Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 1102039 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2160 dnia: 27 Kwietnia 2017, 18:23:13 »
Cytat: tmj
I drugie glupie pytanie, tym razem z "rzeczywistosci": czy w EN57 i pochodnych jest cos takiego jak kurek trojdrogowy? Bo w exe jest to zakodowane tak, ze w przypadku EZT jest on traktowany jak nieistniejacy, mozna pompowac zbiornik pantografu bez jego przelaczenia, i nawet po 'odcieciu' zbiornika glownego powietrze z niego zasila zbiornik pantografu. A ja nie wiem jak ma byc :x

O ile mi wiadomo EN57 ma zawór automatyczny - jeżeli ZG jest pusty to zbiornik pantografów jest od niego odcięty, i można go pompować małą sprężarką, a gdy ciśnienie w ZG, czy tam przewodzie zasilającym, przekroczy ciśnienie zadziałania zaworu, to przestawia się on na zasilanie zbiornika pantografów z głównej instalacji.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2161 dnia: 27 Kwietnia 2017, 18:24:23 »
Z tym shaderem działa. :)
Dwa błędy zauważyłem na td:
1. Wewnątrz stożka światła pojawia się coś skierowanego do kamery.
2. Zepsute rysowanie sieci trakcyjnej. Większości przęseł brak. Na niektórych takie coś.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2162 dnia: 27 Kwietnia 2017, 18:27:07 »
O ile mi wiadomo EN57 ma zawór automatyczny - jeżeli ZG jest pusty to zbiornik pantografów jest od niego odcięty, i można go pompować małą sprężarką, a gdy ciśnienie w ZG, czy tam przewodzie zasilającym, przekroczy ciśnienie zadziałania zaworu, to przestawia się on na zasilanie zbiornika pantografów z głównej instalacji.
Aha, to by sie zgadzalo z tym, jak jest teraz; zastanawialem sie tylko czy istnieje przy takiej aranzacji mozliwosc recznego 'odciecia' zbiornika pantografu od glownej instalacji, jesli z jakiegos powodu chcemy by zbiornik pantografu sie oproznil bez koniecznosci oprozniania w tym celu przewodu glownego (ktory by go w przeciwnym razie ciagle dopelnial)

edit:
2. Zepsute rysowanie sieci trakcyjnej. Większości przęseł brak. Na niektórych takie coś.
Te dziwne latajace kawalki to jest jedna z pozostalych do usuniecia przypadlosci w trybie VBO, na zwyklym exe tez to produkuje na TD :)
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2017, 18:29:53 wysłana przez tmj »

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2163 dnia: 27 Kwietnia 2017, 20:34:37 »
@tmj łap link do mmd od en57 z tymi dopisanymi pedałami.
http://eu07.pl/userfiles/22657/priv-en57_v1.zip
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2164 dnia: 27 Kwietnia 2017, 22:17:20 »
Log. Win XP x86. Coś się dużo wolniej uruchamiało i nawet okienko OGL zdążyło mignąć, ale to pewnie przez dodatkowe testy do logowania.
sprawdź to https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/uniformshaders27.zip
U mnie na tych shaderach odpala przynajmniej na TD normalnie. Fps na poziomie od 100. Multisampling x16. Zaraz uruchomię coś większego:-) Co najciekawsze to nie występuje drżenie składu przy patrzeniu w " lusterka". Na exe Tmj jest to wyraźnie zauważalne.
Pozdrawiam.

Offline miko22

  • Wiadomości: 617
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2165 dnia: 27 Kwietnia 2017, 22:24:10 »
O ile mi wiadomo EN57 ma zawór automatyczny - jeżeli ZG jest pusty to zbiornik pantografów jest od niego odcięty, i można go pompować małą sprężarką, a gdy ciśnienie w ZG, czy tam przewodzie zasilającym, przekroczy ciśnienie zadziałania zaworu, to przestawia się on na zasilanie zbiornika pantografów z głównej instalacji.
Aha, to by sie zgadzalo z tym, jak jest teraz; zastanawialem sie tylko czy istnieje przy takiej aranzacji mozliwosc recznego 'odciecia' zbiornika pantografu od glownej instalacji, jesli z jakiegos powodu chcemy by zbiornik pantografu sie oproznil bez koniecznosci oprozniania w tym celu przewodu glownego (ktory by go w przeciwnym razie ciagle dopelnial)
Rzeczywiście, na schemacie jest zawór zwrotny od sprężarki pantografów do zbiornika pantografów i równolegle drugi zawór zwrotny od przewodu zasilającego do zbiornika pantografów bez żadnych kurków odcinających. Dopiero dalej za zbiornikiem są kurki, którymi można odciąć oba pantografy naraz lub jeden wybrany.

