Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 988578 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2250 dnia: 01 Maja 2017, 23:25:17 »
Bez shaderów.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2251 dnia: 01 Maja 2017, 23:34:22 »
W zasadzie co mozna chciec od glupiego AI. Zerkne jescze na borlandowe exe, to jedna z wiecej wymagajacych scenerii, dla porow ania wydajnosci. Zreszta exe z paczki tez potrafi sie wysypac z niewiadomych przyczyn.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2252 dnia: 01 Maja 2017, 23:37:14 »
Bez shaderów.
Hmm "karta graficzna" Intela wiec cudow sie tutaj specjalnie spodziewac nie mozna, ale to dosc dziwny efekt nawet jak na Intela :/  Zobacz moze, czy cos sie polepszy przy dodaniu do eu07.ini wpisu dynamiclights 7

edit:
Łap mój plik td.scn
Myślałem, że to się stało, bo przypadkowo nacisnąłem num 4 ale jednak nie.
W tym pliku .scn jest testowa modyfikacja en57 ktorej nie mam. Postawilem wiec zamiast niej na tym miejscu startowym zwykla 1051 z paczki calosciowej
node -1 0 EN57-1051ra dynamic PKP\EN57_V1 EN57-1051RA 6BAII 0 headdriver 247 50 Passengers enddynamic
node -1 0 EN57-1051s dynamic PKP\EN57_V1 EN57-1051S 6BSII 0 nobody 247 0 enddynamic
node -1 0 EN57-1051rb dynamic PKP\EN57_V1 EN57-1051RB 6BBII 0 nobody 39 50 Passengers enddynamic
I ten zestaw jezdzi calkiem normalnie, nie hamuje sam z siebie ani nic.

Z tego co widze w watku testowym ta wersja en57 z ledami nadpisuje istniejace pliki .fiz, wiec byc moze cos tam jest namieszane? Przyznam ze nie bardzo chce mi sie sluzyc pod tym wzgledem za doswiadczalna swinke morska :x
« Ostatnia zmiana: 02 Maja 2017, 00:01:49 wysłana przez tmj »

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2253 dnia: 02 Maja 2017, 00:14:40 »
@tmj grafikę mam GeForce'a 950. Spojrzałem teraz, na exe od milka problem nie występuje.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2254 dnia: 02 Maja 2017, 00:19:40 »
Jesli masz GeForce to albo jest one wylaczona w biosie albo w ustawieniach w systemie operacyjnym, bo w logu jak byk zglasza sie wbudowany Intel :)
Gfx Renderer: Intel(R) HD Graphics 5500 Vendor: Intel OpenGL Version: 4.4.0 - Build 20.19.15.4549
(m.in dlatego najwygodniej wylaczyc intela w biosie, przestaje sie wcinac w najmniej odpowiednich momentach)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2255 dnia: 02 Maja 2017, 14:08:34 »
Tym razem zająłem się 64 bitowym exe od @Milek7. Odpaliłem windows7 i od razu załadowałem Kaliską. Sceneria jest wymagająca i duża, stąd pierwsze co napiszę, nie wywaliło mnie. Dojechałem do Łodzi Kaliskiej, bez żadnych przeszkód. Zastrzeżenia są takie same jak do wersji 32 bitowej, a więc nienaturalność świateł, ich rozchwiana równowaga i to co wskazywałem na screenach dołączonych do oceny 32 bitowej wersji. Zalety, to oczywiście skok wydajności w stosunku do wersji fixedpipeline. Jak zwykle grzebałem w bibliotekach, ale tym razem zakres możliwości regulacji okazał się zbyt mały w stosunku do potrzeb. Natomiast exe sypie błędami tak, jakby spadła ulewa. Log ma 485mb a errors 480mb, jestem pod wrażeniem. Wycinek log.txt:
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "sr08" at -24578.900000 2.549000 -4299.200000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "sr08" at -24578.900000 2.549000 -4299.200000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "str1" at -23746.800000 0.000000 -4629.200000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "str1" at -23746.800000 0.000000 -4629.200000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "str11" at 27883.300000 0.000000 -6652.300000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "str11" at 27883.300000 0.000000 -6652.300000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "str02" at 28360.000000 0.000000 -6025.000000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "str02" at 28360.000000 0.000000 -6025.000000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "str03" at 29555.100000 0.000000 -3157.500000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "str03" at 29555.100000 0.000000 -3157.500000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "str05" at 22778.200000 0.000000 -5417.500000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "str05" at
jak również w errors:
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "sr08" at -24578.900000 2.549000 -4299.200000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "str1" at -23746.800000 0.000000 -4629.200000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "str1" at -23746.800000 0.000000 -4629.200000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "str11" at 27883.300000 0.000000 -6652.300000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "str11" at 27883
Załączam obydwa pliki i ostrzegam, że nie łatwo je otworzyć na słabym kompie.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2256 dnia: 02 Maja 2017, 19:32:43 »
@Milek7, przejechałem Całkowo 2 na najnowszej wersji 64 bitowej exe. Dojechałem bez wsypu do Jarkawek. Natomiast ciekawostka jest w załączniku, proszę zwrócić uwagę na wagę plików error i log. Sypie zapisami jak z poprzedniego postu, aż urosło do niebotycznej objętości. Po przelogowaniu sprawdzę czemu tych plików nie zauważyłem w wersji 32 bitowej.

