Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 680186 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1710 dnia: 30 Marca 2017, 18:22:11 »
Brak łączenia występuje wszędzie, na starszych exe to nie występuje. Korzystam z systemu win xp, być może dlatego, nie mam pojęcia.
A jak zaladujesz sklad na TD i odlaczysz tam lokomotywe przez Delete na sprzegu, to polaczy z powrotem jak nacisniesz Insert, czy tez nie?

Offline sawe

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1711 dnia: 30 Marca 2017, 18:36:51 »
Odłącza dobrze, odjeżdżam kawałek, dojeżdżam, wciskam Insert i sprzęg nie chce zaskoczyć tylko słychać syk powietrza i lok zahamowany na ful.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1712 dnia: 30 Marca 2017, 19:05:44 »
Brzmi raczej dziwnie, i u siebie tego nie obserwuje, wiec trudno bedzie dojsc przyczyny (tzn jesli wystepuje od poczatku marca to prawdopodobnie ma cos wspolnego z przejsciem na GLFW, ale jesli nikt inny tego nie ma, to juz nie jest takie proste)  Czy to jest na zwyklej klawiaturze z blokiem Ins, Del, Home, End itd, czy moze na jakims laptopowym wynalazku laczacym rozne funkcje?

Offline sawe

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1713 dnia: 30 Marca 2017, 19:22:05 »
Normalna klawiatura przy stacjonarce. Zainstaluję na nowo symulator i sprawdzę czy będzie dobrze.
Dziękuję serdecznie za odpowiedzi.
Dodam jeszcze, że AI dołącza się bez problemu, dotyczy to zarówno lokomotyw elektrycznych jak i spalinowych.
« Ostatnia zmiana: 30 Marca 2017, 19:36:49 wysłana przez sawe »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1714 dnia: 30 Marca 2017, 19:28:14 »
Przydalby sie plik log.txt. Mozna by zobaczyc jak wyglada to wciskanie insertu w logowaniu. Jak dostane sie do komputera, to sprawdze laczenie sprzegow u siebie.

Offline sawe

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1715 dnia: 30 Marca 2017, 20:37:30 »
Załączam log.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1716 dnia: 30 Marca 2017, 21:29:37 »
Nie mam żadnych problemów z podłączaniem lokomotywy. Jedyne co przychodzi mi do głowy, to uszkodzenie klawisza insert, ale skoro na starych exe to działa... W załączniku log z uruchomienia TD. Powiem, tak: jestem zaskoczony brakiem logowania klawiszy w txt. Zwykle można było ocenić uruchamianie lokomotywy po sekwencji logowanych klawiszy. Trudno, u mnie jest ok i nie mam pojęcia co jest przyczyną.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1717 dnia: 30 Marca 2017, 21:32:42 »
Obawiam sie ze log niestety nic nam nie da, bo jakis czas temu wycielismy informacje o wciskanych klawiszach (bo sie nikomu nie chcialo przerabiac na GLFW czegos, co wydawalo sie malo potrzebne), i teraz jest jak jest :d

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2571
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1718 dnia: 30 Marca 2017, 21:34:00 »
Wciskane klawisze w logu to podstawa supportu przy "lokomotywa mi nie działa! Co zrobić???" o ile takowy umie załączyć log. ;)
Mój kanał youtube

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 994
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1719 dnia: 30 Marca 2017, 21:36:52 »
Moja wina, nie było to konieczne do działania to pominąłem :P
Możesz tam dodać, glfw ma nawet glfwGetKeyName. Ja już sobie obiecałem że nie będę dzisiaj włączał VMki z windowsem żeby mnie nie odciągało od innych rzeczy :D

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1720 dnia: 30 Marca 2017, 21:38:41 »
No nie tylko twoja bo mi sie tez nie chcialo tego wszywac z powrotem ;>  Zobacze czy da sie cos tam wyprodukowac.