Offline pat

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2166 dnia: 27 Kwietnia 2017, 23:03:50 »
Zaktualizowałem wszystkie sterowniki i liby i nadal wszystkie scenerie poza td powodują zawias :X
Zauważyłem, że jeżeli uruchamiam scenerię z opcją "pauza na starcie" to do czasu odpauzowania nie dochodzi do zawieszenia się programu.
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2017, 23:13:51 wysłana przez pat »

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2167 dnia: 27 Kwietnia 2017, 23:14:43 »
Witam.
 Uruchomiłem Kaliską. Fps ok, cudów co prawda nie ma, ale na mojej pieczonej już trzy razy karcie nic więcej pewnie i tak nie wycisnę. Zauważyłem dziwny błąd w ET22, mianowicie zdwojone statyczne koło nastawnika, oraz rączkę zaworu hamulca dodatkowego. Edit. Jeszcze wskazówki manometrów. Wszystko widać na screenie.
 No i znowu był wysyp do Windy z komunikatem Runtime coś tam. Niestety szybko się pojawiło i znikło. Nie zdążyłem tego zafiksować. Załączam log i errors, crashdump nie wygenerował się.
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2017, 23:16:07 wysłana przez CX MANIAK »

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2168 dnia: 27 Kwietnia 2017, 23:53:32 »
A to dziwne, u mnie jest wszystko w porządku i podobnego błędu na żadnej wersji nie miałem. Masz tak jeszcze w jakimś loku?
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2169 dnia: 28 Kwietnia 2017, 00:36:16 »
Jak na tę chwilę tylko na byku. Na siódemce i ET41 wszystko wydaje się być ok. Reszty nie testowałem jeszcze.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2170 dnia: 28 Kwietnia 2017, 01:49:04 »
Dzisiejsze uaktualnienie nie jest moze tak ekscytujace jak shadery, ale nie mozna miec wszystkiego :P

- poprawka, zbiornik pantografow w EZT napelnia sie i traci powietrze tak, jak powinien

- poprawka(?) zbiornik glowny mozna napelnic takze poprzez przewod zasilajacy sprezarka umieszczona w innym czlonie

- poprawka, w lokomotywach w ktorych pozycja pantografor kontrolowana jest przelacznikiem bistabilnym, pantografy podnosza sie samoczynnie po opadnieciu, jesli maja dostateczne cisnienie w zbiorniku pantografow

- poprawka(?) w okreslaniu stanu dostepnego zasilania przewodami WN, chociaz rownie dobrze moglem tutaj cos zepsuc :P

- ogolnie uporzadkowana nieco interakcje miedzy czlonami, przewodami zasilania, cisnieniem i pozycja pantografow itp:
-- w przypadku utraty cisnienia w zbiorniku pantografow jako pierwszy uruchamia sie wylacznik cisnieniowy (ponizej 350 kpa dla wiekszosci pojazdow, 250 kpa dla EZT), wysylajac sygnal otwarcia wylacznika szybkiego w danym czlonie (lub calym EZT). Otwarcie nie nastapi jesli czlon otrzymuje dostateczne napiecie kablami WN
-- jesli cisnienie spadnie dalej, nieco ponizej progu bezpieczenstwa, pantografy opadaja uruchamiajac przekaznik zanikowo-napieciowy, ktory rowniez otwiera wylacznik szybki w danym czlonie (lub calym EZT) o ile nie ma doprowadzonego pradu kablami WN

- rozbudowana nieco diagnostyka ekranu F3: dodany stan zbiornika glownego ("MT") oraz flagi stanu glownych urzadzen w danym czlonie (bateria, wylacznik szybki, pantografy, przetwornica, sprezarka)

- prawdopodobnie cos tam jeszcze, nie pamietam :x

edit:
@tmj łap link do mmd od en57 z tymi dopisanymi pedałami.
http://eu07.pl/userfiles/22657/priv-en57_v1.zip
Znalazl sie blad, glupi byl, jak zwykle (przez pomylke wlaczana byla syrena w pojezdzie obsadzonym, a wylaczana w kontrolowanym, a to przy EZTach dwie rozne rzeczy sa)

przy okazji, to te pedaly kreca sie w bok zamiast udawac ze je ktos przydeptuje, ale do tego trzeba chyba t3d poprawic :/
« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2017, 13:44:39 wysłana przez tmj »

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2171 dnia: 28 Kwietnia 2017, 14:49:44 »
Tak tak, animacja pedałów jeszcze koślawa, ale na sztywno to zrobiłem, żeby przetestować. :D

Edit. Wstawiłem EN57 na td i po odpaleniu ezt i przejechaniu jakichś 100 metrów skład zahamował tak, jakby radiostop zadziałał. Dorzucam log.

« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2017, 15:05:45 wysłana przez Wiggle »
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2112
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2172 dnia: 28 Kwietnia 2017, 15:12:11 »
A wszedłeś do kabiny na końcu jednostki? Może CA zadziałał.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2173 dnia: 28 Kwietnia 2017, 15:15:59 »
Nie zadziałał, byłem. Do tego sprawdziłem jak działa to podnoszenie pantografów w przypadku przełączników bistabilnych. Mianowicie po przełączeniu przełącznika w pozycję opuszczone, nie opadają, lecz jak jeszcze raz nacisnę O lub P to się opuszczają bez problemu, lecz bez żadnej ingerencji w położenie przełącznika. W ET41 nie udało mi się podnieś pantografów wcale.
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2174 dnia: 28 Kwietnia 2017, 15:19:44 »
No tam w logu na koncu jest naciskany do oporu Num 3 czyli zwiekszenie sily hamowania. To i nic dziwnego ze zahamowal ;o  A tak na serio to niestety ciezko powiedziec czy to naciskanie bylo juz po fakcie, czy przed.

ET41 dziala u mnie normalnie; zwroc moze uwage, czy w zbiorniku pantografow jest dostateczne cisnienie (3.5) bo moze startuje oprozniony?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2175 dnia: 28 Kwietnia 2017, 15:24:47 »
Dzisiejsze uaktualnienie nie jest moze tak ekscytujace jak shadery, ale nie mozna miec wszystkiego :P
ciach/ciach
- prawdopodobnie cos tam jeszcze, nie pamietam :x
Przypomnę. Insert teraz działa do pięciu razy przy łączeniu taboru. W załączniku ciekawostka, jeśli w trainsecie wpisać wagonom 123 na sprzęgu, to po rozłączeniu i połączeniu ich mostki nie "splatają się", lecz układają jedn nad drugim.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2176 dnia: 28 Kwietnia 2017, 15:30:17 »
No tam w logu na koncu jest naciskany do oporu Num 3 czyli zwiekszenie sily hamowania. To i nic dziwnego ze zahamowal ;o  A tak na serio to niestety ciezko powiedziec czy to naciskanie bylo juz po fakcie, czy przed.

ET41 dziala u mnie normalnie; zwroc moze uwage, czy w zbiorniku pantografow jest dostateczne cisnienie (3.5) bo moze startuje oprozniony?

Bo chciałem spróbować zahamować, żeby znów odhamować po tym jak sam zahamował, a zahamował samoistnie, przecież bym go nie zahamował i nie napisał, że sam zahamował. :P
Mam 4,09 w ET41 w zbiorniku pantografów.
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2177 dnia: 28 Kwietnia 2017, 15:37:41 »
Ja nie podejrzewam ze sam hamowales, ale myslalem ze tam moglo cos dodatkowo funkcjonowac, jakis pulpit albo moze program tlumaczacy przyciski myszy na wcisniecia klawiszy itp. W zasadzie puszczalem po TD glownie autopilota i jemu kible nie stawaly, tak ze nie wiem. Zobacze czy uda mi sie to u siebie wywolac.

edit: ET41 dziala mi normalnie. Ale przypomnialo mi sie, sprawdz w errors czy tam nie ma informacji o brakujacym wpisie animations? Bo o ile dobrze pamietam ET41 w paczce calosciowej ma to zle podane i trzeba bylo recznie korygowac.

edit 2: EN57 prowadzony recznie jezdzi mi po TD normalnie i nie hamuje sam z siebie ;/
« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2017, 16:13:05 wysłana przez tmj »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2178 dnia: 28 Kwietnia 2017, 15:56:22 »
@Wiggle: Prawidłowe pliki mmd i fiz ET41, można pobrać z repozytorium. @Stele wgrał poprawki.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2179 dnia: 28 Kwietnia 2017, 16:47:52 »
@Wiggle: Prawidłowe pliki mmd i fiz ET41, można pobrać z repozytorium. @Stele wgrał poprawki.