@tmj, na Twojej 64 bitowej wersji ukończyłem Kaliską, misja zaczęta w EN57. Nie mam żadnych zauważalnych różnic, między wersją 32 i 64 bitową.

ED:
@Milek7, wersja 32 bitowa ostatniego C++NG.exe, nie sypie tymi błędami.
« Ostatnia zmiana: 02 Maja 2017, 19:49:19 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2257 dnia: 02 Maja 2017, 22:22:57 »
Uaktualnienie, zanim znowu zapomne co do niego wsadzilem:

- komendy sterujace piasecznica sa teraz przesylane takze do pozostalych uokrotnionych czlonow/pojazdow. Swoja droga trzeba zebrac cala logike sterujaca piasecznica dla AI w jednym miejscu bo teraz sie gryzie sama ze soba, ale to kiedy indziej.

- poprawiona obsluga zmiany predkosci dzialania hamulca dla pojazdow uokrotnionych (exe odfajkowywalo sobie hamulec jako przestawiony w zmiennych movera, natomiast nie dotykalo samego hamulca, ktory zostawal bez zmian)

- poprawka, podobny blad z obsluga stanu hamulca, gdzie niektore flagi byly ustawiane w module pojazdu, ale nie w samym hamulcu

- przy okazji poprawione wyswietlanie flag stanu hamulca na ekranie F3. w rezultacie okazuje sie ze np AI uwielbia jezdzic z permanentnie wcisnietym odluzniaczem (chyba ze akurat probuje zahamowac)

- cofnieta tymczasowo poprawka interakcji odluzniacza z reszta systemu hamulcow, do czasu az komus uda sie wymyslic wersje bez efektow ubocznych :o

- pseudo "poprawka" na brak mozliwosci odjazdu spod W4 niektorymi nowoczesnymi lokomotywami, bo pasazerowie otwieraja sobie drzwi ale zamknac to juz im sie nie chce.