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 994
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1721 dnia: 30 Marca 2017, 21:54:32 »
Aha, jeszcze zapomniałem wspomnieć o ważnej rzeczy w obecnem sterowaniu na GLFW.
Z tego co widziałem w poprzednim kodzie to sterowanie było przypisane konkretnie do literek, czyli jak ktoś zmieni sobie układ klawiatury, to mapowanie przemieści się razem z literką na danym układzie. Obecnie mapowanie jest przypisane do konkretnych klawiszy na standardowej klawiaturze QWERTY, więc sterowanie jest niezależne od układu klawiatury.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1722 dnia: 31 Marca 2017, 00:51:27 »
OK, przyczepilem z powrotem na szybko logowanie wcisnietych klawiszy. W sumie troche strata czasu, bo bralem sie akurat ze przepisanie sterowania, i za pare dni bedzie to wygladac inaczej, ale poki co jest :P

(w ramach premii jest tez obiecany troche mniejszy ksiezyc)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1723 dnia: 31 Marca 2017, 09:24:31 »
Sekwencja klawiszy przy podczepianiu:
Key pressed: [F4]
Key pressed: [Num +]
Key pressed: [Num
Key pressed: [R]
Key pressed: [Num +]
Key pressed: [Insert]
Key pressed: [Insert]
Key pressed: [Insert]
Key pressed: [F4]
Key pressed: [D]
Key pressed: [Num +]
Key pressed: [F3]
EVENT ADDED TO QUEUE: tdo_rez_shp by ep07-426-ep
Key pressed: [F4]
EVENT LAUNCHED: tdo_rez_shp by ep07-426-ep
Type: PutValues
Na TD.scn, podczepianie siódemki, bez problemów.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1724 dnia: 31 Marca 2017, 19:57:46 »
Tak nawiasem mowiac, w exe od dluzszego czasu jest aktywna obsluga drzwi odskokowo-przesuwnych, ale wagony 16x z paczki calosciowej z tego nie korzystaja (chyba, ze byla pozniej jakas aktualizacja) Po zmianie wpisu w .fiz na
DoorMaxShiftL=0.9 DoorMaxShiftR=0.9 DoorMaxShiftPlug=0.05 DoorOpenMethod=Plug
efekt jest jak na zalaczniku, zamiast wcinania sie w pudlo, jak ma to miejsce przy ustawieniach animacji przesuwnej z paczki.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 139
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1725 dnia: 31 Marca 2017, 20:10:02 »
Rzeczywiście nie było dopisane. Dodałem do repo.
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 244
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1726 dnia: 31 Marca 2017, 21:37:27 »
Blad na l053 się powtorzyl w tym samym miejscu. Może ktoś sprawdzić przejezdność? L053 sl3 za Rudawa a przed Zernikami wywali nagle do windowsa. Exe to najnowsze i to poprzednie od TMJ.

TMJ zajzyj co ci pokazuje. Ostatnie eventy to jakies przejazdowe. Może one cos powodują?

Type: UpdateValues - SetVelocity -1.000000 -1.000000
EVENT LAUNCHED: przejazd49_go2 by ep07-1008
Type: UpdateValues - SetVelocity -1.000000 -1.000000
EVENT LAUNCHED: przejazd49_rog1off by ep07-1008
EVENT LAUNCHED: przejazd49_rog2off by ep07-1008
Key pressed: [Num -]
« Ostatnia zmiana: 31 Marca 2017, 21:39:17 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2571
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1727 dnia: 31 Marca 2017, 22:25:23 »
Rzeczywiście nie było dopisane. Dodałem do repo.
Przecież było, jako ostatni wpis w drzwiach. Weź posprzątaj teraz.
Mój kanał youtube

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 571
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 191
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1728 dnia: 01 Kwietnia 2017, 13:34:07 »
Nie działa zawijanie programatora świateł. W Traksie można było kręcić w kółko i po dojściu do końca listy nie wraca na początek.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1729 dnia: 01 Kwietnia 2017, 14:20:23 »
Faktycznie, zgubil sie odczyt wartosci Wrap i jej podobnych; bedzie naprawione w nastepnym uaktualnieniu.