A widzisz, a ja stawiałem MaSzynę na nowo i nie przegrałem tego z repo.

Ja nie podejrzewam ze sam hamowales, ale myslalem ze tam moglo cos dodatkowo funkcjonowac, jakis pulpit albo moze program tlumaczacy przyciski myszy na wcisniecia klawiszy itp. W zasadzie puszczalem po TD glownie autopilota i jemu kible nie stawaly, tak ze nie wiem. Zobacze czy uda mi sie to u siebie wywolac.

edit: ET41 dziala mi normalnie. Ale przypomnialo mi sie, sprawdz w errors czy tam nie ma informacji o brakujacym wpisie animations? Bo o ile dobrze pamietam ET41 w paczce calosciowej ma to zle podane i trzeba bylo recznie korygowac.

edit 2: EN57 prowadzony recznie jezdzi mi po TD normalnie i nie hamuje sam z siebie ;/

Wiesz co błąd jest jakiś randomowy i pojawia się u mnie raz na jakieś 10-20 uruchomień en57. Na starszych wersjach również to było, ale nie miałem czasu napisać o tym.
« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2017, 16:48:56 wysłana przez Wiggle »
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2180 dnia: 28 Kwietnia 2017, 18:33:48 »
Male uaktualnienie:

- poprawka, pantografy kontrolowane przelacznikami bistabilnymi powinny ponownie opuszczac sie normalnie

- poprawka, syreny w EZT powinny wylaczac sie normalnie

- drobna rozbudowa systemu przesylania komend w skladzie: mozna definiowac typ/kombinacje sprzegow wymagana do przeslania komendy do sasiednich pojazdow (na razie tylko na poziomie kodu exe)

- korzystajac z powyzszego, poprawione nieco zachowanie EZT w sytuacjach gdzie zachodzi automatyczne otwarcie wylacznika szybkiego -- przy skladach zlozonych z wiecej niz jednego zespolu, wylaczenie nastapi tylko w konkretnym zespole, a nie w calym pociagu (pod warunkiem ze czlony EZT sa spiete polaczeniem "stalym" +128)
« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2017, 18:35:17 wysłana przez tmj »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2181 dnia: 28 Kwietnia 2017, 18:43:26 »
250 kpa dla EZT

Dlaczego? W EN57 jest standardowe 3,5 atm dla rozwarcia PWR i 4,6 dla powtórnego zwierania.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2182 dnia: 28 Kwietnia 2017, 18:46:10 »
No ja sie nie znam a tak juz w exe bylo "od zawsze", wiec nie ruszalem:
            if( MoverParameters->PantPress < ( MoverParameters->TrainType == dt_EZT ? 2.5 : 3.5 ) ) {
                // 3.5 wg http://www.transportszynowy.pl/eu06-07pneumat.php
                // Ra 2013-12: Niebugocław mówi, że w EZT podnoszą się przy 2.5
Jesli to jest zle to moge zmienic :>
« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2017, 18:47:34 wysłana przez tmj »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2183 dnia: 28 Kwietnia 2017, 18:49:02 »
No, co innego jest uruchamianie jednostki od zera przy jednoczesnym przekręceniu pakieciaka "Zwarcie PWR" (czyli mostkowanie zabezpieczenia), a co innego normalna praca ezeta :) Bez tego musiałby pompować małą sprężarką do 4,6 atm, co raczej trudno osiągnąć z różnych względów (no i ogółem - tego tak się nie robi, tylko właśnie z mostkowaniem). Jadąc przy 2.5 atm zdążyłbyś przepalić sieć, bo to jest taka wartość gdzie przy dobrych warunkach (nie w mróz) cylindry pantografów są w stanie przebić naciąg sprężyn. Także poproszę :)
« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2017, 18:58:24 wysłana przez AtapiCl »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2184 dnia: 28 Kwietnia 2017, 18:56:12 »
Czyli co, ustawic zeby opadal na 3.5 atm tak jak dla pozostalych, a 'czujnik' sprawdzajacy czy zeszlo na tyle nisko uruchamia sie od 4.6 atm w gore?