(puscilem dzisiaj AI w trase i mialem nadzieje ze moze uda sie wylapac jakies zrodlo wysypow co to tak mecza ludzi, ale exe zlosliwie mi sie nie wysypuje :/

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2258 dnia: 02 Maja 2017, 23:03:19 »
Zapakowałem Całkowo osobowy z Jarkawek nocą. Wywaliło mnie po 10 minutach i na dziś mam dość. Niestety na XP nie generują się te wysypy. Natomiast mam inny problem, hamowanie zasadniczym SU45 + 3 wagony, manometr cylindrów lokomotywy stoi zawsze na 0. Tak ma być? Zahamowanie pomocniczym daje dopiero ciśnienie w cylindrach hamulcowych.
ED:
Koniec loga:
su45-079 received command: [trainbrakecharging]
Key pressed: [Num Del]
su45-079 received command: [trainbrakecharging]
Key pressed: [Num Del]
su45-079 received command: [trainbrakecharging]
Key pressed: [Num Del]
su45-079 received command: [trainbrakecharging]
1! Coupler warning on jan_wylotowka06:0 - jan_wylotowka05:1 connected to jan_wylotowka08:1
1! Coupler warning on jan_wylotowka06:0 - jan_wylotowka05:0 connected to jan_wylotowka04:1
1! Coupler warning on jan_wylotowka06:0 - jan_wylotowka05:0 connected to jan_wylotowka04:1
1! Coupler warning on jan_wylotowka06:0 - jan_wylotowka05:0 connected to jan_wylotowka04:1
1! Coupler warning on jan_wylotowka06:0 - jan_wylotowka05:0 connected to jan_wylotowka04:1
1! Coupler warning on jan_wylotowka06:0 - jan_wylotowka05:0 connected to jan_wylotowka04:1
1! Coupler warning on jan_wylotowka06:0 - jan_wylotowka05:0 connected to jan_wylotowka04:1
1! Coupler warning on jan_wylotowka06:0 - jan_wylotowka05:0 connected to jan_wylotowka04:1
1! Coupler warning on jan_wylotowka06:0 - jan_wylotowka05:0 connected to jan_wylotowka04:1
1! Coupler warning on jan_wylotowka06:0 - jan_wylotowka05:0 connected to jan_wylotowka04:1
1! Coupler warning on jan_wylotowka06:0 - jan_wylotowka05:0 connected to jan_wylotowka04:1
1! Coupler warning on jan_wylotowka06:0 - jan_wylotowka05:0 connected to jan_wylotowka04:1
1! Coupler warning on jan_wylotowka06:0 - jan_wylotowka05:0 connected to jan_wylotowka04:1
1! Coupler warning on jan_wylotowka06:0 - jan_wylotowka05:0 connected to jan_wylotowka04:1
1! Coupler warning on jan_wylotowka06:0 - jan_wylotowka05:0 connected to jan_wylotowka04:1
1! Coupler warning on jan_wylotowka06:0 - jan_wylotowka05:0 connected to jan_wylotowka04:1
« Ostatnia zmiana: 02 Maja 2017, 23:09:55 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2259 dnia: 02 Maja 2017, 23:47:32 »
Witam.
 Sprawdziłem na TD i u mnie suka ze składem Bhp hamuje normalnie. Załączam screen. Jednakże zgłaszałem podobny błąd wcześniej dotyczący ET41. Być może zdarza się on losowo? Tak jak wysypy. Całkowo2 raz chyba udało mi się przejechać do końca.
Pozdrawiam.
Edit: Uruchomiłem Kaliską i dość znacznie wzrósł Fps. W Ostrowie poniżej 45 nie spada.
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2017, 01:46:41 wysłana przez CX MANIAK »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2260 dnia: 03 Maja 2017, 12:46:11 »
Z tego co zauwazylem, to w lokomotywie hamulec napelnia sie bardziej 'leniwie' na postoju niz w ruchu, ale to akurat chyba jest 'tak jak ma byc' W czasie jazdy raczej nie ma z tym problemow. Inna sprawa jest, ze o ile sie nie myle to hamowanie powinno byc realizowane przede wszystkim przez wagony a nie lokomotywe i miedzy innymi po to wlasnie jest odluzniacz. A w wagonach z tego co widze hamulce chodza normalnie. Tak wiec nie wiem czy tutaj jest problem, trzeba eksperta :o

