Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 1156556 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2400 dnia: 14 Maja 2017, 18:41:46 »
Dziś znów przetestowałem świnkę, tylko na innej scenerii i problem zniknął, natomiast mam uwagę do włączników pantografów, gdyż dziwnie odskakują w czasie podnoszenia patyków i dzieje się tak tylko na śwince.
Nie wiem co znaczy "dziwnie odskakuja", ale zachowanie przelacznikow zalezy od wpisu w .fiz dla danego pojazdu -- jesli przelacznik jest tam zdefiniowany jako impulsowy to po puszczeniu klawisza wraca samoczynnie do pozycji '0'.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2401 dnia: 14 Maja 2017, 19:33:02 »
I to był błąd który miał być w EP08 zlikwidowany ze 2 lata temu...
Świniak nie ma hebelków odskokowych do pantografów. Nie ma też nawet grzybka do opuszczania. Co już z resztą kiedyś udowadnialiśmy.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2402 dnia: 14 Maja 2017, 19:44:08 »
No to jak sie nikomu nie chce przez dwa lata otworzyc pliku .fiz i usunac
Pantograph=impulse
z sekcji Switches: i zapisac plik, to ja juz na to nic nie poradze :o  To nie jest blad exe, ono robi dokladnie to, co mu autor .fiz kaze.

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2403 dnia: 14 Maja 2017, 20:41:16 »
I teraz wszystko gra;)
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2404 dnia: 14 Maja 2017, 23:09:05 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- ujednolicone generowanie drutow dla wersji VBO i DL. Druty wystepuja w kilku konfiguracjach (1, 2, 3 albo 4 przewody) wiec nie wiem czy udalo mi sie zweryfikowac renderowanie wszystkich kombinacji w wersji VBO ktora byla poprawiana. Jesli wyskoczy cos dziwnego w porownaniu z wersja DL prosze dac znac

- dodana opcja konfiguracyjna dla plikow .fiz ConverterStart w sekcji Cntrl: okreslajaca metode obslugi przetwornicy -- domyslnie (wartosc Manual) przetwornica sterowana jest recznie. Jesli wartosc parametru ustawiona jest na Automatic przetwornica wlacza sie automatycznie po zamknieciu wylacznika szybkiego.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 144
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2405 dnia: 14 Maja 2017, 23:48:08 »
Przy wyjeździe z Lublińca w scenariuszu L61+L144_towarowy_1 wywaliło mi symka do pulpitu.
Ps. Przetwornica ładnie się załącza po włączeniu WS'a, dzięki ;)
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2406 dnia: 15 Maja 2017, 13:52:30 »
Wysyp przytrafil sie gdzies przy alokacji pamieci przez systemowy Direct Sound, na tyle gleboko ze nie moge powiedziec co go spowodowalo. Byc moze cos jest tam nie tak z ktoryms z dzwiekow? Chociaz to juz raczej nie powinno powodowac wysypow :|  jesli sie powtorzy daj znac; probowalem to wywolac u siebie, ale na tym scenariuszu nawet sygnalu do startu nie dostaje (wersja z paczki)

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- wyswietlanie stanu podlaczenia sieci trakcyjnej uwzglednia biezacy stan flagi trybu debug, zamiast jej stan na poczatku. Czyli wyswietlanie mozna do woli zalaczac/wylaczac, przelaczajac tryb debug w trakcie pracy symulatora

- poprawka, dzialanie kontrolek drugiego czlonu uzaleznione jest od stanu baterii i/lub przetwornicy czlonu obsadzonego, zamiast od stanu obwodu glownego