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 571
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 191
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1730 dnia: 01 Kwietnia 2017, 14:39:36 »
Witam. Przyszedł czas na mnie. Po pierwsze. Mam wrażenie, że dźwięk sprężarki jest głośniejszy od tego samego w exekach borlandowych. Bardzo płynnie działa dźwięk nastawnika i bocznika. Mam za to problemy z nawigacją po widoku zewnętrznym i kamery w kabinie, kiedy działa mój czytnik ekranu. Jeśli go zresetuję, to wszystko wraca do normy. Coś takiego dzieje się na exe od @milek7.
Dalsze spostrzeżenia wkrótce.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1731 dnia: 01 Kwietnia 2017, 15:05:36 »
Blad na l053 się powtorzyl w tym samym miejscu. Może ktoś sprawdzić przejezdność? L053 sl3 za Rudawa a przed Zernikami wywali nagle do windowsa. Exe to najnowsze i to poprzednie od TMJ.

TMJ zajzyj co ci pokazuje. Ostatnie eventy to jakies przejazdowe. Może one cos powodują?
To raczej nie jest powiazane z eventami jako takimi, wysyp jest przy probie wygenerowania geometrii jakiegos tam toru, w trybie VBO.

Sam nie bardzo jestem w stanie to zweryfikowac, bo po uruchomieniu scenariusza stoje sobie w szopie i nic sie nie dzieje. Uruchomilem loka, gotowy do jazdy ale przez 10-15 min nie dostaje w ogole sygnalu manewrowego ani nic. Nie wiem czy tam cos trzeba jeszcze zrobic, ale troche to nieintuicyjne jest :d

Offline HTD

  • Wiadomości: 689
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1732 dnia: 01 Kwietnia 2017, 19:12:47 »
No wcisnąć jakieś Shift+1 czy coś. Poprawiałem to, w mojej wersji nie trzeba. Ale i tak na exe 330 u mnie nie działa. Wyjeżdżam z szopy, dojeżdżam do tej tarczy przed peronami i na tym koniec. Okazuje się, że AI, które miało podstawić wagony stoi jak głupie na starcie i nawet nie rusza. (Testowałem na wersji x64, VBO).

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1733 dnia: 03 Kwietnia 2017, 15:37:28 »
Pytanie w ramach grzebania w sterowaniu -- jak w rzeczywistosci wyglada obsluga lokomotywy w kontekscie pulpitow sterujacych? Tzn, powiedzmy ze w np. EU07 sa dwie kabiny, kazda ma swoj wlasny pulpit. I teraz jak lokomotywa "wie", ktory pulpit wziac pod uwage jesli chodzi o stan przelacznikow, nastawnikow itp? Czy od tego tez jest jakis przelacznik albo cos?

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1734 dnia: 03 Kwietnia 2017, 16:24:32 »
Chyba po wyłączniku rozrządu. Przynajmniej tak widzę jeżdżąc w TD2.