Jesli poprawa fps jest w ostatnich uaktualnieniach, to zapewne dlatego ze tam jest teraz troche bardziej agresywna regulacja zasiegu widocznosci, po zgloszeniach ze fps mogl byc dosc niski. Wyglada na to ze dziala :)

Uruchomilem nocne Calkowo u siebie i exe co prawda sie nie wysypalo, ale dosc wczesnie zaczelo wyprawiac cuda na kiju, rozdymajac tabelki skanowania z 16 domyslnych do ponad 20 tys. pozycji, wiec nie zdziwilbym sie gdyby tam wlasnie byly problem. Sprobuje sie temu przyjrzec, moze uda sie tam przeszczepic wersje @firleju, a w najgorszym wypadku przynajmniej znalezc i usunac przyczyne.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2261 dnia: 03 Maja 2017, 13:38:51 »
Jesli mamy wagony na haku, to wdrazajac hamowanie zasadnicze powinien nastapic wzrost cisnienia w cylindrach hamulcowych lokomotywy. Owszem, powinnismy hamowac tylko wagonami, stad po wdrozeniu zasadniczego hamowania powinnismy uzyc odluzniacza lokomotywy. Jesli odluzniacza nie uzyjemy, hamowac powinna takze lokomotywa a manometr w kabinie powinien pokazac jakies cisnienie, stosowne do pozycji kranu. W SU45 nie mam cisnienia w cylindrze lokomotywy, mimo braku uzycia odluzniacza przeze mnie. Jesli sie myle, prosze mnie poprawic.
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2017, 13:41:48 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2262 dnia: 03 Maja 2017, 13:45:19 »
No tak jak sobie ogladam AI prowadzaca SU45 po Calkowie, to jej sie hamulec lokomotywy napelnia, wiec nie jest to cos uniwersalnego. Nie wiem, od czego moze (i/lub ma) to zalezec.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2263 dnia: 03 Maja 2017, 13:49:59 »
A ja akurat nie sprawdzalem jak sobie radzi AI. Wczoraj sprawdzalem na dwoch paczkach 64 i 32 bity. Do wieczora zrobie jeszcze jakies proby.
ED:
ciach
 Sprawdziłem na TD i u mnie suka ze składem Bhp hamuje normalnie. Załączam screen. Jednakże zgłaszałem podobny błąd wcześniej dotyczący ET41. Być może zdarza się on losowo? Tak jak wysypy. ciach
Wyglada na to, ze masz racje. Wlasnie walkowalem wersje 32 bitowa i dzis cisnienie w cylindrze hamulcowym rosnie.
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2017, 16:26:09 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2264 dnia: 03 Maja 2017, 18:24:24 »
- komendy sterujace piasecznica sa teraz przesylane takze do pozostalych uokrotnionych czlonow/pojazdow. Swoja droga trzeba zebrac cala logike sterujaca piasecznica dla AI w jednym miejscu bo teraz sie gryzie sama ze soba, ale to kiedy indziej.
- poprawiona obsluga zmiany predkosci dzialania hamulca dla pojazdow uokrotnionych (exe odfajkowywalo sobie hamulec jako przestawiony w zmiennych movera, natomiast nie dotykalo samego hamulca, ktory zostawal bez zmian)
- poprawka, podobny blad z obsluga stanu hamulca, gdzie niektore flagi byly ustawiane w module pojazdu, ale nie w samym hamulcu
- przy okazji poprawione wyswietlanie flag stanu hamulca na ekranie F3. w rezultacie okazuje sie ze np AI uwielbia jezdzic z permanentnie wcisnietym odluzniaczem (chyba ze akurat probuje zahamowac)
- cofnieta tymczasowo poprawka interakcji odluzniacza z reszta systemu hamulcow, do czasu az komus uda sie wymyslic wersje bez efektow ubocznych :o
Działa, tzn. w kwestii odluźniacza nie ma błędów z "poprawki" i jednocześnie naprawiły się błędy występujące wcześniej, czyli działa teraz całkowicie poprawnie :) U mnie SU45 też hamuje normalnie, choć jakby lekko ociężale (nie wiem, tak mi się wydaje) - załącznik. Do tego od jakiegoś czasu przy zamykaniu exe normalnie przez F10 i Y wyskakuje mi błąd "Program MaSzyna EU07-424 przestał działać". Log, errors i crashdump w załącznikach.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2265 dnia: 04 Maja 2017, 14:11:06 »
Okazyjnie wyskakujacy blad przy zamykaniu jest dosc stary/losowy, ale poniewaz to jest juz niejako "po ptakach" nie ma zbyt wysokiego priorytetu~