- dodana opcja dla .fiz: ConverterStartDelay w sekcji Cntrl: okreslajaca (w sekundach) opoznienie, z jakim uruchamia sie przetwornica po zamknieciu wylacznika szybkiego. wartosc domyslna to 0, czyli brak opoznienia.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2407 dnia: 15 Maja 2017, 15:11:04 »
ConverterStartDelay zadziala przy ConverterStart ustawionym na manual (lub bez ConverterStart)?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2408 dnia: 15 Maja 2017, 15:16:22 »
Tak, opoznienie dziala tak samo dla wszystkich typow -- jesli przetwornica byla z jakiegos powodu wylaczona, to od momentu spelnienia warunkow dla zalaczenia do samego zalaczenia uplynie ConverterStartDelay sekund. W pewnym sensie mozna to traktowac jako (uproszczony) czas potrzebny na pelny rozruch urzadzen.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2409 dnia: 15 Maja 2017, 20:16:54 »
Pojechałem sobie kawałek na nowym exe i zauważyłem, że czasami (nie wiem od czego to do końca zależy) nie animują się odpowiednio iglice rozjazdów np. pociąg jedzie na bok, a iglice były ustawione na wprost. Mam wrażenie, że problem ten występuje częściej w przypadku jazdy na rozjazd niż z rozjazdu. Druga sprawa - wydaje się, że przy wyświetlaniu VBO zintensyfikował się problem trzęsienia się kamery, szczególnie przy widoku z lusterek, aczkolwiek nie mam tutaj jakiś namacalnych dowodów, to bardziej wrażenie.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2410 dnia: 16 Maja 2017, 11:36:35 »
20170515: Jakby jeszcze lepsza wydajność w trybie VBO. Stacja Zduńska Wola, w dekoracji stoi EN57, człon RB wygląda jak w załącznikach. Wcześniej po wyjściu z kabiny ET42 (jechałem tym składem), sceneria rozsypała się w luźne kolorowe trójkąty, Wróciłem do kabiny odjechałem kilka kilometrów i postanowiłem odwiedzić to miejsce jeszcze raz, to co zastałem jest na obrazkach. Najpierw zastałem odwrócony człon jednostki. Za drugim razem zastałem "wszystko na głowie". W tym samej Zduńskiej woli AI zapętliło syrenę w ET42 w której siedziałem. Nie mogłem tego wyłączy. Zatrzymałem skład po wyłączeniu AI, opuściłem patyki, odłączyłem baterię. Dopiero przejście do maszynowni zatrzymało ten dźwięk. Uruchomiłem lokomotywę, pojechałem dalej, na razie bez przeszkód.
ED:
Wróciłem do ZDW jeszcze raz(3). Tyma razem zastałem wszystko poukładane (ostatni załącznik)... To wszystko za jednym uruchomieniem symulatora. Dojadę do końca i jeszcze raz wrócę.
Ed:
Nie wróciłem, wywaliło do windowsa bez żadnego komunikatu.
« Ostatnia zmiana: 16 Maja 2017, 13:33:22 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2411 dnia: 16 Maja 2017, 13:39:44 »
Wyglada to jak po trzesieniu ziemi :d  Czy to tylko zrzutki tak wygladaja, czy miales moze uruchomione dwie kopie symulatora naraz? Kaliska jest sama dosc ciezka, a latanie z kamera dookola dodatkowo doklada nieco wiecej pracy niz jazda normalna, bo widocznosc sektorow itp zmienia sie szybciej, wiec jesli sa tam jakies bledy w kodzie ktory zajmuje sie organizacja i przesylaniem danych do karty, pewnie latwiej to wylazi. U siebie niestety nie mam takich krzakow, ale moze jak przyjdzie do porzadkowania tego kawalka exe to uda sie cos tam naprawic.

edit:
Druga sprawa - wydaje się, że przy wyświetlaniu VBO zintensyfikował się problem trzęsienia się kamery, szczególnie przy widoku z lusterek, aczkolwiek nie mam tutaj jakiś namacalnych dowodów, to bardziej wrażenie.
To akurat najprawdopodobniej zludzenie -- trzesienie zalezy praktycznie w calosci od tego, jak daleko znajdujemy sie od punktu (0,0) w scenerii, wiec efekt bedzie sie roznil ze scenerii na scenerie, a nawet ze stacji na stacje na danej scenerii. Nie chce obiecywac ze da sie cos z tym zrobic, ale teoretycznie mozliwosc istnieje.
« Ostatnia zmiana: 16 Maja 2017, 13:44:11 wysłana przez tmj »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2412 dnia: 16 Maja 2017, 13:52:14 »
Nie miałem odpalonych dwóch kopii symulatora. Kaliska jest zbyt ciężka na takie fanaberie. Pod F9 miałem komunikat: Error: za mało pamięci. Jadę jeszcze raz ten sam scenariusz, będzie wiadomo czy sytuacja jest powtarzalna.