(cisnienie opadania mozna chyba zdefiniowac w .fiz parametrem "MinPress" ale z tego co widze jest to praktycznie nie uzywane, a wartosc domyslna to cos ok 2.0)

Offline miko22

  • Wiadomości: 617
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2185 dnia: 28 Kwietnia 2017, 19:16:10 »
- poprawka, zbiornik pantografow w EZT napelnia sie i traci powietrze tak, jak powinien
- poprawka(?) zbiornik glowny mozna napelnic takze poprzez przewod zasilajacy sprezarka umieszczona w innym czlonie
Działają.
- poprawka(?) w okreslaniu stanu dostepnego zasilania przewodami WN, chociaz rownie dobrze moglem tutaj cos zepsuc :P
Wydaje się działać dobrze.
- poprawka, w lokomotywach w ktorych pozycja pantografor kontrolowana jest przelacznikiem bistabilnym, pantografy podnosza sie samoczynnie po opadnieciu, jesli maja dostateczne cisnienie w zbiorniku pantografow
Z tym trochę przedobrzyłeś ;) Przy napełnianiu zbiornika pantografów po załączeniu baterii pantografy same się podnoszą od razu przy wzroście ciśnienia powyżej 0,35MPa w lokomotywach i 0,25MPa w EZT, mimo że podnoszenie nie jest załączone hebelkiem. Podnosić przy wzroście ciśnienia mają się tylko wtedy, kiedy wcześniej przełączy się hebelek na podnoszenie.
-- w przypadku utraty cisnienia w zbiorniku pantografow jako pierwszy uruchamia sie wylacznik cisnieniowy (ponizej 350 kpa dla wiekszosci pojazdow, 250 kpa dla EZT), wysylajac sygnal otwarcia wylacznika szybkiego w danym czlonie (lub calym EZT). Otwarcie nie nastapi jesli czlon otrzymuje dostateczne napiecie kablami WN
-- jesli cisnienie spadnie dalej, nieco ponizej progu bezpieczenstwa, pantografy opadaja uruchamiajac przekaznik zanikowo-napieciowy, ktory rowniez otwiera wylacznik szybki w danym czlonie (lub calym EZT) o ile nie ma doprowadzonego pradu kablami WN
Działa poza tym, że po wyłączeniu się WSa w jednym z członów, po przejściu do drugiego choć przetwornice pracują, da się jechać itd., to lampka WSa jest zgaszona. Trochę przeszkadza też tutaj jedna kombinacja od załączania i wyłączania WSa, bo przy próbie jego załączenia w członie, w którym nastąpiło wyłączenie, owszem załącza się, ale z kolei wyłącza się w drugim członie i tak można sobie przełączać na przemian w nieskończoność... Jedyne co można zrobić, to krótko nacisną "M", co spowoduje wyłączenie WSa i dopiero drugi raz przytrzymać wciśnięte "M", a wtedy załączy się w obu członach.