W dzisiejszym uaktualnieniu mamy cos innego, mianowicie probe ograniczenia problemow/wysypow przy skanowaniu.

Nie bardzo wiem czy wersja ktora u siebie zrobil @firleju jest ukonczona i dziala, dlatego tymczasowo zamiast ja przeszczepiac przerobilem istniejaca strukture tabeli na kontener stl. Powinno to zlikwidowac problem z 'zatykaniem' sie tabeli. Przy okazji znalazlo sie tez zrodlo okazjonalnych wysypow (dla zainteresowanych, borlandowe exe dosc optymistycznie zakladalo ze w tabeli zawsze jest przynajmniej jeden tor z ktorym mozna porownywac nowe dane, co w niektorych sytuacjach nie zawsze bylo prawda)

Na ile moge powiedziec zmiana nie usuwa problemu kierowcow-Polakow-samobojcow, bo nawet chociaz teraz czesciej widza signal stop, to samochody z jakiegos powodu wpadaja przy hamowaniu w magiczny poslizg. Dodatkowo jesli przed przejazdem jest juz jeden samochod, to 'zaslania' on przejazd dla nadjezdzajacych z tylu, i w rezultacie ci nadjezdzajacy z tylu wjezdzaja im w kuper. Tak ze tutaj jest jeszcze sporo do rozplatania i poprawienia, natomiast w miedzyczasie prosze o ile to mozliwe sprawdzic czy na nowym exe jest mniej wysypow, i czy nie wylazly przy okazji jakies nowe krzaki w skanowaniu, tzn czy AI widza swoje przystanki, semafory itp.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2266 dnia: 04 Maja 2017, 18:32:39 »
Zobaczyłem autko na TD i jest trochę lepiej. Nie wywala wszystkiego z tabelki, ciągle coś skanuje, ale niestety przejazdy widzi setki metrów od siebie i co aktualizację tabelki odsuwa dalej.
Mój kanał youtube

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2267 dnia: 04 Maja 2017, 18:38:06 »
To jak już przerabiane były przyciski otwierania i zamykania drzwi, to pozostało jeszcze coś zrobić z ich dźwiękami*. Bo przy przy zamykaniu odtwarzany jest dźwięk otwierania.

* - inna sprawa, że sam fakt bycia tych dźwięków jako kabinowe internaldata jest poronione i powinny być razem z brzęczykiem ostrzegawczym jako dźwięk zewnętrzny kolejnych wagonów.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2268 dnia: 04 Maja 2017, 19:02:02 »
Ale z rok temu wywaliłem je do zewnętrznych. A osobne sample mają od zawsze. Nie wiem o czym piszesz. Wewnętrzne zostały skoro były gotowe, można tam hebelki podpiąć.
Mój kanał youtube

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2269 dnia: 04 Maja 2017, 19:12:40 »
A osobne sample mają od zawsze. Nie wiem o czym piszesz.