Offline miko22

  • Wiadomości: 610
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 183
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1735 dnia: 03 Kwietnia 2017, 20:51:05 »
Tak, po lewej stronie pulpitu w obu kabinach jest wyłącznik rozrządu, który dla przykładu w EU07 4E zamyka obwody: piasecznicy, rozrządu pantografów, cewki nn przekaźnika samoczynnego rozruchu (w rzeczywistości już niestosowanego), stycznika rozrządu AC1 (podanie zasilania na sterowanie m.in. stycznikami oporowymi i bocznikowania), załączenia wyłącznika szybkiego, wyłączenia wyłącznika szybkiego, rozrządu styczników ogrzewania pociągu, rozrządu styczników przetwornic, rozrządu styczników sprężarek, rozrządu styczników wentylatorów oporów rozruchowych, odblokowania przekaźników nadmiarowych ogrzewania pociągu i przetwornic, odblokowania przekaźników nadmiarowych silników sprężarek i wentylatorów oporników rozruchowych (na podstawie książki "Lokomotywy elektryczne serii EU06 i EU07"). Oryginalnie wyłącznik ten był przełączany za pomocą specjalnego klucza, który dało się wyciągnąć tylko w pozycji wyłączonej, co uniemożliwiało załączenie rozrządu z dwóch kabin jednocześnie (jak w przypadku nastawnika kierunku), ale obecnie w większości lokomotyw (o ile nie we wszystkich) klucz ten da się wyciągnąć także w pozycji załączonej wyłącznika. W części lokomotyw jest też zamontowane zwykłe pokrętło wyłącznika krzywkowego.
Jeśli np. w kabinie B ustawi się nastawnik kierunku w pozycję "w tył" i nastawnik jazdy na którąś pozycję, a następnie będzie się chciało prowadzić lokomotywę z kabiny A do przodu, można uzyskać ciekawy efekt, ale takie kombinacje to już zagłębianie się w obwody...
Edit: Możliwe nawet, że da się przejść na drugi układ z załączonym wysokim rozruchem w drugiej kabinie.
« Ostatnia zmiana: 03 Kwietnia 2017, 21:01:28 wysłana przez miko22 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1736 dnia: 03 Kwietnia 2017, 21:28:30 »
Wrócę do testów. Postawiłem świeżo  WIN xp na kompie z AMD Sempron 3100 i kartą graficzną GF9500GT Wgrałem najnowsze sterowniki I oczywiście VC redist 2008, 2013 i 2015. System jest 32 bitowy i dysponuje 2,5GB pamięci ram DDR.
Oto wyniki. TD: 190 FPS, bez antyaliasingu, 75 FPS z antyaliasingiem x16.
Kaliska: 6FPS na dzień dobry po dopaleniu scenerii zaczynającej się w Kiblu (wiem że źle brzmi), bez anty aliasingu. Uznałem, że z antyaliasingiem nie będę tego odpalał. OpenGL3.3. Mimo niskiego FPSu, nie trzęsło w poziomie a jazda aczkolwiek poklatkowa, jest możliwa. EXE 170330. Włączone 5 źródeł światła w ini. Czeka mnie jeszcze odpałka na Milkowym exe co zaraz postaram się uczynić.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1737 dnia: 03 Kwietnia 2017, 21:36:47 »
To jest jakby nie patrzec sprzet ~10 letni, wiec cudow specjalnie spodziewac sie nie mozna, ale 6 fps to troche nisko :)  Chociaz mozliwe, ze tutaj waskim gardlem jest ilosc pamieci, 9500GT mialy 0.5-1gb max czy cos kolo tego.
Z ciekawosci, jesli chce ci sie bawic, zobacz czy cos zmieni ograniczenie liczby zrodel swiatla do 3, i maksymalnego wymiaru tekstur do np 1024. A tak dla porownania, jak sobie w tej sytuacji radzi Borlandowe exe?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1738 dnia: 03 Kwietnia 2017, 22:46:34 »
Na dzis tylko borlandowe,  wynik na TD bez wygladzania 60, z wygladzaniem x16 - 30fps. Skalowanie tekstur 1024, na borlandowym nie poprawilo wydajnosci wyswietlania. Podobne wyniki na TD uzyskalem na 170430, ale tu na TD skalowanie nie ma zbyt duzego sensu, bo tekstur jest malo. Kaliska przerobie jutro, nie ma zbyt juz czasu dzisiaj, ale checi sa.
« Ostatnia zmiana: 03 Kwietnia 2017, 22:47:48 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline vikinq

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1739 dnia: 03 Kwietnia 2017, 22:58:36 »
U mnie na AMD Phenom X4 II b95 i Palit GT730 4GB większość scenerii to max 30 kl/s na ustawieniach x4 wygładzanie i rozdzielczości 1440x900 . Przy normalnym exe to jest stałe 60 kl/s. U mnie przy próbie uruchomienia jakiejkolwiek scenerii na Bałtyku od razu wysyp, a niektóre scenerie potrafią się wysypać w różnych miejscach.
« Ostatnia zmiana: 03 Kwietnia 2017, 23:02:14 wysłana przez vikinq »