Stojąc w Olechowie, drgań nieba (księżyca) i otoczenia nie miałem.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2413 dnia: 16 Maja 2017, 14:01:06 »
Aha :> blad pod F9 jest zglaszany przez openGL czyli posrednio karte graficzna i/lub system. Brak pamieci moze do pewnego stopnia wyjasnic sieczke -- w trybie VBO symulator wyrzuca z pamieci karty czesc 'nieuzywanych' danych, i probuje zaladowac je ponownie, gdy sa potrzebne do wyswietlenia. Wiec jesli tutaj wyskoczy brak miejsca to moga wystapic dziury w terenie, brakujace tory itp.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2414 dnia: 16 Maja 2017, 17:11:43 »
Wygląda na to, że przypadek wyświetlenia dziwnych figur Rb, był przypadkowy. Nie udało się doprowadzić do takiego wyświetlania choć komunikat o pamięci, pojawił się przed wjazdem do Zduńskiej Woli. Załącznik z komunikatem, czego szukać jeśli mamy takie błędy jak na obrazkach, lub wysypy bez komunikatów. Warto obserwować ten ekran F9.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2415 dnia: 16 Maja 2017, 18:07:59 »
Zapotrzebowanie na pamiec moze uda sie troche ograniczyc gdy kod bedzie juz w pelni ujednolicony i pozbedziemy sie odwolan do tekstur wpisywanych na sztywno do display lists, ale to jeszcze nie teraz.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dalsze ujednolicanie kodu rysujacego; jesli pojawi sie cos dziwnego (w trybie VBO lub DL) prosze dac znac

- poprawka, w trybie VBO animacje zwrotnic nie powinny sie juz konczyc na jednej sztuce

- uporzadkowane nieco wersjonowanie exe -- w logu, na ekranie F9 i we wlasciwosciach pliku powinna byc teraz podawana wersja biezaca kompilacji, w formacie rok.miesiacdzien.system.rewizja 'system' to 86 lub 64 zaleznie od tego czy exe jest dla 32- lub 64-bitowych systemow operacyjnych. 'rewizja' z reguly nie bedzie sie zmieniac, rezerwowana jest na sytuacje gdyby tego samego dnia musiala wyjsc jakas super-pilna poprawka

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2416 dnia: 16 Maja 2017, 18:28:44 »
Zapomnialem, ale nie ucieklo. ET42 wyje, zawsze od tego samego miejsca. Jadac z Olechowa z beczkami dojade bez problemu do Zdunskiej woli. Tam mamy s1 na semaforze G1/m. Stoimy kilka minut i dostajemy wyjazd, od tego momentu AI uruchamia ostre wycie. Efekt jest powtarzalny za kazdym razem.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1588
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1248
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2417 dnia: 16 Maja 2017, 18:32:33 »
Wycie syreny w ET42 sterowanej przez AI to efekt uboczny dwóch połączonych rzeczy:
1. Podpięcie drugiego tonu pod sygnał zamykania drzwi.
2. Błąd związany z nie wyłączaniem sygnału zamykania drzwi podczas jazdy przez AI (ten błąd jest też na borlandowych wersjach, tzw. "od zawsze").