O tym, że przy przerabianiu sterowania na "bez shifta" odtwarza się tylko dźwięk otwierania. Dajemy raz < - otwierają się drzwi i jest ok. Dajemy drugi raz < - drzwi się zamykają, ale dźwięk jest otwierania. Chyba, że po podpięciu pod zewnętrzną sekcje to samo magicznie zadziała. Opisuję co się dzieje teraz, gdy jest w internaldata.
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2017, 19:13:48 wysłana przez AtapiCl »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2270 dnia: 04 Maja 2017, 19:16:43 »
Zobaczyłem autko na TD i jest trochę lepiej. Nie wywala wszystkiego z tabelki, ciągle coś skanuje, ale niestety przejazdy widzi setki metrów od siebie i co aktualizację tabelki odsuwa dalej.
To jest blad w .scm dla przejazdu, trzeba zamienic miejscami przej_1 i przej_2  Samochody dalej przecinaja szlabany, ale przynajmniej przestaja je gubic ;d

edit
O tym, że przy przerabianiu sterowania na "bez shifta" odtwarza się tylko dźwięk otwierania. Dajemy raz < - otwierają się drzwi i jest ok. Dajemy drugi raz < - drzwi się zamykają, ale dźwięk jest otwierania. Chyba, że po podpięciu pod zewnętrzną sekcje to samo magicznie zadziała. Opisuję co się dzieje teraz, gdy jest w internaldata.
Nie mam tego u siebie. EN57-1012 po pierwszym nacisnieciu (otwieranie) odgrywa zauwazalnie inny dzwiek niz przy nacisnieciu ktore zamyka juz otwarte drzwi. Czy jest szansa ze to blad w .mmd pojazdu ktory testujesz?
edit 2: nie czekaj, sprawdzilem i cos tu jest na rzeczy, przyjrze sie blizej.
edit3: faktycznie bylo skopane, poprawka jest w nastepnym uaktualnieniu
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2017, 19:26:49 wysłana przez tmj »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2271 dnia: 04 Maja 2017, 19:26:11 »
Okej, gdy dźwięk drzwi jest w sekcji sounds - odtwarza się prawie poprawnie. Prawie, bo traktuje to jako jedno źródło dźwięku a nie dwa i gdy operujemy obiema stronami drzwi, w danej chwili odtwarza się tylko raz, przy czym często odtwarza się drugi raz (jak skończy się pierwsza sekwencja dźwięku).

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2272 dnia: 04 Maja 2017, 19:28:45 »
To juz niestety jest ograniczenie zwiazane z podczepieniem wszystkich dzwiekow do kabiny, i tylko jednej "kopii" dla kazdego dzwieku -- tak samo jest z wszystkimi dzwiekami przelacznikow itp. To jest do zmiany kiedy przyjdzie czas na ogarniecie ogolnie organizacji dzwiekow (jesli przyjdzie)

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2273 dnia: 04 Maja 2017, 19:36:25 »
Przyznam, że wersja jednego dźwięku przerywanego i odtwarzanego na nowo gdy zachodzi potrzeba jest lepsza od wersji "odtworzę raz jeszcze, gdy skończę teraz" ;) Tak porównując stare exe i to odtwarzanie z sekcji sounds.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2274 dnia: 04 Maja 2017, 20:07:50 »
Ale stare przeciez tez tak ma? Az zaladowalem kibla do Borlandowego zeby porownac i jest to samo. Jak skonczy odgrywac zamykanie jednych drzwi to zaczyna odgrywac zamkniecie drugich. Akurat pod wzgledem odtwarzania dzwiekow zmian nie bylo (poza blednym przypisaniem dzwieku otwarcia do zamkniecia)

