas pojawił się zanik, bateria była wyłączona i siłą rzeczy wszystko przestało chodzić, w tym opadły po jakimś dłuższym czasie pantografy i w takim przypadku uruchamiamy sprzęt (pompując małą sprężarką), to gdy nie przesterowaliśmy ręcznie zaworów na pozycję zamkniętą - wówczas pantografy same będą się podnosić wraz ze wzrostem ciśnienia w obwodzie pantografów.

EDIT:

Lineinfo kasuje informacje o prędkości z ostatniego semafora, ale to samo się robi jeśli przejedzie semafor za którym jest rozjazd i po zjeździe z niego nie znajdzie w drodze skanowania żadnego kolejnego.

Kolejny (pierwszy odstępowy) może być przy ostatnim SBL w kierunku stacji, z której wyjeżdżamy. Jeżeli dziś 1300 metrów jest standardem drogi hamowania dla Vmax 160 km/h, to od wyjazdowego do pierwszego SBL może być coś ponad 1,5 km.

Cytuj
Szczerze powiedziawszy to jakoś nie zauważyłem, żeby po jeździe na Sz była utrzymywana jazda na widoczność tylko jedzie się normalnie.
Bo zależy, czy masz unieważnioną blokadę rozkazem ;) Ewentualnie często też są semafory wyjazdowe grupowe "wjazdowe na szlak" (na wysokości semafora wjazdowego), gdzie one mogą wskazywać sygnał zezwalający i to na nim musiałby być Sz (przy ważnej SBL), żeby była jazda na widoczność do pierwszego semafora blokady.
« Ostatnia zmiana: 14 Maja 2017, 22:00:22 wysłana przez Stele »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2335 dnia: 09 Maja 2017, 16:26:36 »
W tym konkretnym przypadku: Jeśli w tabeli skanowania mam 25km/h (miga sygnał zastępczy), to AI tak powinno jechać. Nie rozpatrywałem tego pod względem przepisów, ani także zasadnością wpuszczenia EP08 na zajęty tor przez EP05 ze składem. Ten scenariusz był kiedyś krytykowany, stawiano tezę, że wjazd powinien być na tor wolny. Dopiero po tym fakcie, manewry na tor z zepsutym EP05.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2336 dnia: 09 Maja 2017, 16:53:02 »
W tym konkretnym przypadku: Jeśli w tabeli skanowania mam 25km/h (miga sygnał zastępczy)

20 km/h*

Cytuj
stawiano tezę, że wjazd powinien być na tor wolny. Dopiero po tym fakcie, manewry na tor z zepsutym EP05.

Wcale tak nie musi być - formalnie trzeba pod semaforem się zatrzymać i dostać rozkaz pisemny "O" informujący o wjeździe na tor zajęty z Vmax 20 km/h. I tutaj trochę zamieszał autor scenerii (albo ktoś kto przerabiał), bo rozkaz w starterze można podejrzeć, ale on akurat jeżeli chodzi o taką jazdę powinien być wystawiony przez stację, na której taka jazda się odbywa. A więc żaden wydruk komputerowy z poprzedniej stacji.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2337 dnia: 09 Maja 2017, 20:28:58 »
Chcę podsumować czy dobrze zrozumiałem:
1. Wyświetlenie Sz normalnie powoduje jazdę na widoczność, aż do następnego semafora (czyli jeśli nie ma SBL to do następnej stacji / posterunku odstępowego).
2. Jeśli nie ma być jazdy na widoczność to dyżurny ma podyktować rozkaz?