Ogólny wniosek jest taki, że już i tak jest bardzo dobrze i ciągle co raz to bardziej realistycznie, jeśli chodzi o uruchamianie lokomotyw, ale oprócz powyższego do zrobienia zostało jeszcze:
- możliwość załączania/wyłączania baterii tylko w członie/ukrotnionej lokomotywie, w której akurat się jest;
- zmniejszenie wydajności sprężarki pantografów do ok. 1/3 obecnej wydajności (ten parametr chyba akurat nie jest wyprowadzony do *.fiz jak w przypadku sprężarek głównych);
- niewyłączanie się sprężarki pantografów przy "podparciu jej stycznika" i wyjściu z przedziału maszynowego - teraz, kiedy wciśnie się [Shift]+[V], puści najpierw [Shift] i po tym puści [V] sprężarka dalej pracuje, co jest świetnym (choć przypuszczam zupełnie niezamierzonym) odwzorowaniem właśnie podparcia jej stycznika, ale niestety wyłącza się po opuszczeniu przedziału maszynowego;
- dodanie lampki sygnalizującej obecność wysokiego napięcia w drugim członie, żeby było wiadomo, kiedy jego pantografy zetknęły się z siecią i można w nim załączyć WS, przetwornice i sprężarki, aby szybciej dopompować powietrze do ZG;
- w lokomotywach dwuczłonowych odwrócone jest sterowanie pantografami w członie B - "P" podnosi/opuszcza tylne, a "O" przednie - powinno być odwrotnie;
- Edit: nadal brak synchronizacji w załączaniu i wyłączaniu sprężarek w ukrotnionych członach/lokomotywach, tzn. jeśli tylko sprężarka dostaje napięcie z przetwornicy, to ma pracować razem z innymi, a jeśli się wyłączają, to mają to robić wszystkie na raz (teraz kiedy napompuje się ciśnienie do ZG w jednym członie, a później uruchomi się drugi człon, to sprężarki w nim załączają się jeszcze na chwilkę).
Jak te rzeczy uda się zrobić, to ciężko o bardziej realistyczny proces uruchamiania bez odwzorowania obwodów i już nikt nie będzie mógł MaSzynie zarzucić, że uruchamianie jest mało realistyczne ;D A takie głosy się pojawiają przy okazji różnych porównań...
« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2017, 20:41:23 wysłana przez miko22 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2186 dnia: 28 Kwietnia 2017, 19:29:04 »
Z tym trochę przedobrzyłeś ;) Przy napełnianiu zbiornika pantografów po załączeniu baterii pantografy same się podnoszą od razu przy wzroście ciśnienia powyżej 0,35MPa w lokomotywach i 0,25MPa w EZT, mimo że podnoszenie nie jest załączone hebelkiem. Podnosić przy wzroście ciśnienia mają się tylko wtedy, kiedy wcześniej przełączy się hebelek na podnoszenie.
Hmm nie obserwuje tego u siebie -- przy zalaczonej baterii i nietykanych przelacznikach moge sobie pompowac sprezarka do pelna, a patyki ani drgna. Widac to na zalaczniku. Byc moze przypadkiem zostal uruchomiony przelacznik pantografow? Jesli jest zalaczony, to w zaznaczonym na zalaczniku obszarze pojawia sie male litery "o" i "p" dla pantografow tylnego i przedniego.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2187 dnia: 28 Kwietnia 2017, 19:29:47 »
Czyli co, ustawic zeby opadal na 3.5 atm tak jak dla pozostalych, a 'czujnik' sprawdzajacy czy zeszlo na tyle nisko uruchamia sie od 4.6 atm w gore?

(cisnienie opadania mozna chyba zdefiniowac w .fiz parametrem "MinPress" ale z tego co widze jest to praktycznie nie uzywane, a wartosc domyslna to cos ok 2.0)

W EN57 sam spadek ciśnienia w przewodzie zasilającym działa tylko na obwody pomocnicze (przetwornicę, ogrzewanie) - nie powoduje wyłączenia WSa. Pantograf zacznie opadać tak przy tych 2.5 atm, ale zabezpieczenie wyłączające przetwornicę i ogrzewanie zadziała przy 3.5. Ponowne załączenie ogrzewania i przetwornicy będzie możliwe po powrocie do 4.6 lub zmostkowaniu tego wyłącznika ciśnieniowego. WS puści dopiero, jak mu przekaźnik zanikowo - napięciowy wyłapie brak napięcia w sieci (czyli oderwanie się pantografu od sieci).

Natomiast sam w sobie zanik sterowania obwodem głównym (brak jazdy) powodowany będzie wyłącznikiem ciśnieniowym w obwodzie głównym (AWR), który ma takie same nastawy 3,5 - 4,6 atm.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2188 dnia: 28 Kwietnia 2017, 19:45:11 »
Tutaj @tmj musisz sprawdzić jeszcze z różnymi konfiguracjami wstawiania na scenerie. Jeśli wstawimy na td zamiast ep07 to rzeczywiście nie podnoszą się pantografy same. Ale jeśli wstawimy na ten wolny tor gdzie skład startuje "napompowany" to się podnoszą.
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2189 dnia: 28 Kwietnia 2017, 19:47:10 »
W EN57 sam spadek ciśnienia w przewodzie zasilającym działa tylko na obwody pomocnicze (przetwornicę, ogrzewanie) - nie powoduje wyłączenia WSa. Pantograf zacznie opadać tak przy tych 2.5 atm, ale zabezpieczenie wyłączające przetwornicę i ogrzewanie zadziała przy 3.5. Ponowne załączenie ogrzewania i przetwornicy będzie możliwe po powrocie do 4.6 lub zmostkowaniu tego wyłącznika ciśnieniowego.
A to nie jest niewygodne? Tzn jesli przy 3.5 wylacza przetwornice, to chyba nie pojdzie tez sprezarka, a bez sprezarki to troche ciezko dobic do 4.6.. no chyba ze sprezarka pojdzie tez z akumulatorow, ale tego akurat w symulatorze nie ma..? ;o