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2275 dnia: 04 Maja 2017, 21:35:06 »
U mnie jak naciskam najpierw jedną stronę, a potem drugą (np. na zamykanie), to odtwarzany dźwięk zamykania pierwszej strony się przerywa i puszcza się od nowa dla drugiej strony drzwi - oczywiście w momencie wciśnięcia klawisza zamykającego tą drugą stronę. I zawsze tak było. Natomiast tutaj odtwarzanie się nie przerywa - odgrywa się dźwięk do końca i potem (w zależności od momentu naciśnięcia klawisza drugiej strony) albo jest cisza (drugi dźwięk nie odtwarza się), albo odtwarza się drugi raz całość.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2276 dnia: 04 Maja 2017, 23:18:10 »
U mnie wyglada to, ze zalezy jak szybko zamkne drzwi jedne po drugich. Jesli poczekam 2-3 sekundy z zamknieciem drugich, to oba dzwieki beda odegrane jeden za drugi, zamiast sobie przerywac. Nie zagladalem do kodu dzwiekow, wiec nie wiem co tam sie dzieje.

Z innej beczki, poniewaz skanowanie wyglada na w miare naprawione, sprawdzilem co sie dzieje z samochodami, i wychodzi na to ze przy biezacej sile hamowania w plikach .fiz dla samochodow wpadaja one w poslizg gdy tylko kierowca wdepnie hamulec odrobine silniej niz 1/10 pelnej sily hamowania. Eksperymentalnie zmienilem wiec wpis MBF w .fiz dla poszczegolnych samochodow:
MBF=1.45 dla osobowych (masa wlasna 1-2 tony lub mniej)
MBF=2.75 dla srednich pojazdow (ok 5-7 ton, jelczostar itp)
MBF=4.75 dla ciezkich autobusow itp (powyzej 10 ton)
... i wszystko zaczelo ladnie hamowac tam, gdzie powinno. W pewnym sensie jest to prowizorka, bo lepiej byloby nauczyc AI by delikatniej operowalo hamulcem, i nie dusilo jeszcze mocniej kiedy wpadnie w poslizg, ale na razie nie ma nawet specjalizacji kierowania dla samochodow, wiec co dopiero mowic o takich szczegolach :d

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2277 dnia: 04 Maja 2017, 23:36:53 »
Udalo mi się ukonczyc Kaliska na scenariuszu towarowym, jednak w ostatniej fazie zatrzymania, gdzie chciałem dac nawrotnik w tym by docisnąć i odczepić się, wywalilo exeka do windy.

Log:
EVENT ADDED TO QUEUE: przejazd34_zapetlaj by et22-811
EVENT ADDED TO QUEUE: przejazd34_otworz1 by et22-811
EVENT LAUNCHED: przejazd34_zapetlaj by et22-811
Multiple passed
EVENT ADDED TO QUEUE: przejazd34_otworz by et22-811
EVENT LAUNCHED: przejazd34_otworz1 by et22-811
Key pressed: [R]
et42-025-b received command: [reverserdecrease]
Key pressed: [R]
et42-025-b received command: [reverserdecrease]
Key pressed: [Num +]
et42-025-b received command: [mastercontrollerincrease]
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "" at 28277.100000 0.380000 -6884.700000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "" at 28277.100000 0.380000 -6884.700000
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2017, 23:45:05 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2278 dnia: 05 Maja 2017, 07:36:17 »
Aaaa.... tak szybko robisz update-y, że nie nadążam z robieniem merge'ów. Ogólnie mam wstępnie działającą wersję, ale chciałbym najpierw ją przetestować na czymś aktualnym. Nie wrzucałem jeszcze na repo. Jak teraz zabawiłeś się tabelką to znowu będę miał zabawę z łączeniem kodu. Ehh...
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2279 dnia: 05 Maja 2017, 13:02:46 »
No do tej pory sie wlasnie wstrzymywalem zeby sie nie robily konflikty ale w koncu trzeba bylo to ruszyc :<  Ale z laczeniem nie powinno byc zbyt trudno, w wiekszosci to sa proste wymiany instrukcji petli na takie bez % itp, a nie ingerowanie w to jak ten kod dziala. Wrzuce na githuba dzisiaj troche pozniej tak jak to teraz wyglada, sam bedziesz mogl zobaczyc.