Od strony eventów w takim razie powinny być dwa różne Sz w incach semaforów. Exe rozpoznaje jazdę na widoczność poprzez nadanie wartości 1 = 0 i wartości 2 > 0. Normalnie nie powinno się stosować w incach drugiej wartości dla semaforów (exe jej nie sprawdza oprócz tego jednego przypadku).
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2338 dnia: 09 Maja 2017, 20:36:24 »
Na screenie jest informacja, że na poprzednim semaforze miał 0 kiedy go mijał. To jest pewien błąd, gdyż nie aktualizuje sobie stanu semafora, który przerżnął. Poprawię to przy aktualizacji mojej wersji.
Z tego co widze w debug to problem bierze sie stad, ze TableUpdate() wykrywa poprawnie pierwszy semafor z predkoscia dozwolona 25 km/h, a kiedy dochodzi do semafora ze znakiem stop jakies 500 m dalej, w rezultacie zwraca dla AI komende "manewruj z predkoscia docelowa 0", a AI robi sobie z tego "predkosc pozadana 0 km/h" i po prostu sie nie rusza.

Dowcip polega na tym, ze ta akurat czesc kodu jest nie ruszana, wiec nie mam pojecia czemu dzialalo to wczesniej :> kompiluje wersje ze starym skanowaniem zeby porownac co tam sie dzieje.

edit: porownana czesc jest faKtycznie taka sama, ale znalazl sie nowy kandydat na glupi krzak miesiaca. wiecej szczegolow po przerwie na reklamy
« Ostatnia zmiana: 09 Maja 2017, 22:04:59 wysłana przez tmj »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2339 dnia: 09 Maja 2017, 21:09:20 »
Chcę podsumować czy dobrze zrozumiałem:
1. Wyświetlenie Sz normalnie powoduje jazdę na widoczność

Jazda na widoczność do 20 km/h skupia się głównie w kontekście blokady samoczynnej. Wyświetlenie Sz na semaforze wyjazdowym (następny jest już semaforem SBL) jest już jazdą na widoczność. Natomiast w każdym innym przypadku - wyświetlenie Sz powoduje jazdę z V do 40 km/h.

Cytuj
(czyli jeśli nie ma SBL to do następnej stacji / posterunku odstępowego).

Nie, jeżeli nie wyjeżdżamy na SBL (albo SBL jest unieważniona), to przy Sz jedziemy wówczas 40 km/h do granicy posterunku, z którego wyjeżdżamy. Zazwyczaj granicą posterunku jest semafor wjazdowy i na jego wysokości możemy już jechać rozkładowo.

Cytuj
Jeśli nie ma być jazdy na widoczność to dyżurny ma podyktować rozkaz?

Przepisy określają kiedy i w jakich przypadkach jedzie się na blokadę (mimo jakichś tam jej usterek - np. nie więcej niż dwa semafory na blokadzie mogą wskazywać sygnał Stój). Jeżeli wymagane jest unieważnienie blokady, to oczywiście jest to przez rozkaz S i wówczas jeżeli już dostajemy Sz na wyjazdowym lub też mamy w rozkazie S polecenie pominięcia semafora wyjazdowego wskazującego sygnał stój, to jedziemy do granicy posterunku do 40 km/h. Z tym, że unieważnienie blokady to nie jest automatycznie Sz na wyjazdowym albo rozkaz na minięcie wyjazdowego. Bo często sytuacja jest taka, że da się podać semafor wyjazdowy. I wówczas mając rozkaz S z unieważnieniem blokady jedziemy normalnie na sygnał zezwalający.

Czyli podsumowując:

Sygnał zezwalający + czynna blokada (V sygnału i dalej wskazania blokady),
Sz + czynna blokada (do 20 km/h do pierwszego semafora SBL i dalej wskazania blokady),
Rozkaz na minięcie wyjazdowego + czynna blokada (do 20 km/h do pierwszego semafora SBL i dalej wskazania blokady),
Sygnał zezwalający + unieważniona blokada (V sygnału i od granicy posterunku Vmax),
Sz + unieważniona blokada (do 40 km/h do granicy posterunku i dalej Vmax),
Rozkaz na minięcie wyjazdowego + unieważniona blokada (do 40 km/h do granicy posterunku i dalej Vmax);
« Ostatnia zmiana: 09 Maja 2017, 21:20:01 wysłana przez AtapiCl »