Pseudodrzwi trzeba wywalać gdzie się da. Chciałem zrobić alternatywę, ale syf w samej obsłudze drzwi mnie trochę przyhamował. Dla pojazdów bez drzwi, chciałem pod te klawisze przypisać universale nie robiące fizycznie nic. Tylko zapalające lampki, odtwarzające dźwięki i ruszające przełączniki, używające starych kluczy drzwiowych dla kompatybilności z modelami i mmd. Została kwestia od czego uzależnić ich obecność i możliwie ładnego wciśnięcia tego w kod.
VS na xp nie postawię z tego co widzę, więc zostajecie sami, póki nie kupię nowego komputera.
W traksie jest inny problem. Kierownik otwiera drzwi w wagonach. Lokomotywa nie ma już drzwi w fiz od dawna. Hamulec postojowy był pisany z myślą o EZT i włącza się przy otwartych drzwiach. No i przy wagonach też łapie. Co ciekawe mimo braku wpisu drzwi w lokomotywie, wciśnięcie klawisza odpowiedzialnego za zamknięcie drzwi je "zamyka" i ściąga blokadę jazdy. Świta mi, że z yB daliśmy wpis na obecność postojowego do fiz.
Co do SN61, to yB pracował nad nową przekładnią hydrokinetyczną, w pewnych konfiguracjach pracującą podobnie jak mechaniczne sprzęgło. Działało to w miarę dobrze, lepiej od obecnego sprzęgła na pewno, tylko nie udało mu się zrobić sprzęgła na nastawniku, tak jak w SM03 to jest. Źródłami niestety się nie podzielił. Dobrze byłoby to przepisać na cpp i zintegrować. Kaczuchę poświęcimy, jak nie uda się rozwiązać problemu.
Uciążliwą przekładnię ma także machajka, ale to problem niszowy.
Co do ekranów, traxx i dragon mają 1k*2k na dwa ekrany. Coś ma większą? Przy 512 napisy byłyby raczej nieczytelne. Można sprawdzić skalując na wyjściu, ale bez automatu skalującego wszystkie współrzędne i czcionki, przerabianie ręczne pod małą rozdzielczość byłoby męczące.