Objeździłem trochę exe z shaderami. Ze znanych błędów powtórzyło się trzęsienie scenerii, bujanie kabiny osobno w stosunku do pudła. Świecenia obiektów nie stwierdziłem, poza błyszczącą składową specular pomimo kompletnej nocy. Obiekty oświetlają się z odpowiedniej strony w zależności od położenia słońca, ale ruchome światła lokomotyw oświetlają obiekty w swoim zasięgu ze wszystkich stron (czyli słońce powoduje powstanie cienia własnego, ale światło lokokmotywy nie). Chociaż też nie wiem, czy słońce oświetla poprawnie, bo jego ruch pod horyzontem też zmienia kierunkowe oświetlenie. Ale to chyba @tmj coś już pisał na ten temat.
Z nowych rzeczy: Na niektórych sceneriach (z tych, które sprawdzałem, to l053-night-towarowy-et22 oraz krzyzowa2) symulator uruchamia się z maksmalnie wysuniętą do przodu pozycją kamery w kabinie. Nie da się jej cofnąć, ruch przód-tył jest niemożliwy. Ponadto próba włączenia trybu debug kombinacją Ctr+Shift+F12 kończy się wysypem (crashdump w załączniku). Oba te błędy znikają, gdy wyjdzie się i wejdzie z powrotem do kabiny klawiszem F4. Dotyczy tylko exe ng.
Potestowałem jeszcze jak się ma nowe exe do ustawień VBO/DL na karcie nVidii GeForce 840M i zintegrowanej Intel HD Graphics 5500.
VBO: na nVidii wyświetla się dość dobrze, na Intelu wszysko jest nieco przepalone. Na obu kartach freespoty wyświetlają się jako czarna kropka, poza tym panel tekstowy pod F9 wyświetla "Last openGL error: 1282 (nieprawid,owa operacja)"
DL: na nVidii pełen sukces, poza wypisanymi wyżej błędami, na Intelu zaś sypią się kolory. Ale specular w nocy wyświetla się w kolorach odpowiednich. Starałem się to pokazać na screenach.