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2418 dnia: 16 Maja 2017, 18:40:49 »
To ciekawe czemu kible nie brzecza podczas jazdy.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2419 dnia: 16 Maja 2017, 18:42:07 »
Zamykanie drzwi na ET42 ze składem beczek, ciekawe. Opisałem mechanizm powstawania tego bo myślę, że rozwiązanie tkwi także w scenerii. Na Kaliskiej tym składem zatrzymujemy się kilkakrotnie przepuszczając wyprzedzające nas osobowe. Tylko na tym jednym semaforze AI usiłuje zamknąć drzwi bo widzi w4.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2420 dnia: 16 Maja 2017, 18:43:59 »
No to w sumie mozna by to na szybko usunac wycinajac zapis o zdalnej kontroli drzwi z .fiz dla ET42, bo chyba i tak nie powinien tam byc (pomijam watpliwa inteligencje AI zalaczajacego ten sygnal i probujacej zamknac drzwi w skladzie czysto towarowym)
Swoja droga moge sprawdzic czemu sie nie wylacza, bo faktycznie w kiblach odtwarza tylko przez chwile.
« Ostatnia zmiana: 16 Maja 2017, 18:45:38 wysłana przez tmj »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2421 dnia: 16 Maja 2017, 18:57:35 »
Tmj to byl patent wprowadzony na potrzeby dodatkowych mozliwosci by wykorzystac hebla z lampka i dzwiekiem. Przyznam ze przydalo by sie kilja takich uniwersali to by ten problem znikl. Jesli to z fiz sie wytnie to przestanie dzialac hebel sygnalizacji kontrolek w rusku a na potrzeby starszego exe takze i syrena. Pamuetajmy ze obowiazuje ciagle oficjalnie exe z paczki.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline jakol112

  • Szklarz
  • Wiadomości: 215
  • Technik-Elektryk, Student MiBM
    • Zobacz profil
    • PeKaPe
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2422 dnia: 16 Maja 2017, 18:59:20 »
 Dodatkowo zapytam czy dodałeś ficzer z mechanikami zmieniającymi kabiny oraz zapytam o rozdzielenie dźwięku przycisku i hebelka.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2423 dnia: 16 Maja 2017, 19:01:05 »
W rusku masz 2 przyciski. Shp i odluzniacz.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2424 dnia: 16 Maja 2017, 19:05:40 »
Dodatkowo zapytam czy dodałeś ficzer z mechanikami zmieniającymi kabiny oraz zapytam o rozdzielenie dźwięku przycisku i hebelka.
Wyswietlanie figurki mechanika w kabinie 1 albo 2 zaleznie od ustawionego kierunku jest chyba od dosc dawna, czy chodzi o cos innego?
Rozdzialu dzwiekow na razie nie ma, wstepnie zaplanowane jest do wprowadzenia przy ogolnej przebudowie obslugi kabin bo wczesniej moga byc trudnosci z okresleniem kiedy wlasciwie uzywac ktorego dzwieku -- wyposazenie pojazdow moze byc rozne.

Offline jakol112

  • Szklarz
  • Wiadomości: 215
  • Technik-Elektryk, Student MiBM
    • Zobacz profil
    • PeKaPe
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2425 dnia: 16 Maja 2017, 19:09:49 »
 Tak, chodzi o to tylko nie działa prawidłowo - albo wyświetla w obydwu kabinach albo w ogóle nie wyświetla.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2426 dnia: 16 Maja 2017, 19:28:31 »
Nie obserwuje tego u siebie -- sprawdzam na 6dg i eksperymentalnej EP07, i obie wyswietlaja jedna i tylko jedna figure mechanika, umieszczona z przodu lub z tylu, zaleznie do ktorej kabiny przejde uzywajac Home/End. Byc moze cos jest nie tak z modelem, na ktorym widzisz inny efekt?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2427 dnia: 17 Maja 2017, 13:56:24 »
Testując następne exe (VBO), nie ma właściwie nic szczególnego do dodania. Jak napisałeś wcześniej bolączki powinny ustąpić jeśli tylko karta graficzna będzie sprawnie wymieniać dane w swojej pamięci. Inaczej, zobaczymy ciekawe scenerie jak w dziale screeny/rotfl. Wszystkie błędne tekstury uzyskałem na Kaliskiej z komunikatem malo pamieci. Część nieprawidłowych tekstur potrafiła się wymienić na prawidłowe, jeśli tylko dostatecznie długo poczekałem. Porównuję teraz jak to się zachowa na DL, bo wcześniej nie miałem takich efektów.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2428 dnia: 17 Maja 2017, 19:34:35 »
Na najnowszym exe z VBO nie działają mi smugi światła od reflektorów. Na exe 170515 wszystko było ok.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2429 dnia: 17 Maja 2017, 19:36:51 »
Zgadza sie, wylaczylem przez pomylke, w dzisiejszym uaktualnieniu sa z powrotem, ale publikacja sie przeciagnela bo zaczalem grzebac gdzie nie trzeba :o